Sommaren inleddes med ÅF Offshore Race. För fjärde året i rad gick starten av Norra Europas främsta havskappsegling inne på Skeppsholmen i Stockholm. Som helhetsleverantör till KSSS var Dohrns med och etablerade ett evenemangsområde fyllt med aktiviteter för stora och små. Under fyra dagar kunde seglare och besökare ta del av sponsorers aktiveringar och njuta av god mat och underhållning, innan det var dags för båtarna att påbörja sin segling runt Gotland. Tre dagar senare gick båtarna i mål ute i Sandhamn där det väntade prisutdelning och regattamiddag. Dohrns var med och hjälpte till med etableringarna även där.
Näst på schemat stod politikerveckan i Almedalen. Näst på schemat stod politikerveckan i Almedalen. Dohrns var på plats i Visby tillsammans Mercedes och Västsvenska Handelskammaren. För fjärde året i rad etablerade vi också Gate Almedalen för Swedavia, där de bjöd in till spännande seminarier och möten under veckan.
Samtidigt som det var full aktivitet i Almedalen var det dags för Europas största cykelmässa Eurobike i Friederichshafen. Dohrns hade åter fått förtroendet att bygga POCs 160m2 stora monter för att visa deras framgångsrika produkter. Som mässleverantör är vi stolta över att ha varit med på POCs resa från ett hippt undergroundmärke till det världsomspännande prestigemärke det idag är.
Eventsommaren fortsatte och efter Visby var det dags för Swedish Open i Båstad. En av turneringens största och mest trogna partner, SEB, skulle representeras på flera platser runt om på tennisarenan. Vi producerade också en monter för Maui Jim, en av turneringens många utställare. Årets tennisvecka var både en publik- och sportslig succé enligt arrangörerna.
Några veckor senare var det dags för Pride i Stockholm. Vi hjälpte vår kund Swedavia, som är bronspartner till Pride, med inredningen av deras tält. Publikmagneter som karaoke, vigsel och trevligt häng blev en given succé. Som grädde på moset hade Swedavia sin brandbil med i paraden och hjälpte till att svalka publiken i den tropiska hettan.
Denna fantastiska eventsommar avslutades på Västkusten. Den 16-19 augusti var det dags för Nordea Masters på Hills Golf & Sports Club. Vår kund Volkswagen var en av turneringens huvudsponsorer och vi fanns självklart på plats för att hjälpa till med deras etableringar. Volkswagen lanserade i samband med turneringen deras nya SUV, T-roc Masters Edition. För fjärde året i rad var också Lavazza på plats för att leverera italienskt kaffe till golfeliten. Vi hjälpte vår kund med sina caféetableringar inför evenemanget.
Nu laddar vi om och ser fram emot en fullspäckad höst! Följ oss gärna på Instagram och Facebook för att ta del av allt spännande som händer framöver.