Lista: Sveriges alla mässanläggningar
Söker du en mässhall för ditt event, evenemang eller mässa hittar du här listan: Mässanläggning med utställningslokal över 212 000 m2 inomhus.
Sidan mässanläggning är under uppbyggnad.
Scandinavian XPO invid Arlanda
Kort beskrivning om Scandinavian XPO: Scandinavian XPO är Nordens närmaste mötesplats för mässor, möten och evenemang, omsorgsfullt planerad för både besökare, utställare och arrangörer. Scandinavian XPO är mötes- och evenemangsarenan i Explore Arlandastad. Här finns ytor anpassade för alla typer av möten mellan människor. Tre stora och flexibla evenemangs- och mässhallar och mysiga konferenslokaler med nordiskt tema tillsammans med fantastiska matupplevelser, möjliggör hälsosamma och inspirerande möten.
Ort: Norr om Stockholm vid Arlanda
Adress: Cederströms slinga 2, Arlandastad
Utställningsyta: 20 000+ m2
Kontaktperson:
Therese Lundqvist
[email protected]
+46 73 332 24 28
SE VÅRA ERBJUDANDEN FÖR ALLA SLAGS EVENEMANG, MÄSSOR, MÖTEN & KONFERENSER
Vill du veta mer om Scandinavian XPO klicka på länken här!
Nacka Strand Möten & Event
Er perfekta plats för minnesvärda evenemang. Där rå industriell charm möter moderna evenemang!
Vi förstår att varje evenemang kräver en unik touch, och det är exakt det som våra lokaler erbjuder – en rå, industriell elegans som skapar en minnesvärd kontrast till moderna evenemang. Här är varför Nacka Strand Möten & Event är den ultimata destinationen för att ge era evenemang den autentiska atmosfären. Hos oss finns 7000 kvm av möjligheter.
- Två hallar, Tegelhuset och Bilfabriken på ca 3000 kvm vardera.
- Nio mötesrum med kapacitet från 10–40 personer.
- En hörsal (auditorium) för 105 personer.
Se lokalerna här: https://my.matterport.com/show/?m=4Fh2CT3DbVr
https://nackastrandmotenevent.se/
KONTAKTPERSONER
Miguel Florido, Platschef
073-523 25 09
Hannes Eriksson, Projektledare
070-170 02 73
BESÖKSADRESS
Augustendalstorget 6
131 52 Nacka Strand
Elmia
Kort beskrivning om Elmia: Elmia AB är ett av Nordens ledande mässföretag och arrangerar årligen olika mässor inom en rad affärsområden, inklusive konferenser, kongresser och event.
Ort: Jönköping
Utställningsyta inomhus: 34 000 m2
Vill du veta mer om Elmia klicka in på länken här!
Kistamässan i norra Stockholm
Kort beskrivning om Kistamässan: De båda hallarna har en totalyta på 9000 kvadratmeter. I lokalerna finns möjlighet att bygga upp kongressalar för upp till 1100 personer. Som arrangör äger du alltid din del av huset och ytan anpassas efter ditt behov. Vi kan erbjuda bra flöden mellan mötesrum, utställningsytor, restaurang och mingelytor.
Ort: Stockholm
Utställningsyta inomhus: 9 000 m2
Vill du veta mer om Kistamässan klicka in på länken här!
Nolia
Kort beskrivning om Nolia: Vi gör egna mötesplatser, men hjälper också andra. Dessutom bygger vi, projektleder och hyr ut lokaler – allt för att hjälpa olika aktörer att skapa egna mässor, event eller andra typer av mötesplatser.
Ort: Umeå, Piteå och Sundsvall
Utställningsyta inomhus Umeå: 16 700 m2
Utställningsyta inomhus Piteå: 9 500 m2
Utställningsyta inomhus Sundsvall: 13 800 m2
Vill du veta mer om Nolia klicka in på länken här!
Stockholmsmässan
Kort beskrivning om Stockholmsmässan: Nordens största anläggning för mässor, konferenser och event. Årligen arrangeras inspirerande event i olika kategorier för alla smaker.
Ort: Stockholm
Utställningsyta inomhus: cirka 70 000 m2
Vill du veta mer om Stockholmsmässan klicka in på länken här!
Svenska Mässan
Kort beskrivning om Svenska mässan: Västkustens största anläggning för mässor, konferenser, kongresser och event.
Ort: Göteborg
Utställningsyta inomhus: 41 000 m2
Vill du veta mer om Svenska Mässan klicka in på länken här!

Beskrivning av begreppet mässa och mässanläggning:
En mässa kan vara olika typer av kommersiella evenemang, som varumarknader, konvent, samlarmässor, sportevenemang och dylikt, där företag, organisationer, verksamheter eller privatpersoner kan visa upp sig, göra reklam för sina produkter, utbyta kunskaper, skapa nya kontakter och sköta försäljning. Olika typer av mässor har mer eller mindre fokus på olika aspekter. Mässor med mer fokus på presentationer eller utställningar särskiljs ibland genom att kallas för expo men begreppet används idag även för andra typer av mässor. Mässor som mer riktar sig till specifika populärkulturella subkulturer eller hobbyintressen brukar kallas för konvent. Typiskt för en mässa är att den ofta är årligen återkommande och målgruppen kan vara såväl återförsäljare som konsumenter. Det förekommer även icke-kommersiella mässor, exempelvis föreningsmässor. ”Mässa” kan även avse själva byggnaden som evenemanget hålls i och dessa kallas ibland för mässhall eller mässområde.