Som projektledare på Svensk Handels eventavdelning kommer du att arbeta med D Congress, Nordic Retail Summit och Retail Awards. Vi finns även med i Almedalen och ansvarar för alla våra interna företagsevent samt hjälper vårt dotterbolag Swedish Fashion Council med deras event.
Detta innebär att du kommer arbeta med och ansvara för alla delar i eventets huvudprocess – projektleda och planera samt genomföra och följa upp.
Om rollen
Som projektledare har du ett ansvar för att leda och delegera vilket innebär att du ansvarar för att kvalitetssäkra de avtal som är upprättade mellan Svensk Handel och kontrakterade underleverantörer samt andra avdelningar i Svensk Handels organisation som ska medverka på ett eller annat sätt. Som projektledare tar du ansvar för att rätt kompetens finns på rätt plats för att eventet ska nå mål och syfte.
Arbetstiderna är mestadels kontorstid förutom vid eventgenomförande då dagarna kan bli långa. Efter avklarat event finns det stor flexibilitet till ledighet om så behövs.
Arbetsuppgifterna består bland annat i:
- Arbeta för att eventets mål och syfte uppfylls.
- Att budget hålls mot uppsatta mål.
- Projektplanering genom att fastställa produktionsplan, produktionsschema och div olika körscheman, samt att dess följs och hålls.
- Koordinera och leda eventmöten med av dig utsedd grupp där alla medverkande ansvarar för olika delar.
- Koordinera kommunikation, kommunikationsplan och marknadsföringskanaler i samråd med Kommunikations och marknadsavdelningen.
- Budgetarbete och uppföljning kopplat till respektive event. Samt att kontinuerligt attestera kostnader i vårt ekonomisystem.
- Säkerställa bokningar, säkerhet och teknik inför eventet.
- Vara kreativ och komma på hur Svensk Handel kan höja upplevelsen av eventets både mjuka och hårda värden.
- Ha totalansvaret och det operativa ansvaret under genomförandet. Att ledtider hålls både internt och externt. En del operativt arbete under uppbyggnad och genomförande av event förekommer.
Vem är du
Som projektledare är du en god kommunikatör då du har ansvaret för alla de personer som är delaktiga i projektet på ett eller annat sätt. Det gäller att motivera, coacha och leda samt att ta beslut. Allt detta för att alla involverade ska känna en trygghet och förstå hur de ska genomföra sina arbetsuppgifter.
På kontoret har vi roligt, lätt till skratt, högt till tak och positiv attityd. Vi hjälper varandra och har en feedbackkultur där vi ger varandra både positiv och konstruktiv feedback. Vi hjälper varandra att växa.
Vi förväntar oss att du;
- Har gott om goda relationer i branschen, på leverantörssidan, som kan bidra till att Svensk Handels produktioner håller toppklass.
- Är van att arbeta med olika registreringsverktyg såsom UnGapped, Jirango, Trippus eller Delegia.
- Kan arbeta strukturerat, kreativt och självgående.
Om verksamheten:
Svensk Handel är en bransch- och arbetsgivarorganisation som driver handelns frågor för parti-, detalj- och e-handeln. Idag förbättrar vi villkoren för drygt 9000 handlare i Sverige.
Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en spännande bransch i en händelserik tid. På Svensk Handel är vi stolta över att ha en arbetsplats full av kunniga och engagerade kollegor. Vi trivs på jobbet, vilket visar sig i det goda samtalsklimatet och erfarenhetsutbytet kollegor emellan. Vi tillämpar villkor motsvarande kollektivavtal, erbjuder generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och en uppskattad personalförening.
Ansökan:
Den aktuella tjänsten är en provanställning på heltid. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.