eventeffect.se

”Vi suger åt oss av omvärldsinformation för att kunna tolka framtiden”

Destination

Möt Anna Lakmaker, vd för Destination Sigtuna som berättar om sitt arbete.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Hitta Julbord
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Meetapp
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Nine Yards
    • Golfbaren
    • Rider
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2018-12-11 | Annons | Uppsala Konsert & Kongress

Ett prisbelönt personalevent fyllt av interaktion och snabba kast

När det världsledande företaget skulle samla alla sina svenska medarbetare blev det framsynta eventbyrån Eventyr som fick uppdraget att sy ihop en interaktiv heldag på Uppsala Konsert & Kongress – och det med den äran. Dagen blev en succé, och förtjänade Eventyr en silverplats i den tunga branschtävlingen Gyllene Hjulet.

Hur bär man sig åt för att effektivt peka ut riktningen för sina anställda, så att de alla drar åt samma håll? En början är att samla alla på samma ställe – vilket förstås är lättare sagt än gjort när det rör sig om uppåt 700 personer. Med hjälp av modern teknik och Uppsala Konsert & Kongress smarta lokaler för stora event med många parallella aktiviteter överbryggades utmaningarna, och personaldagen blev en av årets absoluta höjdpunkter.

automatiskt utkast

”Anläggningen valdes efter eventets utformning och kundernas önskemål om att inte vara alltför långt bort, det vill säga inom kort bussavstånd från kontoret, city och deltagarnas hem”, berättar Marie Blomqvist, sales manger på Eventyr. ”Vi önskade oss också en konferensanläggning med sluttande sittning för upp till 700 personer, samt separat middagslokal och ytterligare ytor för mingel, afterwork och fest i andra delar av samma byggnad. Fördelarna för oss denna gång var närheten till Stockholm och Arlanda dit deltagarna smidigt och kostnadseffektivt kunde åka med buss och även kommunalt och med egna bilar. Det var också en fördel att staden inte är alltför stor, så att deltagarna hade sitt boende på hotell inom kort gångavstånd från Uppsala Konsert & Kongress, och att vår digitala aktivitet kunde genomföras smidigt på stan”.

ett prisbelönt personalevent fyllt av interaktion och snabba kast

Dagen präglades av deltagande och smart teknik. Genom en särskilt framtagen app kunde företagets anställda ta del av löpande information, men också vara med och påverka programmet live. Lokalerna utnyttjades maximalt – från traditionell föreläsning i Stora salen till talkshow och senare galamiddag i föränderliga Sal D. Under den efterföljande festen ordnades också spelhall, disco och artistuppträdanden i flera av de mindre salarna.

ett prisbelönt personalevent fyllt av interaktion och snabba kast

En lika snabb omriggning med middagsdukning hade aldrig tidigare genomförts i Sal D. För att lösa den korta övergången köptes bland annat över 100 IKEA-bord in, som efter avslutat event skänktes till Röda Korset.

”Det var en utmaning med flödet när samtliga deltagare skulle förflyttas samtidigt, speciellt i samband med garderoben”, minns Marie på Eventyr. ”Det var också en del logistikutmaningar att flytta samtliga från den stora möteslokalen till den stora middagslokalen med långa rulltrappor. Dock var det smidigt att kunna styra om rulltrapporna när vi behövde ändra riktning på dessa och låta båda gå åt samma håll”.

ett prisbelönt personalevent fyllt av interaktion och snabba kast

Deltagaromdömena blev överväldigande, och i utvärderingarna fick eventet det högsta betyget någonsin. Att det blev en riktigt lyckad dag bekräftades när Eventyr tillsammans med kunden tilldelades en silverplacering i kategorin Årets interna event vid den prestigefulla branschgalan Gyllene Hjulet. Även bland UKK:s personal var stämningen på topp:

”Allra roligast var att det gick så himla bra och att verkligen alla i huset visade vad #teamUKK faktiskt kan göra!”, säger UKK:s Victoria Lindgren. ”700 personer skulle hämta ut sina jackor samtidigt som vi skulle rodda om i hela Sal D. Från biosittning med små soffbord till galadukning. Det krävdes mycket planering och personal men när vi höll på för fullt och allt bara flöt på fick man adrenalinrus, sån härlig känsla – ’Wow, team UKK, vi gjorde det verkligen’!”

ett prisbelönt personalevent fyllt av interaktion och snabba kast

Det silvervinnande gänget från Eventyr består av:

Marie Blomqvist – Client Director
Henrik Schönnings – Concept Manager
Niclas Rahm – Creative Director
Olle Hellström – Art Director
Lotta Catani – Project Manager

ukk logo namnbredvid cerise 1

Möten nära Sverige och världen

Uppsala Konsert & Kongress, UKK, ligger centralt i Uppsala med utmärkta kommunikationer såväl nationellt som internationellt, endast 18 minuter från Arlanda.

Flera olika och vitt skilda typer av evenemang kan äga rum parallellt i anläggningen. Flera olika och vitt skilda typer av evenemang kan äga rum parallellt i anläggningen. Vår egen restaurang finns på entréplan och där kan upp till 850 personer sitta ner och äta middag tillsammans. Vi är självklart Svanencertifierade och maten, med inspiration från hela världen, lagas på säsongens råvaror. 

På Uppsala Konsert & Kongress får din konferens eller ditt event ett lyft av modern teknik och ljusa, tillgängliga lokaler i olika storlekar. Stora, mångsidiga ytor ger kreativiteten fritt spelrum och allt behandlas av vår personal med högsta möjliga servicekänsla.

Dina idéer sätter gränserna – välkommen att inspireras!

En av Nordens främsta mötesplatser

Uppsala Konsert & Kongress är ett levande kulturhus och mötesplats, beläget mitt i en snabbt växande storstad där kreativitet, kultur, forskning och företagande frodas.

Anläggningen har sedan invigningen 2007 etablerat sig som en av Nordens mest omtalade, uppskattade och framgångsrika mötesplatser. I husets anpassningsbara lokaler anordnas varje år cirka 500 möten, mässor, små och stora konferenser, kongresser och internationella nätverksträffar.

På 14 600 kvadratmeter och fem scener genomför Uppsala Konsert & Kongress cirka 300 kulturevenemang årligen. Vi presenterar ett utbud som präglas av mångfald, angelägenhet och hög kvalitet.

se vÜra lokaler 1

bokningsfîrfrÜgan

Hör av dig till oss med din idé!

ann eriksson
Ann Eriksson
018 727 90 24
ann.eriksson@ukk.se

victoria lindgren
Victoria Lindgren
018 727 90 23
victoria.lindgren@ukk.se

Caroline Holm
018-7279029
caroline.holm@ukk.se

Besök oss online

Uppsala Konsert & Kongress är Uppsalas mest digitala företag 2018 enligt digitaliseringsindex.se – lär känna oss på ukk.se, Facebook och Instagram.

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • KAM till Eventyr
  • Vi söker eventpersonal till Göteborg!
  • Koordinator Lunds Universitet
  • Verkställande direktör till Svenska Möten
  • Projektledare till PassionLab

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

johan lundemo

Carlsberg väljer Göteborgsbaserad eventbyrå

Eventbyrå

Samarbetet sträcker sig över tre år och berör logistik och produktion. Avtalet gäller för festivaler, mässor och event i Sverige.

Bang

Bang och Göteborg & Co i nytt samarbete kring hållbarhetsinitiativ

Eventbyrå

Nu lanseras ett nytt hållbarhetsprojekt i Göteborg, Awake & Aware. Bakom initiativet står några eldsjälar på Göteborg & Co fast beslutna om att ta stadens hållbarhetsarbete till en ny nivå. Kommunikationsbyrån Bang vann efter tuff konkurrens den offentliga byråupphandlingen och har nu utvecklat identitet och form, och UX-byrån Osynlig står för sajten.

Mest läst

Svenska Möten om pandemilagen

Det här innebär pandemilagen för hotell – och konferensanläggningar

Hur många deltagare får företag samla till slutna möten på konferensanläggningar? Svenska Möten tagit fram ett material som hjälper hela industrin att navigera rätt när den nya pandemilagen börjar gälla.
Aros Congress Center

Aros Congress Center varslar alla medarbetare

"Nu väntar en tuff tid för alla parter. Vi har kontakter med flera av våra intressenter för att gemensamt se om det finns långsiktigt hållbara lösningar för framtiden", säger bolagets vd Tobias Hultberg.
jonkoping

Jönköping växer som mötesplats

Nu är byggnationen av nya Science Park Towers igång. Med sitt centrala läge och som granne till Jönköping University, kommer Science Park Towers att vara en självklar mötesplats där entreprenörskap och innovation möter utbildning och kunskap.
konkurs

Tuffa tider: Konferensanläggning har gått i konkurs

Bolaget har sin verksamhet i centrala Stockholm bara några hundra meter från centralen. Den 12 januari inleddes konkursen.
ny vd till nobis hotel

Ny vd till Nobis Hotel

Han började sin karriär som diskplockare på Café Opera. Närmast kommer han från Miss Clara där han arbetade som vd i fyra år.

Branschfolk

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

idg

IDG ställde om jättekonferensen Webbdagarna på fem dagar

Branschfolk

– Att hoppas att vardagen återgår till det normala kan vara riskfyllt, säger IDG:s vd Joakim Allwin, när han berättar om hur tidningsförlaget ställde om sin jättekonferens efter regeringens nya begränsningar.

Folk i karriären

rony forsberg

Han är ny vd för Leksand Resort

På nytt jobb

Han kommer närmast från rollen som vd på Jönköping Airport. Nu ska han leda arbetet med att utveckla Leksand Resort.

pernilla och jenny

Sånga-Säby rekryterar och siktar på att bli framtidens mötesplats

På nytt jobb

Lagom till jul började Pernilla Rehnberg på Sånga-Säby som ansvarig för hotell & restaurang. Hon kommer tillsammans med Jenny Baudou som blir ansvarig för nya projekt & upplevelser, att bygga upp det nya Sånga.

uppsala konsert kongress

Uppsala Konsert & Kongress tar in två nya talanger

På nytt jobb

Uppsala Konsert & Kongress fick en ny ägaridé tidigare i år och för att möta denna gör nu bolaget en rad satsningar inom flera områden.

Gästskribenter

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

simon strandvik

Simon Strandvik: ”Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent inom hållbarhet, Simon Strandvik skriver här i sin höstkrönika om vikten att vi prioriterar hållbarhetsarbetet när evenemangen drar igång igen.

så lyckas du med din native-marknadsföring tillsammans med eventeffect

Så lyckas du med din Native-marknadsföring tillsammans med Eventeffect

Annons

Vi har här sammanställt fem framgångsfaktorer för innehållsmarknadsföring utifrån faktiska erfarenheter som våra kunder haft under det senaste året. Kolla in erfarenheterna här.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff