Effektiv kommunikation kan betyda många olika saker. Att skapa B2B-event är en stor del av EVENTYR NINE YARDS erbjudande, men vi gör mycket mer än så. Vi jobbar med varumärkesupplevelser och det innefattar strategisk kommunikation, hybrida, digitala, så väl som live event, expo och inte minst starka och kreativa insatser inom B2C-segmentet. Allt handlar om att skapa upplevelser som i slutändan stärker relationer – vare sig det handlar om relationen mellan medarbetare eller relationen mellan kund och företag.
Moa Nadj, Client Manager på EVENTYR NINE YARDS brinner extra mycket för uppdrag som innefattar sponsoraktiveringar och B2C-event.
”Jag har arbetat med B2C-event i många år. Varje gång vi får förfrågan på den här typen av uppdrag blir jag extra taggad. Alla våra projekt handlar ju om att skapa intresse för varumärket och när det görs på rätt sätt skapar vi ambassadörer för våra kunder. Att skapa ett långsiktigt förhållande mellan kund och företag slår de flesta KPI:er och ett event som riktar sig direkt till konsumenten är det perfekta sättet att påbörja eller förstärka den typen av relation”, säger Moa Nadj.
Ett fint exempel på hur EVENTYR NINE YARDS jobbar med B2C-event är arbetet som görs tillsammans med Mecenat och deras Sverigeturné Touchdown. Mecenat är organisationen som gör vardagen enklare för sina medlemmar genom att erbjuda rabatter och förmåner tillsammans med sina samarbetspartners.
”Vår turné Mecenat Touchdown är ett intensivt event med flera komplexa delar och många medverkande varumärken. Vi är mycket måna om att Mecenats profil representeras på ett korrekt sätt i mötet med studenterna”, säger Malin Lövberg, projektledare på Mecenat.
Under Mecenat Touchdown får 30 000 studenter runtom i Sveriges studentstäder möjligheten att lära känna Mecenat och allt de har att erbjuda på ett kul och fartfyllt sätt. Mecenat Touchdown genomförs varje år i samband med höstterminsstart.
”För oss innebär det att vi är med och driver, planerar och koordinerar projektet och ansvarar för exempelvis all hantering av logistik under turnén. Vi jobbar även i tätt samarbete med Mecenats partners”, säger Moa.
Moa berättar vidare: ”Det finns många anledningar till att ett event som Touchdown är så lyckat. Det är härliga samarbeten där partners skapar olika unika varumärkesupplevelser, där studenterna lär känna varandra och har roligt ihop. Mecenat kan sin målgrupp och tillsammans kan vi därför förstå målgruppens behov och önskemål.
Mecenat har också stark närvaro i sociala medier vilket gör det enkelt att skapa innehåll och dialog och synas för en ung målgrupp som är van vid att kommunicera i den här typen av kanaler.
Tillsammans med Mecenat Touchdown skapar vi event som är verkliga upplevelser och som ger målgruppen härliga minnen. Alla dessa komponenter bidrar till ett framgångsrikt B2C-event.”
B2C-insatsen har även gjort det möjligt för andra kunder på EVENTYR NINE YARDS att synas i evenemanget. Carlsberg Sverige – en långvarig kund till EVENTYR NINE YARDS – hängde med som partner förra året. ”Det är roligt att skapa mervärde på det här sättet”, säger Moa.
”Samarbetet med EVENTYR NINE YARDS har varit avgörande för att vår turné lyckas så väl. Vi är glada att få arbeta med en byrå som är professionell, snabbfotad och trygg och ser fram emot kommande års event tillsammans”, tillägger Malin Lövberg, projektledare på Mecenat.
”Vi kan och brinner för den här typen av event och är taggade på att skapa ännu fler varumärkesupplevelser som består och gör avtryck. Allt handlar om att skapa kommunikation som engagerar människor.”, säger Moa Nadj, Client manager på EVENTYR NINE YARDS.
Vill du också ha hjälp med att skapa affärsnytta för ditt företag? Genom kreativitet och innovation skapar vi unika och minnesvärda upplevelser som stärker relationerna mellan människor.
Hör av dig till Moa Nadj, Client Manager 070-956 61 35