eventeffect.se
Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expo

Expohouse växlar upp. Med den nya Vision 2030 tar bolaget ett offensivt kliv mot framtiden – där kundfokus, hållbar tillväxt och medarbetarengagemang står i centrum. Målet är att befästa positionen som Nordens ledande helhetsleverantör inom fysisk varumärkesexponering – och samtidigt skapa en kultur där människor och idéer får växa.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narren: Stora Eventpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2024
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
    • Omnämnda varumärken
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Chaufför service
    • Destinationsutveckling
    • Det dukade bordet
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Utlandskonferens
    • Videokonferens
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • K&E Studios
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Nacka Strandmässan
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Explore Åre
    • Fotografiska
    • Octanorm
    • Adapt
    • Stockholmsmässan
    • World of Volvo
    • beMatrix
    • FC Gruppen
    • Mindley
    • Axaco
    • Pearl St
    • Minnesota
    • Liwlig
    • Checkin
    • Centas
    • Agenthuset Nordic
    • ReadySet
    • CoreGo
    • Food Family
    • ReadySet
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Partnerartiklar » Att skapa upplevelser med människor i fokus

2023-05-11 | Annons | EVENTYR NINE YARDS | Native

Att skapa upplevelser med människor i fokus

Med fokus på att skapa kommunikation som engagerar människor och stärker relationer skapar EVENTYR NINE YARDS B2C-aktiveringar med effekt.

Att skapa upplevelser med människor i fokus

Effektiv kommunikation kan betyda många olika saker. Att skapa B2B-event är en stor del av EVENTYR NINE YARDS erbjudande, men vi gör mycket mer än så. Vi jobbar med varumärkesupplevelser och det innefattar strategisk kommunikation, hybrida, digitala, så väl som live event, expo och inte minst starka och kreativa insatser inom B2C-segmentet. Allt handlar om att skapa upplevelser som i slutändan stärker relationer – vare sig det handlar om relationen mellan medarbetare eller relationen mellan kund och företag.

Moa Nadj, Client Manager på EVENTYR NINE YARDS brinner extra mycket för uppdrag som innefattar sponsoraktiveringar och B2C-event.

”Jag har arbetat med B2C-event i många år. Varje gång vi får förfrågan på den här typen av uppdrag blir jag extra taggad. Alla våra projekt handlar ju om att skapa intresse för varumärket och när det görs på rätt sätt skapar vi ambassadörer för våra kunder. Att skapa ett långsiktigt förhållande mellan kund och företag slår de flesta KPI:er och ett event som riktar sig direkt till konsumenten är det perfekta sättet att påbörja eller förstärka den typen av relation”, säger Moa Nadj.

Ett fint exempel på hur EVENTYR NINE YARDS jobbar med B2C-event är arbetet som görs tillsammans med Mecenat och deras Sverigeturné Touchdown. Mecenat är organisationen som gör vardagen enklare för sina medlemmar genom att erbjuda rabatter och förmåner tillsammans med sina samarbetspartners.

Att skapa upplevelser med människor i fokus

”Vår turné Mecenat Touchdown är ett intensivt event med flera komplexa delar och många medverkande varumärken. Vi är mycket måna om att Mecenats profil representeras på ett korrekt sätt i mötet med studenterna”, säger Malin Lövberg, projektledare på Mecenat.

Under Mecenat Touchdown får 30 000 studenter runtom i Sveriges studentstäder möjligheten att lära känna Mecenat och allt de har att erbjuda på ett kul och fartfyllt sätt. Mecenat Touchdown genomförs varje år i samband med höstterminsstart.

”För oss innebär det att vi är med och driver, planerar och koordinerar projektet och ansvarar för exempelvis all hantering av logistik under turnén. Vi jobbar även i tätt samarbete med Mecenats partners”, säger Moa.

Moa berättar vidare: ”Det finns många anledningar till att ett event som Touchdown är så lyckat. Det är härliga samarbeten där partners skapar olika unika varumärkesupplevelser, där studenterna lär känna varandra och har roligt ihop. Mecenat kan sin målgrupp och tillsammans kan vi därför förstå målgruppens behov och önskemål.
Mecenat har också stark närvaro i sociala medier vilket gör det enkelt att skapa innehåll och dialog och synas för en ung målgrupp som är van vid att kommunicera i den här typen av kanaler.
Tillsammans med Mecenat Touchdown skapar vi event som är verkliga upplevelser och som ger målgruppen härliga minnen. Alla dessa komponenter bidrar till ett framgångsrikt B2C-event.”

B2C-insatsen har även gjort det möjligt för andra kunder på EVENTYR NINE YARDS att synas i evenemanget. Carlsberg Sverige – en långvarig kund till EVENTYR NINE YARDS – hängde med som partner förra året. ”Det är roligt att skapa mervärde på det här sättet”, säger Moa.

”Samarbetet med EVENTYR NINE YARDS har varit avgörande för att vår turné lyckas så väl. Vi är glada att få arbeta med en byrå som är professionell, snabbfotad och trygg och ser fram emot kommande års event tillsammans”, tillägger Malin Lövberg, projektledare på Mecenat.

”Vi kan och brinner för den här typen av event och är taggade på att skapa ännu fler varumärkesupplevelser som består och gör avtryck. Allt handlar om att skapa kommunikation som engagerar människor.”, säger Moa Nadj, Client manager på EVENTYR NINE YARDS.

Att skapa upplevelser med människor i fokus

Vill du också ha hjälp med att skapa affärsnytta för ditt företag? Genom kreativitet och innovation skapar vi unika och minnesvärda upplevelser som stärker relationerna mellan människor.
Hör av dig till Moa Nadj, Client Manager 070-956 61 35

EVENTYR NINE YARDS Logo

Vi skapar varumärkesupplevelser.

Genom fysiska, hybrida och digitala event, effektiva och långsiktiga kommunikationslösningar samt kreativa och strategiska förankrade innehållsproduktioner.

Vi utgår alltid från människorna bakom varumärket och sprider upplevelser som berör på riktigt.

Med rätt verktyg, kreativa idéer och strategiska lösningar tar vi oss an utmaningar i ett nära samarbete med kunder, leverantörer och partners.

Det kan vara digitalt eller fysiskt, nu eller långsiktigt, stort eller smått, huvudsaken är att vi väcker känslor och skapar effekt.

Kontaktpersoner:

Niclas Rahm
CCO
[email protected], 0733-86860

Sofi Franzén
CEO
[email protected], 0706-366400

www.eventyrnineyards.se

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Sales Manager – Meetings & Events · Fotografiska Stockholm
  • Client Manager – LIWLIG
  • Projektledare till Expohouse
  • Brasserie Season söker kockar till hösten
  • Creative Meetings söker eventsäljare
  • Hummingbird Meetings & Events söker Head of Sales & Account Executive

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Revolve concept management går in som delägare i WoW event

Revolve concept management går in som delägare i WoW event

Eventbyrå

Revolve concept management blir delägare i Stockholmsbaserade WoW event – en affär som samlar två starka byråer och skapar ett av landets mest heltäckande erbjudanden inom strategisk, kreativ och upplevelsebaserad kommunikation. Genom samgåendet stärks kapaciteten att leverera allt från lokala event till globala produktioner, med tyngdpunkt på helhetslösningar från idé till genomförande.

Stefan Warding blir ny delägare i Memento Event

Stefan Warding blir ny delägare i Memento Event

Eventbyrå

Memento Event växer vidare och utökar nu ägarkretsen. Efter snart sju år i bolaget tar Stefan Warding nästa steg och kliver in som delägare – ett beslut som enligt ledningen både speglar och stärker byråns fortsatta utveckling.

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Eventbyrå

Det svenska eventbolaget Onemotion IMC är återigen nominerade i världens mest prestigefyllda tävling för brand experience – Bea World Festival. Med sitt uppmärksammade koncept The Kingdom of Christmas tävlar de mot världens bästa byråer den 21 november.

Mest läst

Revolve concept management går in som delägare i WoW event

Revolve concept management går in som delägare i WoW event

Revolve concept management blir delägare i Stockholmsbaserade WoW event – en affär som samlar två starka byråer och skapar ett av landets mest heltäckande erbjudanden inom strategisk, kreativ och upplevelsebaserad kommunikation. Genom samgåendet stärks kapaciteten att leverera allt från lokala event till globala produktioner, med tyngdpunkt på helhetslösningar från idé till genomförande.
MPC Agency och Brand Arena Nordic Group ingår strategiskt samarbete – ska ta större grepp om nordiska upphandlingar

MPC Agency och Brand Arena Nordic Group ingår strategiskt samarbete – ska ta större grepp om nordiska upphandlingar

Event- och bokningsbyrån MPC Agency tar sikte på större och mer komplexa uppdrag när bolaget nu inleder ett strategiskt partnerskap med Brand Arena Nordic Group och dess svenska huvudbyrå BANG Agency. Tillsammans vill aktörerna skapa en bredare helhetslösning för kunder som söker allt från exklusiva medlemskoncept till storskalig produktion och marknadsföring.
Jennie Zetterlund ny Operativ Byråledare på Concept Store

Jennie Zetterlund ny Operativ Byråledare på Concept Store

Concept Store fortsätter att växla upp. Nu tar byrån in Jennie Zetterlund som Operativ Byråledare – en nyckelroll med ansvar för att skärpa interna processer, optimera leveransen och bli motorn i den fortsatta tillväxtresan. Med lång erfarenhet från marknads-, kommunikations- och reklambyråvärlden tar hon plats i ledningen med uppdraget att kombinera kreativitet med operativ kvalitet.
Festivalgeneral och systemutvecklare i ett: Markus Lindberg ska stärka Pearl Sts erbjudande

Festivalgeneral och systemutvecklare i ett: Markus Lindberg ska stärka Pearl Sts erbjudande

Vid årsskiftet kliver Markus Lindberg in i bolaget efter många år som både arrangör, systemutvecklare och festivalgeneral. Med en unik kombination av operativ erfarenhet och teknisk kompetens hoppas Pearl St stärka sitt erbjudande till en snabbt växande och allt mer digitaliserad evenemangssektor.
Vikten av att träffas i en AI-tid

Årskrönika från Jamie Perry: Vikten av att träffas i en AI-tid

När vi nu kliver in i 2026 gör vi det i en era där AI och digitalisering fortsätter att omforma hur företag optimerar sina verksamheter, hur kunder söker information och tar affärsbeslut. Men mitt i denna snabbrörliga digitala värld växer behovet av det mänskliga mötet, något som inga algoritmer eller skärmar kan ersätta. Har vi möjligen nått en brytpunkt där ...

Branschfolk

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschfolk

Evententreprenören Sofi Franzén, en av grundarna av Eventyr – som idag heter Liwlig – prisades på Founders Awards i Stockholm. Hon tilldelades guld i kategorin “Årets grundare – storföretag” för sitt arbete att bygga ett bolag som skapar inkluderande, hållbara och värderingsdrivna event.

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Branschfolk

Centas har varit en del av svensk eventhistoria sedan 1976. Med teknik som lyfter idéer till
minnesvärda ögonblick ser bolaget försäljning som relationer, inte transaktioner.

Michel Taune ny kökschef på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Michel Taune ny köksansvarig på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Branschfolk

Efter två decennier på några av Stockholms mest välrenommerade krogar kliver Michel in som ny köksansvarig på Citykonferensen. Med sig har han både erfarenhet från stjärnkrogar och en stark övertygelse om att smak ska gå före krångel.

Mats Flodén på Space Production: "En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge"

Mats Flodén: ”En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge”

Branschfolk

En mässmonter är inte bara en yta på mässgolvet – den kan bli en långsiktig del av ett varumärkesbyggande. Det menar Mats Flodén, projektledare på Space Production som dagligen hjälper företag att skapa flexibla och hållbara monterlösningar.

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande - Helene Bruneheim Johansson

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande – Helene Bruneheim Johansson

Aktuellt

Vid Svenska Eventakademins årsmöte i slutet av augusti valdes Helene Bruneheim Johansson, Event Manager på Advokatfirman Vinge till ny ordförande för verksamhetsåret 25/26. För Eventeffect berättar hon vad branschen kan vinna på en ökad ”Good-for-you-kultur”, hur hon vill stärka SEA som plattform och vad som hände på Galeries Lafayette i Paris …

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Branschfolk

Efter många år i branschen har Kerstin Fagervall tagit steget och startat egen verksamhet. Genom bolaget Lakki Me erbjuder hon evenemangs- och produktionssupport – med målet att ge arrangörer trygghet och flexibilitet i genomförandet av sina event. Eventeffect fick en pratstund med Kerstin om idén bakom företaget, hennes bakgrund och vilka projekt hon ser fram emot.

Folk i karriären

Tomas Falkensson tar plats för att utveckla Höga Kusten

Ny affärsutvecklare ska lyfta entreprenörskap i Kramfors och Sollefteå

På nytt jobb

BizMaker satsar på Höga Kusten och stärker sitt team med Tomas Falkensson som ny affärsutvecklare. Hans uppdrag: stötta lokala arrangörer, mötesplatser och kreativa idéer inom event- och besöksnäringen, och bidra till regionens växande attraktionskraft.

Festivalgeneral och systemutvecklare i ett: Markus Lindberg ska stärka Pearl Sts erbjudande

Festivalgeneral och systemutvecklare i ett: Markus Lindberg ska stärka Pearl Sts erbjudande

På nytt jobb

Vid årsskiftet kliver Markus Lindberg in i bolaget efter många år som både arrangör, systemutvecklare och festivalgeneral. Med en unik kombination av operativ erfarenhet och teknisk kompetens hoppas Pearl St stärka sitt erbjudande till en snabbt växande och allt mer digitaliserad evenemangssektor.

Minnesota växlar upp med två tunga rekryteringar

Minnesota växlar upp med två tunga rekryteringar

På nytt jobb

Event- och kommunikationsbyrån Minnesota förstärker både strategi och affärsutveckling när de rekryterar Ebba Burenius som business director och Anders Neck som business developer. Med bakgrund från några av Nordens största evenemang, digital produktutveckling och rörlig contentproduktion siktar byrån på att vässa erbjudandet mot en allt mer krävande kundmarknad.

Gästskribenter

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Gästskribent

I denna krönika reflekterar Richard Farman och Niclas Rahm från LIWLIG Sverige över varför just mellanrummet är platsen där kreativitet, kultur och mening uppstår – och varför det är här framtidens vinnare kommer att formas.

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Expo

Mässorna drar äntligen igång igen efter en tids välbehövlig ledighet! Fysiska möten är som bekant både det dyraste men mest effektiva sättet att knyta nya affärskontakter och bygga relation. Och definitivt den roligaste, om du frågar mig! Men det finns fallgropar. Hur kan du vända dessa till att bli dina främsta framgångsfaktorer såsom utställare? Den här krönikan fokusera på mässan i skarpt läge, när vi möts face-to-face.

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

Gästskribent

Konferensen som en gång satte Austin på kartan har landat i Europa och levererar mer än bara buzzwords. LIWLIGs Niclas Rahm reste till SXSW London med en öppen fråga och kom hem med något ännu viktigare: en känsla.

Boka Magnus Helgesson – Föreläsaren som lyfter team, ledarskap och affärer

Boka Magnus Helgesson – Föreläsaren som lyfter team, ledarskap och affärer

Annons

Vill du ge ditt team en föreläsning som verkligen gör skillnad? Magnus Helgesson har inspirerat tusentals med sina insikter om ledarskap, team och attityd – och nu kan du boka honom till 20 % rabatt via Mindley.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Greatplacesinsweden.com