eventeffect.se
Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expo

Expohouse växlar upp. Med den nya Vision 2030 tar bolaget ett offensivt kliv mot framtiden – där kundfokus, hållbar tillväxt och medarbetarengagemang står i centrum. Målet är att befästa positionen som Nordens ledande helhetsleverantör inom fysisk varumärkesexponering – och samtidigt skapa en kultur där människor och idéer får växa.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narren: Stora Eventpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2024
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
    • Omnämnda varumärken
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Chaufför service
    • Destinationsutveckling
    • Det dukade bordet
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Utlandskonferens
    • Videokonferens
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • K&E Studios
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Nacka Strandmässan
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Explore Åre
    • Fotografiska
    • Octanorm
    • Adapt
    • Stockholmsmässan
    • World of Volvo
    • beMatrix
    • FC Gruppen
    • Mindley
    • Axaco
    • Pearl St
    • Minnesota
    • Liwlig
    • Checkin
    • Centas
    • Agenthuset Nordic
    • ReadySet
    • CoreGo
    • Food Family
    • ReadySet
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
  • Trippus
  • Workman Event
  • Informationsteknik
  • K&E Studios
  • Scandinavian xpo
  • 7A
  • Onemotion
  • Space Production
  • Nacka Strandmässan
  • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
  • Explore Åre
  • Fotografiska
  • Octanorm
  • Adapt
  • Stockholmsmässan
  • World of Volvo
  • beMatrix
  • FC Gruppen
  • Mindley
  • Axaco
  • Pearl St
  • Minnesota
  • Liwlig
  • Checkin
  • Centas
  • Agenthuset Nordic
  • ReadySet
  • CoreGo
  • Food Family
  • ReadySet
Skip to content

Hem » BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB

Hundgalan 2026: Sveriges första gala för hundar lanseras av BANG Agency och Hundstallet

Hundgalan 2026: Sveriges första gala för hundar lanseras av BANG Agency och Hundstallet

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

Den 4 januari 2026 rullas röda mattan ut för våra fyrbenta vänner. På Svenska Mässan i Göteborg arrangerar BANG Agency tillsammans med Hundstallet och MyDOG Sveriges första Hundgala – en kväll fylld av kärlek, prisutdelningar och berättelser som hyllar hundarnas lojalitet och livsglädje.

BANG Agency ny kommunikationspartner till Ski Team Sweden XC

BANG Agency ny kommunikationspartner till Ski Team Sweden XC

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

Svenska Skidförbundets längdverksamhet stärker sitt kommunikationsarbete inför kommande stora evenemang. Genom ett flerårigt avtal blir BANG Agency officiell byråpartner och ska stötta med allt från PR och reklam till event och strategiska insatser.

Ishockey-VM väljer BANG Agency

Ishockey-VM väljer BANG Agency

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

Produktionen är i full gång inför vårens stundande ishockey-VM. Det är kommunikationsbyrån Bang Agency som tilldelats eventuppdraget för det globala arrangemanget i Stockholm.

Nya talanger ansluter till BANG Agency

Nya talanger ansluter till BANG Agency

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

För att möta en ökande efterfrågan och fortsätta leverera högkvalitativa tjänster har BANG Agency anställt fyra nya medarbetare:

Sally Asp ny byråchef på BANG Agency

Sally Asp ny byråchef på BANG Agency

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

I januari tillträder Sally Asp som ny byråchef på BANG Agency för att stärka byråns erbjudande inom corporate events.

BANG Agency vinner rekorduppdrag för Försvarsmakten – värt 120 miljoner kronor

BANG Agency vinner uppdrag för Försvarsmakten – värt 120 miljoner kronor

Affärer

Eventbyrån BANG Agency har tilldelats ramavtalet för Försvarsmaktens strategiska eventtjänster efter en omfattande upphandling. Uppdraget, som sträcker sig över flera år, har ett totalt värde på 120 miljoner kronor och innebär både strategiska och operativa uppdrag vid upp till 60 större event per år.

BANG Agency vinner Rymdstyrelsen som eventbyrå

BANG Agency vinner Rymdstyrelsen som eventbyrå

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

Rymdstyrelsen har genomfört en upphandling av kommunikations och eventbyråer. Upphandlingen omfattade tre separata delområden: kommunikationstjänster, eventtjänster och webbplatstjänster. Totalt beräknas upphandlingen ha ett värde på 24,5 miljoner kronor.

Coop Butiker & Stormarknader väljer Bang Agency som taktisk reklambyrå

Coop Butiker & Stormarknader väljer Bang Agency som taktisk reklambyrå

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

Bang Agency, dotterbolag i kommunikationskoncernen Thinc Collective, har efter en omfattande pitch vunnit uppdraget som reklambyrå för Coop Butiker & Stormarknader AB. Uppdraget omfattar strategi, konceptutveckling och kreativt arbete för Coops retailverksamhet.

SOK Anlitar BANG Agency för att Skapa Sweden Arena under OS i Paris

SOK anlitar BANG Agency för att skapa Sweden Arena under OS

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

SOK, Sveriges Olympiska Kommittee väljer BANG Agency för projektet Sweden Arena. Uppdraget innefattar att skapa Sveriges nationshus under sommarens olympiad i Paris, den 26 juli till den 11 augusti.

BANG Agency vinner upphandling för Eskilstuna kommun

BANG Agency vinner upphandling för Eskilstuna kommun

Affärer

Eskilstuna kommun har nyligen tilldelat kommunikationsbyrån BANG Agency en upphandling inom eventmarknadsföring. Det fyraåriga avtalet, värderat till 8 miljoner SEK, innefattar samtliga aspekter av eventmarknadsföring både internt och externt för kommunen.

BANG Agency ny partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm

BANG Agency ny partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

Kommunikationbyrån BANG Agency har blivit utvalda som exklusiv partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm. Denna nya allians är en milstolpe i BANG Agencys resa mot att erbjuda ännu mer internationell kommunikation.

BANG Agency vinner upphandling med Region Stockholm

BANG Agency vinner upphandling med Region Stockholm

Affärer

I en upphandlingsprocess med ett flertal etablerade byråer har kommunikationbyrån BANG Agency nyligen tagit hem affären med Region Stockholm. BANG Agency utses nu till den utvalda eventpartnern under en fyraårsperiod.

BANG Agency välkomnar 3 nya kollegor till sitt växande team

BANG Agency välkomnar 3 nya kollegor till sitt växande team

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

BANG Agency förstärker sitt team med tre nya medarbetare. Kommunikationsbyrån anställer Amelie, Tom och Liam, vilka kommer att bidra med bred kompetens inom projekt- och produktionsledning.

Amber Awards: BANG Agency tar hem med två guld till Sverige

Amber Awards: BANG Agency tar hem två guld till Sverige

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

BANG Agency kammar hem två guld i Amber Awards – tävlingen där nordiska och baltiska byråer deltar med sina bästa event. Tävlingen hölls i år i Tallinn, Estland, och konkurrensen har aldrig varit tuffare.

Ljubel i Ljubljana för Svenska BANG Agency

Ljubel i Ljubljana för svenska BANG Agency

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

När Conventa Best Event Awards hölls för 14:e gången i Ljubljana tog BANG storslam med vinst i fyra kategorier av totalt nio möjliga. Förutom att vinna Grand Prix och pris för Best Event Agency togs även priserna för Best Event B2B och Best in Sustainability.

Patrick Walldén BANG Agency

Strategiska vänner och kreativa partners – så gör BANG

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

Patrick Walldén har drivit byrå under största delen av sin karriär och för fyra år sedan så startade han BANG. Fyraåringen har växt så det knakat, under 2022 fick de både Guldägget och Gyllene hjulet. Byrån som kan både reklam och event är en spelare att räkna med.

Prisregn för event & kommunikationsbyrån BANG

Prisregn för event och kommunikationsbyrån Bang

BANG AGENCY – BRAND ARENA NORDIC GROUP AGENCY AB

Senaste veckorna har varit fyllda av vinster för event & kommunikationsbyrån BANG. Byrån har tagit hem både både Guldägg och Gyllene Hjul, vi slog en signal till grundaren Patrick Walldén.

BANG Agency Logo SoftBlack
We are a mix of advertising, events, PR, content, design and tech. We are a mix of experience, talent, thoughts, perspectives, collaboration and ideas. We work with small brands and large brands, new brands and old brands, but all sharing a common desire to create value, and partner in new challenges, dreams and needs.

Our mission is to always encourage and improve - ourselves, our brands, the society, the local coffee shop and the planet.

We believe in affecting and making things happen. And to make people laugh, cry, buy, try, talk, think, feel or just be inspired. We don’t always do things the traditional way. We question and challenge how we work, how we think and how we act – because there is always a better way. Bienvenido.

Kontaktuppgifter

Textilgatan 31
120 30, Stockholm
Sweden

+ 46 70 652 31 30

Business
[email protected]

Join us
[email protected]

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Sales Manager – Meetings & Events · Fotografiska Stockholm
  • Client Manager – LIWLIG
  • Projektledare till Expohouse
  • Brasserie Season söker kockar till hösten
  • Creative Meetings söker eventsäljare
  • Hummingbird Meetings & Events söker Head of Sales & Account Executive

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Revolve concept management går in som delägare i WoW event

Revolve concept management går in som delägare i WoW event

Eventbyrå

Revolve concept management blir delägare i Stockholmsbaserade WoW event – en affär som samlar två starka byråer och skapar ett av landets mest heltäckande erbjudanden inom strategisk, kreativ och upplevelsebaserad kommunikation. Genom samgåendet stärks kapaciteten att leverera allt från lokala event till globala produktioner, med tyngdpunkt på helhetslösningar från idé till genomförande.

Stefan Warding blir ny delägare i Memento Event

Stefan Warding blir ny delägare i Memento Event

Eventbyrå

Memento Event växer vidare och utökar nu ägarkretsen. Efter snart sju år i bolaget tar Stefan Warding nästa steg och kliver in som delägare – ett beslut som enligt ledningen både speglar och stärker byråns fortsatta utveckling.

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Eventbyrå

Det svenska eventbolaget Onemotion IMC är återigen nominerade i världens mest prestigefyllda tävling för brand experience – Bea World Festival. Med sitt uppmärksammade koncept The Kingdom of Christmas tävlar de mot världens bästa byråer den 21 november.

Mest läst

Revolve concept management går in som delägare i WoW event

Revolve concept management går in som delägare i WoW event

Revolve concept management blir delägare i Stockholmsbaserade WoW event – en affär som samlar två starka byråer och skapar ett av landets mest heltäckande erbjudanden inom strategisk, kreativ och upplevelsebaserad kommunikation. Genom samgåendet stärks kapaciteten att leverera allt från lokala event till globala produktioner, med tyngdpunkt på helhetslösningar från idé till genomförande.
MPC Agency och Brand Arena Nordic Group ingår strategiskt samarbete – ska ta större grepp om nordiska upphandlingar

MPC Agency och Brand Arena Nordic Group ingår strategiskt samarbete – ska ta större grepp om nordiska upphandlingar

Event- och bokningsbyrån MPC Agency tar sikte på större och mer komplexa uppdrag när bolaget nu inleder ett strategiskt partnerskap med Brand Arena Nordic Group och dess svenska huvudbyrå BANG Agency. Tillsammans vill aktörerna skapa en bredare helhetslösning för kunder som söker allt från exklusiva medlemskoncept till storskalig produktion och marknadsföring.
Jennie Zetterlund ny Operativ Byråledare på Concept Store

Jennie Zetterlund ny Operativ Byråledare på Concept Store

Concept Store fortsätter att växla upp. Nu tar byrån in Jennie Zetterlund som Operativ Byråledare – en nyckelroll med ansvar för att skärpa interna processer, optimera leveransen och bli motorn i den fortsatta tillväxtresan. Med lång erfarenhet från marknads-, kommunikations- och reklambyråvärlden tar hon plats i ledningen med uppdraget att kombinera kreativitet med operativ kvalitet.
Festivalgeneral och systemutvecklare i ett: Markus Lindberg ska stärka Pearl Sts erbjudande

Festivalgeneral och systemutvecklare i ett: Markus Lindberg ska stärka Pearl Sts erbjudande

Vid årsskiftet kliver Markus Lindberg in i bolaget efter många år som både arrangör, systemutvecklare och festivalgeneral. Med en unik kombination av operativ erfarenhet och teknisk kompetens hoppas Pearl St stärka sitt erbjudande till en snabbt växande och allt mer digitaliserad evenemangssektor.
Vikten av att träffas i en AI-tid

Årskrönika från Jamie Perry: Vikten av att träffas i en AI-tid

När vi nu kliver in i 2026 gör vi det i en era där AI och digitalisering fortsätter att omforma hur företag optimerar sina verksamheter, hur kunder söker information och tar affärsbeslut. Men mitt i denna snabbrörliga digitala värld växer behovet av det mänskliga mötet, något som inga algoritmer eller skärmar kan ersätta. Har vi möjligen nått en brytpunkt där ...

Branschfolk

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschfolk

Evententreprenören Sofi Franzén, en av grundarna av Eventyr – som idag heter Liwlig – prisades på Founders Awards i Stockholm. Hon tilldelades guld i kategorin “Årets grundare – storföretag” för sitt arbete att bygga ett bolag som skapar inkluderande, hållbara och värderingsdrivna event.

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Branschfolk

Centas har varit en del av svensk eventhistoria sedan 1976. Med teknik som lyfter idéer till
minnesvärda ögonblick ser bolaget försäljning som relationer, inte transaktioner.

Michel Taune ny kökschef på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Michel Taune ny köksansvarig på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Branschfolk

Efter två decennier på några av Stockholms mest välrenommerade krogar kliver Michel in som ny köksansvarig på Citykonferensen. Med sig har han både erfarenhet från stjärnkrogar och en stark övertygelse om att smak ska gå före krångel.

Mats Flodén på Space Production: "En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge"

Mats Flodén: ”En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge”

Branschfolk

En mässmonter är inte bara en yta på mässgolvet – den kan bli en långsiktig del av ett varumärkesbyggande. Det menar Mats Flodén, projektledare på Space Production som dagligen hjälper företag att skapa flexibla och hållbara monterlösningar.

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande - Helene Bruneheim Johansson

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande – Helene Bruneheim Johansson

Aktuellt

Vid Svenska Eventakademins årsmöte i slutet av augusti valdes Helene Bruneheim Johansson, Event Manager på Advokatfirman Vinge till ny ordförande för verksamhetsåret 25/26. För Eventeffect berättar hon vad branschen kan vinna på en ökad ”Good-for-you-kultur”, hur hon vill stärka SEA som plattform och vad som hände på Galeries Lafayette i Paris …

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Branschfolk

Efter många år i branschen har Kerstin Fagervall tagit steget och startat egen verksamhet. Genom bolaget Lakki Me erbjuder hon evenemangs- och produktionssupport – med målet att ge arrangörer trygghet och flexibilitet i genomförandet av sina event. Eventeffect fick en pratstund med Kerstin om idén bakom företaget, hennes bakgrund och vilka projekt hon ser fram emot.

Folk i karriären

Tomas Falkensson tar plats för att utveckla Höga Kusten

Ny affärsutvecklare ska lyfta entreprenörskap i Kramfors och Sollefteå

På nytt jobb

BizMaker satsar på Höga Kusten och stärker sitt team med Tomas Falkensson som ny affärsutvecklare. Hans uppdrag: stötta lokala arrangörer, mötesplatser och kreativa idéer inom event- och besöksnäringen, och bidra till regionens växande attraktionskraft.

Festivalgeneral och systemutvecklare i ett: Markus Lindberg ska stärka Pearl Sts erbjudande

Festivalgeneral och systemutvecklare i ett: Markus Lindberg ska stärka Pearl Sts erbjudande

På nytt jobb

Vid årsskiftet kliver Markus Lindberg in i bolaget efter många år som både arrangör, systemutvecklare och festivalgeneral. Med en unik kombination av operativ erfarenhet och teknisk kompetens hoppas Pearl St stärka sitt erbjudande till en snabbt växande och allt mer digitaliserad evenemangssektor.

Minnesota växlar upp med två tunga rekryteringar

Minnesota växlar upp med två tunga rekryteringar

På nytt jobb

Event- och kommunikationsbyrån Minnesota förstärker både strategi och affärsutveckling när de rekryterar Ebba Burenius som business director och Anders Neck som business developer. Med bakgrund från några av Nordens största evenemang, digital produktutveckling och rörlig contentproduktion siktar byrån på att vässa erbjudandet mot en allt mer krävande kundmarknad.

Gästskribenter

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Gästskribent

I denna krönika reflekterar Richard Farman och Niclas Rahm från LIWLIG Sverige över varför just mellanrummet är platsen där kreativitet, kultur och mening uppstår – och varför det är här framtidens vinnare kommer att formas.

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Expo

Mässorna drar äntligen igång igen efter en tids välbehövlig ledighet! Fysiska möten är som bekant både det dyraste men mest effektiva sättet att knyta nya affärskontakter och bygga relation. Och definitivt den roligaste, om du frågar mig! Men det finns fallgropar. Hur kan du vända dessa till att bli dina främsta framgångsfaktorer såsom utställare? Den här krönikan fokusera på mässan i skarpt läge, när vi möts face-to-face.

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

Gästskribent

Konferensen som en gång satte Austin på kartan har landat i Europa och levererar mer än bara buzzwords. LIWLIGs Niclas Rahm reste till SXSW London med en öppen fråga och kom hem med något ännu viktigare: en känsla.

EVIG rullar in med framtidens mobila butik – premiärvisas under Disrupt Retail tillsammans med Swish och CHIMI

EVIG rullar in med framtidens mobila butik – premiärvisas under Disrupt Retail tillsammans med Swish och CHIMI

Annons

Clean Motion lanserar ett nytt retailkoncept med sitt elfordon EVIG – en mobil butik på hjul som kombinerar hållbar teknik, flexibilitet och smidiga betallösningar. Först ut att testa lösningen är CHIMI, som under retailkonferensen Disrupt Retail den 25–26 augusti låter besökarna köpa solglasögon direkt från fordonet genom självskanning och betalning med Swish.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Greatplacesinsweden.com