eventeffect.se
Mia Stuhre, projektledare för Almedalsveckan 2021, Region Gotland.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Almedalen

Sedan 1968 har Almedalen varit en viktig demokratisk mötesplats för politiker, företag och organisationer som vill förmedla sina budskap. Förra året ställdes Almedalsveckan in för att i år äga rum i helt digital form. För Eventeffect berättar Mia Stuhre, ansvarig projektledare, om hur den kommer nå ut både till fler och leva längre. Hon ger också tips på hur du får ut mest av ditt digitala evenemang.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Sture
    • Inadra
    • Meetapp
    • Mediemerah AB
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2018-08-09 | Annons | Subtopia

Räck upp en hand den som vill se lasershow på konferens!

Torsdagen den 23 augusti blir det Demo Days After Work i Hangaren, en spinn-off på Demodagarna, som äger rum tidigare samma vecka. Välkomna till en kväll för ögongodis och mums för ambitiösa event managers!

automatiskt utkast

Den 15 april 2012 ägde en mycket egendomlig händelse rum. Inför en andlös publik på Empire Polo Field i Kalifornien ”återuppstod” den sedan många år avlidne rapparen 2Pac (1971 – 1996) på en scen, till synes helt levande. Den historiska konserten var den första hologramshowen i monumentalt format och spridningen av klippet blev blixtsnabb och global. Idag är samma teknik tillgänglig för en bredare målgrupp. Nyfiken? 

Torsdagen den 23 augusti blir det Demo Days After Work i Hangaren, en spinn-off på Demodagarna, som äger rum tidigare samma vecka. Demo Days är ett återkommande och häftigt tillfälle för eventarrangörer som vill tänka nytt och oväntat inför sina projekt. Här finns spjutspetsen i branschen och här får besökarna ta del av ny teknik, dekor- och expolösningar. För den som varit nyfiken på rymliga och multifunktionella Hangaren Subtopia är Demo Days After Work ett roligt tillfälle att bilda sig en uppfattning om lokalens möjligheter. 

På Demo Days-kvällen den 23 augusti kl 15:00 – 19:00 träffar du Kristina, Kerstin, Ella och Björn, Subtopias egna konferensexperter, som visar hur man kan arrangera en middag för 1200 personer, en festival, konsert eller mässa. Träffa Adapts tekniker som demonstrerar hur de arbetar med nya visuella och upplevelseinnovationer, bland annat holografiska projektioner för scen, lasersystem, trådlös och batteridriven ljusteknik samt interaktiva styrsystem.

Viking Grandin, Senior Project Manager Adapt:

I år fokuserar Demo Days på scen- och projektionslösningar där ljud, ljus- och bildteknik tillsammans med artister från Subtopia. De har skapat en synkroniserad förprogrammerad show så att besökarna inte bara förstår tekniken, utan känner den. Syftet är att visa hur man kan arbeta med teknik, artister och tidskod för att skapa genomarbetade och mer effektfulla framträdanden.

Om att Demo Days är förlagt till Hangaren Subtopia 

Hangaren passar perfekt, eftersom det är ett exempel på den sorts lokal vi ofta arbetar i; det är en stor och rymlig lokal med högt i tak och goda möjligheter för att rigga teknik, vilket gör det enkelt att skapa precis vad du vill på ytorna. Vi gillar också att Hangaren ligger i ett kreativt område utanför city, eftersom vi lätt kan samarbeta med olika partners i närheten. Logistiken blir smidig när man kommer med stora trailers med teknik, och vi kan jobba nära och personligt tillsammans med Hangarens personal. 

Demo Days after work är öppet och gratis för alla verksamma inom eventbranschen.

Anmäl dig här

Subtopia

unnamed 4

Konferens och event på Subtopia

De högsta hoppen uppstår i den mest avslappnade miljön. Subtopia är först och främst fullständigt osnobbigt, något som är nödvändigt om målsättningen är god gruppdynamik och en vänlig och kreativ atmosfär. Folk som vistas och jobbar här till vardags kommer från hela världen och arbetar med film, musik och cirkus. Det känns i själva luften i våra lokaler. Förutom alla självklara saker som man vill ha under en konferensdag (bra mat, teknik, you name it), erbjuder vi cirkus- och graffiti-, musikstudio- eld- och dansworkshops. Subtopia har allt. Du kan till och med ha en egen minifestival här, det har faktiskt hänt på riktigt. Vi fixar!

Lokaler vi erbjuder för event, företagsfester, möten och konferenser:

Hangaren Subtopia 300 - 2500 pers
Loftet, sittande 200 pers, stående 300 pers
Himmelriket upp till 30 pers
Paradiset upp till 20 pers
Tornet upp till 12 pers
Samt ytterligare lokaler för workshops, eventproduktion och backstageområde

Hitta oss

Subtopia finns på Rotemannavägen 10 i Alby, Botkyrka. 15 min med bil från Stockholm City. Du kan även komma till oss med tunnelbana!
https://www.subtopia.se/kontakt/hitta-hit/

Kontakta oss:

Kristina Hagos Subtopia

Kristina Hagos
Projektledare arrangemang
08 – 599 07 546
073 – 960 70 46
kristina.hagos@subtopia.se
https://www.subtopia.se/hyr/

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Marknadskoordinator Klövern Stockholm Norra
  • Handläggare/ansvarig möteslogistik
  • Creative Meetings söker eventprojektledare
  • Kommunikatör med ansvar för konferenser och event
  • Event Coordinator for Impact Week

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Konferens

Digitala möten – och så får man träffas fysiskt också!

Eventbyrå

Här bjuder Peter Winitsky från Creative Meetings på sina tankar om höstens event: I tider som dessa är det extra viktigt med klok kommunikation. Dels råder det kunskapstörst – men inte minst behöver man värna sin kultur när mycket nu är annorlunda. Bara en sån sak som att många både nu och framöver jobbar hemifrån – vad innebär det för den interna kulturen?

Sommar studio

Onemotion släpper koncept för digitala sommaravslutningar

Eventbyrå

Efter succén med paketerade digitala julfester släpper Onemotion nu den digitala sommarfesten, ett kostnadseffektivt sätt att avsluta första halvåret för personal eller kunder i ett somrigt format fyllt med sommarkänsla, information och sociala aktiviteter.

Ann Jacobsson

Otomteblossiga upplevelser för Årets byrå

Eventbyrå

Heja! fortsätter att leverera otomteblossiga upplevelser, ett ord som beskriver insatser som ger önskad effekt och sprakar över lång tid. Efter ha varit nominerade flera gånger tog de i år hem vinsten som Årets event & brand experience 6-25 Mkr.

Mest läst

Karlstad

Karlstad CCC erbjuder ny studiolösning i samarbete med JK Ljud & Ljus

Karlstad CCC erbjuder tillsammans med JK Ljud & Ljus en ny studiolösning för stora och små produktioner. Studio Sola är en flexibelt uppbyggd studio med tre inspelningsmiljöer.
lista: 15 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 31 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Jirango

Eventplattformen Jirango utvecklas med backstage funktioner

Den svenskutvecklade digitala eventplattformen växer vidare med nya funktioner. Nya modulen ger nu talarna möjlighet att samlas backstage helt virtuellt, där man kan förbereda sin presentation innan man går upp på scenen.
Konferens

Digitala möten – och så får man träffas fysiskt också!

Här bjuder Peter Winitsky från Creative Meetings på sina tankar om höstens event: I tider som dessa är det extra viktigt med klok kommunikation. Dels råder det kunskapstörst – men inte minst behöver man värna sin kultur när mycket nu är annorlunda. Bara en sån sak som att många både nu och framöver jobbar hemifrån – vad innebär det för ...
motorbanor

Lista: Svenska motorbanor

Vi listar här motorbanor i Sverige där du kan genomföra företagsevent och andra upplevelser som Race Taxi, provkörning av superbilar, hyr en hel bana till din kickoff, konferens eller ditt kundevent. Listan innehåller 18 riktiga racerbanor och ett tiotal mindre banor.

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

Hanna Johansson till Clarion Grand Hotel Helsingborg

Ny General Manager på Clarion Grand Hotel Helsingborg

På nytt jobb

Clarion Grand Hotel Helsingborg är ett av Helsingborgs mest klassiska hotell med en unik historia och atmosfär. Hotellet satsar för framtiden och nu tillträder en General Manager.

Ewa Woldenius

Sara Törn och Ewa Woldenius nya chefer på konserthuset

På nytt jobb

Nu är det klart! Sara Törn axlar rollen som produktionschef och Ewa Woldenius blir ny marknads- och försäljningschef på Vara Konserthus. Varken Ewa eller Sara är nya ansikten för konserthuset eftersom de under det senaste året har haft rollerna som tillförordnad marknads- respektive produktionschef.

Emelina Lindberg

Ny Sälj- och Marknadschef till RestaurangAssistans

På nytt jobb

Emelina Lindberg-Filippopoulou är RestaurangAssistans nya Sälj- och Marknadschef. Emelina har en bred bakgrund inom besöksnäringen och mötesindustrin och kommer senast från Parks and Resorts.

Gästskribenter

Konferens

Digitala möten – och så får man träffas fysiskt också!

Eventbyrå

Här bjuder Peter Winitsky från Creative Meetings på sina tankar om höstens event: I tider som dessa är det extra viktigt med klok kommunikation. Dels råder det kunskapstörst – men inte minst behöver man värna sin kultur när mycket nu är annorlunda. Bara en sån sak som att många både nu och framöver jobbar hemifrån – vad innebär det för den interna kulturen?

Vilken solbränna vill du ha?

Gästskribent

I denna krönika skriver Antoni Lacinai om vad bokare och föreläsare bör ha klart för sig innan de går in i ett samarbete.

Framtidens mässor

Hur kommer framtidens mässor se ut? Kommer det finnas behov för fysiska mässmontrar? Och hur kommer de fungera?

Expo

Det här är frågor som många av kunderna ställer till företaget Adapt just nu, här bjuder Viking Grandin från Adapt på sina spaningar om framtidens mässor. – Mässarrangörerna funderar på om det finns en framtid i att fortsätta arrangera mässor efter pandemin. Och utställarna försöker planera hur deras eventuella mässdeltagande skall se för att kunna attrahera monterbesökare. Den stora frågan är naturligtvis om den fysiska mötesplatsen fortfarande behövs. Kommer man som mässarrangör kunna attrahera tillräckligt många utställare och besökare? Vad tror du?

Jorgen

Distribuerade upplevelser kan vara besöksnäringens framtid

Gästskribent

Mest troligt är det en helt ny värld som väntar oss alla efter pandemin. För besöksnäringen och upplevelseindustrin kommer det bli extra tydligt. Men en kris innebär i regel lika mycket möjligheter som utmaningar. Många har redan visat stort prov på kreativitet och fått kvitto på att det lönar sig. För den som kan och orkar ställa om väntar en ljus framtid. Distribuerade upplevelser som konsumeras i människors hem, på arbetsplatser, eller på restauranger och barer som blir publika vardagsrum. Det är bara några av alla möjligheter som väntar.

Jorgen

Några hundra på plats och tusentals på distans under framtida event

Gästskribent

När event och möten digitaliserats i expressfart ritar det om kartan för alla som arrangerar eller arbetar med event och möten. Att kunna delta på distans, gärna som grupp, blir ett hygienkrav. Event och möten kommer också arrangeras parallellt på olika platser, uppkopplade mot varandra, och några bli tittfria. Det är exempel på saker vi mest troligt får uppleva under de kommande åren.

Jorgen

Små event får större budget när det lilla blir det nya stora

Gästskribent

Efter pandemin har många fått en ny syn på vad jobbet är, när och var man gör det. Det innebär slutet för nio-till-fem-samhället. Det lilla blir det nya stora och man kommer lägga mer pengar på mindre möten och event. Ute blir det nya inne och det man ska åstadkomma kommer styra valet av plats i större omfattning. Det är några av event- och mötestrenderna för 2021 och framåt.

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Telia meetapp

Telias digitala konferens: ”Det var en livräddare att kunna skicka ut påminnelser!”

Annons

I höstas genomförde Telia en heldigital konferens där de använde MeetApp som digital mötesplats. Vi har träffat Shani Persson, Development Lead på Telia och medarrangör av konferensen, för att höra lite om hennes upplevelser.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff