Destination Uppsala söker Marknadskoordinator Evenemang
Vi söker dig som vill vara med och driva och utveckla marknadsföringen av några av Uppsalas mest besökta evenemang.
Om företaget
Destination Uppsala är ett bolag helägt av Uppsala Kommun med uppdrag att marknadsföra Uppsala som destination till valda marknader och målgrupper, för att skapa intäkter och utveckling för den lokala besöksnäringen.
Destinationsbolaget ansvarar vidare för att bedriva stadens turistinformation, projektleda kommunens större evenemang samt för att i samarbete med näringen utveckla mötes- och evenemangsindustrin via Uppsala Convention Bureau. Bolaget ansvarar även för besöksnäringsfrågor inom Platsvarumärke Uppsala.
Om tjänsten
Som Marknadskoordinator Evenemang är du ansvarig för att driva och genomföra marknadsaktiviteter och kampanjer för de evenemang Destination Uppsala fått i uppdrag att projektleda. Exempel på evenemang under 2018 är Bandyfinalen, Valborg, Kulturnatten och Allt ljus på Uppsala m.fl. Du kommer att kring evenemangen:
* Leda planering och genomförande av beslutade marknadsaktiviteter, material och kampanjer
* Agera beställare och kontakt mot byråer. Säkerställa leverans och hålla deadlines
* Sätta samman kommunikationsplaner i samråd med Marknadsansvarig, Kommunikatör och Projektledare
* Planlägga, producera och publicera innehåll för sociala medier & webbplatser
* Vidareutveckla webbplatser vid behov
* Aktivt uppsökande PR arbete
* Initiera, skriva och sprida pressmeddelanden och nyheter
* Grafisk produktion
* Säkerställa att grafiska profiler används korrekt
* Korrekturläsning
* Bild- & filmredigering
* Medverka på evenemangen
Du kommer att arbeta i ett kreativt team bestående av sju personer och rapporterar till Marknadsansvarig. Avdelningens ansvarsområden omfattar marknadsföring av Uppsala som besöksmål, samverkan med besöksnäringen samt turistinformation till stadens besökare.
Du kommer främst att arbeta nära Projektledare och Projektteam för respektive evenemang. Arbetet är till stor del förlagt på vårt kontor i Uppsala, under kontorstid, men viss tid ute hos lokala aktörer under och inför pågående evenemang, med viss oregelbunden arbetstid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning från universitet/högskola, YH eller privat aktör t.ex. Berghs, samt med minst 1-års erfarenhet av liknande tjänst. Vi ser att du är en flexibel, drivande och kreativ person som gillar att ta egna initiativ. Du är noggrann och en mästare på att hålla många bollar i luften och att leverera vid satt deadline. Sociala medier är din hemmaplan och du har koll på vilken målgrupp som rör sig i vilken kanal. Du kan marknadsföra evenemang med säljande text och bild, samt hantera korrektur. Du ser det som en självklarhet att medverka på evenemangen.
Vi vill att du har erfarenhet av publiceringsverktyg för webb, gärna WordPress, samt erfarenhet av att publicera och skapa engagerande innehåll & kampanjer i sociala medier. God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att producera grafiskt material i Adobe Creative Suite, samt meriterande med erfarenhet från enklare filmproduktion och bildredigering.
Anställningsform
Tillsvidareanställning. Bolaget tillämpar provanställning.
Omfattning
100%
Tillträde
Snarast möjligt
Lön
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag 2018-01-12. Vi välkomnar din ansökan med CV och personligt brev till [email protected]. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten kontakta: Helena Bovin, Marknadsansvarig.
[email protected], 070-749 7115