Nu finns möjligheten att bli en del av vårt supportteam i rollen som supportadministratör. Du kommer att få jobba nära kollegor från våra olika kontor och möta kunder runt om i landet. Om du gillar att leverera service på hög nivå och värderar samarbete med både kollegor och kunder högt är detta rollen för dig.
Informationsteknik Scandinavia AB är en av Sveriges ledande leverantörer inom ljud-, ljus- och bildteknik. Vi erbjuder uthyrning, installation, service, projektering och rådgivning. Informationsteknik startades 1989 och har över 30 års erfarenhet och ett brinnande intresse för teknik. Vår spetskompetens gör att vi alltid kan erbjuda våra kunder det senaste inom AV-teknik. Informationsteknik finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sandviken och Umeå. Vi är idag över 100 medarbetare i bolaget.
Om rollen och dina ansvarsområden
Som supportadministratör blir du en del av det centrala supportteamet där dina närmsta kollegor blir våra supporttekniker som sitter på de olika kontoren. Teamet ansvarar för att ta hand om supportärendena som kommer in och har därmed daglig kontakt med kunder och leverantörer. I din roll kommer du att ta emot inkommande ärenden (oftast samtal), sköta orderhanteringen inklusive skriva och slutföra och planera årsservice. Du kommer även att avlasta supportteknikerna genom att ta de administrativa uppgifterna. Teamet består av 8 medarbetare och du rapporterar till supportchefen. Detta är en ny tjänst som du får möjlighet att forma.
Dina arbetsuppgifter:
- Ta emot samtal
- Daglig kontroll och hantering av inkommande mail
- Sköta supportavdelningens administrativa arbetsuppgifter
- Planering och bokning
Vi söker dig som är ordningsam, serviceinriktad och prestigelös. Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga och kan hantera kunder oavsett humör. Det är viktigt att du kan prioritera och hantera tidspress. Du har lätt att jobba i både grupp och ensam på egen hand. Har du arbetat i en liknande roll tidigare är detta självklart meriterande.
För att lyckas i rollen behöver du:
- Ha en gymnasieexamen
- Erfarenhet från liknande roll
- Flytande svenska i tal och skrift samt kunskaper inom engelska
- God datorvana, erfarenhet av Officepaketet
Vi ser även att du delar våra värdeord – Öppen, ärlig och tydlig. Hålla vad du lovar. Var hjälpsam och flexibel. Inkludera.
Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Skicka din ansökan till rekrytering@informationsteknik.se skriv ”Supportadministratör” i ämnesraden.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
Erik Dolfie, 08-446 63 81 eller erik.dolfie@informationsteknik.se