eventeffect.se
Radisson-hybridmöten

Johanna Fresnel Wessman: ”Hybrida element även del i framtidens möten”

Digitala möten

Digitala möten och hybridformer har fått en stark utveckling. Radissson Hotels har i rapporten A Roadmap for Recovery and Beyond undersökt synen på hybridmötet. Slutsatsen är att hybridmötet är här för att stanna. 

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Rider
    • Sture
    • Inadra
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-05-15 | Krönika

”Det är i tuffa tider vi utvecklas”

En varm aprilmorgon år 2001 klev jag in på kontoret på Skeppsbron. Jag var lycklig, men rätt slutkörd. Så inleder Sofi Franzén grundare och CEO, Eventyr sin krönika om vikten att anpassa sig och tro på framtiden.

Sofi Franzén, Grundare och CEO, Eventyr
Sofi Franzén, Grundare och CEO, Eventyr

En varm aprilmorgon år 2001 klev jag in på kontoret på Skeppsbron. Jag var lycklig, men rätt slutkörd. Under helgen hade jag och mitt team genomfört en riktigt lyckad konferens i Åre för Tele2 och deras kunder. Det hade varit en resa där målgruppen haft skyhöga förväntningar och alla kollegor på byrån hade velat projektleda just det projektet. Samma helg hade ett annat team varit på Kos för att genomföra projektet kring sammanslagningen av Capgemini och Ernst & Young. 2000 personer från två olika företagskulturer skulle integreras och börja samarbeta. Gänget som kom tillbaka från den helgen var också uppfyllda, men än mer slutkörda än vad vi var. På den tiden var vi inte lika erfarna när det kom till schemaläggning och sömn var inget som stod på agendan.

Efter den intensiva våren som varit, satte vi oss ner tillsammans för att summera våra erfarenheter. Vilket tempo. Vad roligt vi hade och vad mycket vi lärde oss. Men när vi skulle gå igenom projekten framöver, så uppstod en tryckande tystnad i rummet. Det fanns ingenting i orderböckerna. Helt tomt! Vi hade haft så fullt upp med alla leveranser för massor av spännande företag, att vi inte märkt att försäljningen stannat av. IT-branschen, där 90 procent av våra kunder fanns, gick rakt i backen.

Vår styrelseordförande förklarade för oss att om vi inte lyckades få in nya affärer nu, så skulle vi bara överleva ett par månader till. Över en natt gjorde vi om organisationen från att vara en ordermottagning till att bli en säljorganisation. ALLA fick bli säljare. Personalen kämpade på och lärde sig utmed vägen och ganska snart började det trilla in lite mindre uppdrag, som gjorde att vi klarade oss.

Det vi lärde oss av den här perioden har varit helt avgörande för vår fortsatta utveckling. Efter det har vi sett till att alltid ha en avskild säljavdelning som inte är involverad i produktionen mer än nödvändigt. De ska alltid ha tid att sälja och utveckla våra kunder – oavsett hur mycket vi har att leverera. Vi lärde oss också att mäta saker bättre. Nu vet vi hur många samtal vi behöver göra för att få in rätt antal möten som sedan leder till affärer. Vi sätter upp tydliga mål för hela byrån, som vi regelbundet och ofta följer upp. Så gott som allt är transparent. Alla medarbetare ska veta hur det går för att alla ska kunna hjälpa till att påverka, på rätt sätt. Feedbacken jag har fått från personalen är att man känner sig mer delaktig genom att vara insatt i siffrorna. Då blir också arbetet roligare. Win-win, tänker jag.

Utan det stålbadet vi hamnade i år 2001 hade vi aldrig blivit så framgångsrika under åren som följde. Vi har gått igenom fler tuffa perioder under vårt 25-åriga bolagsbyggande i eventbranschen, men tack vare ledorden från den stora krisen i våra unga dagar, så har vi klarat oss rätt bra genom andra dalgångar också. När det har varit som tuffast så har vi sagt; lönsamhet ligger långt ner på agendan, det viktigaste är att personalen, kunderna och leverantörerna gillar det vi gör. Så länge vi värnar om relationerna och levererar med hög kvalitet, så kommer vi överleva i det långa perspektivet.

Hur kommer vi att summera året 2020 när vi tittar tillbaka om 20 år? Hur kommer vår bransch att påverkas? Kommer vi kunna säga att det var en period som gjorde avgörande skillnad för vår verksamhet? Jag vet inte vilka slutsatser vi kommer dra när vi är förbi detta. Men det jag kan se nu, när vi är mitt i krisen, är att vi har varit otroligt snabba på att agera även denna gång. Vi gick direkt ihop med våra leverantörer och byggde en studio där vi nu genomför flera projekt varje vecka. Vi har betydligt mindre att göra, men satsar på att erbjuda personalen utbildning den tiden man inte arbetar. Vi tror att branschen kommer att ha förändrats en del när vi kommer ur det här. För att vara fortsatt relevanta då, så behöver vi vässa oss inom flera olika områden. Och det arbetet med oss själva, det gör vi just nu.

Jag är så stolt över det mina medarbetare har åstadkommit under de senaste veckorna. Hur de har tagit sig an och lärt sig nya tekniker och nya områden. Hur de hjälper varandra och hur de håller humöret uppe, även fast många jobbar hemifrån med kanske bara katten som sällskap. Och är inte det vår bransch i ett nötskal – vi är flexibla, vi löser problem och humöret – det är alltid på topp.

Hur tufft många än har det just nu så är jag övertygad om att när restriktionerna kring livemöten väl lyfts, så kommer vår bransch att behövas mer än någonsin tidigare.

Sofi Franzén, Grundare och CEO, Eventyr

Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

Martin Lee, Content Strategist Eventyr

Att jobba eller inte jobba hemifrån, det är frågan…

Vi vill så gärna bekräfta vår tes med en siffra att vi bortser från det större sammanhanget, med resultatet att en stor del av alla slutsatser som dras är både förhastade och ibland direkt felaktiga.

Mårten Diktonius Content Director på Eventyr

Framtiden är inte som den brukade vara

Rubriken bygger på ett citat av baseball-legenden Yogi Berra – samma person som myntade uttrycket ”det är inte över förrän det är över”. När vi nu närmar oss slutet av 2020, ett alldeles speciellt galet år för många och kanske alla. Ett år som tidigt handlade om att inte ställa in utan om att ställa om, att anpassa sig till omvärldsfaktorer som vi inte rår över, dessutom i extremfart. Anpassning för överlevnad.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Workman event producerar Östberg group i Frankfurt 2

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för Östbergs på plats i Frankfurt. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

adapt to survive

untitled design 3

banner eventeffect svm

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Tipsa oss! Prylarna som gör konferensen säkrare
  • Utvalt: 33 tips för dig som är Event Manager
  • Mötesexperten: Så här hanterar du besvärliga situationer i moderatorrollen
  • Mötesexperten: Så här lär du dig ett manus utantill
  • Lista: 6 tekniktrender för event att hålla koll på
  • Fem arrangemang du som eventproffs inte får missa
  • 5 eventproffs bjuder på sina bästa tips
  • Blommor på event: Floristens 5 bästa tips
Richard Lindroth

Richard Lindroth blir affärsområdesansvarig för eventavdelningen på Informationsteknik

Annons

Informationsteknik som är en av Sveriges ledande leverantörer av anpassade paketlösningar inom ljud-, ljus- och bildteknik växer och rekryterar välkänd branschprofil som ny affärsområdesansvarig.

Upphandlingar

  • Upphandling: Sommarfestival i Skellefteå
  • Värmdö söker ny huvudman för Gustavsbergs konsthall
  • Procurement: Platform for Virtual Fairs
  • Upphandling av ramavtal för webbinarie- och filmproduktion
  • Upphandling av konferensanläggningar där virtuella event är ett delområde i kravställningen

Eventarenan

Vår Gård coworking Eventeffect

Vår Gård skapar ett öppet Community för cowork och nätverkande

Annons

Behöver du ett inspirerande miljöombyte till hemmakontoret eller en mer långsiktig lösning för arbete på distans? Gärna med gott kaffe, snabbt wifi och en kulinarisk restaurang för långa välsmakande luncher. Längst ut i Saltsjöbaden med havet inpå knuten ligger vackra Vår Gård med rymliga loungeytor för coworking och charmiga dagkontor som idag kan hyras per timme eller månadsvis.  

Inspiration

Digital Teambuilding: 15 digitala upplevelser

Lista: 15 digitala upplevelser för event och möten

Inspiration

Utmaningen att lyckas med digitala möten är en svårt konst, här listar vi 15 digitala upplevelser som gör dina digitala möten och events till något mer än bara ett videomöte.

kgrw01w8wqwebeqhkciw

Premiär för heldigital produktion som kommer nära sin publik

Digitala möten

Med den nyskrivna pjäsen Trädgårdsgatan bjuder Helsingborgs stadsteater publiken på teater på ett helt nytt sätt. Föreställningen har repeterats och spelats in via det digitala kommunikationsverktyget Zoom och resultatet är ett relationsdrama som finns att se gratis online 20 februari – 31 mars på stadsteaterns hemsida.

Att ha moten utomhus kring lagerelden har blivit ett satt att skapa nya affarsmojligheter for flera konferensanlaggningar.

Nytt koncept hjälper dig att placera projektorn på bästa stubben … och white boarden på rätt gren

Destination

Visit Dalarna introducerar ”Möten på dalavis” med fokus på alternativa och trygga sätt att genomföra konferenser på. Dalarnas stora potential av naturupplevelser och utomhus-aktiviteter innebär att man kan möta efterfrågan som finns på att träffas på riktigt.

Eco Sightseeing eldrivna batturer markta med Bra Miljoval

Sommarevent på gång? Nu finns miljömärkta båtturer i Stockholm

Hållbarhet

Vill du boka hållbart? Som första rederi i Sverige erbjuder Eco Sightseeing Sthlm AB, med sitt till 100 procent eldrivna fartyg M/S Sylvia, miljömärkta båtturer enligt Bra Miljövals nya miljökrav.

influencer traning

Största på Instagram inom träning och hälsa

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna inom träning och hälsa på Instagram just nu.

unnamed 64

Massvaccinering kan liknas vid ett stort publikt event som eventbolag är experter på

Inspiration

Här bjuder David Klint Le Pactes grundare och Managing partner på sina tankar om hur eventbolagen skulle kunna hjälpa till att klara av massvaccinering.

SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

Digitala möten

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”

stora inluencer 2020

De är störst på Instagram i Sverige

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

1M UPDATE Eventeffect

Upplev sex konferensanläggningar på 6 minuter

1M UPDATE

Eventeffect.se besöker varje vecka en ny konferensanläggning med sitt koncept 1M UPDATE, här kan du kolla in sex olika filmer från de senaste veckorna.

mercell eventeffect

Upphandlingar över och under tröskelvärdena – vad gäller?

Annons

Olika upphandlingar kräver olika upphandlingsprocesser. Oavsett om du tillhör ett företag som är van vid upphandlingar i offentlig sektor eller inte, är det bra att ha koll på som gäller när du vill lämna anbud.Det är inte alltid lätt att veta vad som gäller, speciellt eftersom processen för anbudssökande kan variera stort beroende på om upphandlingen sker över eller under tröskelvärdena.Här går vi igenom vad som gäller för upphandlingar över eller under tröskelvärdena, och förklarar vilka olika upphandlingsprocesser du som leverantör kan komma i kontakt med.

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Turistvärdar
  • Community Associate
  • Evenemang- och hyreskoordinator
  • Passionerad Inhouse Sales agent sökes
  • Vara Konserthus söker konferens- och eventansvarig

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

Eventbyrå

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke – DIVISION.

HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Affärer

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Marten D Annette M Niclas R

Eventyr fortsätter växa – här är senaste rekryteringen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr kunde strax innan årsskiftet berätta att de anställt kommunikationsstrategen Martin Lee som Content Strategist. Nu inleds året med ytterligare en stark rekrytering inom området för att möta marknadens ökade efterfrågan. Ny Content Producer på Eventyr blir Annette Mörk.

Mest läst

IMG 6550

Svensk innovation: Mobil padelbana

Eventeffect har pratat med serieentreprenören Christoffer Granfelt som ligger bakom SIME och Epicenter. Han är nu medgrundare till Instantpadel som har tagit fram en världsunik mobil padelbana som kan användas inomhus såväl som utomhus. Med hjälp av ett enkelt klicksystem samt stärkande stödben monteras banan upp på mindre än 4 timmar.
Mikael Jansson

När blir det tillåtet att arrangera mässor igen?

Här berättar mässexperten Mikael Jansson initierat om förutsättningarna för mässbranschens aktörer och de nya lagarna som styr återstarten. Mikael sitter med i regeringens publikråd som förbereder evenemangens återstart efter pandemin samt diskuterar riktlinjer tillsammans med Folkhälsomyndigheten.
Jorgen

Små event får större budget när det lilla blir det nya stora

Efter pandemin har många fått en ny syn på vad jobbet är, när och var man gör det. Det innebär slutet för nio-till-fem-samhället. Det lilla blir det nya stora och man kommer lägga mer pengar på mindre möten och event. Ute blir det nya inne och det man ska åstadkomma kommer styra valet av plats i större omfattning. Det är ...
Sofia Eklund

Ny strategisk projektledare på Onemotion IMC

Kommunikationsbyrån Onemotion IMC fortsätter växa, anställer ytterligare en Senior projektledare och utökar därmed eventteamet ytterligare.
Hela Sverige Samlas

Digitala framgångsintiativet: Hela Sverige Samlas

Hela Sverige Samlas lanserade i höstas en digital kickoff och det blev en stor succé med över 5000 registrerade deltagare. Nu laddar de för andra omgången - startar med en live-vecka och finns tillgängliga fram till 30e september, med målet inställt på 10.000 deltagare.

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

Sofia Eklund

Ny strategisk projektledare på Onemotion IMC

På nytt jobb

Kommunikationsbyrån Onemotion IMC fortsätter växa, anställer ytterligare en Senior projektledare och utökar därmed eventteamet ytterligare.

uckf8iblwmlrmunuhnlw

Destinations-vd tar över klubban i Svensk Live

På nytt jobb

Destination Eskiltunas vd Martin Roos blir ny ordförande för Svensk Live efter avgående Andréa Wiktorsson.

Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

På nytt jobb

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.

Gästskribenter

Jorgen

Små event får större budget när det lilla blir det nya stora

Gästskribent

Efter pandemin har många fått en ny syn på vad jobbet är, när och var man gör det. Det innebär slutet för nio-till-fem-samhället. Det lilla blir det nya stora och man kommer lägga mer pengar på mindre möten och event. Ute blir det nya inne och det man ska åstadkomma kommer styra valet av plats i större omfattning. Det är några av event- och mötestrenderna för 2021 och framåt.

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

Moderna möten i magisk miljö på Lejondals slott

Annons

Det vilar något magiskt över Lejondals Slott. Det byggdes 1892 är ett av Sveriges yngsta men har ändå en lång och brokig historia.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff