Som monteransvarig på en mässa kan det kännas tufft att få ihop det, det är mycket ska gå i lås. Montern ska vara komplett, personal ska infinna sig på plats, material till besökare ska vara tillgängligt och inte minst ska du attrahera så många intressenter som möjligt, och inte minst nya kunder. Många delar av mässdeltagandet är svårt att styra, men nu lanserar Jirango en app som ska underlätta för utställare. Ett verktyg för utställare och sponsorer att samla nya potentiella kunder eller intresserade besökare.
När en mässbesökare eller deltagare på en konferens checkar in vid ankomst till mässan får deltagaren en personlig namnbricka med en QR-kod. När deltagaren sedan besöker en monter har utställaren möjlighet att scanna besökaren med hjälp av Jirango-appen. Utställaren får upp personen med namn och företag eller organisation i appen, kan göra en minnesanteckning, exempelvis kontaktuppgifter eller liknande. Det finns även möjligheten att lägga till valfria kategorier som kan hjälpa utställaren att hålla ordning på sina leads eller intresserade besökare.
När dagen eller mässan slutligen är över kan utställaren se hur det gått för teamet i montern, vem som scannat flest besökare eller vilka kategorier som registrerat flest leads. En statistiksida i appen visar översiktlig statistik och man kan klicka sig vidare för att visa ytterligare information. Avsluta sedan mässdagen med att exportera en lista från appen med detaljerad information om varje kontakt med tidsstämpel, visning av kategorier samt vem som scannat den intresserade.
Planerar du att arrangera en mässa och vill veta mer om appen och Jirangos funktioner för fysiska möten? Kontakta sales@jirango.com eller läs mer på hemsidan jirango.com