eventeffect.se
Mycket event-admin med excelark och manuella processer?

Event-admin med excelark och manuella processer?

Hallå där...

Behovet av att i realtid ha koll på inbjudningar, påminnelser, skapa relevanta registreringssidor och öka sin ROI resulterade i all-in-one-lösningen InviteDesk. Erik Engström vet när det är läge att skippa excelarken!

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Destinationsutveckling
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Uthyrning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • Eventyr Nine Yards
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Cirkus Venues
    • Fotografiska
    • Radisson Hotels
    • Octanorm
    • Bookabus.com
    • Lyyti
    • Adapt
    • Space
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Partnerartiklar » Det enda systemet på marknaden som kunde leva upp till Svensk Handels digitala krav på ett eventsystem

2023-05-01 | Annons | Informationsteknik | Jirango

Det enda systemet på marknaden som kunde leva upp till Svensk Handels digitala krav på ett eventsystem

Den 8 mars slog dörrarna upp till Sveriges mest populära och största mötesplats för digital handel. Under två dagar arrangerades D-Congress av Svensk Handel på Svenska Mässan i Göteborg. Logistiken bakom arrangemanget har pågått i flera månader och nu var det äntligen dags att sätta allt på prov. Jirango levererade den avancerade systemlösningen till projektet.

Det enda systemet på marknaden som kunde leva upp till Svensk Handels digitala krav på ett eventsystem

Med nästan 3000 besökare och cirka 100 utställare blev årets upplaga av D-Congress en stor succé i branschen. Bakom registreringen och logistiken med deltagarhantering låg Jirango som möjliggjorde för en sömlös och problemfri upplevelse för alla inblandade. Redan förra året började nya funktioner i systemet att byggas. Registreringar sattes upp, utskick gjordes och idéer skissades på. Jirango-teamet arbetade hårt för att se till att systemet var så användarvänligt och effektivt som möjligt inför genomförandet i mars.
Pehr Hante är eventchef på Svensk Handel och var med i projektet redan innan Jirango kom in i bilden. Han beskriver projektet som avancerat och som ett projekt som kräver en avancerad systemleverantör.

– Vi på Svensk Handel ville ta ett nytt helhetsgrepp om D-Congress registrering och biljettsida, då den har ett behov utöver en vanlig standarduppsättning. Registreringen har över 100 stycken interna portalsidor inne i själva systemet så varje partner till D Congress själva kan sköta sina biljetter/registreringar men inom det stora totalsystemet. Vi ville förenkla och samtidigt få ut större möjligheter med olika rapporter.

I upphandlingsskedet av system till projektet kontaktades många aktörer inom branschen för att hitta en systemleverantör som kunde leva upp till kraven och bistå med den systemutvecklingen som krävdes. Pehr Hante fortsätter:
Flera andra kända system tackade nej till att ta sig an detta projekt med att bygga upp det helt från grunden för att de sa att det inte var möjligt. Jirango har visat dem att det visst var möjligt att göra.

Det enda systemet på marknaden som kunde leva upp till Svensk Handels digitala krav på ett eventsystem
Pehr Hante, eventchef Svensk Handel

Att bygga upp nya funktioner från grunden kan vara en utmanande och komplex uppgift. Men att Jirango kunde tänka utanför boxen och hitta en lösning visar på hög expertis och professionalitet. Nu är det bevisat att Jirango kunde bygga upp något som andra sa var omöjligt, vilket visar på hög teknisk kunskap, kreativt tänkande och förmågan att leverera lösningar som efterfrågas.

Mycket logistik och förberedelse
Jirango levererade en omfattande systemlösning som inkluderade bland annat 20 olika anmälningsflöden med en specialbyggd funktion kallad partnerportalen. En portal där både arrangören och deltagaren eller utställaren kan se hur tillhörande biljetter är fördelade och förbrukade. Att varje persontyp sedan fick en personlig bekräftelse efter att ha registrerat sig var en viktig del av den övergripande känslan. Genom att skicka ut personliga bekräftelser kunde deltagarna känna sig trygga med att deras registrering var korrekt och att de skulle få tillträde till evenemanget utan problem.

När dörrarna äntligen slog upp den 8 mars för de första deltagarna stod personalen redo i entrén. Vid flera ingångar till mässan kunde besökarnas digitala biljetter scannas och alla deltagare fick sina unika namnbrickor utskrivna. Namnskyltarna var inte bara en identifieringsmetod utan agerade också som biljetter till olika delar av evenemanget. Genom att scanna namnbrickan vid respektive ingång i mässan kunde deltagarna få tillträde till olika delar av evenemanget baserat på deras biljettyp. Dessutom innehöll varje namnskylt information om vilka måltider deltagaren betalat för, vilket underlättade för personalen vid matservering. Genom att använda innovativ teknik och digitala biljetter kunde man förenkla hanteringen av stora mängder människor och samtidigt skapa en mer personlig och anpassad upplevelse för varje deltagare.

Det enda systemet på marknaden som kunde leva upp till Svensk Handels digitala krav på ett eventsystem

Projektet har krävt väldigt mycket planering, många möten och mycket logistik för att säkerställa att allt skulle fungera smidigt på plats. Men efter det långa planerings- och utvecklingsstadiet blev projektet lyckat och hanteringen på plats gick smidigt tack vare personal från både Svensk Handel och Jirango. Personalen hade utbildats noga och var väl förberedda för att hantera eventuella utmaningar och problem som skulle kunna uppstå under evenemanget.

Andreas Hjalmarsson har varit en viktig person i projektet sedan starten i höstas. Som projektledare på Jirango har han haft en central roll i utvecklingen av projektet. Han har ansvarat för logistiken och uppbyggnaden i systemet och arbetat nära med både Svensk Handel och Jirangos team av utvecklare och projektledare. Med sin breda kunskap och erfarenhet från liknande projekt har Andreas varit en viktig resurs för att systemet skulle uppfylla kraven på funktionalitet och användarvänlighet.

– Otroligt häftigt och välorganiserat event. Det har varit utmanande men väldigt givande arbete från start till slut, säger Andreas.

Leadshantering
Mässan innehöll fler roliga funktioner för de deltagande utställarna och besökarna. En av de mest värdefulla aspekterna av att delta på en mässa är möjligheten att träffa nya människor och potentiella kunder. Genom att använda Jirango-appen kunde utställarna på mässan enkelt samla in leads och sedan kontakta intresserade besökare. Utställarna kunde även göra anteckningar om besökarna och lägga till unika kategorier, såsom “potentiell kund” eller “intresserad av ett möte”.

Denna funktion var oerhört populär på mässan och flera tusen personer blev scannade under de två dagarna. Efterfrågan att använda appen var stor eftersom utställarna fick möjligheten att snabbt och enkelt samla in värdefull information om potentiella kunder och få en överblick över vilka som var mest intresserade av deras produkter eller tjänster. Besökarna själva uppskattade möjligheten att enkelt kunna dela sin information med utställarna utan krångel.

Det enda systemet på marknaden som kunde leva upp till Svensk Handels digitala krav på ett eventsystem

Flera projekt framåt

Samarbetet mellan Svensk Handel och Jirango har varit mycket framgångsrikt och har gett upphov till flera spännande projekt i framtiden. Främst på listan hittar vi nästa års D Congress med samma upplägg som årets event. Men det är inte det enda på kartan. Flera projekt äger rum redan i vår, men även under hösten.
Andreas, som är en av projektledarna för samarbetet, är mycket nöjd med hur samarbetet gått hittills och är väldigt entusiastisk inför framtiden. Han ser fram emot ett fortsatt arbete med Svensk Handel.

– Jag tycker att kraven som ställts på systemet för att hantera ett så pass storskaligt event har bemötts väl från vår sida. Det kommer bli kul att se vad nästa års kongress kommer att erbjuda!

Behöver du också hjälp med ett storskaligt event och en avancerad systemlösning? Kontakta Jirango på info@jirango.com eller läs mer på jirango.com

11

Inadra / Jirango

Marknadens mest enkla sätt att bygga avancerade digitala möteslösningar.
Inadra utvecklar och levererar den nya moderna digitala plattformen Jirango för möten – event, konferenser, kongresser, stämmor mm.
Jirango används av företag och organisationer för att administrera hela kretsloppet runt ett möte; från registrering, betalning och eventwebb till genomförande av digitalt eller fysiskt möte.

Jirango-plattformen består av:
En omfattande grafisk del som gör att man, utan att koda, kan anpassa alla delar för deltagare med en grafisk mall som innehåller teckensnitt, färger, storlekar, bakgrundsbilder etc.

Digital Arena - ett helt koncept för digitala möten med alla delar från breakouts till virtuell mässa. Inkluderar funktioner för omröstningar, presentationer, statistik, agenda, deltagarlista, chat etc.

Ledande inbyggd realtids video-kommunikation med HD-video (högre upplösning än Zoom och Teams tex) och ljud för att ge bästa möjliga upplevelse för konferensdeltagaren.

Marknadens mest enkla sätt att bygga avancerade registreringar med drag-n-drop. Stöd för villkor mellan alla element på registreringssidor, rabattmodeller, videobakgrunder etc.

Betalningar - – senaste integrationerna för att skicka e-fakturor och kortbetalning snabbt och smidigt.

Utskickshantering – den enklaste och mest intuitiva mail- och sms-motorn på marknaden

Mötesbokning – one to one-meetings – både för virtuella och fysiska möten

 

Kontakta oss

Kontakta oss här 

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • On Air söker Head of Production
  • Sälj och projektledning för möten & event
  • Nu växlar vi upp…
  • Produktionsledare Eventteknik – Stockholmsmässan
  • Erfaren produktionsledare till EVENTYR NINE YARDS
  • Eventpersonal till spännande uppdrag på Arlanda

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

BANG Agency ny partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm

BANG Agency ny partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm

Eventbyrå

Kommunikationbyrån BANG Agency har blivit utvalda som exklusiv partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm. Denna nya allians är en milstolpe i BANG Agencys resa mot att erbjuda ännu mer internationell kommunikation.

Eventpodden

Peter Wintsky återvänder som gäst i Eventpodden #70

Eventbyrå

Talarcoaching är tema i detta avsnitt. Efter att ha lyssnat på en ofantlig massa företagsledare på scenen i sin roll som ansvarig på Creative Meetings, har nu Peter startat Talarcoaching.

Homage breddar utbudet med ny konceptavdelning

Homage breddar utbudet med ny konceptavdelning

Eventbyrå

Hybridbyrån Homage fortsätter att växa. De senaste tillskotten är Julia Widlund och Mimmi Johansson Bäckström, som tillsammans med ett gäng kollegor bildar en ny avdelning där kreativitet och PR-drivna aktiveringar står i fokus.

Mest läst

Debatt: Hummingbird eller Hummingbird?

Debatt: Hummingbird eller Hummingbird?

Jag har reflekterat kring vårt varumärke sedan förra veckan då jag hade ett intressant samtal med en av grundarna till Eventeffect. Anledningen till samtalet var att Eventeffect hade listat de största eventbolagen i Sverige med omsättning från 50 miljoner och uppåt.
Inbjudan till föreläsning och mingel i Stockholm – 17 oktober

Inbjudan till föreläsning och mingel i Stockholm – 17 oktober

Välkommen till en kostnadsfri föreläsning med Peter Winitsky och efterföljande mingel på Biblioteket Live. Affärsforumet Mötesbaren arrangeras av Eventeffect med systersajter. Anmäl dig här, hoppas vi ses!
Lista: Svenska motorbanor

Lista: 28 svenska motorbanor

Vi listar här motorbanor i Sverige där du kan genomföra företagsevent och andra upplevelser som Race Taxi, provkörning av superbilar, hyr en hel bana till din kickoff, konferens eller ditt kundevent. Listan innehåller 18 riktiga racerbanor och ett tiotal mindre banor.
teambuildingaktivitet

Lista: Teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Nya ansikten hos PS Occasion

Nya ansikten hos PS Occasion

Brand Experience byråns nya medarbetare har värvats från bland annat Red Bull och United, och utöver att produktion stärks upp görs ytterligare satsning på film- och innehållsproduktion.

Branschfolk

Marcus Baker Mässbolaget – Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Branschfolk

Nu är mässor och event tillbaka och entusiasmen är stor efter nästan två års lock down. För många av mässföretagen har det blivit en kickstart som inneburit utmaningar. Det är kortare tidsmarginaler och önskemålen ser nu annorlunda ut.
– Det är ett högt tryck bland företag att exponera sig och fler vill nu visa sig på marknaden, både i Sverige och internationellt, vilket är superroligt, säger Marcus Baker på Mässbolaget.

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Folk i karriären

Claes Hidegård blir ny Senior Sales Manager på United Stage

Claes Hidegård blir ny Senior Sales Manager på United Stage

På nytt jobb

Claes Hidegård kommer närmast från Nyköpings arenor där han varit projektledare för större evenemang. Innan dess var han under en lång rad år försäljningschef för Live Nations svenska agentur.

Jessica Hansson blir ny Vd på AKI Travel

Jessica Hansson blir ny Vd på AKI Travel

På nytt jobb

Den klassiska affärs-, grupp- och konferensresebyrån AKI Travel AB gör en spännande förändring i ledningen. Efter 25 år tar Magnus Järrenfors ett steg åt sidan och ersätts av Jessica Hansson som VD.

Quality Hotel Arlanda XPO tillsätter ny Hotelldirektör

Quality Hotel Arlanda XPO tillsätter ny Hotelldirektör

På nytt jobb

Den 11 september startade Hanna Ringdahl som Hotelldirektör för hotellet. Hanna har en gedigen bakgrund inom hotellbranschen och kommer med omfattande erfarenhet från olika ledande befattningar inom Strawberry.

Gästskribenter

Debatt: Hummingbird eller Hummingbird?

Debatt: Hummingbird eller Hummingbird?

Gästskribent

Jag har reflekterat kring vårt varumärke sedan förra veckan då jag hade ett intressant samtal med en av grundarna till Eventeffect. Anledningen till samtalet var att Eventeffect hade listat de största eventbolagen i Sverige med omsättning från 50 miljoner och uppåt.

Krönika: Nyckelrollen för succé i konferenser och event

Krönika: Nyckelrollen för succé i konferenser och event

Gästskribent

Har du tänkt på vilken avgörande roll en moderator har för framgången och resultatet från ett möte?

Nio tips för att lyckas med panelsamtal i Almedalen

Nio tips för att lyckas med panelsamtal i Almedalen

Gästskribent

Business, bubbel och babbel. Tre obligatoriska ingredienser för en klassisk almedalsvecka där det sistnämnda, alltså babblet, ofta förpackas i form av panelsamtal i mängder. Och vi kan nog alla vara överens om att de där panelsamtalen inte alltid blir helt hundra. Här kommer några av Talarföreningens erfarna moderatorer med sina nio bästa tips för ett lyckat panelsamtal i Almedalen.

Krönika: Skriv något om hållbarhet, sa chefen

Krönika: Skriv något om hållbarhet, sa chefen

Eventbyrå

Byråvärlden är enkel på många sätt. Vi säljer tid, erfarenhet, kompetens och talang. En tjänst. Hur vi än kämpat och försökt så ser byråerbjudanden luddiga och lika ut. Fråga bara en kund så får du se.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som besökare tänka på?

Gästskribent

Almedalen är en av de viktigaste (om inte DEN viktigaste) demokratiska mötesplatsen vi har i Sverige. Politiken och näringslivet. Avlönade och ideella. Myndigheter och media. Föreningar och organisationer. Alla möts på en och samma plats. Som besökare är Almedalen en väldigt speciell plats där du har ett ansvar att se om dig själv och dina kollegor, så att ni alla kommer hem tryggt och säkert.

Konferensresa ansågs skattepliktig

Rättsfall: Konferensresa ansågs skattepliktig

Gästskribent

Kammarrätten i Sundsvall har i flera avgöranden den 17 mars 2023 fastslagit Skatteverkets ursprungliga beslut avseende förmånsbeskattning och skattetillägg kopplat till deltagande i en konferensresa.

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som arrangör tänka på?

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som arrangör tänka på?

Almedalen

Almedalen är en av de viktigaste (om inte DEN viktigaste) demokratiska mötesplatsen vi har i Sverige. Politiken och näringslivet. Avlönade och ideella. Myndigheter och media. Alla möts på en och samma plats. Ur ett säkerhetsperspektiv är Almedalen en väldigt speciell plats där man som arrangör har ett stort ansvar att se till att eventet ni arrangerar är tryggt och säkert.

Vi har hindrat 1642 ton Co2 att nå atmosfären – men vi är inte nöjda än!

Vi har hindrat 1642 ton Co2 att nå atmosfären – men vi är inte nöjda än!

EVENTYR NINE YARDS

När vi skapade vår långsiktiga strategi att bli Nordens ledande eventbyrå 2023 så var hållbarhet ett område som vi gav stort utrymme i planen. Ingen aktör i vår bransch hade gått hela vägen på det här området och vi ville erbjuda ett alternativ där det skulle vara enkelt för kunden att välja rätt – och på så sätt göra mindre påverkan på vår planet.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Krönika: Flexibla arbetssätt kräver tydlig chef

Gästskribent

Att chefen vågar vara tydlig och gå före blir allt viktigare i takt med att arbetsvardagen blir alltmer flexibel. Läs Fredrik Bauers senaste krönika om chefens roll som ett föredöme i de organisationer som har mest effektiva möten. I slutet får du tre frågor att diskutera som snabbt gör era möten mer effektiva

7 tips om hur du kan öka din kreativa förmåga

7 tips om hur du kan öka din kreativa förmåga

Gästskribent

Jag erkänner! Jag är inte helt bekväm nu. Att komma med tips och idéer skulle ju kunna uppfattas som rätt stroppigt. Eller? Men, kärleken till det jag gör och brinner för är dock större än min rädsla, så det är med stor ödmjukhet som jag fortsätter skriva. För det jag vill dela med mig av är saker jag påminner mig själv om dagligen i min strävan att utveckla mig själv och andra runt omkring mig.

Mässor fungerar – på många olika sätt

Lyckas på mässa – arrangörens bästa tips

Expo

Ställa ut på mässor fungerar, men det gäller att planera och utföra sitt deltagande på rätt sätt. Då kan mässmediet ge effekter som få andra medier kan erbjuda. Erik Säfvenberg, marknadschef på Nolia som är Norrlands största mäss- och eventföretag, ger en omfattande guide i mässmediets olika användningsområden, funktioner och en hint om framtiden.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Gästskribent

Eventsäkerhet är ett ord som ofta ger associationer till vakter med snäcka i örat, kravallstaket och kanske inte alltid en så inbjudande känsla. Begreppet ”trygga event” dök i princip upp under pandemin och handlade om hur man skulle kunna erbjuda ”trygga event” i innebörden att det fanns handsprit och skyltar som uppmanade att hålla avstånd.

Därför borde event vara en del av er tillväxtstrategi

Därför borde event vara en del av er tillväxtstrategi

Annons

Vi kan alla skriva under på att event är underhållande men i själva verket kan de vara så mycket mer än det – men hur? När du anordnar och håller i ett event, oavsett om de är interna, externa, fysiska eller hybrida, sätter du dig i en position att äga ditt varumärkes narrativ. Likaså är det ett bra tillfälle att möta din målgrupp öga mot öga och att positionera ditt företag och varumärke direkt mot dem. I denna artikel kommer vi gå in djupare i några olika typer av eventformat och hur de kan hjälpa dig i ditt bolags tillväxtstrategi.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff