eventeffect.se
Årets Eventchef: Han blir juryns ordförande

Patrick Walldén, juryns ordförande för Årets Eventchef –  Därför ska du nominera till utmärkelsen

Årets eventchef

Patrick Walldén, en av initiativtagarna till utmärkelsen Årets Eventchef och VD/grundare på BANG Agency och Brand Arena Nordic Group.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Destinationer
    • Skellefteå
    • Helsingborg
    • Bohuslän
    • Dalsland
    • Västergötland
    • Västsverige
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • SES
    • Golfbaren
    • Sture
    • Primetec
    • Delegia
    • DIVISION Group Sweden
    • Videoforce
    • Twenty Studios
    • Homage
    • Robot event
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2021-08-30 | Agorify | Annons

Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify

COVID-19 härjar fortfarande över hela världen, men nu när människor börjar bli immuna sätter många evenemangsarrangörer igång med planeringen av att organisera fysiska evenemang igen. Även om detta är goda nyheter för många av oss, kräver genomförandet av fysiska möten i dessa tider ett nytt tillvägagångssätt för att övervinna de nya utmaningar det medför att arrangera evenemang under en pandemi.

Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify
Bild: www.hyperight.com

I Storbritannien och i andra delar av världen där evenemang och utställningar redan börjat äga rum igen, har arrangörer och evenemangsleverantörer händerna fulla med nya utmaningar. Detta beror på att det finns många olika protokoll som de måste implementera för att säkerställa COVID-säkra evenemang. Krav som ställs både av regeringen men även av deltagarna själva.

Låt oss börja med möteslokalerna. Deras COVID-19 säkerhetsprotokoll belyser främst sex områden: Allmänna åtgärder, Rengöring och hygien, Anställdas säkerhet, Säkra avstånd, På- och avlastning samt Beredskapsplan vid misstänkt COVID-19 fall. 

Beroende på lokal kan säkerhetsprotokollet behöva kompletteras ytterligare med områden som hantering av mat och dryck samt transport.

Det är Evenemangsarrangörernas ansvar att använda sig av säkerhetschecklistor som belyser andra områden som registrering, städning, engagemang, kommunikation, förtäring, skyltning, transport samt beredskapsplan.

I allmänhet överlappar många av punkterna varandra i lokalernas säkerhetsprotokoll och arrangörernas checklista. Detta medför nya utmaningar som ställer krav på etablering av nya processer och resurser, för att se till att punkterna uppfylls. 

Vad blir då konsekvenserna av dessa nya protokoll och checklistor? Låt oss diskutera några av de utmaningar som dessa COVID-19 protokoll och checklistor innebär och hur Agorify kan  lösa dessa. 

Utmaning #1: Kontaktfri registrering och självincheckning

En av de största utmaningarna som möteslokalerna samt arrangörerna står inför just nu är bristen på rätt utrustning för att möjliggöra en helt kontaktfri incheckning av deltagare och utdelningen av namnskyltar. Trots att den typen av teknik funnits tillgänglig långt innan pandemin har majoriteten valt att utföra detta på det traditionella sättet, det vill säga: manuellt. Detta är dock inte ett alternativ längre.

Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify
Bild: www.hyperight.com
Lösning #1 Använd Agorify för att tillhandahålla kontaktfri självincheckning och utskrift av namnskyltar

Med vår självincheckning och lösning för utskrift av namnskyltar kan deltagarna göra ankomsten enkel och säker. När de anländer till lokalen behöver deltagare bara öppna Agorify appen, hitta sin evenemangsbiljett och skanna den på en av Ipad-stationerna. Namnskylten skrivs ut automatiskt och deltagaren tar själv upp den direkt från skrivaren, samtidigt som evenemangsarrangören får ett meddelande om att deltagaren anlänt.

Detta är oerhört viktigt eftersom hela processen på detta sätt blir kontaktfri och möjliggör att deltagarna kan hålla rätt social distansering.

Utmaning #2: Papperslösa evenemang för att minimera kontaktytor

För att minimera kontaktytor bör evenemangsarrangörer undvika att dela ut programblad eller broschyrer till sina besökare på plats. Naturligtvis kan detta lämna ett dåligt intryck hos deltagarna eftersom de inte vet vad som kommer att ske under evenemanget. Som tur är finns det även en snabb lösning för detta.

Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify

Lösning #2 Genom att använda Agorify kan du tillhandahålla ett interaktivt papperslöst program för alla deltagare direkt i appen

Som en True Hybrid evenemangsplattform kan Agorify enkelt hjälpa evenemangsarrangörer att tillhandahålla ett interaktivt program, inte bara för sina online deltagare utan också för dem som kommer att delta på evenemanget på plats.

Konceptet med True Hybrd evenmang är att hålla alla deltagare anslutna till varandra, oavsett var de är. Utöver att se programmet i appen, har deltagarna även möjlighet att skapa sin egen agenda, kommentera live under en presentation, rösta, ställa frågor, skapa diskussionsgrupper, boka möten och mycket mer.

Förändringen leder till att det blir möjligt att minimera kontakttillfällen samtidigt som det blir flexiblare med sista-minuten-korrigeringar, miljövänligare och mer kostnadseffektivt eftersom det inte behövs skrivas ut program och annan viktig informat på papper.

Utmaning #3: Kontaktfri delning av material för utställare

För att minimera kontaktytor och som en del av den övergripande planen för kontaktfria och papperslösa evenemang, uppmuntras utställare att minimera kontaktytor och undvika att ha reklammaterial som broschyrer, flygblad och giveaways i sina montrar. 

Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify

Lösning #3 Med Agorify appen kan du tillhandahålla digitala material till deltagarna och möjliggöra digital delning av kontaktuppgifter

Med Agorify kan utställarna ladda upp sina reklammaterial på sin digitala utställarmonter i plattformen. På så sätt kan både online deltagare och besökare på plats hitta allt material på ett ställe. För att komma åt materialet kan delegaterna besöka utställningssidorna via mobil- eller webbappen.

Genom plattformen kan deltagarna boka möten med varandra, utföra mötet via plattformen samt dela kontaktuppgifter eller chatta. För skanning av namnskyltar på plats är Agorify Appen utrustad med avancerad skanningsteknik som kan skanna koder upp till 1 meters avstånd, vilket överensstämmer med de flesta rekommendationer om social distansering.

Utmaning #4: Begränsad rumskapacitet

I och med de nya restriktionerna har kapaciteten i de olika presentationsrummen begränsats till ett färre antal platser. Detta innebär att inte alla deltagare som vill, får möjlighet att lyssna på alla presentationer.

Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify
Bild: www.hyperight.com
Lösning #4 Med Agorify har alla deltagare möjlighet att se alla presentationer 

När rummen är fullsatta har ändå deltagaren möjlighet att se presentationen live i mobilappen. De kan även interagera med talaren och andra tittare genom en chattfunktion där man har möjlighet att ställa frågor, rösta och diskutera. 

Utmaning #5: Hantering vid nödfall

Som en del av kraven kring hantering vid nödfall finns ofta, förutom vägledning och golvmarkeringar i lokalen, också kartor med instruktioner vid nödfall. Då dessa inte längre kan delas ut till deltagarna, innebär det en högre risk och utmaning vid ett nödfall.

Lösning #5: Agorify möjliggör ett snabbt och tillförlitligt sätt att se till att alla på plats får viktig information vid nödfall

I Agoirify kan evenemangsarrangörerna ladda upp interaktiva kartor och annan viktig information som kan hjälpa personalen och deltagarna att navigera i händelse av nödsituationer under evenemanget. Den interaktiva kartan finns direkt i appens huvudmeny, vilket gör det enkelt för deltagarna att hitta rätt.

Utmaning #6: Säkra möten

En av de mest uppskattade funktionerna i alla fysiska evenemang är 1-2-1-möten. Med tanke på rekommendationerna om social distansering behöver vi tänka om kring hur vi utför dessa möten. Ett alternativ kan vara att ha särskilda mötesområden med sektioner uppdelade med plexiglas, använda ansiktsmask samt se till att hålla 1 till 1,5 meters avstånd mellan människorna. Detta kan dock vara dyrt och det finns risk att inte alla deltagare kan vara närvarande på plats eller inte föredrar ett sådant traditionellt sätt att träffas. Ska detta förhindra dessa möten? 

Lösning #6: Använd Agorify för att utföra 1-2-1-möten, i valfritt format

Med Agorify kan alla deltagarna schemalägga 1-2-1-möten, besluta om en plats för mötet eller ha mötet via plattformen med hjälp av vår videokonferenslösning. På så sätt kan alla deltagare oavsett om de deltar på plats eller online boka möten och träffas. Det innebär  att mötena kan ske mellan deltagare där båda är på plats fysiskt, där ena är på plats fysiskt och den andra är online samt där båda deltagare är online. Ett tips om möten ska ske mellan fysiska deltagare och online-deltagare, är att evenemangsarrangörerna reserverar en del av lokalytan där det är mindre bullrig miljö.

Utmaning #7: COVID-19 hälso- och säkerhetsinstruktioner, dokument och kontakter

Nästan alla som deltar i ett evenemang är intresserade av att veta hur evenemangsarrangören och lokalen arbetar tillsammans för att tillhandahålla COVID-fria och säkra evenemang. Denna information kan tillhandahållas i form av dokument som exempelvis självutvärderings-checklista för COVID-19 symptom, nödsituationsprotokoll, plats för COVID-19 isolering vid misstänkt fall, information om platser där ansiktsmasker och handdesinfektion finns, kontakt med hälso- och säkerhetssamordnaren på plats och mycket mer. Den här typen av information blir, med de nya instruktionerna och restriktionerna, svåra att få ut till deltagarna när man inte får dela ut fysiska dokument. 

Lösning #7: Använda Agorify för att tillhandahålla information, meddelanden och kommunikation direkt i appen

I Agorify kan evenemangsarrangörer enkelt lista och bifoga alla dokument de vill. Via plattformen kan deltagare komma åt och granska denna information när som helst och kommunicera direkt med evenemangspersonalen, hälso- och säkerhetskoordinatorn eller sjukvårdspersonal om det finns någon på plats. Kommunikationen kan antingen vara i chatt- eller videoformat. Detta möjliggör även för evennemangsarrangören att skräddarsy och anpassa informationen för varje evenemang samt ha möjlighet att lägga in ändringar och uppdaterad information om så krävs. 

Utmaning #8: Talarens säkerhet och flexibel presentation

För att kunna tillhandahålla en kontaktfri miljö på ett evenemang, behöver man se över- och anpassa processen för talarna. Till exempel är det mest logiska att hand- eller headsetmikrofoner som används av talaren ska desinficeras eller bytas ut före användning. Men föreställ dig att du anordnar ett event med 50 talare och plötsligt får besked att vissa inte kan- eller får närvara fysiskt. Det medför ett mer komplicerat problem och kräver mer utvecklade organisatoriska och tekniska lösningar.

Lösning #8: Användning av Agorify för livesändning av både talare på plats och online

På Agorify definierar vi True-Hybrid-evenemanget som en konferens, utställning, seminarium, konsert eller annat möte där deltagarna kan välja mellan att delta fysiskt eller online – med samma upplevelse. 

Med Agorify kan talarna framföra sina presentationer både online och på plats. Detta innebär en mer flexibel hantering av talarnas olika förutsättningar och löser utmaningen med en både säker-  samt flexibel presentationen. 

På så vis kan evenemangsarrangörer skapa och presentera högkvalitativt innehåll, tillgänglig för både deltagare på plats och online och samtidigt erbjuda möjligheten för talarna att välja att presentera hemifrån eller fysiskt på plats.

Avslutningsvis

Som vi märker har det blivit mer utmanande och dessutom dyrt att organisera fysiska och   hybridevenemang under en pandemi, eftersom de kräver ytterligare resurser för att genomföras på ett säkert sätt. 

Det är viktigt att vi som evenemangsarrangörer anpassar oss efter detta och implementerar  nya lösningar, för att lyckas bibehålla fysiska och hybridevenemeng.

Med Agorify behöver ovan utmaningar inte vara så avancerade och dyra. Som du har läst kan de flesta utmaningar lösas med dagens teknik och med system som Agorify kan du planera och utföra allt i en och samma plattform, med en prislapp som är en bråkdel av vad det kostar om olika tekniska lösningar används vid varje enskild utmaning.

Oavsett om du vill erbjuda dina deltagare flexibiliteten att välja mellan att delta i ett evenemang på plats eller online, eller om du bara vill följa alla COVID-säkerhetsprotokoll, kan Agorify hjälpa dig att enkelt utföra säkra, flexibla och engagerande evenemang. 

Agorify är här för att ta evenemang till en helt ny nivå. Är du intresserad av att lära dig mer eller komma igång med att använda Agorify för att designa och genomföra dina nästa evenemang, följ bara länken nedan.

Börja använda Agorify idag!

Den 15 september anordnar vi ett kostnadsfritt webinar, där vår kund berättar om hur de hanterat just dessa utmaningar och hur de med hjälp av Agorify organiserar ett säkert evenemang.

Klicka här för att anmäla dig!

Johanna Bengtsson Johanna@eventeffect.se

Läs mer:

Annonsera hos oss

Annonsera hos oss

Eventeffect är Sveriges största oberoende digitala nyhetstjänst (nättidning) för mötes- och eventproffs. När du annonserar hos oss når du eventchefer och mötesbokare samt branschens beslutsfattare.

Söker du kunnig personal? – Boka din platsannons på Eventeffect

Söker du kunnig personal? – Boka din platsannons på Eventeffect

De bästa kandidaterna att rekrytera är ofta personerna som har jobb och är framgångsrika i sina uppdrag. Läsarna av Eventeffect jobbar i industrin, de finns på köparsidan och i eventbranschen. Gemensamt för dem alla är nyfikenheten och att de vill hålla sig uppdaterade. Rivstarta hösten i din verksamhet genom att rekrytera några superkrafter!

Skaffa licens & skapa ditt eget digitala event!

Skaffa licens & skapa ditt eget digitala event!

Efter semestern presenterar Onlinemassan.com ett helt nytt digitalt koncept. Leverantören har skapat en unik plattform till företag som väljer hybrid försäljning. Ett nytt kreativt sätt att arbeta effektivt både internt och mot kunder!

Agorify Eventeffect

 

Agorify är det ledande True Hybrid-verktyget som hjälper evenemangsarrangörer att koppla samman evenemangsupplevelsen för både online- och fysiska deltagare genom en och samma plattform. Våra lösningar inkluderar registrering, självincheckning, namnskylts-utskrift, lead generering, live-streaming, simulerad streaming, mötesbokning, videomöten, virtuella runda bord, digital agenda och mycket mer.

Boka ett demo.

Besök vår hemsida.

hello@agorify.com

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Skiftledare restaurang Runö Möten & Events
  • Försäljnings- & marknadschef till Skogshem & Wijk
  • Projektledare Kommunikation Svenska Möten
  • Teknik- och logistikansvarig Stockholm/Malmö
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Hummingbird söker en Project Manager

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Lotta Karlsvärd

Lotta Karlsvärd blir ny VD för Creative Meetings

Eventbyrå

Lotta Karlsvärd tillträder rollen som VD för Creative Meetings 1 september och efterträder grundaren Peter Winitsky. Lotta är idag byråledare för bolaget.

Branschens raket Homage fortsätter växa

Branschens raket Homage fortsätter växa

Eventbyrå

Homage fortsätter sin starka tillväxtresa och räknar med att bli femtio anställda under 2022.

Calle Francke

Calle Francke om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa

Eventbyrå

Han har jobbat inom upplevelseindustrin under hela sitt yrkesliv och samlat på sig en rad värdefulla insikter genom åren. Här berättar Calle Francke, medgrundare och partner, om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa och vad som driver honom framåt.

Mest läst

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Lista: Svenska motorbanor

Lista: Svenska motorbanor

Vi listar här motorbanor i Sverige där du kan genomföra företagsevent och andra upplevelser som Race Taxi, provkörning av superbilar, hyr en hel bana till din kickoff, konferens eller ditt kundevent. Listan innehåller 18 riktiga racerbanor och ett tiotal mindre banor.
Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
EVENTYR NINE YARDS välkomnar ytterligare 12 medarbetare

EVENTYR NINE YARDS växer med ytterligare 12 medarbetare

EVENTYR NINE YARDS fortsätter att rekrytera och ta mark genom att anställa 12 personer. Bara de senaste 6 månaderna har man vuxit med 27 personer både i Stockholm och Göteborg.
Anna Bauer – från golfproffs till affärskvinna

Anna Bauer – från golfproffs till affärskvinna

Anna Bauer har både hunnit med att spela golf i landslaget, jobba som sportreporter och eventskapare. Nu axlar hon rollen som affärschef på Sveriges nyaste mötesanläggning Scandinavian XPO.

Branschfolk

Annika Brantingson

Nytänk och innovation har gjort Tekniska museet till en populär mötesplats

Branschfolk

Tekniska museet är mer än en plats för familjens helgaktiviteter. Sedan några år tillbaka har de utökat sitt fokus till företag och det är idag en spännande plats att förlägga sina event på. Här går det att ordna konferenser, utforska tekniska innovationer och göra gemensamma aktiviteter.

StoryTourist

Berättelser får nytt liv genom StoryTourists digitala upplevelseteknik

Branschfolk

Föreställ dig följande: du följer efter Sherlock Holmes längs Londons slingrande gator och gränder. Tillsammans ska ni lösa ett brott och nu letar du efter ledtrådar. I Köpenhamn strosar du längs kajen och utforskar strandpromenaden med berättelsen om den lilla sjöjungfrun som en röd tråd. StoryTourist är en ny digital upplevelse, där du som lyssnare kan kliva in i en berättelse och uppleva den på de platser där den utspelar sig.

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Aktuellt

Svenska Mässan Gothia Towers är en fantastisk mötesanläggning med ett brett utbud med allt från mindre styrelserum på 28:e våningen till kongresshall och stora mässytor.

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

Branschfolk

Influencers, bloggare, stjärnor och artister minglar på hans utlagda röda mattor och plåtas framför backdrops med kända varumärken. Eventeffect får en inblick behind-the-scenes hos festfixaren Alexander Erwik.

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Branschfolk

Eventeffect listar nio personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Branschfolk

Redan innan examen har Emma Silén Djerf landat ett toppjobb. Här berättar hon om sin praktik på Homage och ambitionerna framåt.

Folk i karriären

Lotta Karlsvärd

Lotta Karlsvärd blir ny VD för Creative Meetings

Eventbyrå

Lotta Karlsvärd tillträder rollen som VD för Creative Meetings 1 september och efterträder grundaren Peter Winitsky. Lotta är idag byråledare för bolaget.

Han blir projektledare för SM-veckan Skövde 2023

Han blir projektledare för SM-veckan Skövde 2023

På nytt jobb

Nu står det klart att det blir Anders Löfvenborg som kommer att axla rollen som projektledare för Skövdes kommande SM-vecka. Anders kommer senast från tjänsten som Vd för Skövde Airport, men har före dess gedigen och omfattande erfarenhet av att leda stora evenemang.

Maria Fjellström tar över Quality Hotel Luleå

Maria Fjellström tar över Quality Hotel Luleå

På nytt jobb

Det blir en hemtam person som tar över Quality Hotel på Storgatan i Luleå. Maria Fjellström började som 16-åring som lekledare, diskplockare och garderobiär på hotellets nattklubb. Efter tolv år i Mälardalen som bland annat hotelldirektör gör hon den 1 augusti sin första dag som VD och hotelldirektör för Quality Hotel Luleå.

Gästskribenter

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Gästskribent

Ja, så kan det kännas om man räknar med alla Teamsmöten. Men det är inte ett digitalt event utan en plattform och format som lämpar sig ypperligt för projektmöten.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Eventbranschen gräver sin egen grav om man inte tar utmaningarna med hybridevenemang på allvar

Gästskribent

Nästan alla i eventbranschen förutspår att hybridevenemang blir nästa stora trend. Jag kan vittna om att det går utmärkt att producera roliga, engagerande och effektiva hybridevenemang. Däremot är det alldeles för många som gravt underskattar utmaningarna med att göra evenemang som på riktigt skapar värde för alla, oavsett om de deltar fysiskt på plats eller på distans.

Lilla kickoffen – så fixar du den med skön feeling och minimal insats

Lilla kickoffen – så fixar du den med skön feeling och minimal insats

Annons

Nytt år och du känner att ni bara måste teambuilda! Ingen stor konferens utan bara en träff med de närmaste medarbetarna. Och gärna då på något ställe som överraskar!

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff