Mgruppen söker en ny programansvarig för fasta starter på grundnivå och för företagsanpassade program
Om Mgruppen
Mgruppens vision är ”ett hållbart ledarskap i världsklass” och vi ser som vårt uppdrag att utveckla effektiva ledare i syfte att bidra till framgångsrika verksamheter. Vi erbjuder ledare på alla nivåer gedigna ledarskapsutbildningar, som utvecklar det personliga, strategiska och effektiva ledarskapet. Vi är ett gäng på drygt tjugo personer som sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm. I utveckling och genomförande av vårt programutbud samverkar vi med vårt nätverk där ett 50-tal konsulter ingår.
Om rollen
Vi söker nu en programansvarig med ansvar för delar av Mgruppens programutbud och för vår avdelning för utbildningsadministration. Som programansvarig blir du ansvarig för planering, uppföljning och utveckling av dina program. Ditt uppdrag blir att hålla dig ajour med bokningsläget, innehåll, pedagogik, kostnadskalkylering, kvalitet samt ansvara för att programmen är bemannade med rätt kompetens. Du stöttar våra säljare i införsäljning, framtagning av upplägg och offertskrivning i företagsanpassade program samt genomför dito. Programmen genomförs ofta som internat, vilket innebär att du kommer att vara hemifrån flera dagar ibland. Du hjälper säljarna i bedömningar, säljargument och ansvarar för korrekt innehåll i beskrivningar av program.
Som chef för administrationen ansvarar du för att dina fyra medarbetare har tydliga uppdrag, att de förstår sin roll i verksamheten och utvecklar enhetens arbetssätt och processer. Du har också det övergripande ansvaret för kontakter med ett antal underleverantörer såsom konferensanläggningar, kontorsleverantörer och liknande.
Arbetsuppgifter:
Planera, bemanna och leverera dina program enligt ovan med rätt kompetentes, där du själv går in som genomförare i första hand i dina företagsanpassade program.
Samverka med de underkonsulter du arbetar med i dina program och fungera som deras kontaktperson i Mgruppen.
Tillsammans med övriga programansvariga planera och synka utbud av öppna program, underhålla ett relevant konsultnätverk, utveckla pedagogik och ha gemensam verktygslåda för programutbudet.
Tillsammans med säljavdelningen aktivt bidra i arbetet med att bearbeta nya och befintliga kunder och ta fram anpassade program efter kundens behov.
Medverka i och leda interna utvecklingsprojekt
Stötta och coacha medarbetare och konsulter
Om dig
Vi söker dig som har lång erfarenhet av ledarskaps- och verksamhetsutveckling och god självkänsla. Du har en mycket god pedagogisk förmåga samt utvecklar och levererar program med stor lyhördhet för kundens behov. Du har egen chefs- och ledarerfarenhet, förmedlar trygghet och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Du agerar utifrån ett helhetsperspektiv, är prestigelös och har en mycket god kommunikativ förmåga. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Som bakgrund har du också en akademisk utbildning. Eftersom allt fler av våra kunder har verksamhet i andra länder ser vi det som en självklarhet att du behärskar det engelska språket till fullo. Har du erfarenhet från att ha arbetet med verktyg som Situationsanpassat ledarskap, SLII®, SLX, MBTI, DISC eller är certifierad som coach så är detta ett plus.
Övriga upplysningar
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med lokalisering i Stockholm. Mgruppen är medlem i Almega utbildningsföretagen och har kollektivavtal med Unionen. Intresserad? Skicka din ansökan via mail till jobb@mgruppen.se senast den 12 december.