– Jag är så imponerad att hundsverige har gjort det igen, stort tack till alla! Det är fantastiskt glädjande att det finns ett så stort engagemang bland hundägare att hjälpa hundar i väntan på ett nytt hem, säger Patrik Olsson, affärsområdeschef sällskapsdjur, för Agria Djurförsäkring.
Den blå välgörenhetsscarfen sålde slut och bidrog med hela 40 250 kronor till den totala summan.
Även i år genomfördes Agria Hundpromenad digitalt. Det innebar att de som ville, anmälde sig till hundpromenaden och på egen hand gick en runda med sin hund, samt fotograferade/filmade och taggade Agria Hundpromenad i sociala medier. För varje deltagare skänkte Agria Djurförsäkring 10 kronor till Hundstallet, som på ideell basis tar hand om och omplacerar hundar som behöver nya hem.
Agria Hundpromenad startades 2016 i Stockholm som ett välgörenhetsevent. Sedan dess har Hundpromenaden vuxit för varje år och bidragit med flera hundra tusen kronor till hundar som söker nya hem. I år genomfördes Agria Hundpromenad även i Norge, Danmark, Finland, Storbritannien och Frankrike.