eventeffect.se
Anna Lilja

Borås – en stad för möten

Hallå där...

2010 bildades Borås TME AB, som ett resultat av ett treårigt projekt mellan Borås Stad och Borås Näringsliv. Anna Lilja marknadsför Borås genom möten för att få föreningar att förlägga sina årliga konferenser här.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • Eventyr Nine Yards
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Cirkus Venues
    • Fotografiska
    • Radisson Hotels
    • Octanorm
    • Bookabus.com
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Partnerartiklar » “I framtiden kommer alla företag ha ett affärssystem för eventhantering”

2022-10-11 | Annons | Invajo | Native

“I framtiden kommer alla företag ha ett affärssystem för eventhantering”

Invajo förutspår att eventhanteringssystem kommer bli allt mer bärande för kunders kärnverksamhet.

“I framtiden kommer alla företag ha ett affärssystem för eventhantering”

Invajo är den välkända eventhanteringsplattformen som fungerar som grundbult i mötes- och eventhanteringen för hundratals företag. Tack vare en nystart där företagen Memlin och AppInConf år 2020 förvärvades in i bolaget har företaget också fått nytt blod, nya visioner och tagit över nya kundsegment.

”Tack vare förvärvet har vi en nästan helt ny personalstyrka, utöver en ny marknads- och supportavdelning,” berättar vd Christian Ramel.

“Det har gett oss tillgång till marknaden för mer komplexa event såsom akademiska konferenser, mässor, sportevent och festivaler. Målbilden är att släppa ett komplett system där arrangörer enkelt kan hantera både stora och komplexa event och mindre återkommande möten och konferenser, beroende på prisplan och behov.”

Möter framtiden med nya visioner och gedigen erfarenhet

Med i ryggen har han erfarenheten från Mickaela Persson, säljchef och del av ledningsgruppen. Mickaela har hand om företagets större kunder och har byggt upp en stor del av Invajos kundbas.

”Vi vill inte förlora enkelheten som Invajo är kända för. Många av våra kunder är företag som snabbt vill kunna få ut bokningssidor och ta ut deltagarinformation till sina CRM och ekonomiska system. Vår vision är att behålla användarvänligheten, samtidigt som vi utökar systemets kompetens med hjälp av kunskapen från AppInConf, och Memlin,” förklarar Mickaela.

“Invajos plattform används redan av stora eventarrangörer för medicinska och akademiska kongresser,” berättar Joakim Birgersson, CTO. “Men den är också subjekt för intensiv vidareutveckling – bakom kulisserna. Det vi fokuserar på nu är att få in användarvänligheten för våra mer komplexa erbjudanden, att plattformen även där ska bli self-serve. Tanken är att vi ska kunna erbjuda ett komplett affärssystem för all typ av eventhantering.”

Ser nya affärsmöjligheter inom eventbranschen

Pandemin har snabbat på den redan intensiva utvecklingen av evenemangsbranschen, med tillhörande växtvärk. Många större, mer komplexa arrangemang kräver idag tillgång både på distans och på plats vilket ställer höga krav på tekniken hos arrangörerna. Samtidigt ser Invajo att det också möjliggör en helt ny era för eventhanteringssystem med en ny, utökad räckvidd och nya inkomstmöjligheter.

“Kongresser, mässor och liknande har hittills varit väldigt platsbundna,” berättar Joakim. “Men det ändrades snabbt under pandemin. Helt plötsligt skulle alla arrangemang vara hybrida, med parallellt strömmade sessioner, sparade scheman, inlogg för deltagare och så vidare.

Vi ser potentialen för denna utveckling att fullkomligt revolutionera evenemangsbranschen och hur vi tänker kring event. Räckvidden för evenemang som inte är platsbundna är enorm, och möjligheten att nå ut till en större demografi och hitta nya inkomstvägar är minst lika stor. Vi ser också en möjlighet för arrangörer att leva längre på sina arrangemang, som nu kan spjälkas upp och säljas bitvis, även efter att eventet är över.

Nu handlar det om att vi inom branschen ska hitta smarta vägar för att nyttja dessa möjligheter, tekniska lösningar som möjliggör vägen dit. Där har Invajo kommit en bra bit på väg.”

Vill bli det självklara systemet för alla branscher.

”I framtiden kommer alla företag ha ett eventhanteringssystem,” fortsätter Christian Ramel. ”Det kommer vara lika självklart som att ha ett CRM eller ett finansiellt system. Istället för att använda en uppsjö olika program för att hantera bokningssidor, e-mailutskick, strömning och deltagarlistor så kommer allt vara samlat på samma ställe. Det kommer i slutändan spara både tid och pengar för kunden och möjliggöra ett effektivare organisationsarbete.

”Det är utifrån den visionen vi på Invajo bygger framtidens system.”

 

Invajo – EVENTVERKTYG

Invajo är den erfarna eventplattformen som vill utmana invanda föreställningar. Vi är ett litet, agilt företag med mer än tio års erfarenhet som drivs av en hunger och en vilja att utvecklas. I nära dialog med våra kunder har vi skapat en lättanvänd plattform som erbjuder sofistikerade bokningssystem, streaming och smarta funktioner.

Med Invajo kan du skräddarsy ditt evenemang, från bokning och marknadsföring till branding och templates. Skapa en sömlös upplevelse med QR-koder, deltagarlistor som uppdateras i realtid, smarta betallösningar och uppföljning via e-mail eller sms. Som enda aktör på marknaden har vi också fått en särställning för vår hantering av abstracts och posters, en viktig ingredient inom akademiska konferenser.

KONTAKTUPPGIFTER

46 (0) 46-270 60 60
www.invajo.com
support@invajo.com

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Travel Producer – EVENTYR NINE YARDS
  • Office Manager Göteborg
  • Production Manager Göteborg
  • Artipelag söker en konditor/bagare
  • Erfaren eventprojektledare till BSC Business Service Club
  • Projektledare Event

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Eventum förstärker sitt erbjudande med ny strategi- och konceptavdelning

Eventum förstärker med ny strategi- och konceptavdelning

Affärer

Eventum är inne i en stark tillväxtfas med många nya kunder, vidareutvecklade relationer med befintliga kunder och en mer än fördubblad byråintäkt under 2022. Bolaget förstärker nu sitt erbjudande ytterligare genom att skapa en strategi- och konceptavdelning.

Film: Fem eventprofiler om framtidens möten

Film: Fem eventprofiler om framtidens möten

Eventbyrå

Under mässan Möten & Event bjöd Eventeffect in till ett panelsamtal om framtidens möten. Vilka är utmaningarna nu och vad väntar i framtiden?

Vinnarna av Årets byrå 2023

Vinnarna av Årets Byrå 2023

Eventbyrå

Den 8 februari gick Årets Byrå av stapeln på Cirkus i Stockholm, tävlingen arrangeras av Regis gav oss nya två vinnare inom Event & Brand Experience.

Mest läst

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
SXSW 2023: AI genomsyrar allt och eventaktiveringar är hetare än någonsin

SXSW 2023: AI genomsyrar allt och eventaktiveringar är hetare än någonsin

Om man ännu inte besökt festivalen SXSW (South by southwest) så är det svårt att förklara denna fascinerande och i många delar briljanta mix av techkonferens, nätverkande samt film- och musikfestival, som under 9 dagar varje år lockar hundratusentals deltagare från hela världen till Austin, Texas.
Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Onemotion IMC rekryterar Jessica Eriksson som ny Client Director

Onemotion IMC rekryterar Jessica Eriksson som ny Client Director

Jessica Eriksson som tidigare arbetat på byråer som SPG och Eventum ansluter nu till Onemotion IMC i rollen som Client Director. I sin roll kommer Jessica bearbeta gamla och nya kunder i syfte att utveckla affären, till sitt stöd har hon ett kreativt team och hela leveransorganisationen om totalt nästan 80 personer som ansvarar för kundleveransen.
Anna Lilja

Borås – en stad för möten

2010 bildades Borås TME AB, som ett resultat av ett treårigt projekt mellan Borås Stad och Borås Näringsliv. Anna Lilja marknadsför Borås genom möten för att få föreningar att förlägga sina årliga konferenser här.

Branschfolk

Marcus Baker Mässbolaget – Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Branschfolk

Nu är mässor och event tillbaka och entusiasmen är stor efter nästan två års lock down. För många av mässföretagen har det blivit en kickstart som inneburit utmaningar. Det är kortare tidsmarginaler och önskemålen ser nu annorlunda ut.
– Det är ett högt tryck bland företag att exponera sig och fler vill nu visa sig på marknaden, både i Sverige och internationellt, vilket är superroligt, säger Marcus Baker på Mässbolaget.

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Folk i karriären

Onemotion IMC rekryterar Jessica Eriksson som ny Client Director

Onemotion IMC rekryterar Jessica Eriksson som ny Client Director

På nytt jobb

Jessica Eriksson som tidigare arbetat på byråer som SPG och Eventum ansluter nu till Onemotion IMC i rollen som Client Director. I sin roll kommer Jessica bearbeta gamla och nya kunder i syfte att utveckla affären, till sitt stöd har hon ett kreativt team och hela leveransorganisationen om totalt nästan 80 personer som ansvarar för kundleveransen.

Elin Rickardsson blir ny mässansvarig för VA-mässan

Elin Rickardsson blir ny mässansvarig för VA-mässan

På nytt jobb

Hon kommer närmast från Fastighetsägarna där hon varit näringspolitisk talesperson. Som mässansvarig ser hon fram emot att utveckla mässan tillsammans med branschen, besökare och utställare.

Christian ”Crippe” Määttä blir ny Försäljningschef på Live Nation Sverige

Christian ”Crippe” Määttä blir ny Försäljningschef på Live Nation Sverige

På nytt jobb

Christian ”Crippe” Määttä blir ny Försäljningschef för Live Nations svenska agentur. Han kommer senast från All Things Live där han under de senaste sju åren arbetade som säljare och nu senast som agent och försäljningschef. Med start den 26 maj ansluter han till Live Nations svenska agenturverksamhet.

Gästskribenter

Mässor fungerar – på många olika sätt

Lyckas på mässa – arrangörens bästa tips

Expo

Ställa ut på mässor fungerar, men det gäller att planera och utföra sitt deltagande på rätt sätt. Då kan mässmediet ge effekter som få andra medier kan erbjuda. Erik Säfvenberg, marknadschef på Nolia som är Norrlands största mäss- och eventföretag, ger en omfattande guide i mässmediets olika användningsområden, funktioner och en hint om framtiden.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Gästskribent

Eventsäkerhet är ett ord som ofta ger associationer till vakter med snäcka i örat, kravallstaket och kanske inte alltid en så inbjudande känsla. Begreppet ”trygga event” dök i princip upp under pandemin och handlade om hur man skulle kunna erbjuda ”trygga event” i innebörden att det fanns handsprit och skyltar som uppmanade att hålla avstånd.

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Gästskribent

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Vem tänker på musiken på din fysiska konferens?

Gästskribent

Låt inte musiken bli en fråga där du i sista minuten ber ljudteknikern att spela valfri spellista från Spotify, skriver Tommy Brotte i denna krönika.

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

vVenues lanserar tjänst för virtualisering av fysiska montrar.

vVenues lanserar tjänst för virtualisering av fysiska montrar.

Annons

Den virtuella brand-experienceplattformen vVenues lanserar nu en skalbar och enkel förlängning av den fysiska mässmontern. Den fysiska besökaren kan på så sätt fördjupa sitt besök genom att scanna en QR kod i montern och därefter få tillgång till all information som presenteras i den fysiska montern direkt i telefon eller dator. Den virtuella montern ger också en breddning av målgrupperna eftersom de besökare som inte besöker mässan enkelt kan uppleva allt som visas i den fysiska montern.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff