eventeffect.se

”Vi suger åt oss av omvärldsinformation för att kunna tolka framtiden”

Destination

Möt Anna Lakmaker, vd för Destination Sigtuna som berättar om sitt arbete.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Hitta Julbord
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Meetapp
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Nine Yards
    • Golfbaren
    • Rider
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-06-05 | Annons | Runö Möten & Events

Att hitta styrkan och glädjen.

När allt vänds upp och ned, intäkterna försvinner och glädjeämnena är svåra att hitta. Att då vara kreativ och framåtsträvande, när ekonomiska resurser saknas och medarbetare och även chefer är i kris, det är inte lätt. Hos oss har vi gjort flera små insatser som är ett försök att hålla den mentala energin så stark som möjligt hos var och en. 

 

camilla näsudden

Camilla Bäckström, Platschef på Runö Möten & Events, reflekterar över hur ett gammalt båthus kan skapa arbetsglädje i svåra tider.

Så snart krisen var ett faktum införde vi gemensam avslappning varje morgon. När hjärnan går på högvarv och många har svårt att komma till ro, är det viktigt att påminnas om andning och att hitta sitt sätt för avslappning. Några har tagit detta till sig som en ny rutin hemma också. Efter ett par veckor utvecklade vi detta till att börja dagen med några enkla yogaövningar istället, trötta ryggar blir nu skönt uppmjukade.

Morgonyoga Runö Möten och Event

Vi samlar teamet för att lyssna på digital föreläsning om hur man hittar sin kraft och energi och bygga och vårda relationen med sig själv och andra. Att få hjälp att reflektera över sig själv och hur man förhåller sig till sin omgivning känns om möjligt ännu viktigare just nu.

Branschrelaterade utbildningar digitalt. Dom som man inte hunnit med att prioritera tidigare. 

Vi plockar fram grillen och har knytis på terrassen i vårsolen.

Gemensamma promenader i vårt naturreservat, stärker hälsan och rensar hjärnkontoret.

Walk n talk Runö Möten och Event

Inget utav detta har kostat mer än energi och engagemang. Det finns kostnadsfria möjligheter, nu mer än någonsin. Alla medarbetare är så klart olika och uppskattar en del saker mer än andra. Lärdomar och insikter som man kanske inte tagit tag i själv och ett umgänge utanför dom vanliga yrkesrollerna och rutinerna.

När verksamheten normalt bygger på konferenser och stora arrangemang i vår eventhall inte bokas, då gäller det att hitta något annat som ger intäkter och energi. Vi har ett gammalt båthus som inte använts tidigare. Med kreativa lösningar och ett stort engagemang har vi nu skapat ett café i båthuset. Med tid att fixa nya lösningar av gamla saker, har vi skapat en plats där lokalbefolkningen kan fylla på med glädje och energi i naturskön miljö. Det ger inte några stora intäkter, men glädjen vi ser hos cafégästerna och den positiva energi och kämparanda som finns hos personalen, den är stärkande. Jag är så stolt över gänget som skapat detta med vår kökschef i spetsen.

Båthuset Runö Möten och Event

Att det inte kommer bli som förr, det kan vi vara säkra på. Men om vi tar hand om varandra och lär oss av det stora och det lilla, så kan vi komma ut starkare på andra sidan krisen.

Läs mer om Café Båthuset för möten utöver det vanliga

Läs även: Fem snabba för möten som gör nytta för miljön och människan

logobild 300x180

Runö Möten & Events ligger inbäddat på en egen halvö 30 minuter från Stockholm och bara 40 minuter från Arlanda. Här arrangeras allt från små möten, stora konferenser till spektakulära events, allt med en vacker och inspirerande inramning.

Miljö, känsla, måltider och engagemang är viktiga ingredienser för att ge trygghet och mod att förverkliga en idé. Runö Möten & Events har lokalerna, hotellbäddarna, ett fantastiskt kök och de perfekta omgivningarna. Men framförallt finns lusten, kompetensen och drivet att alltid skapa det bästa mötet någonsin!

EVENTLOKALEN RUNÖHALLEN

Möten & Kongress
I Runöhallen ges mötet utrymme och fokus. Med uppdaterad teknik, möjligheter till grupparbeten i samma lokal och en kaffelounge för smidiga pauser, ges alla förutsättningar till lyckade möten för upp till 600 personer.

Mässa & Event
På Runöhallens 800 kvm möblerar du enkelt upp olika miljöer i rummet. Ta gärna hjälp av dekor och ljus för att visualisera budskapet. Det höga taket är förberett med fästen för trossar, som kan förändra lokalen helt efter tycke, smak och tillfälle. Godsentrén gör att bilar och stora produkter kan exponeras här inne och standard tekniken ingår i lokalhyran.

I den här filmen ser du hur mässhall blev till middag- och festlokal på bara några timmar.

Fest & Galamiddag
Förvandla dagens mötesplats till en festlokal med dansgolv, linnedukar och stämningsfull belysning. Ta chansen att överraska gästerna med en kväll utöver det vanliga!

KONFERENSGRUPPER FÖR UPP TILL 110 PERSONER
Ett 30-tal mötesrum i varierande utförande och storlekar ger bra möjligheter för grupparbeten. Här finns allt från små rum med fåtöljer till stora ljusa lokaler på 160 kvm. De största lokalerna passar utmärkt för grupper mellan 50 och 110 personer.

HOTELL
Här finns 220 hotellrum fördelade på nio hus. För mindre mötesgrupper erbjuds boende och konferenslokal i ett avskilt hus.

STORA AKTIVITETSYTOR
På flera platser ute och inne ges möjligheter till gruppaktiviteter. Vi samarbetar med flera duktiga arrangörer som anpassar er aktivitet till en rolig och stärkande upplevelse.

SNABBFAKTA

  • CovidClean-certifikat
  • Eventhall om 800 kvm
  • 30-talet mötesrum och 228 hotellbäddar
  • En egen halvö med ångbåtsbrygga
  • Naturreservat och perfekta ytor för utomhusarrangemang
  • Svanencertifierade och egen solcellsanläggning
  • KRAV-certifierad restaurang
  • Måltider med förstklassiga råvaror
  • Pool, bastu och 100 kvm gym
  • 700 konstverk
  • Fri parkering
  • 30 min från Stockholm och 40 min från Arlanda

bokningsförfrågan 300x180

lokaler 300x180

bildgalleri 300x180

Kontakta oss:

Boka konferens, fest eller kick oss via telefon 08-555 381 00 eller mail info@runo.se

För andra frågor kontakta Anna Modd på 08-555 382 65 eller anna.modd@runo.se

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Verkställande direktör till Svenska Möten
  • Projektledare till PassionLab
  • Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
  • Turismsamordnare
  • Brand Specialist Redbull

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

johan lundemo

Carlsberg väljer Göteborgsbaserad eventbyrå

Eventbyrå

Samarbetet sträcker sig över tre år och berör logistik och produktion. Avtalet gäller för festivaler, mässor och event i Sverige.

Bang

Bang och Göteborg & Co i nytt samarbete kring hållbarhetsinitiativ

Eventbyrå

Nu lanseras ett nytt hållbarhetsprojekt i Göteborg, Awake & Aware. Bakom initiativet står några eldsjälar på Göteborg & Co fast beslutna om att ta stadens hållbarhetsarbete till en ny nivå. Kommunikationsbyrån Bang vann efter tuff konkurrens den offentliga byråupphandlingen och har nu utvecklat identitet och form, och UX-byrån Osynlig står för sajten.

Mest läst

ny vd till nobis hotel

Ny vd till Nobis Hotel

Han började sin karriär som diskplockare på Café Opera. Närmast kommer han från Miss Clara där han arbetade som vd i fyra år.
konkurs

Tuffa tider: Konferensanläggning har gått i konkurs

Bolaget har sin verksamhet i centrala Stockholm bara några hundra meter från centralen. Den 12 januari inleddes konkursen.
motorbanor

Lista: Svenska motorbanor

Vi listar här motorbanor i Sverige där du kan genomföra företagsevent och andra upplevelser som Race Taxi, provkörning av superbilar, hyr en hel bana till din kickoff, konferens eller ditt kundevent. Listan innehåller 18 riktiga racerbanor och ett tiotal mindre banor.
lista: 15 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 31 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
eventyr niclas rahm cco

Årskrönika från Niclas Rahm CCO hos Eventyr – Lugnet efter stormen

En normal årskrönika brukar gå ut på att sammanfatta året som varit, tolka varför det blev som det blev och knyta ihop det hela med en hoppfull framåtblick. Men hur skriver man en normal årskrönika om ett år som varit allt annat än normalt? Dessutom; är det något det skrivits mycket om i år är det just detta onormala, så jag tänkte bespara ...

Branschfolk

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

idg

IDG ställde om jättekonferensen Webbdagarna på fem dagar

Branschfolk

– Att hoppas att vardagen återgår till det normala kan vara riskfyllt, säger IDG:s vd Joakim Allwin, när han berättar om hur tidningsförlaget ställde om sin jättekonferens efter regeringens nya begränsningar.

Folk i karriären

rony forsberg

Han är ny vd för Leksand Resort

På nytt jobb

Han kommer närmast från rollen som vd på Jönköping Airport. Nu ska han leda arbetet med att utveckla Leksand Resort.

pernilla och jenny

Sånga-Säby rekryterar och siktar på att bli framtidens mötesplats

På nytt jobb

Lagom till jul började Pernilla Rehnberg på Sånga-Säby som ansvarig för hotell & restaurang. Hon kommer tillsammans med Jenny Baudou som blir ansvarig för nya projekt & upplevelser, att bygga upp det nya Sånga.

uppsala konsert kongress

Uppsala Konsert & Kongress tar in två nya talanger

På nytt jobb

Uppsala Konsert & Kongress fick en ny ägaridé tidigare i år och för att möta denna gör nu bolaget en rad satsningar inom flera områden.

Gästskribenter

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

simon strandvik

Simon Strandvik: ”Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent inom hållbarhet, Simon Strandvik skriver här i sin höstkrönika om vikten att vi prioriterar hållbarhetsarbetet när evenemangen drar igång igen.

Workman event producerar Östberg group i Frankfurt 2

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för Östbergs på plats i Frankfurt. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff