eventeffect.se
IMG 6550

Svensk innovation: Mobil padelbana

Hallå där...

Eventeffect har pratat med serieentreprenören Christoffer Granfelt som ligger bakom SIME och Epicenter. Han är nu medgrundare till Instantpadel som har tagit fram en världsunik mobil padelbana som kan användas inomhus såväl som utomhus. Med hjälp av ett enkelt klicksystem samt stärkande stödben monteras banan upp på mindre än 4 timmar.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Rider
    • Sture
    • Inadra
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2019-11-11 | Söndagsprofilen

Peter Winitsky: ”Ingen eventbyrå tackar nej till fler uppdrag än oss”

Eventfantasten och fotbollsnörden Peter Winitsky har sedan 20 år tillbaka drivit eventbyrån Creative Meetings, som aldrig visat röda siffror i sina bokslut. För Eventeffect berättar han om vägen till framgången och varför han avstår från pitcher. 

peter porträtt 2018
På bild: Peter Winitsky

Peter Winitsky

Ålder: 46 år.
Född: Malmö.
Bor: Lidingö, Stockholm.
Familj: Hustru och tre barn på 13, 14 och 21 år, varav det äldsta barnet flyttat hemifrån. Barnen vill ha en hund men pappa Peter sätter stopp för tillfället.
Gör: Vd och grundare av eventbyrån Creative Meetings och driver Eventpodden.

peter på fotboll m familjen
Peter på fotboll med familjen. Foto: Peter Winitsky

Det är en solig tisdagsförmiddag i en annars så grå månad, som Eventeffect ringer upp Peter Winitsky för en pratstund. Han låter pigg och börjar genast berätta att Creative Meetings firar 20 år i november.

– Vi har vuxit försiktigt och lyckats presentera svarta siffror i våra bokslut sedan starten år 1999. Under tiden har vi också gått igenom två tunga lågkonjunkturer, säger Peter Winitsky nöjt.

Nya ägarförhållanden

År 2018 fick bolaget en ny ägare – Unlimited Travel Group. Det är en koncern bestående av tolv rese- och eventbolag, som alla drivs fristående med egna varumärken, där samarbeten mellan bolagen inte är ovanliga. Koncernen äger 70 procent av Creative Meetings.

– Den största förändringen är att jag tidigare endast svarat inför mig själv. Unlimited Travel Group är börsnoterat, vilket ställer högre krav på oss gällande struktur. I år gör vi vårt bästa år hittills – vi kommer landa på cirka 150 miljoner kronor i omsättning. Hade det sett ut som förut, skulle jag fått vårt bokslut av revisorn, informerat personalen och sedan gått hem och gjort en high five med mig själv. I dag finns ägare som vi svarar inför, vilket har gjort det hela lite mer spetsigt. Men bara till det bättre – det gör att vi är på tå, menar Peter.

Anledningen till att majoriteten av Creative Meetings sålts är att bolaget bland annat saknat de finansiella muskler som behövts för att växa till nästa nivå.

– Även om jag är på gränsen till osmakligt övertygad om min egen förträfflighet och teamet jag har här, så inser jag också att bolaget inte kan växa hur mycket som helst på egen hand. Det behövs ytterligare resurser – kloka människor och finansiella muskler, säger Peter, som börjar blicka mot nästa delmål; 200 miljoner kronor i omsättning år 2021.

Inte bara fest

Creative Meetings startades inte helt ovanligt med en annan företagsidé än vad bolaget nu har som huvudsaklig sysselsättning. År 1999 var Peter kung i baren men trött på kroglivet. Han var 26 år och hade sedan 17-års ålder drivit allt från skoldiskon, skolresor till nattklubbsturnéer och event med kändis-bartenders.

Han flyttade från Malmö till Stockholm som relativt ung, och jobbade nära nattklubben Spy Bar. Han var även en av de första som anlitade kändisar som bartenders på olika nattklubbar runt om i landet.

– Efter några år insåg jag att jag ville bli vuxen, säger Peter.

Till sina föräldrars glädje började han studera till jurist på Stockholms universitet, men insåg efter halva utbildningen att hans hjärta brann för någonting helt annat – att arrangera event.

Dags att bygga bolag

Så Peter gick på magkänslan och hoppade av juristlinjen. Istället skulle han satsa på att bygga upp ett eventbolag.

– År 1999 insåg jag att jag började bli för gammal för att harva runt på nattklubbar. Jag bestämde mig, efter lite research i Gula sidorna, att jag skulle starta ett eventbolag. På den tiden fanns det inte så många arrangörer, som det hette då, menar Peter.

Han började med att anställa Dan Epel, delägare i bolaget, och en kollega som fortfarande finns kvar vid Peters sida.

– I början var tanken att bara arrangera företagsfester. Men bolaget har utvecklats med tiden och i dag jobbar vi med två verksamheter: eventproduktion, möteskommunikation och innehåll, säger Peter.

Event skapar förändring

På frågan vad Peter tycker är det bästa med sitt jobb, svarar han att han fortfarande tycker att det är roligt med en riktigt bra och kreativ fest. Men att han ännu mer gillar att se när event verkligen kan leda till en förändring hos en kund.

– Det är fantastiskt när man suttit med en arbetsgrupp hos en kund i upp till ett år och jobbat med budskap samt effekt och sedan får se att konferensen gör skillnad, säger Peter och berättar att han även har en förkärlek för mätbara resultat.

– Jag tycker alla borde mäta sina event. Jag har slagits för det jättelänge och det är fortfarande event, även bland våra kunder, som inte mäts ordentligt. Vågar man bara göra sin hemläxa från början så får man en mycket bättre utväxling på sin investering, menar Peter.

”Vi är inte bra på pitcher”

Creative Meetings verkar på en fragmenterad marknad. De konkurrerar med småbolag på festsidan och med de stora eventjättarna när det gäller att göra evenemang med kommunikationsbehov. Men samtidigt säger Peter att de sällan konkurrerar med någon alls.

– Våra kunder byter sällan ut oss. Vi är också restriktiva med att gå in i pitcher. Det finns garanterat ingen byrå som tackar nej till så många förfrågningar som vi gör, säger Peter, och medger att han hyser stor respekt för de byråer som går in med huvudet först i en pitch.

– Vi har aldrig blivit riktigt bra på pitcher. Det är ett medvetet val att inte skala upp arbetet. Vi skulle kunna satsa, gå in och kriga, men vi gör inte det, förmodligen för att vi inte är tillräckligt motiverade. Men det är en sak vi skulle kunna satsa på i framtiden, för att få bolaget att växa, säger Peter.

Det kan väcka en del frustration att behöva lägga ned så mycket tid och pengar på en pitch, som sedan inte ger någon utdelning. Hur ser du på det?

– Det blir en utdelning för någon. Men har du fem lika duktiga byråer, och alla lägger ned 100 timmar i en pitch, och får jobbet var femte gång, så är det en enkel matematik. De får 20 procents beläggning på timmarna de lagt ned och vi tycker inte att den affärsmodellen passar oss, berättar Peter och fortsätter:

– Vi lägger hellre ned mer tid på de kunder vi har och tar kanske lite för lite betalt emellanåt. Men vi får nästan alltid betalt för den tid vi lägger ned. Plus att det är ett sådant humörssänk att ge sig in en pitch, veta att man gjort ett grymt jobb och så säger kunden tack, men nej tack. Det skaver ju på självförtroendet.

Önskar du att det kunde se ut på ett annat sätt?

– Jag förstår att man som kund behöver göra pitcher. Men så som de går till i dag passar inte oss. Vi är bara med när kunden förstår att det är två saker de ska titta på. Vilka är människorna som ska jobba i samarbetet? Vad har byrån gjort tidigare? Det ska inte vara en snitsig säljare som går i pitchen, utan människorna som ska vara med i projektet, säger Peter.

Fotbollen – en pojkdröm

Förutom passionen för att arrangera event, brinner Peter också för fotboll och framför allt Malmö FF. Om han inte skulle jobba med event så hade ett jobb inom Malmö FF:s organisation varit en dröm, i alla fall en pojkdröm.

Men på frågan om vad han vill göra om tio år, svarar han snabbt:

– Jag gör precis samma sak som i dag, och har utvecklat verksamheten. Jag har inte gjort annat än att arrangera event i hela mitt liv, och har svårt att se mig göra någonting annat. Hittar man sin passion är det synd att inte våga stanna i den, säger Peter.

Vad gör du en typisk söndag?

– Jag är som vanligt vaken tidigast i familjen. Jag bor med ett gäng som gillar att sova. Själv sover jag max sex timmar per natt sju dagar i veckan. Först knäpper jag på Viaplay och ser några avsnitt av The Blacklist, sedan lagar jag frukost till familjen. Det är den enda måltiden jag klarar av att laga, då jag är usel i köket. Sedan tar jag en långpromenad med hustrun eller hinner med ett gympass, för att ta hand om min gamla kropp. Jag passar även på att jobba några timmar. Kvällen spenderas med familjen framför tvn, säger Peter.

backstage på event
Backstage på event med Chris Kläfford. Foto: Peter Winitsky
5 snabba frågor
1. Vad läser du gärna just nu?

– Jag läser det otroligt nördiga fotbollsmagasinet Offside som jag tycker är det bästa som finns. På boksidan läser jag mest biografier. Senast Min historia av Michelle Obama.

2. Vad tycker du om att göra på fritiden?

– Hänga med familjen, motionera när jag är på det humöret och följa Malmö FF slaviskt runt om i landet.

3. Kan du berätta något vi inte visste om dig?

– Jag hade en karriär i 20-års åldern där jag var med i fem olika dejtingprogram på tv. Exempelvis programmen Tur i kärlek och Casanova. Lyckligtvis hittade jag inte min fru i något av programmen. Henne hittade jag när vi var på sommarkollo – jag var 14 år och hon var 15 år. Vi var stormförälskade. Men jag bodde i Malmö och hon i Stockholm, så vi hade en paus på nästan 15 år innan vi hittade tillbaka till varandra.

4. Vad har du alltid med dig till ett event?

– En dator, utprintade tekniska körscheman och en tjock rulle silvertejp – det är alltid något som behöver tejpas på ett event.

5. Hur ser ditt drömevent ut?

– Drömmen är att rodda hela OS-invigningen när Stockholm slutligen får ett OS att ta hand om. Att få producera hela invigningseventet. Då kan jag nog ta ned skylten och gå i pension efter det.

Joline Ekman joline@eventeffect.se

Läs mer:

maja florin eventchef Bonnier

Journalisten som blev eventchef på Bonnier News

Möt Maja Florin, eventchef på Di-gruppen. För Eventeffect berättar hon om hur mediejätten jobbar med konferenser och event.

Hansi Sundström

Hansi Sundström – eldsjälen som blev miljonbolagsägare

Han har jobbat på över 1 500 mässor och brinner för integration. Hansi Sundström startade från noll och driver i dag Sveriges största monterbyggarbolag Workman Event. Följ med när han berättar om sin livsresa.

Nolia

Nolias vd: ”Jag vill ha fler eventarenor till Norrland”

På helgerna åker han utför i Umeås slalombackar eller jagar i Lapplands skogar. I veckorna sitter han på vd-stolen och jobbar för att Nolia ska vara Norrlands självklara mötesmäklare.

ses akademien

Bli en vassare eventköpare – såväl digitalt som live

Annons

SES anordnar onsdag 2 december 2020 mellan klockan 09.00-16.30 kursen Bli en vassare eventköpare – såväl digitalt som live. Läs mer och anmäl dig här.

adapt to survive

untitled design 3

banner eventeffect svm

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Tipsa oss! Prylarna som gör konferensen säkrare
  • Utvalt: 33 tips för dig som är Event Manager
  • Mötesexperten: Så här hanterar du besvärliga situationer i moderatorrollen
  • Mötesexperten: Så här lär du dig ett manus utantill
  • Lista: 6 tekniktrender för event att hålla koll på
  • Fem arrangemang du som eventproffs inte får missa
  • 5 eventproffs bjuder på sina bästa tips
  • Blommor på event: Floristens 5 bästa tips

Trippus tipsar – här är 3 saker du behöver veta om mötesbokning vid events

Annons

Trippus är det ledande systemet för eventhantering i norra Europa som nu expanderar vidare ut i Europa, i USA och på andra kontinenter. Vi har varit en del av mötesindustrin sedan bolaget startades år 2000 och vi har haft den stora förmånen att få arbeta tillsammans med några av de mest professionella och rutinerade evenemangsarrangörerna under ett flertal år.

Upphandlingar

  • Upphandling: Sommarfestival i Skellefteå
  • Värmdö söker ny huvudman för Gustavsbergs konsthall
  • Procurement: Platform for Virtual Fairs
  • Upphandling av ramavtal för webbinarie- och filmproduktion
  • Upphandling av konferensanläggningar där virtuella event är ett delområde i kravställningen

Eventarenan

adapt

Adapt och Svenska Mässan Gothia Towers lanserar Sveriges största arena för hybridevent

Annons

Hybrid Event Arena är Sveriges största studiolösning för hybridmöten. Med tre scener och flexibla ytor är arenan utformad för att ge både fysiska och digitala besökare en storslagen gemensam upplevelse.
– Denna typ av lösningar är här för att stanna, säger Malin Erlandsson, Director Congress & Events på Svenska Mässan Gothia Towers.

Inspiration

Digital Teambuilding: 15 digitala upplevelser

Lista: 15 digitala upplevelser för event och möten

Inspiration

Utmaningen att lyckas med digitala möten är en svårt konst, här listar vi 15 digitala upplevelser som gör dina digitala möten och events till något mer än bara ett videomöte.

kgrw01w8wqwebeqhkciw

Premiär för heldigital produktion som kommer nära sin publik

Digitala möten

Med den nyskrivna pjäsen Trädgårdsgatan bjuder Helsingborgs stadsteater publiken på teater på ett helt nytt sätt. Föreställningen har repeterats och spelats in via det digitala kommunikationsverktyget Zoom och resultatet är ett relationsdrama som finns att se gratis online 20 februari – 31 mars på stadsteaterns hemsida.

Att ha moten utomhus kring lagerelden har blivit ett satt att skapa nya affarsmojligheter for flera konferensanlaggningar.

Nytt koncept hjälper dig att placera projektorn på bästa stubben … och white boarden på rätt gren

Destination

Visit Dalarna introducerar ”Möten på dalavis” med fokus på alternativa och trygga sätt att genomföra konferenser på. Dalarnas stora potential av naturupplevelser och utomhus-aktiviteter innebär att man kan möta efterfrågan som finns på att träffas på riktigt.

Eco Sightseeing eldrivna batturer markta med Bra Miljoval

Sommarevent på gång? Nu finns miljömärkta båtturer i Stockholm

Hållbarhet

Vill du boka hållbart? Som första rederi i Sverige erbjuder Eco Sightseeing Sthlm AB, med sitt till 100 procent eldrivna fartyg M/S Sylvia, miljömärkta båtturer enligt Bra Miljövals nya miljökrav.

influencer traning

Största på Instagram inom träning och hälsa

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna inom träning och hälsa på Instagram just nu.

unnamed 64

Massvaccinering kan liknas vid ett stort publikt event som eventbolag är experter på

Inspiration

Här bjuder David Klint Le Pactes grundare och Managing partner på sina tankar om hur eventbolagen skulle kunna hjälpa till att klara av massvaccinering.

SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

Digitala möten

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”

stora inluencer 2020

De är störst på Instagram i Sverige

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

1M UPDATE Eventeffect

Upplev sex konferensanläggningar på 6 minuter

1M UPDATE

Eventeffect.se besöker varje vecka en ny konferensanläggning med sitt koncept 1M UPDATE, här kan du kolla in sex olika filmer från de senaste veckorna.

amanda lind och jimmy durmaz

Durmaz, Lind och Parnevik stoppar skitsnack i Hangaren

Annons

Vad kan man göra på 2150 kvm öppen yta? Ja, kanske fylla en pool med 44000 liter vatten (Kungliga Dramaten augusti 2018), bygga en containerpyramid (Drömpyramiden med TV4 2017 – 2019) eller spela futsal som Jimmy Durmaz och Locker Room Talk gjorde på farsdag. Då möttes bland andra Anders Ygeman, Amanda Lind, Anja Pärson och Peg Parnevik i en välgörenhetsmatch för att stoppa skitsnacket i omklädningsrummen.

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Turistvärdar
  • Community Associate
  • Evenemang- och hyreskoordinator
  • Passionerad Inhouse Sales agent sökes
  • Vara Konserthus söker konferens- och eventansvarig

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

Eventbyrå

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke – DIVISION.

HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Affärer

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Marten D Annette M Niclas R

Eventyr fortsätter växa – här är senaste rekryteringen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr kunde strax innan årsskiftet berätta att de anställt kommunikationsstrategen Martin Lee som Content Strategist. Nu inleds året med ytterligare en stark rekrytering inom området för att möta marknadens ökade efterfrågan. Ny Content Producer på Eventyr blir Annette Mörk.

Mest läst

Mikael Jansson

När blir det tillåtet att arrangera mässor igen?

Här berättar mässexperten Mikael Jansson initierat om förutsättningarna för mässbranschens aktörer och de nya lagarna som styr återstarten. Mikael sitter med i regeringens publikråd som förbereder evenemangens återstart efter pandemin samt diskuterar riktlinjer tillsammans med Folkhälsomyndigheten.
IMG 6550

Svensk innovation: Mobil padelbana

Eventeffect har pratat med serieentreprenören Christoffer Granfelt som ligger bakom SIME och Epicenter. Han är nu medgrundare till Instantpadel som har tagit fram en världsunik mobil padelbana som kan användas inomhus såväl som utomhus. Med hjälp av ett enkelt klicksystem samt stärkande stödben monteras banan upp på mindre än 4 timmar.
Sofia Eklund

Ny strategisk projektledare på Onemotion IMC

Kommunikationsbyrån Onemotion IMC fortsätter växa, anställer ytterligare en Senior projektledare och utökar därmed eventteamet ytterligare.
Jorgen

Små event får större budget när det lilla blir det nya stora

Efter pandemin har många fått en ny syn på vad jobbet är, när och var man gör det. Det innebär slutet för nio-till-fem-samhället. Det lilla blir det nya stora och man kommer lägga mer pengar på mindre möten och event. Ute blir det nya inne och det man ska åstadkomma kommer styra valet av plats i större omfattning. Det är ...
Hela Sverige Samlas

Digitala framgångsintiativet: Hela Sverige Samlas

Hela Sverige Samlas lanserade i höstas en digital kickoff och det blev en stor succé med över 5000 registrerade deltagare. Nu laddar de för andra omgången - startar med en live-vecka och finns tillgängliga fram till 30e september, med målet inställt på 10.000 deltagare.

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

Sofia Eklund

Ny strategisk projektledare på Onemotion IMC

På nytt jobb

Kommunikationsbyrån Onemotion IMC fortsätter växa, anställer ytterligare en Senior projektledare och utökar därmed eventteamet ytterligare.

uckf8iblwmlrmunuhnlw

Destinations-vd tar över klubban i Svensk Live

På nytt jobb

Destination Eskiltunas vd Martin Roos blir ny ordförande för Svensk Live efter avgående Andréa Wiktorsson.

Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

På nytt jobb

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.

Gästskribenter

Jorgen

Små event får större budget när det lilla blir det nya stora

Gästskribent

Efter pandemin har många fått en ny syn på vad jobbet är, när och var man gör det. Det innebär slutet för nio-till-fem-samhället. Det lilla blir det nya stora och man kommer lägga mer pengar på mindre möten och event. Ute blir det nya inne och det man ska åstadkomma kommer styra valet av plats i större omfattning. Det är några av event- och mötestrenderna för 2021 och framåt.

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

så lyckas du med din native-marknadsföring tillsammans med eventeffect

Så lyckas du med din Native-marknadsföring tillsammans med Eventeffect

Annons

Vi har här sammanställt fem framgångsfaktorer för innehållsmarknadsföring utifrån faktiska erfarenheter som våra kunder haft under det senaste året. Kolla in erfarenheterna här.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff