eventeffect.se

”Vi suger åt oss av omvärldsinformation för att kunna tolka framtiden”

Destination

Möt Anna Lakmaker, vd för Destination Sigtuna som berättar om sitt arbete.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Hitta Julbord
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Meetapp
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Nine Yards
    • Golfbaren
    • Rider
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-11-09 | Annons | Native | Runö Möten & Events

Runö Möten & Events är CovidClean-certifierade

Att Covid-19 kommer påverka oss under överskådlig framtid står helt klart, och att säkerheten och hälsan för våra gäster och vår personal alltid prioriteras är en självklarhet. För att hantera det har vi på Runö Möten & Events utvecklat rutiner och arbetssätt för att följa dom lagar och rekommendationer som gäller under den pågående Coronapandemin.

covidcleanrmecafe

Sedan den 1 november 2020 är vi nu också CovidClean-certifierade.
Det innebär att en oberoende part besiktat anläggningen på plats, för att säkerställa att våra utfästelser om rutiner och åtgärder finns och är implementerade i det dagliga arbetet. 

Certifieringsstandarden behandlar allt från städning, hygien och fysisk distansering till utbildning, medvetenhet och resurser på plats. Genom certifieringen via Safehotels Alliance får vi ett kvitto på att dom åtgärder och rutiner vi har, ger bästa möjliga förutsättningar för en trygg vistelse hos oss. 

”Genom att vi gör allt vi kan för att erbjuda möjligheter att ses på ett så smittsäkert sätt som möjligt, bidrar vi till att företag kan genomföra sina viktiga möten och att privatpersoner kan fylla på energi genom t.ex. en måltid i vår restaurang. Det är en del i att skapa livskraft i såväl företag som hos privatpersoner, och att vi alla håller ut under tider av restriktioner” – säger Camilla Bäckström, platschef på Runö Möten & Events 

covidcleanrmeute

Safehotels har utvecklat CovidClean™ certifiering – en omfattande uppsättning hygienprocedurer och pandemiprotokoll – för att göra det möjligt för hotell och mötesplatser att försäkra gästerna att verksamheten uppfyller nödvändiga standarder. Safehotels med huvudkontor i Göteborg, är världens ledande besiktningsorgan för oberoende hälso- och säkerhetscertifieringar av hotell. 

För ytterligare information kontakta:
Camilla Bäckström, platschef Runö Möten & Events 

Tel: 08-555 382 61
E-post: camilla.backstrom@runo.se

Safe to visit – såhär gör Runö Möten & Events för att hålla mötesplatsen säker
Läs Svenska Mötens tips till Coronasäkra möten här
Läs mer om Safehotels här

Läs även: Små möten – stora resultat

logobild 300x180

Runö Möten & Events ligger inbäddat på en egen halvö 30 minuter från Stockholm och bara 40 minuter från Arlanda. Här arrangeras allt från små möten, stora konferenser till spektakulära events, allt med en vacker och inspirerande inramning.

Miljö, känsla, måltider och engagemang är viktiga ingredienser för att ge trygghet och mod att förverkliga en idé. Runö Möten & Events har lokalerna, hotellbäddarna, ett fantastiskt kök och de perfekta omgivningarna. Men framförallt finns lusten, kompetensen och drivet att alltid skapa det bästa mötet någonsin!

EVENTLOKALEN RUNÖHALLEN

Möten & Kongress
I Runöhallen ges mötet utrymme och fokus. Med uppdaterad teknik, möjligheter till grupparbeten i samma lokal och en kaffelounge för smidiga pauser, ges alla förutsättningar till lyckade möten för upp till 600 personer.

Mässa & Event
På Runöhallens 800 kvm möblerar du enkelt upp olika miljöer i rummet. Ta gärna hjälp av dekor och ljus för att visualisera budskapet. Det höga taket är förberett med fästen för trossar, som kan förändra lokalen helt efter tycke, smak och tillfälle. Godsentrén gör att bilar och stora produkter kan exponeras här inne och standard tekniken ingår i lokalhyran.

I den här filmen ser du hur mässhall blev till middag- och festlokal på bara några timmar.

Fest & Galamiddag
Förvandla dagens mötesplats till en festlokal med dansgolv, linnedukar och stämningsfull belysning. Ta chansen att överraska gästerna med en kväll utöver det vanliga!

KONFERENSGRUPPER FÖR UPP TILL 110 PERSONER
Ett 30-tal mötesrum i varierande utförande och storlekar ger bra möjligheter för grupparbeten. Här finns allt från små rum med fåtöljer till stora ljusa lokaler på 160 kvm. De största lokalerna passar utmärkt för grupper mellan 50 och 110 personer.

HOTELL
Här finns 220 hotellrum fördelade på nio hus. För mindre mötesgrupper erbjuds boende och konferenslokal i ett avskilt hus.

STORA AKTIVITETSYTOR
På flera platser ute och inne ges möjligheter till gruppaktiviteter. Vi samarbetar med flera duktiga arrangörer som anpassar er aktivitet till en rolig och stärkande upplevelse.

SNABBFAKTA

  • CovidClean-certifikat
  • Eventhall om 800 kvm
  • 30-talet mötesrum och 228 hotellbäddar
  • En egen halvö med ångbåtsbrygga
  • Naturreservat och perfekta ytor för utomhusarrangemang
  • Svanencertifierade och egen solcellsanläggning
  • KRAV-certifierad restaurang
  • Måltider med förstklassiga råvaror
  • Pool, bastu och 100 kvm gym
  • 700 konstverk
  • Fri parkering
  • 30 min från Stockholm och 40 min från Arlanda

bokningsförfrågan 300x180

lokaler 300x180

bildgalleri 300x180

Kontakta oss:

Boka konferens, fest eller kick oss via telefon 08-555 381 00 eller mail info@runo.se

För andra frågor kontakta Anna Modd på 08-555 382 65 eller anna.modd@runo.se

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Digital Marknadsförare
  • KAM till Eventyr
  • Vi söker eventpersonal till Göteborg!
  • Koordinator Lunds Universitet
  • Verkställande direktör till Svenska Möten

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

johan lundemo

Carlsberg väljer Göteborgsbaserad eventbyrå

Eventbyrå

Samarbetet sträcker sig över tre år och berör logistik och produktion. Avtalet gäller för festivaler, mässor och event i Sverige.

Bang

Bang och Göteborg & Co i nytt samarbete kring hållbarhetsinitiativ

Eventbyrå

Nu lanseras ett nytt hållbarhetsprojekt i Göteborg, Awake & Aware. Bakom initiativet står några eldsjälar på Göteborg & Co fast beslutna om att ta stadens hållbarhetsarbete till en ny nivå. Kommunikationsbyrån Bang vann efter tuff konkurrens den offentliga byråupphandlingen och har nu utvecklat identitet och form, och UX-byrån Osynlig står för sajten.

Mest läst

Aros Congress Center

Aros Congress Center varslar alla medarbetare

"Nu väntar en tuff tid för alla parter. Vi har kontakter med flera av våra intressenter för att gemensamt se om det finns långsiktigt hållbara lösningar för framtiden", säger bolagets vd Tobias Hultberg.
Svenska Möten om pandemilagen

Det här innebär pandemilagen för hotell – och konferensanläggningar

Hur många deltagare får företag samla till slutna möten på konferensanläggningar? Svenska Möten tagit fram ett material som hjälper hela industrin att navigera rätt när den nya pandemilagen börjar gälla.
jonkoping

Jönköping växer som mötesplats

Nu är byggnationen av nya Science Park Towers igång. Med sitt centrala läge och som granne till Jönköping University, kommer Science Park Towers att vara en självklar mötesplats där entreprenörskap och innovation möter utbildning och kunskap.
konkurs

Tuffa tider: Konferensanläggning har gått i konkurs

Bolaget har sin verksamhet i centrala Stockholm bara några hundra meter från centralen. Den 12 januari inleddes konkursen.
influencer hälsa

Lista: 10 influencers för ditt hälsoevent

Här listar Eventeffect 10 intressanta influencers inom kost och hälsa som du inte vill missa att bjuda in till ditt event.

Branschfolk

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

idg

IDG ställde om jättekonferensen Webbdagarna på fem dagar

Branschfolk

– Att hoppas att vardagen återgår till det normala kan vara riskfyllt, säger IDG:s vd Joakim Allwin, när han berättar om hur tidningsförlaget ställde om sin jättekonferens efter regeringens nya begränsningar.

Folk i karriären

johan eriksson

Han är ny vd för Vasaloppet

På nytt jobb

Han har arbetat på Vasaloppet sedan 2013 som bland annat sportchef och utvecklingschef. Nu ska han axla rollen som vd.

rony forsberg

Han är ny vd för Leksand Resort

På nytt jobb

Han kommer närmast från rollen som vd på Jönköping Airport. Nu ska han leda arbetet med att utveckla Leksand Resort.

pernilla och jenny

Sånga-Säby rekryterar och siktar på att bli framtidens mötesplats

På nytt jobb

Lagom till jul började Pernilla Rehnberg på Sånga-Säby som ansvarig för hotell & restaurang. Hon kommer tillsammans med Jenny Baudou som blir ansvarig för nya projekt & upplevelser, att bygga upp det nya Sånga.

Gästskribenter

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

simon strandvik

Simon Strandvik: ”Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent inom hållbarhet, Simon Strandvik skriver här i sin höstkrönika om vikten att vi prioriterar hållbarhetsarbetet när evenemangen drar igång igen.

Klövern padel Scandinavian XPO Eventeffect

Möjlighet till fler hälsosamma möten i Arlandastad

Annons

I en unik lokal med 10 meters takhöjd etableras nu 13 banor i en av Sveriges första ”padel pop-ups” av Klövern Padel i nya mötes- och evenemangsarenan Scandinavian XPO, Arlandastad.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff