eventeffect.se
Fotografen: Vikten av visuell kommunikation

Fotografen: Vikten av visuell kommunikation

Hallå där...

När Marie-Therese gick sista terminen på 4-årig teknisk linje sommarjobbade hon hos en fotograf vilket blev vändpunkten för Marie-Therese då hon valde att inte fullfölja sin plan efter avslutade studier. Hon bytte spår till att bli fotograf i stället. Här guidar hon oss varför den visuella kommunikationen är så viktig för dig och ditt företag.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2019-01-14 | Annons | Subtopia

Subtopias hangar: en flexibel arena för galor, mässor och konserter

Med ett stort backstageområde, inhägnat arenaområde med parkering för produktionsteamet, en öppen yta där man kan bygga efter behov, en stor läktare och pålat golv som tål tunga vikter så är Subtopias hangar ett bra val för de flesta tillställningar i Stockholm, såsom en konferens, ett event eller inspelning av en tv-show. Subtopias chef för arrangemang, Kerstin Fagervall, berättar om arenan som klarar allt från bilmässor till opera.

Subtopias hangar: en flexibel arena för galor, mässor och konserter
Kerstin Fagervall

Jag promenerar från Subtopias huvudbyggnad ner mot Albysjön. Där vid vattnet ligger Subtopias hangar, en flexibel event och konferensyta. För att ta reda på mer om Hangaren så har jag stämt träff med Kerstin Fagervall som är ansvarig.

– Hangaren har bland annat huserat konferenser, bilmässor, tv-galor, konserter, välgörenhetsgalor, produktionsrep, opera och teater.

När jag går in i Hangaren så ser jag det mesta av lokalen. Det finns tre portar att ta sig in genom, och två av dem rymmer en lastbil. Hangaren är en nästan helt öppen yta, påpekar jag och Kerstin Fagervall nickar instämmande.

– Det finns alltså bra möjligheter att göra rum i rummet. Man kan bygga foajé, garderober eller väntrum till galan. Ytan kan dukas upp med runda bord. Eller så kan ni ta in vår läktare som kan flyttas och byggas upp efter behov. Med en högdel som tål de flesta stora arena-showers riggning och en yta som kan byggas om efter behov så platsar det mesta hos oss.

Väggarna är ljusgrå, vilket gör att de kan ljussättas, säger Fagervall och ler. Hon berättar också att eftersom Hangaren tidigare varit ett virkeslager så tål det rejäla tyngder.

– Vi har haft en bassäng med 44000 liter vatten på scen. Få eventlokaler klarar en sådan vikt. Hangaren ligger också i markplan, vilket förenklar förflyttningar.

Subtopias hangar: en flexibel arena för galor, mässor och konserter

Bakom Hangaren finns ett hus anslutet till huvudbyggnaden. Kerstin Fagervall berättar att det är ett backstageområde.

– Det kan vi skryta med, för att det är få som har 16 loger, ett produktionskontor och en matsal. Det passar bra för galor, seminarier och föreläsningar så att artister och talare kan värma upp utan att störa de som står på scen. Och är man kvar under en längre tid så finns även tvättstuga på plats.

Det inhägnade området som omger Hangaren kan användas till att skapa en festivalkänsla på sommaren. Där kan man ta in foodtrucks eller bygga upp ett kök för servering av mat till gästerna. Det finns också gratis parkering, och vill man bara få vara i ro när man repar så funkar det inhägnade området bra även för det.

Lite specifikationer

  • Ljudmässigt: ljuddämpat, men ej helt ljudisolerat.
  • Brandklassad för 2500 stående.
  • Har haft 1200 sittande matgäster.
  • Läktare med upp till 900 platser (byggs efter önskemål).
  • Toaletter för upp till 800 personer, samt enkel anslutning till kompletterande toalettvagnar.

Subtopias hangar: en flexibel arena för galor, mässor och konserter   Subtopias hangar: en flexibel arena för galor, mässor och konserter

subtopia

Subtopia har 15 000 kvm lokaler och studior, lång erfarenhet av konferens- och eventarrangemang och ett nätverk av företag som arbetar med allt från dekorbygge till eventunderhållning. Tillsammans med ett konstgalleri med muralmålningar och kulturhistoriska byggnader gör det oss till en proffsig och inspirerande plats för alla typer av events, företagsfester och konferenser.

Välkomna!

Lokaler vi erbjuder för event, företagsfester, möten och konferenser:

Hangaren Subtopia 300 - 2500 pers
Loftet, sittande 200 pers, stående 300 pers
Himmelriket upp till 30 pers
Paradiset upp till 20 pers
Tornet upp till 12 pers
Samt ytterligare lokaler för workshops, eventproduktion och backstageområde

Hitta oss

Subtopia finns på Rotemannavägen 10 i Alby, Botkyrka. 15 min med bil från Stockholm City. Du kan även komma till oss med tunnelbana!
https://www.subtopia.se/kontakt/hitta-hit/

Kontakta oss:

Kristina

Kontaktperson
Kristina Hagos
Chef Arrangemang

kristina.hagos@subtopia.se

08-599 07 546
073-960 70 46

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Informationsteknik söker en projektledare till Systeminstallation i Göteborg
  • Business Development Manager – Eventomatic
  • Evenemangspersonal till evenemangsbyrån robot
  • Produktionsledare Projektledare till evenemangsbyrån robot
  • Säljare – evenemangsbyrån robot
  • Säljande junior projektledare till Byrå Femtiotvå

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

ActiPro Event vinner fyra upphandlingar

ActiPro Event vinner fyra upphandlingar

Eventbyrå

Linköpings baserade ActiPro Event har i dagarna fått tilldelningsbesluten för fyra upphandlingar av eventtjänster.

Passion Lab blir ny partner och kommunikationsbyrå till Svensk Innebandy

Passion Lab blir ny partner och kommunikationsbyrå till Svensk Innebandy

Eventbyrå

Kommunikationsbyrån Passion Lab blir ny strategisk och kreativ byråpartner till Svensk Innebandy och väljer samtidigt att gå in som nätverkspartner. Tillsammans ska parterna nu fortsätta att öka intresset för sporten såväl som bygga engagemanget för hemma-VM 2024 i Malmö.

LIWLIG förvärvar dansk eventbyrå och växer till en 100 miljoner euros eventkoncern

LIWLIG förvärvar dansk eventbyrå och växer till en 100 miljoner euros eventkoncern

Affärer

Nordens största eventkoncern LIWLIG slutför milstolpe i nordisk expansion genom att förvärva danska eventbyrån Welcome A/S. Förvärvet tar hållbara events till den danska marknaden och möjliggör mer omfattande eventtjänster för sina kunder.

Mest läst

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
ActiPro Event vinner fyra upphandlingar

ActiPro Event vinner fyra upphandlingar

Linköpings baserade ActiPro Event har i dagarna fått tilldelningsbesluten för fyra upphandlingar av eventtjänster.
Välkommen till Mötesbaren den 26 januari på Epicenter Stockholm

Välkommen till Mötesbaren den 26 januari på Epicenter Stockholm

Den första Mötesbaren för året hålls på Epicenter i Stockholm, Nordens första innovationshus. Anmäl dig redan i dag för att säkra din plats på minglet och till en förhandsvisning av anläggningen. (Över 150 anmälda, fortfarande några platser kvar!)
Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Branschfolk

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Helena Wennerström

Staden vid sundet har varit kärnan i Helena Wennerströms yrkesliv

Branschfolk

Sedan Helena Wennerström flyttade till Helsingborg på 90-talet så har staden varit ett återkommande tema i hennes yrkesliv. Med ledande roller på Helsingborgs Dagblad, Väla Köpcentrum och HIF så har hon staden i sitt hjärta.

Folk i karriären

Dan Allen blir projektledare på Visit Umeå

Dan Allen blir projektledare på Visit Umeå

På nytt jobb

Från den 18 januari är Dan Allen, välkänd företagsprofil som drivit den populära restaurangen Root Tavelsjö, anställd projektledare för projektet Västerbotten Sweden på Visit Umeå. Under 3 år ska han tillsammans med representanter från hela Västerbotten arbeta för en internationalisering av regionens besöksnäring.

Ulrika Bergström blir ny hotelldirektör på Smådalarö Gård Hotell & Spa

Ny hotelldirektör på Smådalarö Gård Hotell & Spa

På nytt jobb

Ulrika Bergström blir ny hotelldirektör på Smådalarö Gård Hotell & Spa då nuvarande direktör, Christian Madsen tar en central position som affärsområdeschef för Hotell & Möten inom Sabis. Sabis driver destinationerna: Smådalarö Gård Hotell & Spa, Krusenberg Herrgård och Fågelbrohus.

Informationsteknik fortsätter rekrytera välkända namn

Informationsteknik fortsätter rekrytera välkända namn

På nytt jobb

På kort tid har flera välkända personer anslutit till Informationsteknik och nu ytterligare tre personer till teamet i Stockholm.

Gästskribenter

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Gästskribent

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Vem tänker på musiken på din fysiska konferens?

Gästskribent

Låt inte musiken bli en fråga där du i sista minuten ber ljudteknikern att spela valfri spellista från Spotify, skriver Tommy Brotte i denna krönika.

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Så lyckades The Sales Conference leverera lika bra upplevelse digitalt som på plats

Så lyckades The Sales Conference leverera lika bra upplevelse digitalt som på plats

Annons

Med det nya hybrida landskapet medföljer nya spelregler och utmaningar för eventarrangörer. Efter pandemin har miljonfrågan varit hur du levererar likvärdig upplevelse digitalt som fysiskt, vilket har fått arrangörer att klia sig i huvudet. Årets upplaga av The Sales Conference lyckades med den bedriften genom att erbjuda en sensationell hybridkonferens på Globen Annexet i Stockholm.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff