Om Easyfairs Nordic
Företaget har nu 137 heltidsanställda medarbetare på kontoren i Göteborg, Kista, Malmö och Helsingfors, samt tre mässanläggningar i Malmö, Kista och Göteborg med en nettoyta på 50 000 m2.
Dessutom arrangeras 60 egna events med representanter från ledande nordiska varumärken inom flera olika sektorer såsom catering (Fastfood & Café – Restaurangexpo), förpackning (Empack), fastigheter (Fastighetsmässan) samt elinstallationer och belysning (Elmässan). I dag har företaget verksamhet på hela den skandinaviska halvön samt i Finland.
Den internationella event- och mässarrangören Easyfairs har utsett Joachim Warnberg till ny vd för Easyfairs Nordic. Han har tidigare arbetat på Accenture Sweden AB som Partner and strategy consulting practice Lead i 15 år. Avgående vd Peter Wanderydz fortsätter som senior advisor.
Från den 10 september ska Warnberg leda en organisation som fått erfara en anmärkningsvärd tillväxt under ledning av avgående vd Peter Wanderydz, som startade Easyfairs Sweden AB 2003.
Kommer utföra specifika uppdrag
– Det har varit 15 spännande och otroligt roliga år. Jag är oerhört stolt över vad vi har åstadkommit, men nu är det dags att lämna över till en ny ledning och jag välkomnar Joachim varmt. Vi kommer att ha ett tätt samarbete för att säkerställa kontinuiteten och jag ska göra vad jag kan för att hjälpa honom att lyckas med sitt uppdrag. Förutom rollen som rådgivare i den nordiska regionen kommer Wanderydz även att fungera som senior advisor i Easyfairs-koncernen och utföra specifika uppdrag på koncernnivå under de kommande två åren, berättar Peter Wanderydz.
Utmaningar i mässbranschen
– Jag ser fram emot att bygga vidare på de framgångar som Peter Wanderydz och hans team på Easyfairs Nordic skapat och att utveckla bolaget ytterligare. En av mina första uppgifter blir att se till att det blir en lyckad lansering av vår nya anläggning i utkanten av Göteborg, berättar Joachim Warnberg.
Mässanläggningen i Åby kommer att erbjuda en inomhusyta på 15 000 kvadratmeter och beräknas öppna i början av 2019.
– Joachim har 20 års erfarenhet av ledningsarbete inom tjänstesektorn och en systematisk, pålitlig och professionell approach som kommer att bli en stor tillgång för oss. Jag är övertygad om att hans analytiska sinnelag kommer att bidra till fortsatt tillväxt och optimerad verksamhet på den nordiska marknaden, säger Easyfairs grundare och koncernchef Eric Everard och fortsätter:
– Jag vill samtidigt passa på att tacka Peter för hans outtröttliga arbete med att bygga upp organisationen. Peter är framför allt en fantastisk entreprenör som har förkroppsligat Easyfairs-andan ända sedan den dag vi påbörjade den här otroliga resan. Jag ser fram emot att samarbeta med honom på koncernnivå, tillade Everard.