eventeffect.se
Lars_Aggestedt

Lars Aggestedt skapar säkra möten med uteaktiviteter och avskildhet

Hallå där...

Fysiska möten spelar fortfarande en viktig roll och numer inkluderar vi gärna uteaktiviteter på våra konferenser och möten. Lars Aggestedt, hotelldirektör på Krägga Herrgård, berättar om konferensgästernas förändrade beteende. 

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Rider
    • Sture
    • Inadra
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-02-17 | Annons | Koncept & Event

Årets Byrå 2020

I januari fick vi reda på att vi hade blivit nominerade som en av fem byråer till Årets Byrå 2020 (i en av två klasser). Tävlingen, som arrangeras av Regi, bygger på en omfattande undersökning där våra kunder får svara på frågor om oss och hur väl vi levererar inom olika områden.

Årets Byrå 2020 Koncept & Event

Det är extra kul att bli nominerad första året vi ställde upp. Vi hade ett fantastiskt 2019 där vi nådde ännu länge i relationen och engagemanget med våra kunder, vi gjorde helt enkelt fler stora projekt. 2018 omsatte våra tio största projekt knappt åtta miljoner kr, 2019 mer än dubblade vi det och omsatte drygt 16 miljoner i de tio största projekten. Det var också anledningen till att vi kände att det var dags att prova våra vingar i den här typen av sammanhang.

2019 blev genombrottsåret

Vi har haft en fin utveckling över tid, men för mig personligen känns 2019 verkligen som genombrottsåret. Bättre, fler och mer variation på projekt tillsammans med att vi verkligen tryckte på gasen när det kommer till rekrytering av duktiga medarbetare. Den här nomineringen, och om vi skulle lyckas vinna, är något jag ödmjukt ser fram emot att dela med just hela teamet, vi är på en sån hejdundrande resa tillsammans och den har bara börjat!

Inte särskilt imponerad av moderniteten i branschen

Regis undersökning bygger primärt på frågor om kreativitet, strategisk kompetens, digital förmåga, proaktivitet, affärsnytta och engagemang. Hela vårt koncept vilar på hörnstenar som affärsnytta (eller kundvärde som jag ofta pratar om), engagemang och proaktivitet. Tre saker som tillsammans med tydlighet är våra främsta ledord. Under 2019 började vi också prata internt om att vi skulle bli mer moderna. Jag är inte särskilt imponerad av moderniteten i vår bransch, många är superduktiga men överlag sett över hela branschen, nja. Det är 2020 liksom, det duger inte att på en undersida döpt till ”hållbarhet” kommunicera att man ska skriva ut mindre papper och föreslå ekologisk mat till sina kunder. Det var modernt för 20 år sedan, om det ens var modernt då.

Vi ska ligga i framkant

Vår bransch bör ligga i framkant och det var det vi bestämde att vi skulle göra. För oss blev, det vi ville utveckla för att bli mer moderna, just kreativiteten och det digitala men även att jobba aktivt med hållbarhet. När vi pratar om just kreativitet pratar vi alltid om att vi ska vara modernt kreativa. D.v.s. skapa samtida, snyggt producerade koncept och idéer som är kostnadseffektiva, tidseffektiva och resurseffektiva. För inget kan väl vara mindre modernt än ineffektivitet, tänker jag. Långsamma, omständliga och dyra processer är definitivt mindre hållbart än att skriva ut papper. Förmodligen sämre än att köra dieseltraktor också.

Spännande att ta del av resultaten

Undersökningen speglar därmed både vårt fundament men också vår pågående utvecklingsprocess väldigt bra. Förutom att det såklart är glädjande att våra kunder tycker att vi är så bra på detta, så pass att vi är nominerade, ska det också bli väldigt spännande att ta del av svaren för att se vad kunderna faktiskt tycker och vad vi kan utveckla ytterligare.

Vi opererar på bred front

Jag vet inte hur det kommer gå på galan den 20 februari. Jag vill alltid vinna, förstås, men det är svårt att spekulera i. Vår bransch är väldigt bred och att jobba med Event & Brand Experience kan innebära väldigt många olika vinklar. Av alla de andra åtta byråerna som är nominerade i både klasserna är det bara fyra som vi har stött på när vi varit ute och pitchat mot kund och bara två som vi stött på fler än en gång. Vi opererar alltså på många olika fronter. Men, jag är tävlingsmänniska djupt in i själen, självklart tror jag att vi vinner, vi hade ett magiskt 2019!

Nästa gång jag skriver vet vi hur det har gått. Återigen, stort tack till alla våra fina kunder som nominerat oss, det betyder väldigt mycket. Alltså inte just själva nomineringen utan att ni tycker om oss och det vi gör, tack!

pastedGraphic.png

Niklas Åström
VD & Grundare, Koncept & Event
niklas@konceptochevent.se
070 818 27 88

pastedGraphic_1.png

Besök vår hemsida här för mer information

Läs även: Almedalsambitionen

koncept och event

Vi utmanar oss själva för att bygga moderna koncept som verkligen ska attrahera våra kunder. Vi utmanar våra leverantörer för att skapa kostnadseffektivitet. Vi gör det för att maximera värdet och kundnyttan av vår tjänst. Helt enkelt ett modernt erbjudande paketerat på ett effektivt sätt.

Vi är Sveriges effektivaste och modernaste eventbyrå.

Kontakta oss

WWW.KONCEPTOCHEVENT.SE

Viktor Ekström
Försäljningschef & Partner
Mobil: 070 570 56 40
Mail: viktor@konceptochevent.se

Niklas Åström
VD, Grundare & Kundansvarig
Mobil: 070 818 27 88
Mail: niklas@konceptochevent.se

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Vara Konserthus söker konferens- och eventansvarig
  • Branschens bästa inom försäljning och bokning
  • Sundsgården söker en Hotell & konferenschef
  • Workplace Manager
  • Deloitte söker videoproducent

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

Eventbyrå

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke – DIVISION.

HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Affärer

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Marten D Annette M Niclas R

Eventyr fortsätter växa – här är senaste rekryteringen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr kunde strax innan årsskiftet berätta att de anställt kommunikationsstrategen Martin Lee som Content Strategist. Nu inleds året med ytterligare en stark rekrytering inom området för att möta marknadens ökade efterfrågan. Ny Content Producer på Eventyr blir Annette Mörk.

Mest läst

Isabelle Bergqvist

Isabelle Bergqvist till BANG

Kommunikations och eventbyrån BANG, Brand Arena Nordic Group rekryterar och anställer Isabelle Bergqvist som produktionsledare.
Martin Lee, Content Strategist Eventyr

Att jobba eller inte jobba hemifrån, det är frågan…

Vi vill så gärna bekräfta vår tes med en siffra att vi bortser från det större sammanhanget, med resultatet att en stor del av alla slutsatser som dras är både förhastade och ibland direkt felaktiga.
Fredrik Annell Berger VD for Expo Stories AB

Expo Stories lanserar 12 mässor i fyra städer

Expo Stories är en modern nationell mässarrangör som går i fronten för att digitalisera mässupplevelsen. Vi tror på behovet av att fortsatt mötas fysiskt men är övertygade om att det går att göra på ett mer effektivt sätt med hjälp av digitala hjälpmedel och strukturerade processer.
Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.
HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

Compodium

Compodium skalar upp med fyra och har fokus på att anställa ytterligare femton

På nytt jobb

I linje med Compodiums strategi att accelerera bolagets omsättning och skala upp organisationen har Compodium förstärkt sin organisation. Lin Eriksson Nordström har tillträtt som marknadschef i januari tillsammans med Magnus Godin, produktägare och utvecklingsansvarig samt Johan Morin och Lucas Lundqvist som stärker upp utvecklingsteamet samt säljorganisationen.

Isabelle Bergqvist

Isabelle Bergqvist till BANG

På nytt jobb

Kommunikations och eventbyrån BANG, Brand Arena Nordic Group rekryterar och anställer Isabelle Bergqvist som produktionsledare.

Lule Gashi

Hexanova Events utvidgar med två nya medarbetare

På nytt jobb

Hexanova Events har nyligen gjort två rekryteringar, Lule Gashi och Ola Lundquist.

Gästskribenter

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

ses akademien

Bli en vassare eventköpare – såväl digitalt som live

Annons

SES anordnar onsdag 2 december 2020 mellan klockan 09.00-16.30 kursen Bli en vassare eventköpare – såväl digitalt som live. Läs mer och anmäl dig här.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff