eventeffect.se
Anders-Mildnr

Expertens tips – så väljer du talare och säkrar ditt innehåll

Hallå där...

Att börja med talaren när du ska planera ett möte är ett vanligt misstag. Anders Mildner på Altitude Meetings berättar vad du behöver tänka på innan det är dags att kontakta talare.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Rider
    • Sture
    • Inadra
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-05-25 | Annons | Radisson Hotel Group

Radisson Hotel Group lanserar «Radisson Safety Protocol»

Det globala initiativet Radisson Safety Protocol är ett resultat av att skapa en trygg och säker hotellupplevelse för gäster på Radisson Hotel Groups hotell världen över. Programmet innehåller hälso – och säkerhetsprocesser för att garantera gästernas säkerhet från incheckning till utcheckning, i samarbete med SGS, världens ledande kontroll, verifierings- och certifieringsföretag.

Radisson safety protocol

En av Radisson Hotel Groups största prioriteringar är gästers och anställdas hälsa och säkerhet. Hotellkedjan har genomfört en grundlig utvärdering av befintliga processer och har tillsammans med en expertgrupp utvecklat ett hälso- och säkerhetsprogram. Det förbättrade programmet har anpassats efter lokala krav och rekommendationer för att garantera en trygg och säker hotellmiljö. 

Radisson Safety Protocol innefattar 30 punkter varav 10 punkter gäller för möten och evenemang. De nya riktlinjerna inkluderar rengöring – och desinficering med bland annat handdesinfektionsstationer vid entréer, användning av personlig skyddsutrustning (PPE) och säkerhetsskärmar. Hotellkedjan har tagit fram en omfattande personalutbildning av lokala rekommendationer från hälsomyndigheter och livsmedelsverk tillsammans med internationalla riktlinjer från World Health Organization (WHO) och hotellen förespråkar social distansering i alla områden, inklusive mötesrum. 

Stozh Restaurant

”På Radisson Hotel Group är det av största vikt att erbjuda rena och säkra miljöer för våra gäster och personal. Världen har i grunden förändrats av COVID-19 och i och med det har vi en skyldighet att vidta de åtgärder som krävs för att skydda våra gäster och personal. Vi har noggrant granskat alla steg i hotellupplevelsen och är stolta över vårt samarbete med SGS med Radisson Hotels Safety Protocol-program. ” säger Federico J. González, VD, Radisson Hospitality AB och ordförande för Radisson Hotel Groups Global Steering Committee.

SGS är ledande inom kontroll, verifiering och certifiering med över 2 600 kontor och laboratorier över hela världen. Samarbetet mellan Radisson Hotel Group och SGS säkerställer att nya Radisson Safety Protocol valideras och anpassas i enlighet med lokala krav och rekommendationer. 

Programmet inkluderar bland annat: 

  • Ökad rengöring- och desinficering med särskilt fokus på gemensamma utrymmen 
  • Stationer med handsprit och handskar vid entréer och i hotellens gemensamma utrymmen
  • Rumsnycklar desinficeras och överlämnas säkert vid incheckningen
  • Snabb utcheckningsprocess för att minimera personlig kontakt 
  • Kontantfria betalningsmetoder 
  • Dörrhängare på rummen som informerar gäster om korrekt rengöring- och desinficering
  • Hotellpersonalen får omfattande utbildning i ökad hygien- och förebyggande verksamhet 
  • Hotellpersonalen får personlig skyddsutrustning 

För uppdateringar och mer information om Radisson Hotels Safety Protocol (på engelska):

https://www.radissonhotels.com/en-us/social-responsibility/health-safety 

radisson hotels safety protocol seals

Läs även: Unika event i HIGH Bar på nionde våningen

Radisson Eventeffect

Kontakta oss:

KONTAKTPERSONER

Groupdesk Sales
Tel: 08 - 5068 8730
E-mail: groupdesk.sweden@radissonhotels.com

Radisson hotel group Eventeffect

 

Radisson Hotel Group är en av världens största hotellkedjor med sju varumärken, varav tre finns representerade i Sverige: Radisson Collection, Radisson Blu och Park Inn by Radisson. Tillsammans kan vi hjälpa dig med event i alla storlekar, från små personliga möten i designad miljö, till stora mässor och kongresser för upp till 3000 personer.

TRYGGA OCH SÄKRA MÖTEN
Med oss bokar du tryggt. Vi har genomfört en rad åtgärder för städning och desinficering, fysisk distansering och utbildning av personalen för att säkerställa din hälsa och trygghet under hela eventet, från början till slut. Detta i samarbete med SGS, världens ledande kontroll – och certifieringsföretag.

PERSONLIGT, PROFESSIONELLT, MINNESVÄRT
Du kan vara säker på att ditt evenemang är i goda händer. Med konceptet Radisson Meetings utgår vi från kundens perspektiv och levererar personliga, professionella och minnesvärda event. Du får skräddarsydda lösningar för ditt event och vi är uppmärksamma på alla detaljer som bidrar till inspirerande och unika mötesupplevelser. Oavsett storlek på mötet.

DIN KONTAKT TILL HELA VÄRLDEN
Radisson Hotel Group har över 1400 hotell över hela världen. Om du vill ta ditt event utanför Sverige hjälper vi dig med möteslokaler, boende, aktiviteter och allt som behövs för att förverkliga din vision. Vi är din kontakt till hela världen!

Kontakta groupdesk.sweden@radissonhotels.com med din förfrågan.

VI välkomnar mötesplanerare till vårt lojalitetsprogram, Radisson Rewards för mötesplanerare och ta del av förmåner som uppgraderade möten och fria hotellnätter.

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Turistvärdar
  • Community Associate
  • Evenemang- och hyreskoordinator
  • Passionerad Inhouse Sales agent sökes
  • Vara Konserthus söker konferens- och eventansvarig

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

Eventbyrå

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke – DIVISION.

HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Affärer

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Marten D Annette M Niclas R

Eventyr fortsätter växa – här är senaste rekryteringen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr kunde strax innan årsskiftet berätta att de anställt kommunikationsstrategen Martin Lee som Content Strategist. Nu inleds året med ytterligare en stark rekrytering inom området för att möta marknadens ökade efterfrågan. Ny Content Producer på Eventyr blir Annette Mörk.

Mest läst

Omställning i mötesbranschen – vad säger experterna?

Webbinarium: 2020 var året då det digitala mötet slog igenom på bred front. Av nödtvång kanske, men när vi åter kan träffas fysiskt igen har mycket förändrats. Vad hände egentligen med det mänskliga mötet och vad kan man se i kristallkulan? Om detta samtalar Delegia med ledande branschföreträdare den 19 mars kl 12-13. Du kan vara med!
Helene Nilsson

Skapa effektiva möten – hur ska vi anpassa mötesupplägget i en digital värld

Helene Nilsson, projektledare på Meetagain Konferens, om varför mötesdesign är än viktigare idag i och med digitala möten.
Martin Lee, Content Strategist Eventyr

Att jobba eller inte jobba hemifrån, det är frågan…

Vi vill så gärna bekräfta vår tes med en siffra att vi bortser från det större sammanhanget, med resultatet att en stor del av alla slutsatser som dras är både förhastade och ibland direkt felaktiga.
GH

Gyllene Hjulet flyttar in i Onemotions digitala plattform vVenues

Gyllene Hjulet 2020 erbjuder i år ett event som utnyttjar förutsättningarna för digitala events på ett sätt som sällan eller aldrig skådats. Gyllene Hjulet blir i år en flerdagarsupplevelse där gästerna kan ta del av betydligt mycket mer än huvudnumret, prisutdelningen, tillsammans i en ny digital eventmiljö - kostnadsfritt och tillgängligt för alla.
Almedalsveckan 2021

Årets Almedalsvecka blir ett digitalt fyradagars evenemang 4 juli – 7 juli

Almedalsveckan är en av världens största demokratiska mötesplatser. Den har sedan starten 1968 varit kostnadsfri och öppen för alla. För att anpassa Almedalsveckan till pågående pandemi så blir det ett fyradagars huvudsakligt digital arrangemang med start den 4 juli.

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

uckf8iblwmlrmunuhnlw

Destinations-vd tar över klubban i Svensk Live

På nytt jobb

Destination Eskiltunas vd Martin Roos blir ny ordförande för Svensk Live efter avgående Andréa Wiktorsson.

Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

På nytt jobb

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.

Compodium

Compodium skalar upp med fyra och har fokus på att anställa ytterligare femton

På nytt jobb

I linje med Compodiums strategi att accelerera bolagets omsättning och skala upp organisationen har Compodium förstärkt sin organisation. Lin Eriksson Nordström har tillträtt som marknadschef i januari tillsammans med Magnus Godin, produktägare och utvecklingsansvarig samt Johan Morin och Lucas Lundqvist som stärker upp utvecklingsteamet samt säljorganisationen.

Gästskribenter

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

mercell eventeffect

Upphandlingar över och under tröskelvärdena – vad gäller?

Annons

Olika upphandlingar kräver olika upphandlingsprocesser. Oavsett om du tillhör ett företag som är van vid upphandlingar i offentlig sektor eller inte, är det bra att ha koll på som gäller när du vill lämna anbud.Det är inte alltid lätt att veta vad som gäller, speciellt eftersom processen för anbudssökande kan variera stort beroende på om upphandlingen sker över eller under tröskelvärdena.Här går vi igenom vad som gäller för upphandlingar över eller under tröskelvärdena, och förklarar vilka olika upphandlingsprocesser du som leverantör kan komma i kontakt med.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff