Business Travel Awards-kategorin Customers Choice baseras på Resegeometris undersökning.
Sedan 2004 bedömer affärsresekunder varje år de hundra största reseleverantörerna i Norden. Närmare 6 000 kvalificerade beslutsfattare och affärsresenärer deltog i Norden, varav 3 000 från Sverige.
Priset delades ut på Business Travel Awards-galan. Galan arrangeras av kunskapsföretaget Resegeometri och Swedish Business Travel Association.
Priset röstas fram av affärsresenärer och beslutsfattare, där de tar fram sina favoriter
bland de reseleverantörer som de själva har använt sig av under året.
I år tog Hotel Tylösand hem priset.
– Det här är otroligt glädjande. Alla former av priser är smickrande bevis på att vi lyckats bra med vårt arbete att utveckla Hotel Tylösand till en särklassig destination. Men det starkaste beviset för att vi är på rätt väg är när kunderna själva utser oss till bäst i Sverige, säger Elisabeth Haglund, vd på Hotel Tylösand i ett pressmeddelande.