eventeffect.se
Med över 1800 platser är Filadelfia en unik plats i Stockholms innerstad.

Mötesbaren gästar nyrenoverade Filadelfia Convention Center den 19 maj

Hallå där...

Den andra Mötesbaren år 2022 hålls på Filadelfia Convention Center i Stockholm. Anmäl dig redan i dag för att säkra din plats på minglet och till en förhandsvisning av lokalerna. ( Just nu, 20 platser kvar)

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Destinationer
    • Skellefteå
    • Helsingborg
    • Bohuslän
    • Dalsland
    • Västergötland
    • Västsverige
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • SES
    • Golfbaren
    • Sture
    • Primetec
    • Delegia
    • DIVISION Group Sweden
    • Videoforce
    • Twenty Studios
    • Homage
    • Robot event
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2019-08-19 | Lyyti | Annons

Eventhantering med hjälp av ett marknadssystem: varför fungerar det inte?

Har du stött på begränsningar när du har använt dig av ett marknadssystem för att hantera dina event? Om ja, så kanske du också har funderat på varför det inte alltid fungerar så bra som du har tänkt dig - här är förklaringen.

Eventhantering med hjälp av ett marknadssystem: varför fungerar det inte?

Trots att den tryckta inbjudan ibland anländer med posten så anmäler man sig numera till evenemang på många olika sätt. Man kan klicka ja tack i ett Facebookevent, fylla i ett elektroniskt anmälningsformulär, svara per e-post eller ringa in sin anmälan per telefon. Ju fler sätt man kan anmäla sig till ett evenemang på, desto fler handpar och arbetstimmar krävs det för att ta emot anmälningarna.

Största delen av det manuella eventhanteringsarbetet går ut på att just ta emot och uppdatera deltagarinformation, samt all den kommunikation som krävs kring eventet. Först samlas deltagardata in i en och samma databas. Sen skickar man ut bekräftelser på anmälan, påminnelsemeddelanden och feedbackformulär – minst. I de flesta fall krävs ytterligare eventkommunikation utöver dessa basmeddelanden. Utöver detta måste någon hålla reda på avbokningar, förändringar på anmälningsuppgifter etc, och samtidigt ska eventets kapacitet optimeras. Det blir ganska mycket att stå i med!

Detta behöver alltså en eventarrangör lösa för att kunna ta hand om deltagarhanteringen på ett adekvat sätt:

  • Ett lämpligt sätt att skicka ut inbjudan och samla in deltagardata: T.ex. tryckta inbjudningar, ett onlineformulär, e-postinbjudan, en länk till eventsidan där anmälning sker etc.
  • Någonstans att samla och förvalta deltagardata, dvs. ett register: T.ex. en exceltabell, ett anteckningsblock, ett epostregister etc. Observera dataskydd och sekretess!
  • Ett sätt att säkerställa tillgång till tillräcklig deltagarinformation: T.ex. onlineformulär, e-postbekräftelse.
  • Kanaler för kommunikation med deltagarna: För att delge information om eventet men också för att ta emot avbokningar och ändringar (t.ex. e-post, telefon).
  • Tillräcklig arbetskraft för att driva ovannämnda processer: Antalet man på däck som behövs beror på hur automatiserad eventprocessen är. Vissa verktyg kräver mer Copy+Paste än andra.

Vi tycker att det elektroniska anmälningsformuläret är den mest effektiva och minst arbetsdryga metoden för att ta emot anmälningar. Automatik underlättar, och när all data finns i samma register är det lätt att klassificera, filtrera, arrangera och rapportera deltagarlistor på basen av olika söktermer.

Hantering av eventdata mer invecklat än man kunde tro

Det finns, som känt, en uppsjö av olika lösningar för datainsamling att välja på, t.ex. marknadssystem eller enkätverktyg. Det brukar dock vara svårt att anpassa system som inte specifikt är till för eventhantering till de uppgifter som de skulle behöva kunna klara av. Exempelvis lösningar som är ämnade för enkäter och frågeformulär är jättebra på att samla in information av och om deltagarna, men det blir svårt att t.ex. förverkliga eventkommunikation eller ta ut rapporter på basen av deltagarstatus eller typ av deltagare. Oerhört få enkätverktyg går att integrera med andra system, vilket skulle underlätta både datahantering och kommunikation betydligt.

Varför ordnas det då idag en massa evenemang med hjälp av endast marknadssystem, exceltabeller eller Google Forms? Och framför allt hur? Svar: Inte särskilt vällöpande, med stor möda och mycket manuellt arbete. Även dataskyddsnivån kan bli ett problem. I och med GDPR är det viktigare än någonsin att fastställa goda principer för hantering av deltagardata och se till att de följs.

Hur skiljer sig då ett specialiserat eventsystem från andra lösningar som tagits fram för datainsamling? Grejen är den att eventsystemet tar hand om tungrodda manuella arbetsskeden som de andra lösningarna hoppar över. Eventsystemet är fyra verktyg i ett. Här är en lista på de viktigaste egenskaperna ett bra eventsystem besitter och vilka problem de löser.

1. Kapacitetshantering

Ett evenemangs kapacitet kan bero på t.ex. utrymmet eller antalet sittplatser. Ett specialiserat eventsystem har funktioner med hjälp av vilka man kan bestämma kapacitet och undvika överbokning. Kapacitetshantering underlättar även med att hålla koll på anmälningssituationen och undvika no show, eftersom det oftast finns en köfunktion (mer om detta i punkt 3).

2. Deltagartyper

Ett bra eventsystem tillåter dig att dela upp deltagarna i olika klasser eller typer. Det är bra att kunna dela upp t.ex. kunder, prospektiva kunder och samarbetspartners på olika listor och i olika kapacitetsgrupper. Olika deltagartyper kan t.ex. få olika eventkommunikation, för att säkerställa relevanta budskap och maximal nytta av deltagandet i allmänhet.

3. Kölista

I en perfekt värld skickar eventarrangören ut n antal inbjudningar, n stycken tas emot och registreras och n stycken deltagare dyker upp på eventet. Men världen är långt ifrån perfekt, i verkligheten kan deltagartillståndet fluktuera in i den sista minuten innan eventet går igång. Det blir svårt att hitta ersättare för de deltagare som avbokar i sista stund. Att bevaka deltagarantalet och optimera deltagarkapaciteterna kräver en hel del av arrangören. En automatisk kölista löser problemet: så fort någon deltagare avbokar, kan en annan ta hens plats utan att arrangören behöver ingripa.

4. Systemintegration

Ett bra eventsystem är en lagspelare som stöder datahantering och användning av data i andra system, t.ex. i kundvårdssystem eller i marknadssystem. Hela organisationen har nytta av ett bra eventsystem, inte endast teamet som direkt jobbar med eventet.

5. Slut på överskrivning av data

Marknadssystem är bäst på att bevara den allra senaste uppdateringen. Det kan leda till problem om man ordnar flera evenemang samtidigt: Marknadssystemet uppdaterar en deltagares uppgifter varje gång hen anmäler sig till ett event eller utför någon annan åtgärd. Om anmälan till flera evenemang tas emot i ett sådant system samtidigt, blir det en enda röra när systemet hela tiden skriver över den senaste dataentryn med ny information. Om man försöker kontra genom att skapa dedikerade datafält för varje svar i varje evenemang, sitter man snart där med tiotals datafält som heter likadant men ingen vet vilka evenemang de hör till.

5. Att ta emot avbokningar och ändra på deltagarinformation

Det här är mycket värdefullt för deltagaren: att kunna gå tillbaka och ändra på sina anmälningsuppgifter samt att kunna avboka själv. I eventsystemet behöver arrangören endast sätta slutdatum för förändringar och avbokningar, alla andra justeringar på sina egna uppgifter sköter deltagaren själv. Förändringar syns hos bägge parter i realtid, så arrangören slipper uppdatera rapporter och ta ut nya listor varje gång hen vill följa upp deltagarantalet.

6. Återkoppling

För att utföra enkäter och återkoppling har de flesta ett externt system eller verktyg, trots att bägge är vardagsmat för alla eventarrangörer. Välformade eventsystem innehåller enkät- och formulärfunktioner, så att återkopplingsenkäter och liknande kan kopplas direkt till evenemanget som redan finns i systemet.

7. Rapporter

Att behöva visa och dela deltagarinformation till många olika parter, det är typiskt för evenemang. Cateringfirman ska ha en lista på deltagare med specialdiet, transportleverantören behöver pricka av dem som ska åka med på sin lista etc. Informationen ska vara uppdaterad och relevant och en extra utmaning utgörs av sekretess och skydd av personuppgifter. Samarbetspartners och underleverantörer ska endast ha tillgång till de uppgifter de behöver för att utföra sin uppgift, resten angår dem inte. I bra eventsystem kan man ta ut lösenskyddade onlinerapporter på basen av de uppgifter som behövs, utan att riskera läckage av känsliga uppgifter.

8. Eventkommunikation

Ett utförligt eventsystem tar hand om att eventkommunikationen är uttömmande, relevant och rätt tajmad för de olika deltagargrupperna. Arrangören ska endast behöva skapa sina meddelanden och ställa upp dem för att sändas i rätt ögonblick, automatiken tar hand om resten. I vissa fall är det lika enkelt att programmera in SMS som e-postmeddelanden.

9. Uppföljning av deltagare

Att kunna följa upp vad en enskild deltagare tar sig till är lika oumbärligt som att få hen att anmäla sig från första början. Arrangören bör veta vem som faktist var på plats, vem som uteblev utan att avboka osv, för att kunna hålla kommunikationen relevant och kunna utveckla sin eventverksamhet. Bra eventsystem tillåter olika närvarostatus för deltagare, t.ex. checked in, no show etc. Marknadssystem och andra lösningar saknar denna funktion, de innehåller också sällan en app eller något motsvarande för att checka in deltagare på själva eventet.

Eventsystemet underlättar inte bara arbetet för eventarrangören: det har en direkt inverkan på eventverksamheten som en helhet. What you can’t measure, you can’t manage. På basen av data från eventsystemet kan arrangören analysera sina evenemangs framgång och utveckla sin verksamhet konsekvent och utan att behöva gå på känsla. Eventsystemet hjälper till med att engagera deltagarna, höja kvaliteten på själva eventen och öka event ROI. Det sistnämnda hänger starkt ihop med evenemang som har inträdes- eller deltagaravgift: att ordna sådana evenemang utan ett komplett eventsystem är en helt annan historia.

Vill du veta mer om vad du bör tänka när ni väljer eventhanteringssystem? Klicka här för att ladda ner guiden ”Saker att tänka på när du väljer eventhanteringssystem”.

Välkommen att kontakta Christoffer Lindroos på Lyyti!

Tfn: +46 70 268 9489
E-post: christoffer@lyyti.se

Marknad marknad@eventeffect.se

Läs mer:

Profile Agency lanserar ny digital plattform

Tips! | 20 föreläsare för dig som vill utveckla dina medarbetare i självledarskap

Självledarskap är något som alla borde investera i. Bokningsservicen Bookys Charlotte Dunhoff har här listat 20 föreläsare inom ämnet självledarskap.

Inbjudan till Webinar om framgångsrik kundbearbetning

Inbjudan till webinar om framgångsrik kundbearbetning

Drar du dig för att ta ”unconfortable actions” och gärna gör som du alltid gjort och sen undrar varför du får samma resultat som du alltid fått? Om du känner igen dig så är detta kostnadsfria webinar definitivt något för dig!

underBARA BARN mässan ställde inte in, den ställde om till digitalt koncept!

underBARA BARN mässan ställde inte in, den ställde om till digitalt koncept!

I mars genomförde underBARA BARN sin sjätte digitala mässa och i tre av dessa har man hyrt in sig på Onlinemassan.com. underBARA BARN har sedan 2003 varit den naturliga mötesplatsen för gravida och familjer med barn från 0-6 år.

Utveckla er eventverksamhet och öka försäljningen med hjälp av event- och deltagardata.

lyyti

Utöver att vara nordens mest omtyckta eventverktyg så har Lyyti specialiserat sig på insamling och hantering av event- och deltagardata.
Event ska vara en självklar del i företagets digitala marknadsföring samt stödja försäljningsverksamheten.

Lyyti ger er full kontroll över era evenemang från början till slut och lite mer därtill.

lyyti

KONTAKTA OSS!

www.lyyti.se

Christoffer Lindroos

Country Manager Sweden
070 268 94 89
christoffer.lindroos@lyyti.com

Antonia Ridderstråle

Marketing Manager Sweden
072 220 30 29
antonia.ridderstrale@lyyti.com

FÖLJ OSS PÅ SOCIALA MEDIER!

Facebook LinkedIn

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Hummingbird söker en Project Manager
  • Hummingbird söker en Project Coordinator
  • Account Manager till Koncept & Event
  • Informationsteknik söker två projektledare inom event till kontoret i Malmö
  • Informationsteknik söker eventtekniker till våra kontor i Stockholm och Malmö!

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Liwlig Group öppnar filial i New York

Liwlig Group öppnar filial i New York

Aktuellt från Eventbyråer

Liwlig Group, som i Sverige representeras av Eventyr Nine Yards, har i dagarna slagit upp dörrarna till sitt kontor på Manhattan i New York. Verksamheten leds av entreprenören Janne Hakkarainen med ett långt förflutet på den finska Liwlig-byrån Tapaus.

Prisregn för event & kommunikationsbyrån BANG

Prisregn för event och kommunikationsbyrån Bang

Eventbyrå

Senaste veckorna har varit fyllda av vinster för event & kommunikationsbyrån BANG. Byrån har tagit hem både både Guldägg och Gyllene Hjul, vi slog en signal till grundaren Patrick Walldén.

Eventum vinner Snapchat pitchen

Eventum vinner Snapchat pitchen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventum vinner uppdraget att bli Snapchats första eventpartner i Sverige.

Mest läst

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Profile Agency lanserar ny digital plattform

Tips! | 20 föreläsare för dig som vill utveckla dina medarbetare i självledarskap

Självledarskap är något som alla borde investera i. Bokningsservicen Bookys Charlotte Dunhoff har här listat 20 föreläsare inom ämnet självledarskap.
Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Almedalsveckan 2022: Färre evenemang men besökarna väntas komma

— Jag tror Almedalsveckan vinner på att bara vara fem dagar och att besökarna kommer uppleva att det är en sund nivå nu när en del evenemang försvunnit, säger Mia Stuhre. Före pandemin var det många som upplevde att det var svårt att ens hinna besöka en bråkdel av alla de evenemang som erbjöds. Det finns en stor förväntan inför ...
Lista: 57 spännande konferenscenter i centrala Stockholm

Lista: 57 spännande konferenscenter i centrala Stockholm

Eventeffect listar 57 konferenscenter för dagkonferenser i centrala Stockholm. Urvalet är gjort utifrån att centret ska drivas som en egen verksamhet.
Liwlig Group öppnar filial i New York

Liwlig Group öppnar filial i New York

Liwlig Group, som i Sverige representeras av Eventyr Nine Yards, har i dagarna slagit upp dörrarna till sitt kontor på Manhattan i New York. Verksamheten leds av entreprenören Janne Hakkarainen med ett långt förflutet på den finska Liwlig-byrån Tapaus.

Branschfolk

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

Branschfolk

Influencers, bloggare, stjärnor och artister minglar på hans utlagda röda mattor och plåtas framför backdrops med kända varumärken. Eventeffect får en inblick behind-the-scenes hos festfixaren Alexander Erwik.

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Branschfolk

Eventeffect listar nio personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Branschfolk

Redan innan examen har Emma Silén Djerf landat ett toppjobb. Här berättar hon om sin praktik på Homage och ambitionerna framåt.

Finalisterna utsedda till Årets Eventskåning 2021

Finalisterna utsedda till Årets Eventskåning 2021

Branschfolk

Vallåkraträffen, Areco Malmö Padel Open, Helsingborg Pride och Nöjesteatern är de fyra finalister som har chans att ta hem titeln Årets Eventskåning 2021. Dessutom delas pris ut för Årets Volontär när Event in Skåne för tionde året i rad hyllar de skånska eventhjältarna.

Jespers bästa tips för en lyckad kickoff

Jespers bästa tips för en lyckad kickoff

Branschfolk

Eventeffect satte sig ner och tog ett snack med Jesper Owe, medgrundare och Creative director på Memento Event som arbetat med event i snart 20 år, om de bästa tipsen för en lyckad kickoff.

Skellefteå skördar frukten av ett långtgående arbete

Skellefteå skördar frukten av ett långtgående arbete

Branschfolk

Skellefteå ska investera drygt 75 miljarder fram till 2030. Staden växer, antalet inflyttade behöver dubblas och deras evenemang drar långväga gäster. I tio år har de jobbat med att stärka varumärket och innan coronapandemin omsatte Skellefteås besöksnäring näst mest i Swedish Lappland.

Folk i karriären

Maria Skarve

Hon blir ny marknadchef på Svenska Möten

På nytt jobb

Nu är det klart att Maria Skarve blir ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.

Chatarina Eriksson blir ny vd för Visit Dalarna

Chatarina Eriksson blir ny vd för Visit Dalarna

På nytt jobb

Nu är det klart att Chatarina Eriksson från och med den 28 oktober blir ny vd för destinationsbolaget Visit Dalarna.

Hélène Kugelberg tar över som vd för Årets Kock

Hélène Kugelberg tar över som vd för Årets Kock

På nytt jobb

Styrelsen för Årets Kock har utsett Hélène Kugelberg till ny vd. Hélène har 20 års erfarenhet av hotell-, restaurang- och spabranschen som finanschef, vd och koncernchef på bland annat Sturebadet. De senaste åren har Hélène arbetat som konsult och investerare i ett antal bolag inom tech och hospitality. Helene tar över efter Andreas Stenberg som slutar efter årets final av Årets Kock i september.

Gästskribenter

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Gästskribent

Ja, så kan det kännas om man räknar med alla Teamsmöten. Men det är inte ett digitalt event utan en plattform och format som lämpar sig ypperligt för projektmöten.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Eventbranschen gräver sin egen grav om man inte tar utmaningarna med hybridevenemang på allvar

Gästskribent

Nästan alla i eventbranschen förutspår att hybridevenemang blir nästa stora trend. Jag kan vittna om att det går utmärkt att producera roliga, engagerande och effektiva hybridevenemang. Däremot är det alldeles för många som gravt underskattar utmaningarna med att göra evenemang som på riktigt skapar värde för alla, oavsett om de deltar fysiskt på plats eller på distans.

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Gästskribent

Johan Strand är ny krönikör på Eventeffect, en kreativ idéspruta som med sin gedigna erfarenhet kommer att bjuda på reflektioner och insikter från mäss- och eventbranschens alla format. I denna krönika belyser han vikten av att branschens aktörer gemensamt lyfter blicken inför återstarten av mässor inför 2022.

Digitala möten – och så får man träffas fysiskt också!

Digitala möten – och så får man träffas fysiskt också!

Gästskribent

Här bjuder Peter Winitsky från Creative Meetings på sina tankar om höstens event: I tider som dessa är det extra viktigt med klok kommunikation. Dels råder det kunskapstörst – men inte minst behöver man värna sin kultur när mycket nu är annorlunda. Bara en sån sak som att många både nu och framöver jobbar hemifrån – vad innebär det för den interna kulturen?

Albin Sturesson: “Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka”

Albin Sturesson: “Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka”

Annons

Han drivs av kreativ frihet och har en vardag som kantas av just det. Lär känna Albin Sturesson, grafisk designer på Homage, som är delaktig i en bred palett av projekt.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff