eventeffect.se
Henrik Lillsjö får toppjobb på UKK

Under Henrik Lillsjös ledning har det blivit full fart på UKK

Hallå där...

Ambtionen att skapa ett kreativt kraftverk där olika människor möts har börjat ta form. – Vår verksamhet handlar om att skapa stora upplevelser som gör att människor växer, säger Henrik. Oavsett om de som kommer hit är besökare på en konsert eller deltagare på en konferens. 

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • Eventyr Nine Yards
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Cirkus Venues
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2021-04-08 | Annons | Trippus

Dags att planera för höstens event – blir det ett hybridevent?

”Vi går mot bättre tider, tro mig, för det har tiderna själva bestämt!”

Dags att planera för höstens event – blir det ett hybridevent?

Ja vi längtar nog alla till ett ”normaltillstånd”, vad nu det kan vara. För är det något vi kan vara säkra på är det att det som var normalt innan pandemin inte är det efter pandemin. Den här perioden har påskyndat digitaliseringen och detta har medfört att allt fler har upptäckt och vant sig vid nya lösningar. I vissa fall har dessa lösningar visat sig otroligt effektiva och bättre än hur man arbetade tidigare, i andra fall har de kompletterat befintliga lösningar och det finns säkert de som är rent temporära. 

Inom eventindustrin så har vi under en cirka ett år mer eller mindre enbart haft digitala event. Många har fått använda sig av nya digitala lösningar som de aldrig använt tidigare – med varierad framgång. Några har fungerat fantastiskt bra medan andra kanske snarare har ökat längtan till de fysiska eventens återkomst då de skapat en massa strul. 

Än så länge har de fysiska eventen dock lyst med sin frånvaro även om vi kommer närmare och närmare. Vi vet inte hur hösten kommer att se ut, men vi har en bild av vad våra kunder tror och planerar för då vi har frågat deltagarna på våra webinars. Hur ser marknaden då på kommande event? Ja, de svar vi fick såg ut så här:

Hur planerar ni era event inför Q2?

Dags att planera för höstens event – blir det ett hybridevent?

Hur planerar ni era event inför hösten?

Dags att planera för höstens event – blir det ett hybridevent?

Det är väldigt tydligt att marknaden planerar för Hybrideventets genombrott! Ingen planerar att ställa in utan kommer att planera för det bästa eventet någonsin. Att spekulera om när vi kan träffas fysiskt gör vi nog alla, men det är ju än så länge bara gissningar. Vad vi däremot kan göra är att planera för de event som ska ske i höst oavsett om de kommer att kunna genomföras fysiskt eller digitalt. 

Många har fått nya upplevelser genom de digitala eventen som de inte vill vara utan – även om det skulle vara möjligt att genomföra nästa event fysiskt. Arrangörer har nått en mycket större målgrupp och fler besökare med en större geografisk spridning vilket man givetvis inte vill släppa. Deltagare har uppskattat effektiviteten det medför att kunna deltaga digitalt. De slipper resa och kan tillgodogöra sig det de vill på väldigt kort tid. Men, samtidigt är vi många som vill träffas fysiskt igen! Hur kombinerar vi våra fysiska event med alla fördelar med det digitala? Gör som de allra flesta gör: Planera för ett hybridevent!

Förutom att vi på Trippus är övertygade om att det är framtidens ”normala” så kommer ett event som planeras utifrån en hybridlösning att kunna genomföras oberoende av läget i landet eller i världen. Vi kommer i bästa fall att kunna erbjuda kombinationen av fördelarna med de två typerna av event, samtidigt som vi säkrar att vi kan genomföra det helt digitalt om restriktionerna skulle kvarstå.

Det absolut viktigaste (förutom själva arrangemangen) är att använda en plattform där deltagarna kan mötas oavsett om de deltar fysiskt eller digitalt, där de kan uppleva så mycket som möjligt på ett likartat sätt och där de känner att de inte missar någonting beroende på hur de deltar. Man måste helt enkelt använda sig av en leverantör som tillgodose detta med EN lösning.

Efter att i snart 20 år ha hanterat de fysiska eventen har vi på Trippus under det senaste året skapat oss breda erfarenheter inom det digitala området och levererat digitala lösningar för mässor, utställningar, konferenser, årsmöten och stämmor vid mer än 100 tillfällen. Men en stark tro på att kombinationen kommer att bli lösningen på våra kunders behov har vi under den senaste perioden lagt mycket kraft på att skapa lösningar för detta. Nu har vi tagit fram tjänster för att höstens och framtidens event ska kunna ske fysiskt och digitalt vid samma tillfälle. Är det dags för er att planera för detta? Troligen! 

Vill ni veta mer är ni välkomna på vårt webinar om Hybridevent den 15 april klockan 10.00. Där ska vi försöka svara på följande frågor:

  • Hur kombinerar vi bäst fördelarna med fysiska och digitala event?
  • Hur hanterar vi deltagare som deltar fysiskt respektive digitalt?
  • Hur skapar vi interaktion när vi har vissa deltagare på plats och andra på distans?

Anmäl dig på trippus.net/hybridevent15apr eller kontakta oss på sales@trippus.com. Framtidens ”normala” är hybriden!

Trippus hjälper dig att skapa smidiga event – i fysisk, digital eller hybrid form

Trippus är ett komplett verktyg för att skapa och hantera konferenser, mässor, stämmor och event. Du får full kontroll och skapar engagemang och en professionell upplevelse för dina deltagare – före, under och efter dina event. Skapa snygga inbjudningar, eventhemsidor och eventappar, ta emot anmälningar och betalning, och skapa spännande genomföranden fysiskt, digitalt eller i hybridform. Gör dina event mer spännande med interaktion mellan deltagare och talare, oavsett om de befinner sig på plats eller deltar på distans. Få tillgång till rapporter och statistik i realtid och dela data från dina event i andra kanaler.

Följ oss på sociala medier!

Facebook | LinkedIn | Instagram

Kontakta oss!

info@trippus.com
010 888 55 20
www.trippus.com

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Key Client Manager till Koncept & Event
  • Client Manager till Koncept & Event
  • Step2 communication söker en produktionsledare
  • Projektledare till Tomas Event & Design
  • Utsikt söker projekt- och produktionsledare
  • Informationsteknik söker en projektledare till Systeminstallation i Göteborg

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Projektteamet från Homage. F.v Alexander Mattsson, Jonas Linder, Niklas Söderberg, Siri Hemsley, Hanna Gundmark, Sandra Östin, Olivia Neuriesser. Foto: Erik Modin

Homage blir Asahi Swedens nya byrå

Eventbyrå

Hybridbyrån Homage tar hem hela scopet i Asahi Swedens upphandling (en del av Asahi Europe & International). Uppgiften blir att aktivera varumärken som Peroni, Asahi och Pilsner Urquell genom kreativa och datadrivna offline/online kampanjer.

Sara Shalabi går in som partner på Koncept & Event

Sara Shalabi går in som partner på Koncept & Event

Eventbyrå

Efter fem år på Koncept & Event går Sara Shalabi in som partner på byrån tillsammans med  Niklas Åström och Viktor Ekström.

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Eventbyrå

Många storföretag har svårt att anlita och betala underleverantörer vid event. Det beror på komplexa rutiner för inköp och betalningar. Kerstin Öhman och hennes bolag BSC har lösningen – Event Payment Service.

Mest läst

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Projektteamet från Homage. F.v Alexander Mattsson, Jonas Linder, Niklas Söderberg, Siri Hemsley, Hanna Gundmark, Sandra Östin, Olivia Neuriesser. Foto: Erik Modin

Homage blir Asahi Swedens nya byrå

Hybridbyrån Homage tar hem hela scopet i Asahi Swedens upphandling (en del av Asahi Europe & International). Uppgiften blir att aktivera varumärken som Peroni, Asahi och Pilsner Urquell genom kreativa och datadrivna offline/online kampanjer.
Ovanligt högt intresse för Gyllene Hjulet – 25 procent fler bidrag

Ovanligt högt intresse för Gyllene Hjulet – 25 procent fler bidrag

Idag den åttonde februari klockan 15 stänger inlämningsperioden för SES (Sponsrings & Eventsveriges) årliga tävling Gyllene Hjulet som går av stapeln i slutet av april. Trots några tuffa år för branschen visade sig 2022 bli ett framgångsrikt år för upplevelseindustrin, både vad gäller kvalitet, kreativitet samt antalet genomförda projekt. De inlämnade bidragen gäller perioden 1 jan till 31 dec 2022 ...
Jesper Kask ny VD på Westers

Jesper Kask ny VD på Westers

Westers har anställt Jesper Kask som ny VD från och med första februari, som ett led i en fortsatt tillväxtresa för företaget.
Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.

Branschfolk

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Helena Wennerström

Staden vid sundet har varit kärnan i Helena Wennerströms yrkesliv

Branschfolk

Sedan Helena Wennerström flyttade till Helsingborg på 90-talet så har staden varit ett återkommande tema i hennes yrkesliv. Med ledande roller på Helsingborgs Dagblad, Väla Köpcentrum och HIF så har hon staden i sitt hjärta.

Folk i karriären

Jesper Kask ny VD på Westers

Jesper Kask ny VD på Westers

På nytt jobb

Westers har anställt Jesper Kask som ny VD från och med första februari, som ett led i en fortsatt tillväxtresa för företaget.

Marcus Larsson blir ny chef för enheten Evenemang och möten på Destination Kalmar

Marcus Larsson blir ny chef för enheten Evenemang och möten på Destination Kalmar

På nytt jobb

Marcus Larsson arbetar på Destination Kalmar sedan 2021 och var tidigare projektledare med ansvar för idrottsevenemang.

Josefine Larsson blir ny marknadschef på Fastighetsägarna Service

Josefine Larsson blir ny marknadschef på Fastighetsägarna Service

På nytt jobb

Josefine Larsson kommer närmast från Akademiska Hus där hon ansvarat för utveckling inom kundupplevelse, kommunikation och digitalisering.

Gästskribenter

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Gästskribent

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Vem tänker på musiken på din fysiska konferens?

Gästskribent

Låt inte musiken bli en fråga där du i sista minuten ber ljudteknikern att spela valfri spellista från Spotify, skriver Tommy Brotte i denna krönika.

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Historiska fordon berättar om framtidens städer

Historiska fordon berättar om framtidens städer

Annons

Lyxbilar, vardagsvolvon och tvåhjuliga vrålåk

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff