eventeffect.se
Anna Lilja

Borås – en stad för möten

Hallå där...

2010 bildades Borås TME AB, som ett resultat av ett treårigt projekt mellan Borås Stad och Borås Näringsliv. Anna Lilja marknadsför Borås genom möten för att få föreningar att förlägga sina årliga konferenser här.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • Eventyr Nine Yards
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Cirkus Venues
    • Fotografiska
    • Radisson Hotels
    • Octanorm
    • Bookabus.com
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Partnerartiklar » vVenues lanserar tjänst för virtualisering av fysiska montrar.

2022-03-21 | Annons | Native | Onemotion

vVenues lanserar tjänst för virtualisering av fysiska montrar.

Den virtuella brand-experienceplattformen vVenues lanserar nu en skalbar och enkel förlängning av den fysiska mässmontern. Den fysiska besökaren kan på så sätt fördjupa sitt besök genom att scanna en QR kod i montern och därefter få tillgång till all information som presenteras i den fysiska montern direkt i telefon eller dator. Den virtuella montern ger också en breddning av målgrupperna eftersom de besökare som inte besöker mässan enkelt kan uppleva allt som visas i den fysiska montern.

vVenues lanserar tjänst för virtualisering av fysiska montrar.

En virtuell kopia av den fysiska mässmontern produceras kostnadseffektivt och enkelt eftersom montern redan designats av monterproducenten inför produktionen, samma skisser används sedan för att publicera montern online. Montern, som besökaren fritt kan röra sig runt i, får samma innehåll i form av filmer, bilder nerladdningsbara filer och andra interaktiva element, här finns också möjligheten till virtuella mötesrum. Vill utställaren hålla egna virtuella föreläsningar direkt från sin monter kan enkelt en streamingtjänst med tillhörande chattar väljas till. Den virtuella montern är även tillgänglig direkt i mobilen för den besökare som befinner sig i montern – och kan där enkelt ladda ner broschyrmaterial och se filmer eller annan information som fördjupar upplevelsen. Lösningen förlänger också utställarföretagets aktivering eftersom virtuella möten enkelt kan bokas in även efter mässan avslutats eller bifogas som en del av ett utskick i anslutning till mässan.

vVenues lanserar tjänst för virtualisering av fysiska montrar.

”Under de senaste två åren har många vant sig att konsumera event digitalt, genom denna enkla hybridlösning når utställaren både den virtuella och den fysiska målgruppen på ett bättre sätt och adderar unikt värde till båda. Vi har under de senaste två åren hållit över 500 virtuella events för över en miljon besökare och utvecklat tjänster som väldigt väl passar även för monterindustrin” säger Mattias Rosenkvist Chief Growth Officer på vVenues.

Detta löser också ett stort problem som tidigare upplevts vid mässmontrar, nämligen att registrera besökare och följa deras aktiviteter. Utställarföretaget kan nu löpande följa vilka besökare som loggat in i den virtuella montern för att hämta eller ta del av material. Besökarens intresse kan följas beroende av vad denna konsumerat i montern för att säkerställa rätt säljkontakt vid rätt tillfälle.

Först ut i produktion är Charge Amps, vars monter har virtualiserats utifrån de produktionsskisser som skapats av Onemotion IMC när de designat Charge Amps globala monterkoncept. I montern kan besökaren uppleva alla tjänster som återfinns i den fysiska montern. Här erbjuds även virtuella möten med tekniska experter som därmed kan vara fullt tillgängliga för kunder men inte behöver vara fysiskt på plats i montern. 

vVenues lanserar tjänst för virtualisering av fysiska montrar.

”De virtuella montrarna är ett bra exempel på hur hybrida lösningar blir en del i att nå bredare målgrupper och skapa tydligare mätbarhet i den fysiska miljön. Det känns helt naturligt att addera detta lager och bidrar också till en ökad hållbarhet på många olika sätt” säger Jennifer Wikberg, Global Partner Marketing Manager på Charge Amps. 

Om vVenues:

vVenues är en Svensk SaaS plattform för virtuella events och annan virtuell upplevelsebaserad kommunikation. vVenues har under 2020 och 2021 levererat totalt över 500 st virtuella events med över en miljon besökare. Plattformen har under 2021 lanserats globalt finns tillgängligt genom ett globalt partnernätverk. vVenues särskiljer sig genom att kombinera en skräddarsydd varumärkesupplevelse med avancerade verktyg för streamade sändningar och personligt nätverkande. Läs mer om vVenues på www.vvenues.com 

Kontakt: 

CEO Mats Mileblad +46709434710 mats.mileblad@vvenues.com

CGO Mattias Rosenkvist +46734085698 mattias.rosenkvist@vvenues.com 

Besök Chargeamps virtuella monter på https://vvenues.com/virtual-booth/ 

Om Chargeamps.

Charge Amps är en ledande svensk leverantör av innovativa och hållbara laddningslösningar för elbilar. Charge Amps utvecklar smarta och användarvänliga laddningsprodukter med snygg design, för användning av hushåll, företag och på publika platser. Charge Amps grundades 2012 i Stockholm och expanderar snabbt i Sverige och internationellt. Bolaget har i dagsläget över 130 medarbetare, verksamhet i sju länder samt försäljning i över 15 länder. För mer information, se www.chargeamps.com 

onemotion jpg

 

Vi drivs av att skapa effekt med kommunikation.

Tack vare vår mix av strateger, reklamare, skribenter, projektledare och producenter har vi möjlighet att skapa effekten utan att koncentrera oss på en kanal eller disciplin. Ibland är svaret på hur vi bäst når effekten en film, ibland en installation eller en debattartikel. Inte sällan är det en kombination av reklam, PR och eventmarknadsföring. Integrerad marknadskommunikation helt enkelt.

Kontakta oss

Pontus Furevik
Client Development Manager
+46 704 81 21 42
pontus.furevik@onemotion.se

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Travel Producer – EVENTYR NINE YARDS
  • Office Manager Göteborg
  • Production Manager Göteborg
  • Artipelag söker en konditor/bagare
  • Erfaren eventprojektledare till BSC Business Service Club
  • Projektledare Event

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Eventum förstärker sitt erbjudande med ny strategi- och konceptavdelning

Eventum förstärker med ny strategi- och konceptavdelning

Affärer

Eventum är inne i en stark tillväxtfas med många nya kunder, vidareutvecklade relationer med befintliga kunder och en mer än fördubblad byråintäkt under 2022. Bolaget förstärker nu sitt erbjudande ytterligare genom att skapa en strategi- och konceptavdelning.

Film: Fem eventprofiler om framtidens möten

Film: Fem eventprofiler om framtidens möten

Eventbyrå

Under mässan Möten & Event bjöd Eventeffect in till ett panelsamtal om framtidens möten. Vilka är utmaningarna nu och vad väntar i framtiden?

Vinnarna av Årets byrå 2023

Vinnarna av Årets Byrå 2023

Eventbyrå

Den 8 februari gick Årets Byrå av stapeln på Cirkus i Stockholm, tävlingen arrangeras av Regis gav oss nya två vinnare inom Event & Brand Experience.

Mest läst

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
SXSW 2023: AI genomsyrar allt och eventaktiveringar är hetare än någonsin

SXSW 2023: AI genomsyrar allt och eventaktiveringar är hetare än någonsin

Om man ännu inte besökt festivalen SXSW (South by southwest) så är det svårt att förklara denna fascinerande och i många delar briljanta mix av techkonferens, nätverkande samt film- och musikfestival, som under 9 dagar varje år lockar hundratusentals deltagare från hela världen till Austin, Texas.
Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Banan-Kompaniet i Frihamnen blir ny kulturscen

Banan-Kompaniet i Frihamnen blir ny kulturscen

I juni öppnar en ny kulturscen i den historiska industribyggnaden Banan-Kompaniet i Frihamnen. Byggnaden ägs av Stockholms Stadshus AB och hyrs ut till Kulturarenor, som även driver Trädgården, Fållan, Färgfabriken Evenemang, Eden och Under bron i Stockholm.
Anna Lilja

Borås – en stad för möten

2010 bildades Borås TME AB, som ett resultat av ett treårigt projekt mellan Borås Stad och Borås Näringsliv. Anna Lilja marknadsför Borås genom möten för att få föreningar att förlägga sina årliga konferenser här.

Branschfolk

Marcus Baker Mässbolaget – Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Branschfolk

Nu är mässor och event tillbaka och entusiasmen är stor efter nästan två års lock down. För många av mässföretagen har det blivit en kickstart som inneburit utmaningar. Det är kortare tidsmarginaler och önskemålen ser nu annorlunda ut.
– Det är ett högt tryck bland företag att exponera sig och fler vill nu visa sig på marknaden, både i Sverige och internationellt, vilket är superroligt, säger Marcus Baker på Mässbolaget.

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Folk i karriären

Onemotion IMC rekryterar Jessica Eriksson som ny Client Director

Onemotion IMC rekryterar Jessica Eriksson som ny Client Director

På nytt jobb

Jessica Eriksson som tidigare arbetat på byråer som SPG och Eventum ansluter nu till Onemotion IMC i rollen som Client Director. I sin roll kommer Jessica bearbeta gamla och nya kunder i syfte att utveckla affären, till sitt stöd har hon ett kreativt team och hela leveransorganisationen om totalt nästan 80 personer som ansvarar för kundleveransen.

Elin Rickardsson blir ny mässansvarig för VA-mässan

Elin Rickardsson blir ny mässansvarig för VA-mässan

På nytt jobb

Hon kommer närmast från Fastighetsägarna där hon varit näringspolitisk talesperson. Som mässansvarig ser hon fram emot att utveckla mässan tillsammans med branschen, besökare och utställare.

Christian ”Crippe” Määttä blir ny Försäljningschef på Live Nation Sverige

Christian ”Crippe” Määttä blir ny Försäljningschef på Live Nation Sverige

På nytt jobb

Christian ”Crippe” Määttä blir ny Försäljningschef för Live Nations svenska agentur. Han kommer senast från All Things Live där han under de senaste sju åren arbetade som säljare och nu senast som agent och försäljningschef. Med start den 26 maj ansluter han till Live Nations svenska agenturverksamhet.

Gästskribenter

Mässor fungerar – på många olika sätt

Lyckas på mässa – arrangörens bästa tips

Expo

Ställa ut på mässor fungerar, men det gäller att planera och utföra sitt deltagande på rätt sätt. Då kan mässmediet ge effekter som få andra medier kan erbjuda. Erik Säfvenberg, marknadschef på Nolia som är Norrlands största mäss- och eventföretag, ger en omfattande guide i mässmediets olika användningsområden, funktioner och en hint om framtiden.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Gästskribent

Eventsäkerhet är ett ord som ofta ger associationer till vakter med snäcka i örat, kravallstaket och kanske inte alltid en så inbjudande känsla. Begreppet ”trygga event” dök i princip upp under pandemin och handlade om hur man skulle kunna erbjuda ”trygga event” i innebörden att det fanns handsprit och skyltar som uppmanade att hålla avstånd.

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Gästskribent

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Vem tänker på musiken på din fysiska konferens?

Gästskribent

Låt inte musiken bli en fråga där du i sista minuten ber ljudteknikern att spela valfri spellista från Spotify, skriver Tommy Brotte i denna krönika.

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Albin Sturesson: “Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka”

Albin Sturesson: “Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka”

Annons

Han drivs av kreativ frihet och har en vardag som kantas av just det. Lär känna Albin Sturesson, grafisk designer på Homage, som är delaktig i en bred palett av projekt.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff