Varumärket genomsyras av produkternas organiska innehåll och det ville vi såklart föra vidare ut mot konsumenterna när vi genomförde kampanjen. Vi landade i att vi skulle genomföra uppdraget med hjälp av lådcyklar och ett mobilt kyllager i form av en biogasdriven kylbil. Vi bemannade uppdraget med resurser från vår egen personalpool och vi inledde hela kampanjen med en omfattande varumärkesutbildning för hela styrkan.
Under uppdragets gång stötte vi på en del utmaningar. Dels fullständigt hällregn under den ena samplingsdagen men också när kunden, under uppdragets andra dag av tre, önskade att förlänga med ytterligare en dag. Givetvis kan varken väder eller kundönskemål knäcka oss. Vi drog på oss ponchos i regnet och bokade om personal, boende, cyklar och båtbiljetter. Det blev som helhet ett fantastiskt lyckat uppdrag. Kunden var väldigt nöjd och det hela resulterade i en omedelbar förlängning av uppdraget men på en annan ort, något som pågick under hela sommaren 2019.
Nycklar i projektet var att ha en genomtänkt helhet i grunden med mycket fokus på det organiska tänket som genomsyrade allt ifrån hur vi tog oss fram och hur vi delade ut produkterna till vad personalen hade för arbetskläder på sig. Men kanske framförallt vår egen, helt fantastiska personal från vår egen pool. Vi får mycket kraft av att kunna jobba med samma människor gång på gång som dels lever efter vårt koncept och vår värdegrund men också som vi därmed kan utbilda i våra kunders produkter och varumärken.