eventeffect.se
Anna Lilja

Borås – en stad för möten

Hallå där...

2010 bildades Borås TME AB, som ett resultat av ett treårigt projekt mellan Borås Stad och Borås Näringsliv. Anna Lilja marknadsför Borås genom möten för att få föreningar att förlägga sina årliga konferenser här.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • Eventyr Nine Yards
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Cirkus Venues
    • Fotografiska
    • Radisson Hotels
    • Octanorm
    • Bookabus.com
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Partnerartiklar » Albin Sturesson: “Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka”

2022-03-09 | Annons | Homage | Native

Albin Sturesson: “Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka”

Han drivs av kreativ frihet och har en vardag som kantas av just det. Lär känna Albin Sturesson, grafisk designer på Homage, som är delaktig i en bred palett av projekt.

Albin Sturesson: “Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka”
Albin Sturesson

En stor kreativ frihet och möjlighet att forma sin egen arbetsroll lockade Albin Sturesson till att hoppa på Homages tillväxtresa. Nu firar han snart ett år på byrån där ingen dag är den andra lik.

 – Mitt ansvarsområde är brett, jag är med och påverkar allt som har med design och det visuella uttrycket att göra. Jag är delaktig från start till mål i både små och storskaliga projekt, berättar Albin och fortsätter:

– Det kan röra sig om allt från framtagning av förpackningar och möbler till visuella identiteter och kampanjer. Jag har också varit med och designat butiker och fysiska miljöer i såväl stadskärnor som mitt i naturen. 

Runt sig har Albin ett kreativt team inom design och konceptutveckling som han jobbar tight med för att komma på unika varumärkesupplevelser.

– Mina kollegor har bakgrunder inom allt från arkitektur och 3D-design till digital marketing och creative direction. Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka och vi jobbar väldigt nära varandra under processens gång. 

Hur kan en kreativ process se ut? 

– Det börjar med att vi läser på ordentligt om kunden och vad som efterfrågas. Ibland har kunden en tydlig vision framför sig och ibland är det upp till vårt team att ta fram en idé från scratch. När vi satt oss in i kundens brief kan vi ibland plocka ut ett gäng nyckelord att arbeta från och skapar moodboards för att få en så tydlig bild som möjligt. Sedan sätter vi igång och skissar tills vi är nöjda med resultatet.

Ett högpresterande team

De varierade projekten skapar utrymme för vardagslärande och det är tydligt att inblandade parter sätter ribban högt i varenda projekt. 

– Vi försöker alltid att utmana våra kunder och argumenterar gärna utifrån våra expertisområden. Och kunderna utmanar oss i sin tur när de ger oss fullt ansvar att komma på vassa idéer, säger Albin och avslutar:

– Att få se vad vi kan åstadkomma tillsammans ger ofta en surrealistisk och häftig känsla. Det har hänt att vi jämfört vår 3D-visualisering med den fysiska miljön som vi sedan byggt upp och inte sett skillnad på vad som är 3D-rendering och verklighet.

Homage

Vilka är vi

Vi är en ultra- modern hybrid byrå som drivs för att på ett innovativt och utvecklande sätt skapa kampanjer med varumärkesupplevelsen i fokus. Online eller offline spelar ingen roll för oss, vi som byrå är med er hela vägen för att skapa det bästa för ert varumärke och företag.

Pop-up shop, glamping med kollegorna, TikTok kampanj eller förvandla en kall och tom lokal till en sprakande festlokal? Att leda projekten tillsammans med våra kunder och alltid sikta mot högre mål och upplevelser för att överträffa kundens förväntningar och förvandla era idéer till verklighet är det vi är här för.

Att leverera inom ramar har aldrig varit vår sak, vårt mål är att skapa projekt helt efter våra kunders visioner och drömmar. Det är den passionen som får oss ur sängen på morgonen.

Kort om Homage

Homage startade hösten 2018 och har sedan dess sprungit snabbt framåt med kunder som Lyft, Björn Borg, Scan och Amex för att nämna några. Homage har idag 20 anställda med kontor i Hammarby Sjöstad, Stockholm.

Digitalt
I början av 2021 breddade vi vårt erbjudande med en digital avdelning, med fokus på datadriven influencer marketing med en unik vinkel.

Den digitala avdelningen erbjuder dels en förlängning av offline-aktiveringar till den digitala världen, men de erbjuder även ett ytterligare affärsområde med stor potential.

Vi ser en tydlig trend att fler och fler varumärken ser värdet i att bygga team och kompetens in house som kan driva större långsiktiga kampanjer inom Influencer Marketing själva. Vi på Homage vill hjälpa våra kunder nå det målet. Istället för att kunden lägger hela uppdraget på en extern byrå, vill vi hjälpa kunden att sätta upp processer, lära ut best practices och dela våra erfarenheter så att de själva kommer kunna skala upp sin influencer marketing med bra resultat in house.

Våra kunder efterfrågar ofta lösningar som ger effekt i flera olika kanaler och vi är övertygad om att det inom en snar framtid kommer vara en självklarhet för traditionella offline-byråer att ha den här kompetensen in house.

Homage har alltid en mission att jobba för att ge kunder den bäst tänkbara servicen i ett nära samarbete med beställaren.

Välkommen att höra av er till oss!

Kontaktuppgifter:

Byråchef
Niklas Söderberg
niklas.soderberg@homage.se
076-7772703

Co-founder
Calle Francke
calle.francke@homage.se
070-7286550

hello@homage.se

Hitta hit:

Homage AB
Textilgatan 31
120 30 Stockholm

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Travel Producer – EVENTYR NINE YARDS
  • Office Manager Göteborg
  • Production Manager Göteborg
  • Artipelag söker en konditor/bagare
  • Erfaren eventprojektledare till BSC Business Service Club
  • Projektledare Event

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Eventum förstärker sitt erbjudande med ny strategi- och konceptavdelning

Eventum förstärker med ny strategi- och konceptavdelning

Affärer

Eventum är inne i en stark tillväxtfas med många nya kunder, vidareutvecklade relationer med befintliga kunder och en mer än fördubblad byråintäkt under 2022. Bolaget förstärker nu sitt erbjudande ytterligare genom att skapa en strategi- och konceptavdelning.

Film: Fem eventprofiler om framtidens möten

Film: Fem eventprofiler om framtidens möten

Eventbyrå

Under mässan Möten & Event bjöd Eventeffect in till ett panelsamtal om framtidens möten. Vilka är utmaningarna nu och vad väntar i framtiden?

Vinnarna av Årets byrå 2023

Vinnarna av Årets Byrå 2023

Eventbyrå

Den 8 februari gick Årets Byrå av stapeln på Cirkus i Stockholm, tävlingen arrangeras av Regis gav oss nya två vinnare inom Event & Brand Experience.

Mest läst

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
SXSW 2023: AI genomsyrar allt och eventaktiveringar är hetare än någonsin

SXSW 2023: AI genomsyrar allt och eventaktiveringar är hetare än någonsin

Om man ännu inte besökt festivalen SXSW (South by southwest) så är det svårt att förklara denna fascinerande och i många delar briljanta mix av techkonferens, nätverkande samt film- och musikfestival, som under 9 dagar varje år lockar hundratusentals deltagare från hela världen till Austin, Texas.
Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Onemotion IMC rekryterar Jessica Eriksson som ny Client Director

Onemotion IMC rekryterar Jessica Eriksson som ny Client Director

Jessica Eriksson som tidigare arbetat på byråer som SPG och Eventum ansluter nu till Onemotion IMC i rollen som Client Director. I sin roll kommer Jessica bearbeta gamla och nya kunder i syfte att utveckla affären, till sitt stöd har hon ett kreativt team och hela leveransorganisationen om totalt nästan 80 personer som ansvarar för kundleveransen.
Anna Lilja

Borås – en stad för möten

2010 bildades Borås TME AB, som ett resultat av ett treårigt projekt mellan Borås Stad och Borås Näringsliv. Anna Lilja marknadsför Borås genom möten för att få föreningar att förlägga sina årliga konferenser här.

Branschfolk

Marcus Baker Mässbolaget – Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Branschfolk

Nu är mässor och event tillbaka och entusiasmen är stor efter nästan två års lock down. För många av mässföretagen har det blivit en kickstart som inneburit utmaningar. Det är kortare tidsmarginaler och önskemålen ser nu annorlunda ut.
– Det är ett högt tryck bland företag att exponera sig och fler vill nu visa sig på marknaden, både i Sverige och internationellt, vilket är superroligt, säger Marcus Baker på Mässbolaget.

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Folk i karriären

Onemotion IMC rekryterar Jessica Eriksson som ny Client Director

Onemotion IMC rekryterar Jessica Eriksson som ny Client Director

På nytt jobb

Jessica Eriksson som tidigare arbetat på byråer som SPG och Eventum ansluter nu till Onemotion IMC i rollen som Client Director. I sin roll kommer Jessica bearbeta gamla och nya kunder i syfte att utveckla affären, till sitt stöd har hon ett kreativt team och hela leveransorganisationen om totalt nästan 80 personer som ansvarar för kundleveransen.

Elin Rickardsson blir ny mässansvarig för VA-mässan

Elin Rickardsson blir ny mässansvarig för VA-mässan

På nytt jobb

Hon kommer närmast från Fastighetsägarna där hon varit näringspolitisk talesperson. Som mässansvarig ser hon fram emot att utveckla mässan tillsammans med branschen, besökare och utställare.

Christian ”Crippe” Määttä blir ny Försäljningschef på Live Nation Sverige

Christian ”Crippe” Määttä blir ny Försäljningschef på Live Nation Sverige

På nytt jobb

Christian ”Crippe” Määttä blir ny Försäljningschef för Live Nations svenska agentur. Han kommer senast från All Things Live där han under de senaste sju åren arbetade som säljare och nu senast som agent och försäljningschef. Med start den 26 maj ansluter han till Live Nations svenska agenturverksamhet.

Gästskribenter

Mässor fungerar – på många olika sätt

Lyckas på mässa – arrangörens bästa tips

Expo

Ställa ut på mässor fungerar, men det gäller att planera och utföra sitt deltagande på rätt sätt. Då kan mässmediet ge effekter som få andra medier kan erbjuda. Erik Säfvenberg, marknadschef på Nolia som är Norrlands största mäss- och eventföretag, ger en omfattande guide i mässmediets olika användningsområden, funktioner och en hint om framtiden.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Gästskribent

Eventsäkerhet är ett ord som ofta ger associationer till vakter med snäcka i örat, kravallstaket och kanske inte alltid en så inbjudande känsla. Begreppet ”trygga event” dök i princip upp under pandemin och handlade om hur man skulle kunna erbjuda ”trygga event” i innebörden att det fanns handsprit och skyltar som uppmanade att hålla avstånd.

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Gästskribent

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Vem tänker på musiken på din fysiska konferens?

Gästskribent

Låt inte musiken bli en fråga där du i sista minuten ber ljudteknikern att spela valfri spellista från Spotify, skriver Tommy Brotte i denna krönika.

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Fyra super-föreläsare som rockar digitalt!

Fyra super-föreläsare som rockar digitalt!

Annons

Det här med onlineföreläsningar – de kommer vi fortsätta med även i post-covid tid. Eller vad tror ni? 

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff