CONVENDUM erbjuder kontors- och konferenslösningar i premiumsegmentet på centrala lägen i Stockholm och Göteborg. Sedan sommaren 2017 har de samarbetat med TimeToMeet – Sveriges smidigaste tjänst för att söka, jämföra och boka möteslokaler online. Ett samarbete som inte enbart ger stora fördelar för CONVENDUM som anläggning, men även för slutkunden i form av en förkortad bokningsprocess.
Hej Oscar, berätta kort om CONVENDUM!
– Vi jobbar för att hjälpa företag att fokusera på deras kärnverksamhet och förenkla deras vardag. För oss handlar det om att underlätta och samtidigt förmedla en upplevelse och känsla för våra medlemmar och externa gäster. Jag har fått höra att besökare ofta upplever att de har kommit in på ett spa eller en förstklassig hotellounge när de kommer till oss. Utmaningen för oss är att få den känslan att bestå – och i det arbetet spelar vår bokningsprocess och service en avgörande roll.
Varför började ni samarbeta med TimeToMeet?
– Vi vill hela tiden sätta våra medlemmar och kunder i fokus genom att verkligen lyssna på vad de behöver. Vi valde att samarbeta med TimeToMeet för att kunna ge den service kunderna efterfrågar och som genomsyrar hela vår verksamhet även när det kommer till bokningar – det vill säga en bokningsprocess som andas enkelhet, tillgänglighet och professionalism.
– Vi vill ligga i framkant vad gäller service och teknik, så för oss betyder det också mycket att TimeToMeet tänker på ett nytt sätt och låter oss bli mer digitala.
Hur ser samarbetet ut rent praktiskt?
– Dels finns vi listade och bokningsbara på TimeToMeets hemsida och dels har vi deras bokningsmotor på vår egen hemsida, som gör det möjligt för våra kunder att boka våra lokaler direkt online.
Hur arbetade ni innan ni började jobba med TimeToMeet?
– Vi använde flera av de traditionella mötesbokningsplatserna, som fungerar så att när man får en förfrågan, så ska man svara på den snabbt – helst inom några minuter. Och då är det ändå inte säkert att man vinner kunden.
Vilka är de främsta fördelarna för er med TimeToMeets marknadsplats och bokningsmotor?
– Att de förenklar livet både för slutkunden och oss på CONVENDUM. För kunden innebär det att de får en väldigt bra bild av oss via deras hemsida. TimeToMeets marknadsplats fungerar som ett skyltfönster för oss. Båda tjänsterna är lätthanterliga och kunderna behöver inte vänta på svar. De går in och väljer datum, hel- eller halvdag och sen är det bara att fylla i sina uppgifter och så får de en bekräftelse direkt.
– Och för oss som anläggning betyder det att vi får allt klappat och klart. Vi får in fler bokningar plus att det sparar oss väldigt mycket tid, vilket gör att våra säljare kan fokusera på andra saker än att skicka offerter hela tiden där man inte vet om det blir något. Dessutom får vi en bra exponering av vårt varumärke genom att synas på TimeToMeets marknadsplats.
Hur är det att komma igång med TimeToMeet?
– Jag upplever implementeringsprocessen som väldigt enkel och smidig med snabb support. Jag ger stödet vi fick från TimeToMeet när vi skulle komma igång 10/10 i betyg!
Och hur upplever du det löpande arbetet med att vara igång på TimeToMeet?
– Det är mycket lättstyrt och jag tycker det funkar väldigt bra med tanke på hur mycket bokningar som kommer in.
Hur ser ni på mötesbranschens framtid?
– Mötes- och konferensbranschen har ett par år på nacken och är väldigt analog. Jag är förvånad över att den inte är mer digital än vad den är, men jag är övertygad om att mötesbranschen kommer växa mer online. Det är så många andra branscher som blir digitala, så varför skulle inte den här branschen bli det också?