eventeffect.se
Årets Eventchef: Han blir juryns ordförande

Patrick Walldén, juryns ordförande för Årets Eventchef –  Därför ska du nominera till utmärkelsen

Årets eventchef

Patrick Walldén, en av initiativtagarna till utmärkelsen Årets Eventchef och VD/grundare på BANG Agency och Brand Arena Nordic Group.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Destinationer
    • Skellefteå
    • Helsingborg
    • Bohuslän
    • Dalsland
    • Västergötland
    • Västsverige
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • SES
    • Golfbaren
    • Sture
    • Primetec
    • Delegia
    • DIVISION Group Sweden
    • Videoforce
    • Twenty Studios
    • Homage
    • Robot event
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2020-11-09 | Årets eventchef

Finalist B2B: Carola Andréasson Senior Event Manager TCO

Möt Carola Andréasson som är en av finalisterna till utmärkelsen Årets Eventchef 2020 B2B, vinnarna presenteras den 15 december kl.08.00 på Eventeffect.se.

Finalist B2B: Carola Andréasson Senior Event Manager TCO
Carola Andréasson, Senior Event Manager på TCO

Hallå där…  Carola Andréasson, Senior Event Manager på TCO. Carola är en av fem finalister i utmärkelsen Årets Eventchef 2020 inom kategorin Business to Business. Vi på Eventeffect ställde några frågor till henne om vem hon är och hur hon jobbar.

Vem är du och vad jobbar du med?
Jag heter Carola Andreasson, är 47 år och arbetar som Senior Event Manager på TCO. Jag har 20 års erfarenhet av projektarbete och opinionsbildande events. Jag jobbar både strategiskt och operativt med events i alla former. Allt ifrån seminarier och workshops till middagar, konferenser, kongresser och Almedalen.
Eventproduktion kan handla om allt ifrån att planera menyer, upphandla teknik och grafiskt material till att packa burar, planera miljöer och producera scenografi.

Jag jobbar mycket med sociala medier för att visa hur vi arbetar bakom kulisserna med våra events. Får ofta frågan om varför TCO gör events. Därför skapade jag ett Instagramkonto ”Eventsbycarola” där jag delar med mig om min vardag som eventmanager på TCO.

Kan du nämna några event/evenemang som du jobbat med de senaste åren?
Oj vad svårt. Vi har gjort så många varierande och roliga event de senaste åren. Men här är ett litet axplock: Almedalen. TCO:s Omställningskonferens 2019, TCO:s Kongress och TCO 75år, 2019. TCO:s närvaro på Järvaveckan 2019. #METOO Powerfrukost event. Tankesmedjan Futurions Almedalsstudio 2020 och Polisförbundets kongress studio 2020, TCO:s studio för Digital@idag 2020 + en rad studiomiljöer hösten 2020. Förutom det även ett flertal middagar.

Berätta gärna lite mer om något du är extra stolt över?
TCO-landet! TCO-landet alla dagar i veckan.
Ett spännande och roligt projekt där jag fick fria händer att ta fram koncept, utveckla och förvalta TCO:s arena i Almedalen 2017-2021. Allt från grafisk profil och inramning till att det praktiskt på plats ska fungera med café, personal, catering, teknik, säkerhet etc. Platsen heter TCO-landet och rymmer TCO-förbunden och TCO-kansliets samtliga arrangemang – allt under samma tak.

TCO-landet har kommit att blivit en populär samlingsplats för ministrar, riksdagsledamöter, andra beslutsfattare, opinionsbildare, representanter från TCO-förbunden med flera. Det grundarbete vi har gjort under tre år med att etablera TCO-landet på Almedalskartan har gett goda resultat. Målet var att TCO-landet ska uppfattas som en attraktiv plats för TCO-förbunden, men också stärka TCO och förbundens varumärken bland våra prioriterade målgrupper. Ett mål vi nått med råge. Kan inte vara mer stolt.

Vad upplever du som den största utmaning internt i organisation för din roll?
Jag tänker att det är att ställa om från att arrangera fysiska event, stora som små, med publik till att göra digitala produktioner. Att få oss att våga testa nytt. Att prova format och verktyg vi inte prövat tidigare. Men framförallt att gå in i det nya med stor ödmjukhet och förståelse men att ha roligt.

Brukar du sätta upp syfte och mål för dina evenemang? Mäter du på något sätt?
Vi sätter alltid mål och syfte för alla våra projekt och följer upp dem. Men specifikt för själva eventen är det lite knepigare att sätta mätbara mål. Dels för att varje event är unikt i sig men också för att eventen är en del i ett långsiktigt påverkansarbete. Men jag brukar t.ex. titta på hur våra målgrupper använder sociala medier i samband med våra event. Hur vi nämns och syns.

Jag brukar även läsa på om vem/vilka det är som vi ska ha som gäst/gäster för att kunna ge ett så bra bemötande som möjligt. Så när de går hem bär de med sig en bra känsla och ett gott intryck av TCO.
Därefter, när vi lyckats påverka i en, för TCO:s medlemmar viktig fråga, kan jag känna stolthet över att våra event har varit en del i det arbetet.

Den finaste feedback jag fått var när en chef skickade ett meddelande efter ett event: ”Dina insatser hjälpte oss att stärka TCO:s varumärke mer än någon annons i världen kan göra – och på så sätt får vi också politiskt inflytande. Du är bäst”. Det sms:et brukar jag ofta ta fram för att påminna mig själv att eventen är en mycket viktig pusselbit i TCO:s påverkansarbete.

Sköter ni hela produktionen själva, eller tar ni in hjälp från professionella leverantörer?
Alla som jobbar med event vet att ensam är inte stark. Bra crew och teamkänsla är A & O på event. Veckor eller ibland kanske månader av planering och förberedelser är bortkastat om det inte finns ett tajt crew när det är dags för leverans. Det spelar liksom ingen roll hur spännande en rapport är eller hur betydelsefulla medverkande vi har i en panel om det inte finns en scen, möbler, ljus, ljud och bild. Jag som eventproducent har idéer och koncept men jag behöver hjälp att förvekliga dem. Events är ett lagarbete.

Jag försöker göra så mycket jag kan själv för att hålla kostnaderna nere. Det jag tar hjälp med är sådant som vi inte har inhouse som t.ex. teknik, catering och ibland eventdekor.
Jag har ett grymt produktionsteam som jag jobbat med i många år som har hög servicenivå, är pålitliga och leveranssäkra.

Jag plockar ofta möbler och rekvisita till scendekor från kontoret och emellanåt hemifrån, men lyxar till det ibland och tar hjälp av ett fantastiskt dekorföretag. De har inte bara ett brett sortiment, de har bra priser och är mycket serviceinriktade.

När det kommer till catering så brukar jag använda Hotell och restaurangfackets app ”Schysta villkor” för att hitta nya leverantörer. Appen hjälper mig att hitta bland restauranger, hotell och nöjesanläggningar som har tecknat kollektivavtal för sina anställda.

Jag jobbar även tätt tillsammans med tjejerna som sköter vår konferensavdelning på TCO. Vi har ett fint samarbete och de hjälper mig med mycket av det praktiska.

Hur jobbar ni med hållbarhet och CSR på era evenemang?
Vår ambition är att i så lång utsträckning som möjligt ha ett miljö- och hållbarhetsperspektiv när det kommer till våra events. Det gäller allt ifrån den förtäring vi serverar och hur vi hanterar avfall till profilreklam/giwavays och dekor. TCO är miljödiplomerade och vi har infört miljöledningssystem enligt Svensk Miljöbas. Det är jag väldigt stolt över. Nästa steg blir att miljödiplomera våra större event.

Hur jobbar du med innovation för att utveckla era evenemang?
Svar: Vi försöker förnya oss och hänga med i utvecklingen så mycket vi kan utifrån de förutsättningar vi har. Det kan handla om stort som smått. T.ex. när vi gav blombuketter gjorda av cup-cakes till de medverkande vid ett event. Det blev en snackis ända till riksdagen.

Vi har en event-app för att hålla deltagarna informerade och engagerade. Och vi har använt Graphic recording eller grafisk dokumentation som handlar om att dokumentera events genom att ”live-illustrera”, d v s ett slags visuellt simultantolkande av det som pågår. Super coolt och uppskattat.

Men just nu handlar det mesta om, som för många andra, att ställa om. Att göra digitala events i studio är det nya för oss. Hur man paketerar digitala event så att det blir en bra upplevelse för tittaren. Att försöka variera formaten så att inte alla event ser likadana ut. Kameravinklar, att skapa dramaturgi och interaktion. Att göra vinjetter och bumpers. Allt detta som för bara några månader sedan var helt nytt för mig. Kul, utmanande och utvecklande. Jag lär mig massor.

Vad upplever du som största utmaning inför 2021?
Det digitala. Att kunna producera bättre digitala events. Eventen är som jag nämnde tidigare en mycket viktig pusselbit i TCO:s påverkansarbete. Jag ser det därför som ett naturligt steg i min roll att utveckla och bredda min kompetens vad gäller det digitala, för att kunna genomföra fler och smartare digitala möten och events.
Därför går jag just nu en utbildning till Digital eventproducent på Berghs Communications. I och med denna utbildning hoppas jag kunna bidra till att utveckla och förbättra TCO:s events och på så sätt stärka vårt varumärke.


Om utmärkelsen Årets Eventchef:
Målsättningen är att lyfta fram individer på köparsidan som agerar professionellt, är kunniga, modiga, öppna och framgångsrika.

Utmärkelsen kommer att delas ut årligen inom fem kategorier, med start 2020. Bakom utmärkelsen står den oberoende bransch- och nyhetssajten Eventeffect.se. På sajten nominerar byråmedarbetare, branschfolk och kollegor sina kandidater.

Redaktionen på eventeffect.se sammanställer alla nomineringar och utifrån de ledord som juryn tidigare fastställt, presenteras fem finalister per kategori för den välmeriterade och erfarna juryn från branschen som slutligen väljer ut vinnarna. Vinnarna av utmärkelsen presenteras på Eventeffect.se den 15 december kl. 08.00.

Årets Eventchef: Juryn för 2020:
Anna Bauer, Business Director – Scandinavian XPO
Fredric Holmgren, CEO – Bright Group
Hansi Sundström, VD – Workman Event
Karin Karlsson, Programchef – Malmö Live
Kerstin Öhman, Owner – BSC
Mikael Jansson, CEO – Fairlink
Niclas Mellbin, CEO – Realise
Niklas Söderberg, Verksamhetschef – SES
Rasmus Fursäter, Sales Manager på Stockholm Live
Patrick Walldén vd för Bang Agency och Brand Arena Nordic Group
Patrik Eriksson, VD – Imponera
Sabina Jonsson, CEO – Sabina Consulting
Sofi Franzén, VD – Eventyr
Stellan Eriksson, Managing Director – MCI

Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

”Vi blickar framåt och startar en utmärkelse för eventchefer”

Redan över 100 nominerade | Hjälp oss hitta de vassaste individerna bland köparna

Utmärkelsen Årets Eventchef har som målsättningen är att lyfta de vassaste individerna bland köparna – de som är kunniga, modiga, öppna och framgångsrika. Här kan du nominera dina favoriter till utmärkelsen.

Årets Eventchef: Han blir juryns ordförande

Patrick Walldén, juryns ordförande för Årets Eventchef –  Därför ska du nominera till utmärkelsen

Patrick Walldén, en av initiativtagarna till utmärkelsen Årets Eventchef och VD/grundare på BANG Agency och Brand Arena Nordic Group.

”Vi blickar framåt och startar en utmärkelse för eventchefer”

Nu startar nomineringen till utmärkelsen Årets Eventchef 2022

Målsättningen är att lyfta fram individer på köparsidan som agerar framgångsrikt och professionellt. Nominera dina kunder eller kollegor som du tycker är värd uppmärksamheten. Gör det nu, det tar bara några minuter!

Back to business – eller? Hur gör vi med vaccinationsbevis

Back to business – eller? Hur gör vi med vaccinationsbevis

Annons

När Trippus vd Mats Nyberg under hösten har pratat med andra i eventbranschen har det i stort sett varit samma tema som diskuterats: Jäklar vad vi har mycket att göra, sjukt kul att allt är igång igen!

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform
  • Lista: Lokala mötesarrangörer i Västergötland
  • 17 tips: Framgångsfaktorer för effektiva hybridmöten
  • 10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till
  • Eventsäkerhet – så mycket mer än en biffig vakt i dörren
  • Lista: Konferenslokaler i Helsingborg
  • Jespers bästa tips för en lyckad kickoff
  • Lista: 10 eventlokaler i Visby
Fyra super-föreläsare som rockar digitalt!

Fyra super-föreläsare som rockar digitalt!

Annons

Det här med onlineföreläsningar – de kommer vi fortsätta med även i post-covid tid. Eller vad tror ni? 

Upphandlingar

  • Kommun upphandlar kommunikationstjänster inklusive mötes- och eventtjänster
  • Kommun upphandlar tjänster från eventbyrå
  • Upphandling av filmproduktion till Skolinspektionen
  • Upphandling av tekniker till evenemang
  • Föreläsare se hit! – Upphandling av podcastreporter

Eventarenan

Lös framtidens stora utmaningar med en AW-kväll på Tekniska museet

Lös framtidens stora utmaningar med en AW-kväll på Tekniska museet

Annons

Vi är många som är lättade över att äntligen kunna ses i den verkliga världen igen efter en lång tid i det improviserade hemmakontoret. Men det är inte långa möten framför kontorets whiteboardtavla vi saknat, utan snarare det kreativa utbytet med kollegorna.

Inspiration

Här kan den mindre konferensen känna sig som hemma

Här har ni garanterat inte varit tidigare! Skön hemma-hos-känsla för den mindre konferensen

Inspiration

När du svänger av huvudvägen och in på grusvägen en mil sydväst om Katrineholm lämnar du stressen bakom dig. Följ med oss till Nya Gården i Forsa Bruk där du känner dig som hemma och har den vackra naturen inpå knutarna.

Konferera i fjällen: 16 skäl att välja Lofsdalen

Konferera i fjällen: 16 skäl att välja Lofsdalen

Inspiration

Funderar du på att konferera i fjällen? Lofsdalen är fjällbyn bara 50 mil från Stockholm med en av Sveriges bästa fallhöjder, orten erbjuder alpin skidåkning, längdåkning och skoteråkning. Eventeffect frågade Lotta Anestedt vd för Destination Lofsdalen om varför man ska ta med kollegorna och konferera hos dem?

Anrik pärla bjuder på mer än sjöutsikt och Hollywoodglans

Anrik pärla bjuder på mer än sjöutsikt och Hollywoodglans

Inspiration

Det är samma varje gång. Du letar efter det där stället som inte är som alla andra, som har rätt känsla, god mat och som deltagarna kommer att minnas och prata om.

BotaniCar – framtidens bilevent

BotaniCar – framtidens bilevent

Inspiration

Norrvikens trädgårdar i Båstad kommer i sommar bli platsen för framtidens motorevenemang helt nytt i sitt slag. Under perioden 4-6 augusti samsas innovation, framtid och teknik med design, natur och passion.

Annika Brantingson

Nytänk och innovation har gjort Tekniska museet till en populär mötesplats

Branschfolk

Tekniska museet är mer än en plats för familjens helgaktiviteter. Sedan några år tillbaka har de utökat sitt fokus till företag och det är idag en spännande plats att förlägga sina event på. Här går det att ordna konferenser, utforska tekniska innovationer och göra gemensamma aktiviteter.

foodoras innovativa butik intar Sweden Rock Festival

foodoras innovativa butik intar Sweden Rock Festival

Festival

Fram till den 11 juni kommer festivalens besökare kunna beställa varor från foodora market direkt på festivalområdet genom Q-handelsbolagets livsmedelskedja som just nu stöper om livsmedelsbranschen i rasande fart med leveranser inom 15 minuter.

Våga satsa på en riktig entertainer och gör ditt event till en odödlig snackis!

Våga satsa på en riktig entertainer och gör ditt event till en odödlig snackis!

Inspiration

När någon är ett riktigt proffs verkar allt så enkelt. Gladys del Pilar har tävlat i Mellon fem gånger, varit med i musikaler som Abba the true story, Fame och En värsting till syster. När hon står för underhållningen höjs tempen rejält!

Eget skärgådesområde för ditt event 20 minuter från centrala Stockholm

Eget område för ditt event 20 minuter från centrala Stockholm

Inspiration

Nu skaps en ny eventdestination beläget vid Stockholms vackra inlopp och början av skärgården. Kajen har som målsättning att bli Stockholms nya mat-, nöje- och aktivitetsdestination.

Graphic Recording: Hon illustrerar dina tankar och ord

Graphic Recording: Hon illustrerar dina tankar och ord

Inspiration

Frida Adamsson är gymnasieingenjören och fd CAD-konstruktören som efter livets utmaningar och omständigheter hittade sin passion i att arbeta med människor och kreativitet. – Jag har alltid själv haft fallenhet för att minnas bättre i bilder och symboler för att komma i håg vad föredragshållaren pratat om, säger hon.

Fem ovanliga och häpnadsväckande båtar som du kan hyra året runt

Fem ovanliga och häpnadsväckande båtar som du kan hyra året runt

Inspiration

Listan är lång av ovanliga båtar som fångar betraktarens uppmärksamhet, tack vare dess skönhet eller också på grund av dess praktiska funktioner. Det kan röra sig om 200 år gamla piratskepp, design-båtar i vintage eller varför inte en hederlig gammal bastubåt!

vVenues lanserar tjänst för virtualisering av fysiska montrar.

vVenues lanserar tjänst för virtualisering av fysiska montrar.

Annons

Den virtuella brand-experienceplattformen vVenues lanserar nu en skalbar och enkel förlängning av den fysiska mässmontern. Den fysiska besökaren kan på så sätt fördjupa sitt besök genom att scanna en QR kod i montern och därefter få tillgång till all information som presenteras i den fysiska montern direkt i telefon eller dator. Den virtuella montern ger också en breddning av målgrupperna eftersom de besökare som inte besöker mässan enkelt kan uppleva allt som visas i den fysiska montern.

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Skiftledare restaurang Runö Möten & Events
  • Försäljnings- & marknadschef till Skogshem & Wijk
  • Projektledare Kommunikation Svenska Möten
  • Teknik- och logistikansvarig Stockholm/Malmö
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Hummingbird söker en Project Manager

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Lotta Karlsvärd

Lotta Karlsvärd blir ny VD för Creative Meetings

Eventbyrå

Lotta Karlsvärd tillträder rollen som VD för Creative Meetings 1 september och efterträder grundaren Peter Winitsky. Lotta är idag byråledare för bolaget.

Branschens raket Homage fortsätter växa

Branschens raket Homage fortsätter växa

Eventbyrå

Homage fortsätter sin starka tillväxtresa och räknar med att bli femtio anställda under 2022.

Calle Francke

Calle Francke om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa

Eventbyrå

Han har jobbat inom upplevelseindustrin under hela sitt yrkesliv och samlat på sig en rad värdefulla insikter genom åren. Här berättar Calle Francke, medgrundare och partner, om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa och vad som driver honom framåt.

Mest läst

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Lista: Svenska motorbanor

Lista: Svenska motorbanor

Vi listar här motorbanor i Sverige där du kan genomföra företagsevent och andra upplevelser som Race Taxi, provkörning av superbilar, hyr en hel bana till din kickoff, konferens eller ditt kundevent. Listan innehåller 18 riktiga racerbanor och ett tiotal mindre banor.
Lotta Karlsvärd

Lotta Karlsvärd blir ny VD för Creative Meetings

Lotta Karlsvärd tillträder rollen som VD för Creative Meetings 1 september och efterträder grundaren Peter Winitsky. Lotta är idag byråledare för bolaget.
Hela listan: Här är Sveriges 100 största eventbyråer

Hela listan: Här är Sveriges 100 största eventbyråer

Eventeffect listar de 107 största eventbyråerna i Sverige och dess omsättning under 2018. Totalt har vi granskat 185 bolag som tillsammans omsätter hissande 3,2 miljarder kronor.

Branschfolk

Annika Brantingson

Nytänk och innovation har gjort Tekniska museet till en populär mötesplats

Branschfolk

Tekniska museet är mer än en plats för familjens helgaktiviteter. Sedan några år tillbaka har de utökat sitt fokus till företag och det är idag en spännande plats att förlägga sina event på. Här går det att ordna konferenser, utforska tekniska innovationer och göra gemensamma aktiviteter.

StoryTourist

Berättelser får nytt liv genom StoryTourists digitala upplevelseteknik

Branschfolk

Föreställ dig följande: du följer efter Sherlock Holmes längs Londons slingrande gator och gränder. Tillsammans ska ni lösa ett brott och nu letar du efter ledtrådar. I Köpenhamn strosar du längs kajen och utforskar strandpromenaden med berättelsen om den lilla sjöjungfrun som en röd tråd. StoryTourist är en ny digital upplevelse, där du som lyssnare kan kliva in i en berättelse och uppleva den på de platser där den utspelar sig.

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Aktuellt

Svenska Mässan Gothia Towers är en fantastisk mötesanläggning med ett brett utbud med allt från mindre styrelserum på 28:e våningen till kongresshall och stora mässytor.

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

Branschfolk

Influencers, bloggare, stjärnor och artister minglar på hans utlagda röda mattor och plåtas framför backdrops med kända varumärken. Eventeffect får en inblick behind-the-scenes hos festfixaren Alexander Erwik.

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Branschfolk

Eventeffect listar nio personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Branschfolk

Redan innan examen har Emma Silén Djerf landat ett toppjobb. Här berättar hon om sin praktik på Homage och ambitionerna framåt.

Folk i karriären

Easyfairs utser Joachim Warnberg till interim VD

Easyfairs utser Joachim Warnberg till interim VD

Expo

Joakim Percival, som har varit VD på Easyfairs sedan 2020 lämnar bolaget på egen begäran och ersätts av Joachim Warnberg som interim VD med start den första september 2022.

Lotta Karlsvärd

Lotta Karlsvärd blir ny VD för Creative Meetings

Eventbyrå

Lotta Karlsvärd tillträder rollen som VD för Creative Meetings 1 september och efterträder grundaren Peter Winitsky. Lotta är idag byråledare för bolaget.

Han blir projektledare för SM-veckan Skövde 2023

Han blir projektledare för SM-veckan Skövde 2023

På nytt jobb

Nu står det klart att det blir Anders Löfvenborg som kommer att axla rollen som projektledare för Skövdes kommande SM-vecka. Anders kommer senast från tjänsten som Vd för Skövde Airport, men har före dess gedigen och omfattande erfarenhet av att leda stora evenemang.

Gästskribenter

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Gästskribent

Ja, så kan det kännas om man räknar med alla Teamsmöten. Men det är inte ett digitalt event utan en plattform och format som lämpar sig ypperligt för projektmöten.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Eventbranschen gräver sin egen grav om man inte tar utmaningarna med hybridevenemang på allvar

Gästskribent

Nästan alla i eventbranschen förutspår att hybridevenemang blir nästa stora trend. Jag kan vittna om att det går utmärkt att producera roliga, engagerande och effektiva hybridevenemang. Däremot är det alldeles för många som gravt underskattar utmaningarna med att göra evenemang som på riktigt skapar värde för alla, oavsett om de deltar fysiskt på plats eller på distans.

vVenues lanserar tjänst för virtualisering av fysiska montrar.

vVenues lanserar tjänst för virtualisering av fysiska montrar.

Annons

Den virtuella brand-experienceplattformen vVenues lanserar nu en skalbar och enkel förlängning av den fysiska mässmontern. Den fysiska besökaren kan på så sätt fördjupa sitt besök genom att scanna en QR kod i montern och därefter få tillgång till all information som presenteras i den fysiska montern direkt i telefon eller dator. Den virtuella montern ger också en breddning av målgrupperna eftersom de besökare som inte besöker mässan enkelt kan uppleva allt som visas i den fysiska montern.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff