eventeffect.se
Anders-Mildnr

Expertens tips – så väljer du talare och säkrar ditt innehåll

Hallå där...

Att börja med talaren när du ska planera ett möte är ett vanligt misstag. Anders Mildner på Altitude Meetings berättar vad du behöver tänka på innan det är dags att kontakta talare.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Rider
    • Sture
    • Inadra
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-01-16 | Inspiration

Aveqia: Vi använde matlagning som pedagogisk process

Här berättar Kungliga tekniska högskolan och Aveqia om en workshop i systematisk innovation som de genomförde i Aveqias lokaler i Stockholm.

aveqia kth
På bilden: Mikael Björkqvist och Staffan Movin

Aveqias och Kungliga tekniska högskolan, KTH har tillsammans skapat en innovationsworkshop. I Aveqias gastronomilabb fick deltagarna sätta sina nya kunskaper på prov i praktiken. Syftet var att uppleva känslan av att allt är möjligt.

Här berättar Mikael Björkqvist, marknadschef på Aveqia, om hur han skapade workshopen tillsammans med KTH.

Använde matlagning som plattform

– Bakgrunden till workshopen kom från en idé att använda matlagningen som plattform för att testa olika modeller, processer och flöden. Den ursprungliga tanken har funnit ganska länge, vi har jobbat med teambuilding i det formatet i 20 år, men under en masterutbildning undersökte jag lite djupare hur det skulle kunna funka rent praktiskt, berättar Mikael Björkqvist och fortsätter:

– Vi hittade en pedagogisk process att hänga upp lärandet på. Sedan sökte vi vägar till marknaden där vi oftast behöver en partnerorganisation som står för kunskapsdjupet i den specifika vertikalen. I det här fallet Amplify Innovation. Aveqia och Amplify gick gemensamt till marknaden och bearbetade diverse organisationer. Till exempel KTH Executive, Handelshögskolan Executive och IHM Business School. KTH är en av de som nappade på upplägget och de genomförde en workshop med en grupp alumni.

Mikael berättar att den största utmaningen i skapandeprocessen var abstraktionsnivån.

– En enskilt största utmaningen är abstraktionsnivån. Jag märker hela tiden att när man jobbat med framtagandet så är man så inne i det att det verkar mycket enklare än det är för andra, berättar Mikael Björkqvist och fortsätter:

– En innovationsprocess är i sig ganska svår att sätta sig in i. Det är just därför vi ser att marknaden finns för typen av workshops, som deltagare behöver du repetera flera gånger och på olika sätt för att skapa din egen bild av processen genom att testa själv. Men eftersom innovation är så abstrakt behöver vi hålla lärandet mycket enkelt. Utmaningen blir då för oss att hålla processen supertydlig och att inte krångla till det.

Hur skiljer sig workshopen från en ”traditionell” workshop?

– Det kanske svårt att jämföra så, vad är en ”traditionell” workshop? En workshop för mig är att man arbetar fram något och lär sig av processen eller att med en workshop arbeta fram en lösning. I det här fallet var målet för workshopen att lära sig processen, i lärande workshops spelar formatet inte huvudrollen, därför kan man applicera lärandet på olika format och i det här fallet matlagning, säger Mikael och fortsätter:

– Vad som i så fall är unikt är formatet att testa en innovationsprocess på matlagning. Jag tror inte att det är speciellt vanligt, jag har i alla fall inte stött på något exempel tidigare. Det finns exempel där man testar olika scenarier med hjälp av enkla prototyper i kartong eller att man bygger med Lego.

Mikael menar att det kommer att ta tid för deltagarna att smälta alla intryck.

– Deltagarna var supernöjda med kvällen och jag vet att många hörde av sig till KTH efteråt och var nöjda. Jag tror att komplexiteten i workshop gör att det tar lite tid att smälta intrycken. Vår förhoppning är ju att de ska kunna använda lärdomarna i sina dagliga arbeten så det stora uppsidan blir ju så att säga lite fördröjd.

Vad tar ni från Aveqia med er från genomförandet?

– Vi kommer rulla på med samma och liknande upplägg. Vad vi lärt oss längs vägen är att hålla uppläggen väldigt tydliga. Det är lätt att bygga på med en massa olika tillägg för att det möjligt, men det gynnar varken oss, beställaren eller deltagarna. Vi fyller absolut syftet att tydliggöra innovationsprocessen i en köksmiljö. Men utmaningar är att rensa bort onödigt och att få beställare att förstå vad de kan åstadkomma med upplägget, säger Mikael och fortsätter:

– Vi är inte kända för våra professionella tjänster som innovation, samarbetsförmåga, kreativitet eller självledarskap, därför har vi en liten utmaning att hitta marknaden. Men de kunder som verkligen testar att göra sin matlagningsaktivitet till en läromöjlighet är supernöjda. Vi ser det som att vi och marknaden bygger varandra. Kunderna behöver förstå vad som är möjligt, vi har viljan, kunskapen och möjligheten att göra så mycket mer än att leverera trevliga matlagningskvällar.

”Vårt samarbete har fått stor uppskattning hos våra kunder”

Staffan Movin från Amplify föreläste om både strategiska och taktiska perspektiv på proaktiv och systematisk innovation, varvat med intressanta och belysande exempel.

– Vi har arbetar med Amplify under många år och vårt samarbete har fått stor uppskattning hos våra kunder. När Amplify berättade om samarbetet med Aveqia blev jag genast intresserad. Möjligheten att koppla ihop teori med praktik i var mycket positivt. Vi riktade erbjudandet till våra kunder, varav många var väl bekanta med hur man tänker avseende målgrupper, innovation och konceptutveckling, säger Staffan Movin.

”Krävde reflektion och tankar hos alla deltagare”

Staffan Movin, programdirektör på KTH Executive School, berättar hur de gick till väga för att forma workshopen.

– Workshopen började med ett teoretiskt block, för att förstå perspektiv. Därefter fick vi frågeställningen och en persona som vi skulle utveckla en tentitativ tjänst till. Detta moment var lärorikt eftersom det krävde färdighet att på kort tid ställa rätt frågor och får fram information utan egentligen veta vad man hade till förfogande. Det krävde reflektion och tankar hos alla deltagare, berättar Staffan Movin och fortsätter:

– Därefter kom vi till matlagningen. Vi visste vad vi sökte men inte med vilka medel vi skulle fixa det. För min grupp skulle vi skapa en vegetarisk måltid och det som Aveqia hade planerat, innan de visste att vi skulle laga vegetarianskt, var ankbröst som protein och bas. Att nu skapa vår måltid blev en än större kreativ process där vi tog bort huvudingrediensen. Men med stöd av Aveqias personal och med stark gruppdynamik så lyckades vi.

Finns det något ni hade kunnat göra annorlunda?

– Arbetet tog lite längre tid än planerat, men resultatet var mycket positivt för både oss som arrangörer och för deltagarna. Det är en övning jag kommer komma ihåg och som jag blir påmind om av deltagarna.

Läs mer: Så blev Sundsvall 42 het tech-konferens
Liza Holmström liza@eventeffect.se

Läs mer:

kgrw01w8wqwebeqhkciw

Premiär för heldigital produktion som kommer nära sin publik

Med den nyskrivna pjäsen Trädgårdsgatan bjuder Helsingborgs stadsteater publiken på teater på ett helt nytt sätt. Föreställningen har repeterats och spelats in via det digitala kommunikationsverktyget Zoom och resultatet är ett relationsdrama som finns att se gratis online 20 februari – 31 mars på stadsteaterns hemsida.

Att ha moten utomhus kring lagerelden har blivit ett satt att skapa nya affarsmojligheter for flera konferensanlaggningar.

Nytt koncept hjälper dig att placera projektorn på bästa stubben … och white boarden på rätt gren

Visit Dalarna introducerar ”Möten på dalavis” med fokus på alternativa och trygga sätt att genomföra konferenser på. Dalarnas stora potential av naturupplevelser och utomhus-aktiviteter innebär att man kan möta efterfrågan som finns på att träffas på riktigt.

Eco Sightseeing eldrivna batturer markta med Bra Miljoval

Sommarevent på gång? Nu finns miljömärkta båtturer i Stockholm

Vill du boka hållbart? Som första rederi i Sverige erbjuder Eco Sightseeing Sthlm AB, med sitt till 100 procent eldrivna fartyg M/S Sylvia, miljömärkta båtturer enligt Bra Miljövals nya miljökrav.

MovingToMars theDesign Museum

Vi lämnar hemmakontoret för ett Mars-äventyr!

Annons

Efter en lång tid av teamsmöten vid köksbordet längtar många av oss efter nya upplevelser. Nu tar Tekniska museet med oss på ett riktigt äventyr – den här gången till planeten Mars. Vi hänger med för att ta reda på om det finns förutsättningar för att bo och arbeta på den röda planeten. Tekniska lovar en spektakulär rymdresa med både restaurangmeny utöver det vanliga, gott om plats för möten och bra streamingmöjligheter, så låt nedräkningen börja!

adapt to survive

untitled design 3

banner eventeffect svm

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Tipsa oss! Prylarna som gör konferensen säkrare
  • Utvalt: 33 tips för dig som är Event Manager
  • Mötesexperten: Så här hanterar du besvärliga situationer i moderatorrollen
  • Mötesexperten: Så här lär du dig ett manus utantill
  • Lista: 6 tekniktrender för event att hålla koll på
  • Fem arrangemang du som eventproffs inte får missa
  • 5 eventproffs bjuder på sina bästa tips
  • Blommor på event: Floristens 5 bästa tips
hemköps popup-butik drog blickarna till sig

Hemköps popup-butik drog blickarna till sig

Annons

En produktionsledares vilda infall i kombination med flexibla lokaler i ett lättåtkomligt läge från hela landet möjliggjorde ett spektakulärt butiksevent – där ingen butik vanligtvis finns.

Upphandlingar

  • Värmdö söker ny huvudman för Gustavsbergs konsthall
  • Procurement: Platform for Virtual Fairs
  • Upphandling av ramavtal för webbinarie- och filmproduktion
  • Upphandling av konferensanläggningar där virtuella event är ett delområde i kravställningen
  • Livsmedelsverket upphandlar kurs- och konferensadministration

Eventarenan

kliv in i en annan värld – dekorverket förvandlar rum

Kliv in i en annan värld – Dekorverket förvandlar rum

Annons

Blinka och befinn dig i en ruffig ockupationslägenhet i forna Östberlin, en serietidningsvärld eller upptäck att du står mitt i ett gigantiskt fiaspel. Om du råkat ut för något av detta, kan det hända att det är Dekorverket som varit i farten. Richard och Magnus är magikerna som kan omvandla en lokal från kontorsmodul till äventyr. De jobbar med några av Filmsveriges mest spännande projekt, bor i Subtopia – och kan förvandla även ert event eller konferens!

Inspiration

kgrw01w8wqwebeqhkciw

Premiär för heldigital produktion som kommer nära sin publik

Digitala möten

Med den nyskrivna pjäsen Trädgårdsgatan bjuder Helsingborgs stadsteater publiken på teater på ett helt nytt sätt. Föreställningen har repeterats och spelats in via det digitala kommunikationsverktyget Zoom och resultatet är ett relationsdrama som finns att se gratis online 20 februari – 31 mars på stadsteaterns hemsida.

Att ha moten utomhus kring lagerelden har blivit ett satt att skapa nya affarsmojligheter for flera konferensanlaggningar.

Nytt koncept hjälper dig att placera projektorn på bästa stubben … och white boarden på rätt gren

Destination

Visit Dalarna introducerar ”Möten på dalavis” med fokus på alternativa och trygga sätt att genomföra konferenser på. Dalarnas stora potential av naturupplevelser och utomhus-aktiviteter innebär att man kan möta efterfrågan som finns på att träffas på riktigt.

Eco Sightseeing eldrivna batturer markta med Bra Miljoval

Sommarevent på gång? Nu finns miljömärkta båtturer i Stockholm

Hållbarhet

Vill du boka hållbart? Som första rederi i Sverige erbjuder Eco Sightseeing Sthlm AB, med sitt till 100 procent eldrivna fartyg M/S Sylvia, miljömärkta båtturer enligt Bra Miljövals nya miljökrav.

influencer traning

Största på Instagram inom träning och hälsa

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna inom träning och hälsa på Instagram just nu.

unnamed 64

Massvaccinering kan liknas vid ett stort publikt event som eventbolag är experter på

Inspiration

Här bjuder David Klint Le Pactes grundare och Managing partner på sina tankar om hur eventbolagen skulle kunna hjälpa till att klara av massvaccinering.

SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

Digitala möten

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”

stora inluencer 2020

De är störst på Instagram i Sverige

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

1M UPDATE Eventeffect

Upplev sex konferensanläggningar på 6 minuter

1M UPDATE

Eventeffect.se besöker varje vecka en ny konferensanläggning med sitt koncept 1M UPDATE, här kan du kolla in sex olika filmer från de senaste veckorna.

kennet karjalainen anders olsson

Digital invigning av ny anläggning

Inspiration

MotorHalland väljer att inviga sin nya anläggning helt digitalt via livestream. – Tajmingen med invigningen kunde inte vara bättre, säger Per Brinkenberg, märkeschef.

bonnier innovation awards på artipelag

Bonnier Innovation Awards på Artipelag

Annons

I syfte att främja innovation inom Bonnierkoncernen genomfördes ett evenemang med inspirationsföreläsningar, underhållning och prisutdelning i regi av Bonnier AB:s team. Bonnier Innovation Awards är ett nytt eventkoncept som arrangerades för första gången 2018. Särskilt inbjudna personer från Bonnier var på plats för att belönas för sitt framstående arbete.

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Turistvärdar
  • Community Associate
  • Evenemang- och hyreskoordinator
  • Passionerad Inhouse Sales agent sökes
  • Vara Konserthus söker konferens- och eventansvarig

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

Eventbyrå

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke – DIVISION.

HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Affärer

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Marten D Annette M Niclas R

Eventyr fortsätter växa – här är senaste rekryteringen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr kunde strax innan årsskiftet berätta att de anställt kommunikationsstrategen Martin Lee som Content Strategist. Nu inleds året med ytterligare en stark rekrytering inom området för att möta marknadens ökade efterfrågan. Ny Content Producer på Eventyr blir Annette Mörk.

Mest läst

GH

Gyllene Hjulet flyttar in i Onemotions digitala plattform vVenues

Gyllene Hjulet 2020 erbjuder i år ett event som utnyttjar förutsättningarna för digitala events på ett sätt som sällan eller aldrig skådats. Gyllene Hjulet blir i år en flerdagarsupplevelse där gästerna kan ta del av betydligt mycket mer än huvudnumret, prisutdelningen, tillsammans i en ny digital eventmiljö - kostnadsfritt och tillgängligt för alla.
Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.
Rapport1

Ny rapport: Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin

I dagarna lanserade White Arkitekter och The Royal Park Hospitality Hub en rapport med scenarier och angreppssätt för en hållbar förändring inom besöksnäringen. Branschen befinner sig i ett vägskäl som kan innebära stora möjligheter och som tillsammans med den pågående pandemin också kan skynda på vägen mot en grönare besöksnäring.

Omställning i mötesbranschen – vad säger experterna?

Webbinarium: 2020 var året då det digitala mötet slog igenom på bred front. Av nödtvång kanske, men när vi åter kan träffas fysiskt igen har mycket förändrats. Vad hände egentligen med det mänskliga mötet och vad kan man se i kristallkulan? Om detta samtalar Delegia med ledande branschföreträdare den 19 mars kl 12-13. Du kan vara med!
Almdalsveckan 2021: Partiernas dagar

Film från Almedagen informerar om hur Almedalsveckan 2021 kommer genomföras

Sammanfattningsvis kan sägas att det som är klart är att Almedalsveckan 2021 startar den 4 juli och avslutas den 11 juli. Hur är fortfarande osäkert utifrån restriktioner och förbud. Men målet/visionen är att hälsa alla välkomna till Gotland och Visby i sommar.

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

På nytt jobb

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.

Compodium

Compodium skalar upp med fyra och har fokus på att anställa ytterligare femton

På nytt jobb

I linje med Compodiums strategi att accelerera bolagets omsättning och skala upp organisationen har Compodium förstärkt sin organisation. Lin Eriksson Nordström har tillträtt som marknadschef i januari tillsammans med Magnus Godin, produktägare och utvecklingsansvarig samt Johan Morin och Lucas Lundqvist som stärker upp utvecklingsteamet samt säljorganisationen.

Isabelle Bergqvist

Isabelle Bergqvist till BANG

På nytt jobb

Kommunikations och eventbyrån BANG, Brand Arena Nordic Group rekryterar och anställer Isabelle Bergqvist som produktionsledare.

Gästskribenter

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

mercell eventeffect

Upphandlingar över och under tröskelvärdena – vad gäller?

Annons

Olika upphandlingar kräver olika upphandlingsprocesser. Oavsett om du tillhör ett företag som är van vid upphandlingar i offentlig sektor eller inte, är det bra att ha koll på som gäller när du vill lämna anbud.Det är inte alltid lätt att veta vad som gäller, speciellt eftersom processen för anbudssökande kan variera stort beroende på om upphandlingen sker över eller under tröskelvärdena.Här går vi igenom vad som gäller för upphandlingar över eller under tröskelvärdena, och förklarar vilka olika upphandlingsprocesser du som leverantör kan komma i kontakt med.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff