– Intresse- och upplevelsebaserad kommunikation har en unik förmåga att engagera och beröra, inget man svajpar bort. Kommunikationsformen får en allt viktigare roll i digitaliseringens fotspår och viljan att investera har följaktligen ökat dramatiskt genom åren. Rekord i antalet bidrag är ett bevis på att branschen förvaltar och förädlar utvecklingen på ett fantastiskt sätt. Jag ser fram emot att hylla alla framgångsrika projekt när vi samlar hela branschen på årets Gyllene Hjulet på Annexet den 4 november där alla 15 Gyllene Hjul skall delas ut, säger Ricky Strandberg, ordförande för SES.
– Vi är otroligt stolta att få leverera ett rekordår i inlämnade bidrag till Gyllene Hjulet.
Det ger ett bevis på vilken fantastisk bransch vi jobbar inom och vilka kreativa projekt som genomförts under 2019. Juryn har nu ett stort arbete framför sig att läsa igenom och betygsätta alla dessa bidrag och vi ser fram emot att presentera de nominerade den 3 mars på Blique by Nobis, säger Niklas Söderberg, Verksamhetschef SES.
Den 3 mars släpps de nominerade bidragen under det årliga nomineringsminglet som denna gång hålls på Blique by Nobis och Sveriges bästa projekt inom event, expo och sponsring hyllas och prisas den 4 november.