eventeffect.se
Mycket event-admin med excelark och manuella processer?

Event-admin med excelark och manuella processer?

Hallå där...

Behovet av att i realtid ha koll på inbjudningar, påminnelser, skapa relevanta registreringssidor och öka sin ROI resulterade i all-in-one-lösningen InviteDesk. Erik Engström vet när det är läge att skippa excelarken!

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Destinationsutveckling
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Uthyrning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • Eventyr Nine Yards
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Cirkus Venues
    • Fotografiska
    • Radisson Hotels
    • Octanorm
    • Bookabus.com
    • Lyyti
    • Adapt
    • Space
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Partnerartiklar » Söker du lokal för ett stort evenemang?

2022-03-09 | Annons | Subtopia

Söker du lokal för ett stort evenemang?

Hangaren är den perfekta lokalen för stora evenemang av skiftande karaktär. Med sina 2150 kvm rymmer Hangaren mycket människor samtidigt som den öppna ytan kan förvandlas för att passa många olika ändamål. Här är några exempel på stora evenemang typiska för Hangaren:

Söker du lokal för ett stort evenemang?
Foto: Björn Babba Callius

Techmässa

På grund av den öppna ytan, takhöjden och att det finns fästpunkter över hela lokalen erbjuder Hangaren idealiska möjligheter för avancerade och unika tekniska lösningar. Dessutom går det att köra in såväl bilar som lastbilar från flera håll.

Söker du lokal för ett stort evenemang?

Stora middagar

Som mest har vi haft 1300 personer för sittande middag i Hangaren. Vill man även ha en större scen rekommenderar vi 1000 personer. Då kan man få sig såväl storband som cirkuskabaré till maten. Backstageområdet, med bland annat 16 loger, är också utmärkt att ha vid så stora evenemang.

Söker du lokal för ett stort evenemang?
Foto: Petter Hellman

Fest med festivalkänsla

Ytterligare en bra funktion är att hela Hangarens ytterområde är inhägnat med två separata grindar. Det ger dig kontroll över området och perfekta förutsättningar för att låta evenemanget även ta plats utomhus. Det tillåter dig att hålla samman gruppen på ett enkelt sätt. Hangaren har dessutom flera stora portar så en somrig dag kan man med fördel låta dem stå öppna och skapa en fest med festivalkänsla där inne och ute hänger samman.

Oavsett vilket stort evenemang du planerar så hjälper vi dig hela vägen från idé till genomförande med såväl planering i lokalen och service som underhållning och workshops. Hör av dig!

Mer information om Hangaren hittar du här: https://www.subtopia.se/hangaren-subtopia/

subtopia

Subtopia har 15 000 kvm lokaler och studior, lång erfarenhet av konferens- och eventarrangemang och ett nätverk av företag som arbetar med allt från dekorbygge till eventunderhållning. Tillsammans med ett konstgalleri med muralmålningar och kulturhistoriska byggnader gör det oss till en proffsig och inspirerande plats för alla typer av events, företagsfester och konferenser.

Välkomna!

Lokaler vi erbjuder för event, företagsfester, möten och konferenser:

Hangaren Subtopia 300 - 2500 pers
Loftet, sittande 200 pers, stående 300 pers
Himmelriket upp till 30 pers
Paradiset upp till 20 pers
Tornet upp till 12 pers
Samt ytterligare lokaler för workshops, eventproduktion och backstageområde

Hitta oss

Subtopia finns på Rotemannavägen 10 i Alby, Botkyrka. 15 min med bil från Stockholm City. Du kan även komma till oss med tunnelbana!
https://www.subtopia.se/kontakt/hitta-hit/

Kontakta oss:

Kristina

Kontaktperson
Kristina Hagos
Chef Arrangemang

kristina.hagos@subtopia.se

08-599 07 546
073-960 70 46

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Sälj och projektledning för möten & event
  • Nu växlar vi upp…
  • Produktionsledare Eventteknik – Stockholmsmässan
  • Erfaren produktionsledare till EVENTYR NINE YARDS
  • Eventpersonal till spännande uppdrag på Arlanda
  • Content creator till the Winery Hotel

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

BANG Agency ny partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm

BANG Agency ny partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm

Eventbyrå

Kommunikationbyrån BANG Agency har blivit utvalda som exklusiv partner i Sverige för det europeiska nätverket Pomilio Blumm. Denna nya allians är en milstolpe i BANG Agencys resa mot att erbjuda ännu mer internationell kommunikation.

Eventpodden

Peter Wintsky återvänder som gäst i Eventpodden #70

Eventbyrå

Talarcoaching är tema i detta avsnitt. Efter att ha lyssnat på en ofantlig massa företagsledare på scenen i sin roll som ansvarig på Creative Meetings, har nu Peter startat Talarcoaching.

Homage breddar utbudet med ny konceptavdelning

Homage breddar utbudet med ny konceptavdelning

Eventbyrå

Hybridbyrån Homage fortsätter att växa. De senaste tillskotten är Julia Widlund och Mimmi Johansson Bäckström, som tillsammans med ett gäng kollegor bildar en ny avdelning där kreativitet och PR-drivna aktiveringar står i fokus.

Mest läst

Nya ansikten hos PS Occasion

Nya ansikten hos PS Occasion

Brand Experience byråns nya medarbetare har värvats från bland annat Red Bull och United, och utöver att produktion stärks upp görs ytterligare satsning på film- och innehållsproduktion.
teambuildingaktivitet

Lista: Teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Bokslutsspecial: Så går det för Sveriges stora monterbyggare

Bokslutsspecial: Så går det för Sveriges stora monterbyggare

Vi på Eventeffect har nu sammanställt en lista över 20 bolag där boksluten nu är offentliga, vi lyfter fram siffror för omsättning och resultat från 2022.
Lista: Svenska motorbanor

Lista: 28 svenska motorbanor

Vi listar här motorbanor i Sverige där du kan genomföra företagsevent och andra upplevelser som Race Taxi, provkörning av superbilar, hyr en hel bana till din kickoff, konferens eller ditt kundevent. Listan innehåller 18 riktiga racerbanor och ett tiotal mindre banor.
Meetly vinner upphandling med ett affärsvärde om 55 miljoner kronor

Meetly vinner upphandling med ett affärsvärde om 55 miljoner kronor

Meetly fortsätter att växa, denna gång genom ett nytt avtal med Telge, Södertälje kommun, Nykvarn kommun och Salems kommun.

Branschfolk

Marcus Baker Mässbolaget – Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Branschfolk

Nu är mässor och event tillbaka och entusiasmen är stor efter nästan två års lock down. För många av mässföretagen har det blivit en kickstart som inneburit utmaningar. Det är kortare tidsmarginaler och önskemålen ser nu annorlunda ut.
– Det är ett högt tryck bland företag att exponera sig och fler vill nu visa sig på marknaden, både i Sverige och internationellt, vilket är superroligt, säger Marcus Baker på Mässbolaget.

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Folk i karriären

Quality Hotel Arlanda XPO tillsätter ny Hotelldirektör

Quality Hotel Arlanda XPO tillsätter ny Hotelldirektör

På nytt jobb

Den 11 september startade Hanna Ringdahl som Hotelldirektör för hotellet. Hanna har en gedigen bakgrund inom hotellbranschen och kommer med omfattande erfarenhet från olika ledande befattningar inom Strawberry.

En ny duo ska fortsätta befästa Helsingborg på hotellkartan

En ny duo ska fortsätta befästa Helsingborg på hotellkartan

På nytt jobb

Två nya kvinnliga ledare intar positionerna som VD och hotelldirektör för de två Clarion Hotel i Helsingborg. Tillsammans vill de jobba strategiskt och långsiktigt med destinationen.

Nya ansikten hos PS Occasion

Nya ansikten hos PS Occasion

På nytt jobb

Brand Experience byråns nya medarbetare har värvats från bland annat Red Bull och United, och utöver att produktion stärks upp görs ytterligare satsning på film- och innehållsproduktion.

Gästskribenter

Krönika: Nyckelrollen för succé i konferenser och event

Krönika: Nyckelrollen för succé i konferenser och event

Gästskribent

Har du tänkt på vilken avgörande roll en moderator har för framgången och resultatet från ett möte?

Nio tips för att lyckas med panelsamtal i Almedalen

Nio tips för att lyckas med panelsamtal i Almedalen

Gästskribent

Business, bubbel och babbel. Tre obligatoriska ingredienser för en klassisk almedalsvecka där det sistnämnda, alltså babblet, ofta förpackas i form av panelsamtal i mängder. Och vi kan nog alla vara överens om att de där panelsamtalen inte alltid blir helt hundra. Här kommer några av Talarföreningens erfarna moderatorer med sina nio bästa tips för ett lyckat panelsamtal i Almedalen.

Krönika: Skriv något om hållbarhet, sa chefen

Krönika: Skriv något om hållbarhet, sa chefen

Eventbyrå

Byråvärlden är enkel på många sätt. Vi säljer tid, erfarenhet, kompetens och talang. En tjänst. Hur vi än kämpat och försökt så ser byråerbjudanden luddiga och lika ut. Fråga bara en kund så får du se.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som besökare tänka på?

Gästskribent

Almedalen är en av de viktigaste (om inte DEN viktigaste) demokratiska mötesplatsen vi har i Sverige. Politiken och näringslivet. Avlönade och ideella. Myndigheter och media. Föreningar och organisationer. Alla möts på en och samma plats. Som besökare är Almedalen en väldigt speciell plats där du har ett ansvar att se om dig själv och dina kollegor, så att ni alla kommer hem tryggt och säkert.

Konferensresa ansågs skattepliktig

Rättsfall: Konferensresa ansågs skattepliktig

Gästskribent

Kammarrätten i Sundsvall har i flera avgöranden den 17 mars 2023 fastslagit Skatteverkets ursprungliga beslut avseende förmånsbeskattning och skattetillägg kopplat till deltagande i en konferensresa.

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som arrangör tänka på?

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som arrangör tänka på?

Almedalen

Almedalen är en av de viktigaste (om inte DEN viktigaste) demokratiska mötesplatsen vi har i Sverige. Politiken och näringslivet. Avlönade och ideella. Myndigheter och media. Alla möts på en och samma plats. Ur ett säkerhetsperspektiv är Almedalen en väldigt speciell plats där man som arrangör har ett stort ansvar att se till att eventet ni arrangerar är tryggt och säkert.

Vi har hindrat 1642 ton Co2 att nå atmosfären – men vi är inte nöjda än!

Vi har hindrat 1642 ton Co2 att nå atmosfären – men vi är inte nöjda än!

EVENTYR NINE YARDS

När vi skapade vår långsiktiga strategi att bli Nordens ledande eventbyrå 2023 så var hållbarhet ett område som vi gav stort utrymme i planen. Ingen aktör i vår bransch hade gått hela vägen på det här området och vi ville erbjuda ett alternativ där det skulle vara enkelt för kunden att välja rätt – och på så sätt göra mindre påverkan på vår planet.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Krönika: Flexibla arbetssätt kräver tydlig chef

Gästskribent

Att chefen vågar vara tydlig och gå före blir allt viktigare i takt med att arbetsvardagen blir alltmer flexibel. Läs Fredrik Bauers senaste krönika om chefens roll som ett föredöme i de organisationer som har mest effektiva möten. I slutet får du tre frågor att diskutera som snabbt gör era möten mer effektiva

7 tips om hur du kan öka din kreativa förmåga

7 tips om hur du kan öka din kreativa förmåga

Gästskribent

Jag erkänner! Jag är inte helt bekväm nu. Att komma med tips och idéer skulle ju kunna uppfattas som rätt stroppigt. Eller? Men, kärleken till det jag gör och brinner för är dock större än min rädsla, så det är med stor ödmjukhet som jag fortsätter skriva. För det jag vill dela med mig av är saker jag påminner mig själv om dagligen i min strävan att utveckla mig själv och andra runt omkring mig.

Mässor fungerar – på många olika sätt

Lyckas på mässa – arrangörens bästa tips

Expo

Ställa ut på mässor fungerar, men det gäller att planera och utföra sitt deltagande på rätt sätt. Då kan mässmediet ge effekter som få andra medier kan erbjuda. Erik Säfvenberg, marknadschef på Nolia som är Norrlands största mäss- och eventföretag, ger en omfattande guide i mässmediets olika användningsområden, funktioner och en hint om framtiden.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Gästskribent

Eventsäkerhet är ett ord som ofta ger associationer till vakter med snäcka i örat, kravallstaket och kanske inte alltid en så inbjudande känsla. Begreppet ”trygga event” dök i princip upp under pandemin och handlade om hur man skulle kunna erbjuda ”trygga event” i innebörden att det fanns handsprit och skyltar som uppmanade att hålla avstånd.

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Gästskribent

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

”Maten är minst lika viktig som själva mötet”

”Maten är minst lika viktig som själva mötet”

Annons

Vilken betydelse har maten vid en event, mässa eller konferens? Och hur säkerställer man kvaliteten på måltider för upp till 8 500 gäster? Det vet platschef Johan Stridh på Mässrestauranger, som blir restauratör för den nya internationella mötes- och eventarenan Scandinavian XPO som öppnar i november.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff