eventeffect.se
Sveriges största monterbyggare fortsätter växa – Space Production toppar listan igen

Sveriges största monterbyggare fortsätter växa – Space Production toppar listan igen

Expo

För en tid sedan publicerade vi på Eventeffect listan över Sveriges största monterbyggare. Högst upp på listan fanns återigen Space Production. Vi blev såklart nyfikna på verksamheten och ringde upp vd:n Lasse Frisk för att höra mer om framgångarna och framtiden för Göteborgsföretaget.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narren: Stora Eventpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2024
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
    • Omnämnda varumärken
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Chaufför service
    • Destinationsutveckling
    • Det dukade bordet
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Utlandskonferens
    • Videokonferens
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • K&E Studios
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Nacka Strandmässan
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Explore Åre
    • Fotografiska
    • Octanorm
    • Adapt
    • Stockholmsmässan
    • World of Volvo
    • beMatrix
    • FC Gruppen
    • Mindley
    • Axaco
    • Pearl St
    • Minnesota
    • Liwlig
    • Checkin
    • Centas
    • Agenthuset Nordic
    • ReadySet
    • CoreGo
    • Food Family
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify

2021-08-30 | Agorify | Annons

Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify

COVID-19 härjar fortfarande över hela världen, men nu när människor börjar bli immuna sätter många evenemangsarrangörer igång med planeringen av att organisera fysiska evenemang igen. Även om detta är goda nyheter för många av oss, kräver genomförandet av fysiska möten i dessa tider ett nytt tillvägagångssätt för att övervinna de nya utmaningar det medför att arrangera evenemang under en pandemi.

Genomför COVID-säkra evenemang med AgorifyBild: www.hyperight.com

I Storbritannien och i andra delar av världen där evenemang och utställningar redan börjat äga rum igen, har arrangörer och evenemangsleverantörer händerna fulla med nya utmaningar. Detta beror på att det finns många olika protokoll som de måste implementera för att säkerställa COVID-säkra evenemang. Krav som ställs både av regeringen men även av deltagarna själva.

Låt oss börja med möteslokalerna. Deras COVID-19 säkerhetsprotokoll belyser främst sex områden: Allmänna åtgärder, Rengöring och hygien, Anställdas säkerhet, Säkra avstånd, På- och avlastning samt Beredskapsplan vid misstänkt COVID-19 fall. 

Beroende på lokal kan säkerhetsprotokollet behöva kompletteras ytterligare med områden som hantering av mat och dryck samt transport.

Det är Evenemangsarrangörernas ansvar att använda sig av säkerhetschecklistor som belyser andra områden som registrering, städning, engagemang, kommunikation, förtäring, skyltning, transport samt beredskapsplan.

I allmänhet överlappar många av punkterna varandra i lokalernas säkerhetsprotokoll och arrangörernas checklista. Detta medför nya utmaningar som ställer krav på etablering av nya processer och resurser, för att se till att punkterna uppfylls. 

Vad blir då konsekvenserna av dessa nya protokoll och checklistor? Låt oss diskutera några av de utmaningar som dessa COVID-19 protokoll och checklistor innebär och hur Agorify kan  lösa dessa. 

Utmaning #1: Kontaktfri registrering och självincheckning

En av de största utmaningarna som möteslokalerna samt arrangörerna står inför just nu är bristen på rätt utrustning för att möjliggöra en helt kontaktfri incheckning av deltagare och utdelningen av namnskyltar. Trots att den typen av teknik funnits tillgänglig långt innan pandemin har majoriteten valt att utföra detta på det traditionella sättet, det vill säga: manuellt. Detta är dock inte ett alternativ längre.

Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify
Bild: www.hyperight.com
Lösning #1 Använd Agorify för att tillhandahålla kontaktfri självincheckning och utskrift av namnskyltar

Med vår självincheckning och lösning för utskrift av namnskyltar kan deltagarna göra ankomsten enkel och säker. När de anländer till lokalen behöver deltagare bara öppna Agorify appen, hitta sin evenemangsbiljett och skanna den på en av Ipad-stationerna. Namnskylten skrivs ut automatiskt och deltagaren tar själv upp den direkt från skrivaren, samtidigt som evenemangsarrangören får ett meddelande om att deltagaren anlänt.

Detta är oerhört viktigt eftersom hela processen på detta sätt blir kontaktfri och möjliggör att deltagarna kan hålla rätt social distansering.

Utmaning #2: Papperslösa evenemang för att minimera kontaktytor

För att minimera kontaktytor bör evenemangsarrangörer undvika att dela ut programblad eller broschyrer till sina besökare på plats. Naturligtvis kan detta lämna ett dåligt intryck hos deltagarna eftersom de inte vet vad som kommer att ske under evenemanget. Som tur är finns det även en snabb lösning för detta.

Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify

Lösning #2 Genom att använda Agorify kan du tillhandahålla ett interaktivt papperslöst program för alla deltagare direkt i appen

Som en True Hybrid evenemangsplattform kan Agorify enkelt hjälpa evenemangsarrangörer att tillhandahålla ett interaktivt program, inte bara för sina online deltagare utan också för dem som kommer att delta på evenemanget på plats.

Konceptet med True Hybrd evenmang är att hålla alla deltagare anslutna till varandra, oavsett var de är. Utöver att se programmet i appen, har deltagarna även möjlighet att skapa sin egen agenda, kommentera live under en presentation, rösta, ställa frågor, skapa diskussionsgrupper, boka möten och mycket mer.

Förändringen leder till att det blir möjligt att minimera kontakttillfällen samtidigt som det blir flexiblare med sista-minuten-korrigeringar, miljövänligare och mer kostnadseffektivt eftersom det inte behövs skrivas ut program och annan viktig informat på papper.

Utmaning #3: Kontaktfri delning av material för utställare

För att minimera kontaktytor och som en del av den övergripande planen för kontaktfria och papperslösa evenemang, uppmuntras utställare att minimera kontaktytor och undvika att ha reklammaterial som broschyrer, flygblad och giveaways i sina montrar. 

Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify

Lösning #3 Med Agorify appen kan du tillhandahålla digitala material till deltagarna och möjliggöra digital delning av kontaktuppgifter

Med Agorify kan utställarna ladda upp sina reklammaterial på sin digitala utställarmonter i plattformen. På så sätt kan både online deltagare och besökare på plats hitta allt material på ett ställe. För att komma åt materialet kan delegaterna besöka utställningssidorna via mobil- eller webbappen.

Genom plattformen kan deltagarna boka möten med varandra, utföra mötet via plattformen samt dela kontaktuppgifter eller chatta. För skanning av namnskyltar på plats är Agorify Appen utrustad med avancerad skanningsteknik som kan skanna koder upp till 1 meters avstånd, vilket överensstämmer med de flesta rekommendationer om social distansering.

Utmaning #4: Begränsad rumskapacitet

I och med de nya restriktionerna har kapaciteten i de olika presentationsrummen begränsats till ett färre antal platser. Detta innebär att inte alla deltagare som vill, får möjlighet att lyssna på alla presentationer.

Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify
Bild: www.hyperight.com
Lösning #4 Med Agorify har alla deltagare möjlighet att se alla presentationer 

När rummen är fullsatta har ändå deltagaren möjlighet att se presentationen live i mobilappen. De kan även interagera med talaren och andra tittare genom en chattfunktion där man har möjlighet att ställa frågor, rösta och diskutera. 

Utmaning #5: Hantering vid nödfall

Som en del av kraven kring hantering vid nödfall finns ofta, förutom vägledning och golvmarkeringar i lokalen, också kartor med instruktioner vid nödfall. Då dessa inte längre kan delas ut till deltagarna, innebär det en högre risk och utmaning vid ett nödfall.

Lösning #5: Agorify möjliggör ett snabbt och tillförlitligt sätt att se till att alla på plats får viktig information vid nödfall

I Agoirify kan evenemangsarrangörerna ladda upp interaktiva kartor och annan viktig information som kan hjälpa personalen och deltagarna att navigera i händelse av nödsituationer under evenemanget. Den interaktiva kartan finns direkt i appens huvudmeny, vilket gör det enkelt för deltagarna att hitta rätt.

Utmaning #6: Säkra möten

En av de mest uppskattade funktionerna i alla fysiska evenemang är 1-2-1-möten. Med tanke på rekommendationerna om social distansering behöver vi tänka om kring hur vi utför dessa möten. Ett alternativ kan vara att ha särskilda mötesområden med sektioner uppdelade med plexiglas, använda ansiktsmask samt se till att hålla 1 till 1,5 meters avstånd mellan människorna. Detta kan dock vara dyrt och det finns risk att inte alla deltagare kan vara närvarande på plats eller inte föredrar ett sådant traditionellt sätt att träffas. Ska detta förhindra dessa möten? 

Lösning #6: Använd Agorify för att utföra 1-2-1-möten, i valfritt format

Med Agorify kan alla deltagarna schemalägga 1-2-1-möten, besluta om en plats för mötet eller ha mötet via plattformen med hjälp av vår videokonferenslösning. På så sätt kan alla deltagare oavsett om de deltar på plats eller online boka möten och träffas. Det innebär  att mötena kan ske mellan deltagare där båda är på plats fysiskt, där ena är på plats fysiskt och den andra är online samt där båda deltagare är online. Ett tips om möten ska ske mellan fysiska deltagare och online-deltagare, är att evenemangsarrangörerna reserverar en del av lokalytan där det är mindre bullrig miljö.

Utmaning #7: COVID-19 hälso- och säkerhetsinstruktioner, dokument och kontakter

Nästan alla som deltar i ett evenemang är intresserade av att veta hur evenemangsarrangören och lokalen arbetar tillsammans för att tillhandahålla COVID-fria och säkra evenemang. Denna information kan tillhandahållas i form av dokument som exempelvis självutvärderings-checklista för COVID-19 symptom, nödsituationsprotokoll, plats för COVID-19 isolering vid misstänkt fall, information om platser där ansiktsmasker och handdesinfektion finns, kontakt med hälso- och säkerhetssamordnaren på plats och mycket mer. Den här typen av information blir, med de nya instruktionerna och restriktionerna, svåra att få ut till deltagarna när man inte får dela ut fysiska dokument. 

Lösning #7: Använda Agorify för att tillhandahålla information, meddelanden och kommunikation direkt i appen

I Agorify kan evenemangsarrangörer enkelt lista och bifoga alla dokument de vill. Via plattformen kan deltagare komma åt och granska denna information när som helst och kommunicera direkt med evenemangspersonalen, hälso- och säkerhetskoordinatorn eller sjukvårdspersonal om det finns någon på plats. Kommunikationen kan antingen vara i chatt- eller videoformat. Detta möjliggör även för evennemangsarrangören att skräddarsy och anpassa informationen för varje evenemang samt ha möjlighet att lägga in ändringar och uppdaterad information om så krävs. 

Utmaning #8: Talarens säkerhet och flexibel presentation

För att kunna tillhandahålla en kontaktfri miljö på ett evenemang, behöver man se över- och anpassa processen för talarna. Till exempel är det mest logiska att hand- eller headsetmikrofoner som används av talaren ska desinficeras eller bytas ut före användning. Men föreställ dig att du anordnar ett event med 50 talare och plötsligt får besked att vissa inte kan- eller får närvara fysiskt. Det medför ett mer komplicerat problem och kräver mer utvecklade organisatoriska och tekniska lösningar.

Lösning #8: Användning av Agorify för livesändning av både talare på plats och online

På Agorify definierar vi True-Hybrid-evenemanget som en konferens, utställning, seminarium, konsert eller annat möte där deltagarna kan välja mellan att delta fysiskt eller online – med samma upplevelse. 

Med Agorify kan talarna framföra sina presentationer både online och på plats. Detta innebär en mer flexibel hantering av talarnas olika förutsättningar och löser utmaningen med en både säker-  samt flexibel presentationen. 

På så vis kan evenemangsarrangörer skapa och presentera högkvalitativt innehåll, tillgänglig för både deltagare på plats och online och samtidigt erbjuda möjligheten för talarna att välja att presentera hemifrån eller fysiskt på plats.

Avslutningsvis

Som vi märker har det blivit mer utmanande och dessutom dyrt att organisera fysiska och   hybridevenemang under en pandemi, eftersom de kräver ytterligare resurser för att genomföras på ett säkert sätt. 

Det är viktigt att vi som evenemangsarrangörer anpassar oss efter detta och implementerar  nya lösningar, för att lyckas bibehålla fysiska och hybridevenemeng.

Med Agorify behöver ovan utmaningar inte vara så avancerade och dyra. Som du har läst kan de flesta utmaningar lösas med dagens teknik och med system som Agorify kan du planera och utföra allt i en och samma plattform, med en prislapp som är en bråkdel av vad det kostar om olika tekniska lösningar används vid varje enskild utmaning.

Oavsett om du vill erbjuda dina deltagare flexibiliteten att välja mellan att delta i ett evenemang på plats eller online, eller om du bara vill följa alla COVID-säkerhetsprotokoll, kan Agorify hjälpa dig att enkelt utföra säkra, flexibla och engagerande evenemang. 

Agorify är här för att ta evenemang till en helt ny nivå. Är du intresserad av att lära dig mer eller komma igång med att använda Agorify för att designa och genomföra dina nästa evenemang, följ bara länken nedan.

Börja använda Agorify idag!

Den 15 september anordnar vi ett kostnadsfritt webinar, där vår kund berättar om hur de hanterat just dessa utmaningar och hur de med hjälp av Agorify organiserar ett säkert evenemang.

Klicka här för att anmäla dig!

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Från passiv åskådare till aktiv deltagare – Peers engagerar publiken i realtid

Från passiv åskådare till aktiv deltagare – Peers engagerar publiken i realtid

Publiken vill inte längre bara titta – de vill vara med. Med Peers blir varje röst hörd och varje åsikt räknad. Genom röstning och poängsättning i realtid förvandlas ett event från en enkel upplevelse till en interaktiv händelse där publiken blir en aktiv del av dramatiken. Resultatet? Större engagemang, starkare känslor och en upplevelse som lever kvar långt efter att ljusen har släckts.

Visa upp, lansera & imponera – skapa bilupplevelser i världsklass med Elite Hotels

Visa upp, lansera & imponera – skapa bilupplevelser i världsklass med Elite Hotels

Hos Elite Hotels finns unika möjligheter att kombinera möten, lanseringar och event med bilupplevelser som verkligen imponerar.
Från exklusiva bilpremiärer till ikoniska visningar – här får varumärken en scen som andas elegans, precision och förstklassig service.

STHLM MÖTEN: Ny digital tjänst gör mötesbokning enklare än någonsin

Webinar: Exklusiva möten som gör skillnad – upptäck kraften i chambre séparée

Välkommen till ett inspirerande och exklusivt webinar med Magdalena Höglund från STHLM Möten. På bara 30 minuter får du ta del av kunskap och insikter som kan förvandla dina möten – från vardagliga till oförglömliga. 23 oktober 2025, 09:30–10:00.

Agorify Eventeffect

 

Agorify är det ledande True Hybrid-verktyget som hjälper evenemangsarrangörer att koppla samman evenemangsupplevelsen för både online- och fysiska deltagare genom en och samma plattform. Våra lösningar inkluderar registrering, självincheckning, namnskylts-utskrift, lead generering, live-streaming, simulerad streaming, mötesbokning, videomöten, virtuella runda bord, digital agenda och mycket mer.

Boka ett demo.

Besök vår hemsida.

[email protected]

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Client Manager – LIWLIG
  • ACCESS TO söker en produktionsledare för event! Är det du?
  • Projektledare till Expohouse
  • Brasserie Season söker kockar till hösten
  • Creative Meetings söker eventsäljare
  • Hummingbird Meetings & Events söker Head of Sales & Account Executive

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Eventbyrå

Det svenska eventbolaget Onemotion IMC är återigen nominerade i världens mest prestigefyllda tävling för brand experience – Bea World Festival. Med sitt uppmärksammade koncept The Kingdom of Christmas tävlar de mot världens bästa byråer den 21 november.

Wonderland tar över Swedish Beauty Awards – ska skapa en helhetsupplevelse för branschen

Wonderland tar över Swedish Beauty Awards – ska skapa en helhetsupplevelse för branschen

Eventbyrå

Kosmetik- och hygienföretagen (KoHF) har valt Wonderland som ny eventpartner för Swedish Beauty Awards 2026. Byrån får ansvar för både produktion, PR och sociala medier – och ska lyfta Sveriges största skönhetsgala till nästa nivå.

Minnesota vinner Region Stockholms filmupphandling

Minnesota vinner Region Stockholms filmupphandling

Eventbyrå

Kommunikationsbyrån först i rangordningen i nytt ramavtal för filmproduktioner.

Mest läst

Lista: Sveriges 8 bästa julmarknader

Lista: 23 härliga julmarknader att besöka

Har ni slut på energi i vintermörkret? Ta med ditt team på ett miljöombyte och kom i julstämning. Eventeffect listar några av Sveriges bästa julmarknader.
Stockholmsmässan satsar långsiktigt – ny vd på plats och framtidstro i Älvsjö

Stockholmsmässan satsar långsiktigt – ny vd på plats och framtidstro i Älvsjö

Med nytt ledarskap, förnyad strategi och ett tydligt löfte om att stanna i Älvsjö minst till 2035 befäster Stockholmsmässan sin roll som Nordens ledande mötesplats. Nu ska verksamheten stärka både näringsliv och besöksnäring – och bli en motor för framtidens affärer i regionen.
En vinterkickoff att minnas – från iskallt dopp till värmande avslut

En vinterkickoff att minnas – från iskallt dopp till värmande avslut

Föreställ dig en vinterdag där kollegorna samlas, snön gnistrar, luften är krispig och varje stund blir ett minne. Här är en inspirerande berättelse om hur en vinterkickoff kan se ut – en dag fylld av skratt, energi och gemenskap.
Mercedes-Benz skapar framtidens gästupplevelse – bilhallen blir mötesplats med hotellkänsla

Mercedes-Benz skapar framtidens gästupplevelse – bilhallen blir mötesplats med hotellkänsla

Mercedes-Benz Sverige gör om sina bilhallar till inspirerande miljöer där värdskap, design och upplevelse står i centrum. Det nya konceptet – som redan rullas ut i Stockholm, Luleå och Lund – suddar ut gränsen mellan bilhall och hotell-lounge. Resultatet? En helt ny typ av mötesplats som visar vägen för framtidens kundrelationer.
Kungliga Tekniska högskolan söker eventpartner för akademiska högtider och VIP-besök

Norrtälje kommun upphandlar näringslivssamverkan och eventutveckling

Norrtälje kommun söker samarbetspartners för att utveckla det lokala näringslivet, stärka platsens attraktionskraft och planera samt genomföra evenemang i tre delar av kommunen – Norrtälje stad, Rimbo och Hallstavik. Upphandlingen har ett beräknat värde på sex miljoner kronor och anbudstiden går ut den 6 december 2025.

Branschfolk

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschfolk

Evententreprenören Sofi Franzén, en av grundarna av Eventyr – som idag heter Liwlig – prisades på Founders Awards i Stockholm. Hon tilldelades guld i kategorin “Årets grundare – storföretag” för sitt arbete att bygga ett bolag som skapar inkluderande, hållbara och värderingsdrivna event.

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Branschfolk

Centas har varit en del av svensk eventhistoria sedan 1976. Med teknik som lyfter idéer till
minnesvärda ögonblick ser bolaget försäljning som relationer, inte transaktioner.

Michel Taune ny kökschef på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Michel Taune ny köksansvarig på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Branschfolk

Efter två decennier på några av Stockholms mest välrenommerade krogar kliver Michel in som ny köksansvarig på Citykonferensen. Med sig har han både erfarenhet från stjärnkrogar och en stark övertygelse om att smak ska gå före krångel.

Mats Flodén på Space Production: "En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge"

Mats Flodén: ”En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge”

Branschfolk

En mässmonter är inte bara en yta på mässgolvet – den kan bli en långsiktig del av ett varumärkesbyggande. Det menar Mats Flodén, projektledare på Space Production som dagligen hjälper företag att skapa flexibla och hållbara monterlösningar.

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande - Helene Bruneheim Johansson

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande – Helene Bruneheim Johansson

Aktuellt

Vid Svenska Eventakademins årsmöte i slutet av augusti valdes Helene Bruneheim Johansson, Event Manager på Advokatfirman Vinge till ny ordförande för verksamhetsåret 25/26. För Eventeffect berättar hon vad branschen kan vinna på en ökad ”Good-for-you-kultur”, hur hon vill stärka SEA som plattform och vad som hände på Galeries Lafayette i Paris …

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Branschfolk

Efter många år i branschen har Kerstin Fagervall tagit steget och startat egen verksamhet. Genom bolaget Lakki Me erbjuder hon evenemangs- och produktionssupport – med målet att ge arrangörer trygghet och flexibilitet i genomförandet av sina event. Eventeffect fick en pratstund med Kerstin om idén bakom företaget, hennes bakgrund och vilka projekt hon ser fram emot.

Folk i karriären

Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

På nytt jobb

LIWLIG fortsätter att expandera, nu förstärks teamet med tio nya medarbetare inom flera centrala kompetensområden.

Aurel Balika öppnar dörrarna till The Book

Aurel Balika öppnar dörrarna till The Book

På nytt jobb

När Göteborgs nästa stora hotellöppning närmar sig, står en man redo att skriva första kapitlet. Aurel Balika blir hotelldirektör för Quality Hotel The Book, den nya satsningen från Strawberry som öppnar sommaren 2026 – mitt i stadens pulserande nöjes- och mötescentrum.

Louise Ekeberg ny rådgivare på Mindley

Louise Ekeberg ny rådgivare på Mindley

På nytt jobb

Mindley fortsätter att växa och stärker sitt team med Louise Ekeberg som ny rådgivare. Hon har mer än 25 års erfarenhet från event, konferenser och affärsresor – både i Sverige och internationellt – och kommer närmast från ledande roller inom flera etablerade byråer.

Gästskribenter

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Gästskribent

I denna krönika reflekterar Richard Farman och Niclas Rahm från LIWLIG Sverige över varför just mellanrummet är platsen där kreativitet, kultur och mening uppstår – och varför det är här framtidens vinnare kommer att formas.

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Expo

Mässorna drar äntligen igång igen efter en tids välbehövlig ledighet! Fysiska möten är som bekant både det dyraste men mest effektiva sättet att knyta nya affärskontakter och bygga relation. Och definitivt den roligaste, om du frågar mig! Men det finns fallgropar. Hur kan du vända dessa till att bli dina främsta framgångsfaktorer såsom utställare? Den här krönikan fokusera på mässan i skarpt läge, när vi möts face-to-face.

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

Gästskribent

Konferensen som en gång satte Austin på kartan har landat i Europa och levererar mer än bara buzzwords. LIWLIGs Niclas Rahm reste till SXSW London med en öppen fråga och kom hem med något ännu viktigare: en känsla.

Camilla Cederlund - Månadens Mindley profil

Camilla Cederlund – Månadens Mindley profil

Annons

Kommunikation ska förena – inte skapa missförstånd. Månadens Mindley Profil är Camilla Cederlund, en föreläsare och utbildare som brinner för att hjälpa människor att förstå varandra bättre. Genom att avslöja de osynliga mönstren i vår kommunikation skapar hon insikter som leder till starkare relationer och bättre samarbete.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Greatplacesinsweden.com