Scandic Elmia tar emot tillgänglighets- och bemötandepriset från Jönköpings kommun.
Priset som delas ut för första gången premierar de företag som har visat god tillgänglighet för alla sina kunder.
En av bedömningspunkterna är kunnighet hos personalen
Bedömningspunkterna är framkomlighet i lokaler, information till gäster, bullernivå, hänsyn till allergiker och kunnighet hos personal.
– Arbetet hänger på information till medarbetare som sedan använder sig av informationen och kunskapen i sitt bemötande av våra gäster, det gör att alla kan känna sig välkomna, säger Katarina Boustedt, hotelldirektör Scandic Elmia och Scandic Portalen i ett pressmeddelande.
Sedan 2003 har Scandic en tillgänglighetsambassadör, Magnus Berglund, som har i uppgift att säkerställa att Scandics kunderbjudande utvecklas med hänsyn till människors olika behov.
Såhär säger Scandics tillgänglighetsambassadör på Scandic om priset:
– Vi har haft rullstolsrally i Almedalen, världsrekordförsök i blindlunch, vi var nominerade i European Diversity Awards och nu senast prisutdelning från Jönköpings Kommun, säger Magnus Berglund, tillgänglighetsambassadör på Scandic.