Sveriges verkliga thought leaders – personerna som under 2025 har format samtalet om framtidens event, mässor, brand experience och mötesindustri. Från AI och kreativt ledarskap till hållbar destinationsutveckling och den nya upplevelseekonomin visar årets lista hur Sverige placerar sig i framkant av en global omställning där teknologi, autenticitet och mänskliga möten förenas.
Har ni slut på energi i vintermörkret? Ta med ditt team på ett miljöombyte och kom i julstämning. Eventeffect listar några av Sveriges bästa julmarknader.
Den 4 november samlades Stockholms eventbransch och mötesbokare för en kväll full av inspiration, varumärkesbyggande och mingel när Mötesbaren tog plats hos Teaterbaren i Kulturhuset i centrala Stockholm för lanseringen av Food Family. Föreläsningen ”Magnetiska varumärken” med talaren Arvid Axland satte tonen för kvällen, som sedan övergick i ett energifyllt mingel med tilltugg och nätverkande.
Med nytt ledarskap, förnyad strategi och ett tydligt löfte om att stanna i Älvsjö minst till 2035 befäster Stockholmsmässan sin roll som Nordens ledande mötesplats. Nu ska verksamheten stärka både näringsliv och besöksnäring – och bli en motor för framtidens affärer i regionen.
Mercedes-Benz Sverige gör om sina bilhallar till inspirerande miljöer där värdskap, design och upplevelse står i centrum. Det nya konceptet – som redan rullas ut i Stockholm, Luleå och Lund – suddar ut gränsen mellan bilhall och hotell-lounge. Resultatet? En helt ny typ av mötesplats som visar vägen för framtidens kundrelationer.