eventeffect.se
Radisson-hybridmöten

Johanna Fresnel Wessman: ”Hybrida element även del i framtidens möten”

Digitala möten

Digitala möten och hybridformer har fått en stark utveckling. Radissson Hotels har i rapporten A Roadmap for Recovery and Beyond undersökt synen på hybridmötet. Slutsatsen är att hybridmötet är här för att stanna. 

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Rider
    • Sture
    • Inadra
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2018-09-19 | Annons | Eventeffect

Anmäl dig till konferensen Hållbarbesöksnäring 2018

Välkommen till Hållbar Besöksnäring 2018 – mötesplatsen för dig som strategiskt och praktiskt hanterar de stora och nya hållbarhetsutmaningar som näringen möter.

Så skapas hållbara möten, destinationer och upplevelser
Välkommen till Hållbar Besöksnäring 2018 – mötesplatsen för dig som strategiskt och praktiskt hanterar de stora och nya hållbarhetsutmaningar som näringen möter.
Besöksnäringen i Sverige är i stark tillväxt och innovationskraften inom hållbarhet är stor. Nu gäller det att fortsatt klara de miljö- och hållbarhetsutmaningar som blir allt mer påtagliga. Några har lyckats väl, andra är på gång och många har fortfarande mycket kvar att lära.

Konferensen arrangeras den 7 november av Aktuell Hållbarhet och du som läsare av Eventeffect erbjuds specialpris.


Erbjudande till Eventeffects läsare, spara 1 000 kronor per deltagare. Ord.pris 3 900 ex.moms genom bokning på nedan länk betala 2 900 kronor ex.moms per deltagare.

BOKA HÄR


Agenda: 

Frukostseminarium och registrering
08.00 Registrering och utställning öppnar.
Kaffe och smörgås serveras. Frukostseminarium och mingel

08.15-9.00 Besök ett frukostseminarium eller mingla i utställningen
Hållbar Besöksnäring 2018 ger organisationer och intressenter möjlighet att hålla egna frukostseminarier. Börja dagen med ett besök i utställningen eller gå på något av frukostseminarierna (uppdateras löpande). Kaffe och smörgås serveras.

Inledning
09.10 – 09.15 Välkomna!

Moderator för dagen hälsar välkommen till Hållbar Besöksnäring
09:15 – 09:30 Det här krävs av framtidens hållbara vinnare
Besöksnäringen omsätter över 300 miljarder kronor per år och har som vision att, på ett hållbart sätt, fördubbla sin omsättning från år 2010 fram till år 2020. Som tjänstesektor finns stora möjligheter att hantera klimat- och miljöfotavtryck. Framtidens vinnare är hållbara, men vägen dit är inte alltid lätt.
– Kaj Török, informations och hållbarhetschef Max

09.30 – 10.00 Trenderna som förändrar besöksnäringens ansvar
Alla måste dra sitt strå till stacken för att besöksnäringen ska utvecklas i en hållbar riktning. Vilka är framgångsfaktorerna i besöksnäringen? Politiker, forskare och företagare bjuds in till diskussionen.
– Erica Kronhöffer, hållbarhetschef, SJ
– Jan Peter Bergkvist, hållbarhetsrådgivare, SleepWell AB
– Erik Lundberg, forskare, Centrum för turism Göteborgs Universitet
– Christina Rådelius, hållbarhetchef, Tillväxtverket

10.00 – 10.20 Trendbrottet: Hållbarhet högsta prioritet för den olympiska rörelsen
Stockholm söker Vinter-OS 2026. Det sker samtidigt som den olympiska rörelsen står inför en omvälvande förändring. Skrytbyggen och tunga investeringar i infrastruktur är inte längre något krav, snarare ett hinder för att få vara med i leken. Stockholms upplägg presenteras med befintliga arenor, en minimal investeringsbudget och en allomfattande hållbar strategi.
– Ricard Brisius, vd Vinter-OS i Stockholm

10.20 – 10.45 Vad krävs för att skapa ett hållbart OS i Stockholm?
Det finns gott om mindre smickrande historier om olympiska spelen och dess arrangörer. Allt från politisk proganda till kostsamma skrytbyggen, korruption och doping. Men också mycket glädje, stolthet, spänning och oväntad förbrödring mellan forna fiender. Vad skulle ett OS betyda för besöksnäringen i Sverige och har vi vad som krävs? Här diskuteras den nya riktningen och de krav som kommer att ställas på ett OS i Stockholm 2026.
– Ricard Brisius, vd Vinter-OS i Stockholm
– Niclas Ihrén, hållbarhetsexpert, vd Matters Group
– Politiker, Stockholm, under inbjudan
– Jessica Lindell Vikarby, svensk alpin olympier
– Titti Rodling, vd, Svenska Skidanläggningars Organisation

Paus
10.45 – 11.15 Kaffepaus
Möjlighet att nätverka och besöka utställningen

11.15 – 11.30 Så blev nyanlända en välkommen resurs för Nordic Choice Hotels
Genom att erbjuda arbete vill Nordic Choice Hotels medverka till att integrera nya svenskar. För att detta ska vara möjligt så krävs en bra dialog och samarbete med Migrationsverket. Sedan en tid tillbaka erbjuder myndigheten möjligheten att ansöka om att bli en certifierad arbetsgivare. Certifieringen innebär att handläggningstiden av arbetstillstånd kraftigt kortas till högst 20 arbetsdagar.
– Ann Ekengren, VP People & Culture Choice Hotells Choice Hotels

11.30 – 12.00 Social hållbarhet i besöksnäring – när mångfald blir lönsam
Besöksnäringen har stora möjligheter att vara en positiv kraft för social hållbarhet. Hotell- och restaurangbranschen är i dag den bransch som i högst grad anställer nyanlända och utrikesfödda. I näringen finns också ofta det första jobbet för ungdomar. Med detta följer också ett ansvar, att motverka diskriminering och att erbjuda schysta arbetsvillkor.
– Jonas Siljhammar, vd Visita.
– OskarAdenfelt, projektledare, Foresprogram Migration och integration
– Ann Ekengren, VP, People & Culture Choice Hotells Choice Hotel
– Tsehainesh Tekleab, miljöstrateg, Arbetsförmedlingen

Paus
12.00 – 13.00 Lunch
Möjlighet att nätverka och besöka utställningen


Erbjudande till Eventeffects läsare, spara 1 000 kronor på per deltagare. Ord.pris 3 900 ex.moms genom bokning på nedan länk betala 2 900 kronor ex.moms per deltagare.

BOKA HÄR


Fördjupning – verktyg för förändring
13.00 – 14.00 Välj en av tre parallella sessioner

A.1 I praktiken: Att skapa hållbara och lönsamma event
Hur påverkas branschen av krav på hållbarhet och hur kan aktörerna driva mot mer hållbara och samtidigt lönsamma möten och evenemang?
– Katarina Thorstensson, hållbarhetsansvarig på Göteborg & Co och ordförande för GMIC Sweden
– Camilla Zedendahl, vd, Kungl. Djurgårdens Intressenter/Royal Djurgården
– Caroline Strindmar, hållbarhets.- och livsmedelsstrateg, Visita
– Maja Törngren, försäljningsansvarig, Meetx

A.2 Så blir besöksnäringen resurseffektiv
Utan flödet av energi, material, avfall och andra resurser fungerar inte besöksnäringen, samtidigt är kontroll och minskning av resursförbrukning nödvändigt. Hur kan besöksnäringen klara detta med bibehållen lönsamhet? Ta del av goda exempel från branschen. Mestros IT-system hjälper hotellnäringen att hålla koll på resursflöden och Waterfront i Stockholm klarar delar av sin energiförsörjning med hjälp av sjövatten i anläggningens närhet. Medan konferensanläggningen Sigtunahöjden gärna kommunicerar sina hållbarhetssatsningar med besökarna.
– Gustav Stenbeck, vd, Mestro
– Maria Tullberg, General Manager, Waterfront
– Lotta Giesenfeld Boman, vd, Sigtunahöjden

A.3 Lärdomar om hållbar turism i landsbygdskommuner
Att sätta kommunen på kartan är varje lokalpolitikers dröm och i många fall är besöksnäringen en förutsättning för en bygds överlevnad. Men det är inte alltid lätt att hantera konflikten mellan exploatering och bevarade naturvärden. Vi talar om hur små aktörer kan bidra till en varsam och hållbar affärsutveckling av besöksnäringen i Småland, hur Tivedens urskog kan bli en turistmagnet utan att ta skada, och om örnar och alpina skidåkare kan kan leva sida vid sida Härjedalen.
– Anna Hegethorn, affärsutvecklare, Smålands Turism AB
– Mats Svensson, styrelseordförande, Örndalen
– Per Angelstam, professor, SLU

Paus
14.00 – 14.30 Kaffepaus
Möjlighet att nätverka och besöka utställningen

14.30 – 15.15 Välj en av tre parallella sessioner

B.1 Guidning för restauranger – måltider inom planetens gränser
Nyligen lanserade WWF måltidskonceptet ”One Planet Plate” som utifrån ledande forskning med tydliga kriterier ger guidning till hållbara måltider som gynnar klimatet, den biologiska mångfalden och människors hälsa – en måltid som helt enkelt ryms inom planetens gränser. Här får du en försmak av och unika insikter om framtidens restaurangmeny.
– Anna Richert, senior expert hållbar mat, WWF
– Talare under inbjudan

B.2 Att skapa hållbara destinationer
Sälen och Idre har under perioden 2016–2018 varit piloter för den norska modellen ”Bærekraftig reisemål” som certifierar destinationer som har ett systematiskt hållbarhetsarbete. Region Östergötland har istället valt att satsa mot Top100 i den internationella certifieringen Green Destinations. Stockholms Hamnar har en omfattande utmaning med en miljon kryssningspassagerare som varje säsong kommer på besök.
– Camilla Lind, projektledare Site Destination
– Emil Selse, projektledare Visit Östergötland
– Johan Castwall, vd, Stockholms Hamnar

B.3 Så minskar besöksnäringen transporternas klimatpåverkan
Stena Line möter tuffa miljökrav med nya bränslen och eldrift i hamn. I Östersund pågår de sista förberedelserna inför Skidskytte VM som ska bygga på fossilfria transporter så lång det överhuvudtaget är möjligt. Klimatsmart Semester är en digital plattform med verktyg och kunskapsinnehåll som främjar människors möjligheter att turista med låg klimatpåverkan.
– Cecilia Andersson, Environmental Manager, Stena Line
– Ufl von Sydow, hållbarhetsinspiratör, Skidskytte-VM
– Christer Wedin, logistikchef, Skidskytte-VM
– Erik Lundberg, forskare, Centrum för turism Göteborgs Universitet

Paus
15.15 – 15.30 Förflyttning till plenum

Utblick
15.30– 16.00 Öarna som älskas ihjäl
Mallorca, Santorini, Island och Gotland, öar som håller på att älskas ihjäl. På öarna i Medelhavet reser sig befolkningen och protesterar mot turistinvasionen. Med över två miljoner turistbesök per år tär nu turismen hårt på det unika som Island har att erbjuda. Hur skapas en hållbar infrastruktur, hur undviks överturism och hur får man näringen att tacka nej till intäkter för att säkra ekosystemens välmående? Möt forskaren Ulrika Persson Fischier som i höst startar en internationell forskarutbildning om hållbar turism på Campus Gotland.
– Ulrika Persson Fischier, antropolog och turistforskare, Uppsala Universitet

Prisutdelning
16.00 – 16.20 Företagen i framkant
Hållbar besöksnäring delar för första gången ut priser till tre aktörer som förtjänar extra uppmärksamhet. Var med när Årets hållbara event, och Årets hållbara destination utses. Dessutom prisar GMIC Sweden Årets Hållbarhetsinsats inom besöksnäringen.

Framtidsutmaningen
16.20 – 16.40 Riktig nyttiga affärer för miljö och klimatets skull
Gigafood är företaget som sätter vegansk mat i strålkastarljuset genom att göra den estetiskt tilltalade, god, näringsrik, hållbar och tillgänglig för människor i vardagen. Hållbarhet sätts i första rummet genom hela produktionskedjan och målsättningen är att sätta trenden för hur ett hållbart och transparent företagande ska se ut.
– Ida Högberg, vd och grundare, Gigafood

Avslutning
16.45 Dagens moderator avslutar dagen

17.00 Mingel
Mingel med dryck och tilltugg fram till kl. 18.00


Erbjudande till Eventeffects läsare, spara 1 000 kronor per deltagare. Ord.pris 3 900 ex.moms genom bokning på nedan länk betala 2 900 kronor ex.moms per deltagare.

BOKA HÄR


 

Marknad marknad@eventeffect.se

Läs mer:

Eventhjälpen Creative meetings, runö möten & Events, Tekniska museet, Space productions Eventeffect

Veckans aktuella leverantörer presenteras av Eventhjälpen

Eventhjälpen presenterar veckans aktuella leverantörer Creative Meetings, Runö Möten & Events, Tekniska museet och Space Productions. Samtliga leverantörer är med i Eventhjälpen, tjänsten som hjälper dig att hitta leverantörer till ditt nästa genomförande. Läs mer om leverantörerna och hur de kan hjälpa er med ert nästa genomförande här.

Omställning i mötesbranschen – vad säger experterna?

Webbinarium: 2020 var året då det digitala mötet slog igenom på bred front. Av nödtvång kanske, men när vi åter kan träffas fysiskt igen har mycket förändrats. Vad hände egentligen med det mänskliga mötet och vad kan man se i kristallkulan? Om detta samtalar Delegia med ledande branschföreträdare den 19 mars kl 12-13. Du kan vara med!

Eventhjalpen vecka 9

Eventhjälpen presenterar veckans leverantörer

Eventhjälpen presenterar veckans aktuella leverantörer Inadra / Jirango, IVA Konferenscenter, 7A och InvitePeople. Samtliga leverantörer är med i Eventhjälpen, tjänsten som hjälper dig att hitta leverantörer till ditt nästa genomförande. Läs mer om veckans leverantörer här!

Information

Datum: 7 november 2018

Tid: kl. 8.00–17.00, därefter mingel till 18.00
Plats: 7A Odenplan, Stockholm, Sverige
Arrangör: Aktuell Hållbarhet 


Pris:

  • EventEffect besökare: 2 900 kr exl moms
  • Ordinarie: 3 900 kr exl moms.

FÖR EVENTEFFECT priset använd denna länk för anmälan.

I konferensavgiften ingår deltagande under samtliga plenumsessioner, specialsessioner samt konferensdokumentation, lunch och kaffe under dagen. Presentationer görs digitalt tillgängliga för deltagarna direkt efter konferensen.


Målgrupp

  • Företagare inom besöksnäringen
  • Arbetar med destinationsutveckling i regioner, städer, kommuner.
  • Arbetar med event, möten, resor, på exempelvis eventbyråer, större företag och i offentlig sektor
  • Är verksam som aktör inom eller leverantör till besöksnäringen och behöver uppdatera dig och förhålla dig till nya hållbarhetsfrågor och krav

Boka din tågresa till konferensen med SJ

Som officiell resepartner till Aktuell Hållbarhet får du som deltagare på Hållbar Besöksnäring får 15 % rabatt när du bokar dina SJ tågresor. Ju fler som väljer tåget desto bättre för miljön – tillsammans bidrar vi till ett hållbart samhälle. Läs mer och boka här. 


Deltagarhantering och projektledning:
Susanna Ullman
+46 72-562 64 71
konferens@aktuellhallbarhet.se

Partnerskap och utställning:
Malin Dahl,
Tel:+46 73-558 75 65
Email: malin.dahl@bbm.bonnier.se

Program och innehåll:
Björn Anderberg,
+46 72-200 64 71
Email: bjorn.anderberg@aktuellhallbarhet.se

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Turistvärdar
  • Community Associate
  • Evenemang- och hyreskoordinator
  • Passionerad Inhouse Sales agent sökes
  • Vara Konserthus söker konferens- och eventansvarig

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

Eventbyrå

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke – DIVISION.

HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Affärer

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Marten D Annette M Niclas R

Eventyr fortsätter växa – här är senaste rekryteringen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr kunde strax innan årsskiftet berätta att de anställt kommunikationsstrategen Martin Lee som Content Strategist. Nu inleds året med ytterligare en stark rekrytering inom området för att möta marknadens ökade efterfrågan. Ny Content Producer på Eventyr blir Annette Mörk.

Mest läst

IMG 6550

Svensk innovation: Mobil padelbana

Eventeffect har pratat med serieentreprenören Christoffer Granfelt som ligger bakom SIME och Epicenter. Han är nu medgrundare till Instantpadel som har tagit fram en världsunik mobil padelbana som kan användas inomhus såväl som utomhus. Med hjälp av ett enkelt klicksystem samt stärkande stödben monteras banan upp på mindre än 4 timmar.
Mikael Jansson

När blir det tillåtet att arrangera mässor igen?

Här berättar mässexperten Mikael Jansson initierat om förutsättningarna för mässbranschens aktörer och de nya lagarna som styr återstarten. Mikael sitter med i regeringens publikråd som förbereder evenemangens återstart efter pandemin samt diskuterar riktlinjer tillsammans med Folkhälsomyndigheten.
Jorgen

Små event får större budget när det lilla blir det nya stora

Efter pandemin har många fått en ny syn på vad jobbet är, när och var man gör det. Det innebär slutet för nio-till-fem-samhället. Det lilla blir det nya stora och man kommer lägga mer pengar på mindre möten och event. Ute blir det nya inne och det man ska åstadkomma kommer styra valet av plats i större omfattning. Det är ...
Digital Teambuilding: 15 digitala upplevelser

Lista: 15 digitala upplevelser för event och möten

Utmaningen att lyckas med digitala möten är en svårt konst, här listar vi 15 digitala upplevelser som gör dina digitala möten och events till något mer än bara ett videomöte.
Radisson-hybridmöten

Johanna Fresnel Wessman: ”Hybrida element även del i framtidens möten”

Digitala möten och hybridformer har fått en stark utveckling. Radissson Hotels har i rapporten A Roadmap for Recovery and Beyond undersökt synen på hybridmötet. Slutsatsen är att hybridmötet är här för att stanna. 

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

Sofia Eklund

Ny strategisk projektledare på Onemotion IMC

På nytt jobb

Kommunikationsbyrån Onemotion IMC fortsätter växa, anställer ytterligare en Senior projektledare och utökar därmed eventteamet ytterligare.

uckf8iblwmlrmunuhnlw

Destinations-vd tar över klubban i Svensk Live

På nytt jobb

Destination Eskiltunas vd Martin Roos blir ny ordförande för Svensk Live efter avgående Andréa Wiktorsson.

Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

På nytt jobb

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.

Gästskribenter

Jorgen

Små event får större budget när det lilla blir det nya stora

Gästskribent

Efter pandemin har många fått en ny syn på vad jobbet är, när och var man gör det. Det innebär slutet för nio-till-fem-samhället. Det lilla blir det nya stora och man kommer lägga mer pengar på mindre möten och event. Ute blir det nya inne och det man ska åstadkomma kommer styra valet av plats i större omfattning. Det är några av event- och mötestrenderna för 2021 och framåt.

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

covidcleanrmecafe

Runö Möten & Events är CovidClean-certifierade

Annons

Att Covid-19 kommer påverka oss under överskådlig framtid står helt klart, och att säkerheten och hälsan för våra gäster och vår personal alltid prioriteras är en självklarhet. För att hantera det har vi på Runö Möten & Events utvecklat rutiner och arbetssätt för att följa dom lagar och rekommendationer som gäller under den pågående Coronapandemin.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff