eventeffect.se
”Konferenserna drog igång väldigt snabbt efter att vi öppnat”

Konferenserna drog igång väldigt snabbt efter att vi öppnat!

Hallå där...

Den nya mötesplatsen Life City ligger mitt i Hagastaden en av Stockholms innovativa stadsdelar. Samtliga av kontoren i fastigheten är redan uthyrda och det har på kort tid blivit en populär plats för event och konferenser.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2022-12-19 | Annons | Native | Trippus

Så lyckades The Sales Conference leverera lika bra upplevelse digitalt som på plats

Med det nya hybrida landskapet medföljer nya spelregler och utmaningar för eventarrangörer. Efter pandemin har miljonfrågan varit hur du levererar likvärdig upplevelse digitalt som fysiskt, vilket har fått arrangörer att klia sig i huvudet. Årets upplaga av The Sales Conference lyckades med den bedriften genom att erbjuda en sensationell hybridkonferens på Globen Annexet i Stockholm.

Så lyckades The Sales Conference leverera lika bra upplevelse digitalt som på plats

Om The Sales Conference

The Sales Conference är ett årligt event för chefer på ledningsnivå inom försäljning och marknad med varierande fokusområden år till år. Det är Mercuri International Research som ligger bakom den uppskattade konferensen som anordnas i Stockholm. Årets tema var TRUST och hur viktigt det är med förtroende inom försäljning. Under en heldag fullspäckad med internationella keynotes, mingel och galamiddag kunde tusentals deltagare ta del av det allra bästa digitalt eller på plats.

Deltagare från 63 länder

Med en hög efterfrågan att kunna delta digitalt erbjöds The Sales Conference 2022 i hybridformat. Över 3000 digitala deltagare fördelat på 63 länder kunde njuta av heldagen bekvämt från sina kontor istället för fysiskt på plats. Länderna med flest digitala deltagare var Indien, Litauen, Serbien, Sverige och Tyskland.

Så lyckades The Sales Conference leverera lika bra upplevelse digitalt som på plats
Skärmdump från digitala eventplattformen som användes under The Sales Conference 2022

Exceptionell upplevelse på plats och digitalt

Hur levererar arrangörer en lika bra upplevelse digitalt som på plats? Hur behåller du digitala deltagare engagerade under hela eventet? Det är svåra frågeställningar att reda ut, men med god planering och ett bra verktyg går det utan bekymmer. Förutom en estetisk digital eventplattform för The Sales Conference och smarta funktioner såsom Breakout rooms under tiden som mingel pågick på plats kunde kunden locka digitala deltagare att stanna och hålla sig engagerade även under pauserna. För att öka engagemanget fick även de digitala deltagarna möjlighet att ställa frågor via en live-chatt som togs upp under eventets gång.

Så lyckades The Sales Conference leverera lika bra upplevelse digitalt som på plats
Både digitala och fysiska deltagare var nöjdare jämfört med tidigare år.

Vilka tjänster användes för att leverera upplevelsen?

Trippus var högst inblandade i eventet från planering till färdigt projekt. Ett flertal personer från Trippus var på ett eller annat sätt involverade i processen. En så pass omfattande konferens som The Sales Conference ställer höga krav på tjänster, personal och service genomgående under projektet.

Utöver en lättillgänglig digitala plattform behövdes kunden även hjälp med inbjudan, samla in och hantera registreringar, förmedla information med hjälp av utskick per SMS/e-post, en intresseväckande eventhemsida, en komplett eventapp med all information samlat på samma ställe, incheckning och personliga namnskyltar vilket ökade möjligheten till interaktion på plats, bordsplacering, en exceptionell digitala eventplattform, interaktion med live-chatt samt uppföljning i form av enkäter.

Trippus hjälper dig att skapa smidiga event – i fysisk, digital eller hybrid form

Trippus är ett komplett verktyg för att skapa och hantera konferenser, mässor, stämmor och event. Du får full kontroll och skapar engagemang och en professionell upplevelse för dina deltagare – före, under och efter dina event. Skapa snygga inbjudningar, eventhemsidor och eventappar, ta emot anmälningar och betalning, och skapa spännande genomföranden fysiskt, digitalt eller i hybridform. Gör dina event mer spännande med interaktion mellan deltagare och talare, oavsett om de befinner sig på plats eller deltar på distans. Få tillgång till rapporter och statistik i realtid och dela data från dina event i andra kanaler.

Följ oss på sociala medier!

Facebook | LinkedIn | Instagram

Kontakta oss!

info@trippus.com
010 888 55 20
www.trippus.com

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Informationsteknik söker en projektledare till Systeminstallation i Göteborg
  • Business Development Manager – Eventomatic
  • Evenemangspersonal till evenemangsbyrån robot
  • Produktionsledare Projektledare till evenemangsbyrån robot
  • Säljare – evenemangsbyrån robot
  • Säljande junior projektledare till Byrå Femtiotvå

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Sara Shalabi går in som partner på Koncept & Event

Sara Shalabi går in som partner på Koncept & Event

Eventbyrå

Efter fem år på Koncept & Event går Sara Shalabi in som partner på byrån tillsammans med  Niklas Åström och Viktor Ekström.

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Eventbyrå

Många storföretag har svårt att anlita och betala underleverantörer vid event. Det beror på komplexa rutiner för inköp och betalningar. Kerstin Öhman och hennes bolag BSC har lösningen – Event Payment Service.

ActiPro Event vinner fyra upphandlingar

ActiPro Event vinner fyra upphandlingar

Eventbyrå

Linköpings baserade ActiPro Event har i dagarna fått tilldelningsbesluten för fyra upphandlingar av eventtjänster.

Mest läst

Martin Lorentzons bolag investerar i Memento Event  

Martin Lorentzon investerar i Memento Event  

Eventbyrån Memento Event gör en storsatsning genom att ta in kapital från Spotify grundaren Martin Lorentzons bolag Rosello.
Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Bildspecial: 150 eventproffs minglade på Epicenter Stockholm

Bildspecial: 150 eventproffs minglade på Epicenter Stockholm

På torsdagskvällen besökte drygt 150 eventproffs Mötesbaren på Epicenter Stockholm för att se på anläggningen och mingla. Kolla in mingelbilderna här.
Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Många storföretag har svårt att anlita och betala underleverantörer vid event. Det beror på komplexa rutiner för inköp och betalningar. Kerstin Öhman och hennes bolag BSC har lösningen – Event Payment Service.

Branschfolk

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Helena Wennerström

Staden vid sundet har varit kärnan i Helena Wennerströms yrkesliv

Branschfolk

Sedan Helena Wennerström flyttade till Helsingborg på 90-talet så har staden varit ett återkommande tema i hennes yrkesliv. Med ledande roller på Helsingborgs Dagblad, Väla Köpcentrum och HIF så har hon staden i sitt hjärta.

Folk i karriären

Josefine Larsson blir ny marknadschef på Fastighetsägarna Service

Josefine Larsson blir ny marknadschef på Fastighetsägarna Service

På nytt jobb

Josefine Larsson kommer närmast från Akademiska Hus där hon ansvarat för utveckling inom kundupplevelse, kommunikation och digitalisering.

United Spaces tillsätter regionchefer

United Spaces tillsätter regionchefer

På nytt jobb

Coworking-företaget United Spaces fortsätter att stärka sitt erbjudande. Efter etableringen i Helsingborg förra året finns de idag på 11 adresser i Stockholm, Uppsala, Arlanda, Göteborg, Malmö och Helsingborg.

Isabelle Lechtman vd för Folkets Hus nya mötesanläggning 

Isabelle Lechtman får vd-jobbet för Folkets Hus nya mötesanläggning 

På nytt jobb

Isabelle Lechtman blir vd för det nya bolag som ska bedriva kongress- och mötesverksamhet i Folkets Hus vid Norra Bantorget. Fastigheten genomgår för närvarande en genomgående upprustning som planeras vara färdig hösten 2024, då verksamheten åter ska öppna upp. 

Gästskribenter

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Gästskribent

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Vem tänker på musiken på din fysiska konferens?

Gästskribent

Låt inte musiken bli en fråga där du i sista minuten ber ljudteknikern att spela valfri spellista från Spotify, skriver Tommy Brotte i denna krönika.

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Automatiskt utkast

Kirurgveckan slog deltagarrekord med en hybridlösning

Annons

Under coronapandemin hittade Svensk Kirurgisk Förening & Akademikonferens nya sätt att mötas och drog 3000 deltagare till Kirurgveckan i hybrid form. Resultatet blev en helt ny upplevelse med digitala montrar, möteshubbar och ett nära samarbete mellan produktionsbolag och Invajos virtuella plattform Beyond.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff