eventeffect.se
Årets Eventchef: Han blir juryns ordförande

Patrick Walldén, juryns ordförande för Årets Eventchef –  Därför ska du nominera till utmärkelsen

Årets eventchef

Patrick Walldén, en av initiativtagarna till utmärkelsen Årets Eventchef och VD/grundare på BANG Agency och Brand Arena Nordic Group.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Destinationer
    • Skellefteå
    • Helsingborg
    • Bohuslän
    • Dalsland
    • Västergötland
    • Västsverige
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • SES
    • Golfbaren
    • Sture
    • Primetec
    • Delegia
    • DIVISION Group Sweden
    • Videoforce
    • Twenty Studios
    • Homage
    • Robot event
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2016-05-16 | Marknadsföring

”Eventarrangörer kommer gynnas av att satsa på Facebooks livestreaming”

Under evenemanget Gothenburg Horse Show arbetade Facebookbyrån Ingager med att marknadsföra mässan på sociala medier. Eventeffect får en pratstund med teamledaren och sociala medier-experten Amalia Thoors på Ingager, som berättar om hur det gick när de använde Snapchat och Facebooks livestreaming för att marknadsföra mässan.

”Eventarrangörer kommer gynnas av att satsa på Facebooks livestreaming”

Under det årliga evenemanget Gothenburg Horse Show pågick även den stora mässan EuroHorse, på intilliggande Svenska Mässan. Där arbetade bland annat Amalia Thoors, teamledare på Facebookbyrån Ingager, med att sköta en del av de sociala medier-kampanjer som pågick under eventet.

– Vi skötte Snapchat-kampanjen och en del av Facebook-kampanjen på Eurohorse. Vi hade också en monter där vi kommunicerade Instragam, Snapchat och Facebook. Men vi var framför allt där för arbeta med Snapchat, säger Amalia Thoors.

Det sociala mediet Snapchat är ett ganska nytt fenomen som många svenska företag ännu inte använder sig av. Mediet har nyligen seglat om Twitter i antal användare och lockar i dag främst användare upp till 25 år.

– Vi såg verkligen en möjlighet att nå ut till en stor del av målgruppen. Yngre tjejer är aktiva på Snapchat och vi försökte därför nå dem via en kanal där vi vet att de är aktiva. För att göra det arbetade vi med Facebook och Instagram samt mässtidningen för att berätta om att vårt Snapchat-konto skulle vara live under helgen. Vi meddelade också att vi hade ett antal tävlingar och intervjuer som skulle presenteras under helgen på just Snapchat.

På mässan hade Ingager en monter som pushade alla kanaler under eventet. Där marknadsförde de bland annat sina tävlingar på Instagram, Snapchat och Facebook.

– Det roligaste med sociala medier är att allt går snabbt – vi söker alltid efter nya kanaler som kan bli populära. Genom att använda sig av sociala medier under event får man en helt unik möjlighet att lyssna av och nå rätt målgrupp. Många nischade mässor kan ha svårt att hitta just sin specifika målgrupp och då är sociala medier ett viktigt verktyg. Jag tror också att eventarrangörer kommer gynnas av att satsa på Facebooks livestreaming.

Snapchat lokaliserar städer
På Snapchat kan man göra flera olika geofilter som lokaliserar enskilda platser eller städer, där användare kan ladda upp korta filmsnuttar som kan ses av hela världen. I Sverige är tekniken ännu inte tillräckligt utvecklad för att användas av företag på enskilda mässor, men enligt Amalia Thoors kommer det inte dröja länge innan funktionen är möjlig.

– Snapchat har en stor utvecklingspotential. För Eurohorse valde vi istället att skapa ett konto där vi försökte få många följare för att skapa en stor spridning. Sedan höll vi aktivt koll på hur många som lade till vårt konto och öppnade Snapen. Vi gick från 0 till 800 följare och lade upp 49 bilder, 20 videos och 69 storys. Det var dock väldigt svårt att bedöma resultatet på Snapchat. I dagsläget erbjuder mediet inte en möjlighet att dra ut statistik – det måste göras manuellt, vilket är en svårighet, men också appens charm, att inläggen bara ligger uppe i 24 timmar. Men det var spännande att se resultatet och vi är väldigt nöjda. Om ett år kommer vi ha helt andra förutsättningar och geofiltret kommer göra att vi får större möjligheter till viral spridning.

Snapchat är ett verktyg som skapats för att rapportera i nutid och lämpar sig därför väldigt bra för eventrapportering.

– Jag skulle absolut rekommendera andra arrangörer att jobba med Snapchat för att nå en yngre målgrupp. Snapchat gör att beteendet förstärks och man måste tänka på att anpassa marknadsföringen för den yngre besökaren också. Snapchat är i dag starkast i åldrarna upp till 25 år, men om man tittar på både Instagrams och Facebooks utveckling så var kurvan exakt likadan – de yngre människorna hakar på först och sedan går det sakta uppåt i åldrarna, säger Amalia Thoors och fortsätter:

– Snapchat är fortfarande lite för tidigt att utvärdera, men vi är väldigt nöjda med resultatet för alla tre kanaler som vi använt. Jag är extra glad över är hur bra livestreamingen fungerade på Facebook och hur stort engagemang Instragram skapade. Vi fick väldigt positiv respons, vilket man kan se som en trend för 2016 – att liverapportering kommer bli populärt. Viktigt är dock att man planerar livestreamingen i god tid innan eventet, så att man sätter upp en strategi för hur den ska genomföras.

Strategin för eventet
Ingagers strategi inför helgen var att skapa en hype inför eventet – det gjorde de bland annat genom att berätta om olika tävlingar som skulle ske på de sociala medierna.

– Vi uppmuntrade användare att följa Eurohorse på sociala medier och hittade olika syften för varje kanal. På Instagram jobbade vi väldigt mycket med bilder och hashtags, på Facebook arbetade vi med livestreaming och på Snapchat försökte vi nå de yngre besökarna. Vi schemalade tävlingarna under tider där det var mindre folk på mässan, för att förlänga besökstiden, säger Amalia Thoors och berättar att livestreamingen fick en hög organisk räckvidd:

– På Facebook höll vi tävlingar under helgen för att få upp den organiska räckvidden. Det skapade interaktioner och arrangemang på sidan både bland de som var där och hemma. Facebook är en väldigt stor marknadsföringskanal för framtida år då den stärker varumärket och lojaliteten, men också en möjlighet för de utställare som var på mässan att synas med deras montrar. Vi hade ett väldigt stort intresse både från utställarna, besökarna och de som inte var där.

Genom att nyttja Snapchat bilder och videos samt materialet på Facebook under kampanjperioden, så ökade de sina visningar med 350 procent per dag. Räckvidden på Facebook ökade som mest med 400 procent. Under kampanjen ökade deras totala antal följare med 3 procent.

Joline Ekman joline@eventeffect.se

Läs mer:

Webinar: Så blir du mer aktiv i dina kundkontakter – 4 steg

Webinar: Så blir du mer aktiv i dina kundkontakter – 4 steg

Vi på Eventeffect vill tipsa om ett webinar för dig som jobbar med försäljning i någon form och nu ska hitta nya kunder i samband med att restriktionerna tas bort. Säljhinderexperten Paula Söderström håller en frukostföreläsning den 7 oktober med fokus på att skapa framgång för dig och ditt team.

Jonas Brögger: Så skapar du en innovativ säljkultur

Jonas Brögger: Så skapar du en innovativ säljkultur

Jonas Brögger har under många år arbetat med kommunikation, sälj och innovation. Idag hjälper han företag att införa en innovationskultur för att hjälpa kunderna att utveckla sina produkter och tjänster. ”Jag tror att vi behöver avdramatisera ordet innovation, man behöver inte vara i ett laboratorium för att skapa innovation. Det kan vara de små sakerna som gör en stor innovation”, säger Jonas.

Nu blir det svårare att synas på Facebook

Nu blir det svårare att synas på Facebook

Nya algoritmer kommer göra det svårare att annonsera offentliga evenemang Facebook.

Experten: Så bygger du lönsamhet efter krisen

Experten: Så bygger du lönsamhet efter krisen

Annons

Pandemin har satt nya krav på företag och medarbetare. Här berättar experten hur du skapar rätt känsla på jobbet – och bygger lönsamhet.

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform
  • Lista: Lokala mötesarrangörer i Västergötland
  • 17 tips: Framgångsfaktorer för effektiva hybridmöten
  • 10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till
  • Eventsäkerhet – så mycket mer än en biffig vakt i dörren
  • Lista: Konferenslokaler i Helsingborg
  • Jespers bästa tips för en lyckad kickoff
  • Lista: 10 eventlokaler i Visby
“Sov med pärlhalsbandet på” – Hasselbackens brunchvärdinna Mrs M guidar dig till ett fabulöst liv

“Sov med pärlhalsbandet på” – Hasselbackens brunchvärdinna Mrs M guidar dig till ett fabulöst liv

Annons

På Hasselbacken firas livets alla höjdpunkter i alla salar och rum. Oavsett om du brunchar, konfererar eller bor över. Hasselbackens brunchvärdinna, DJ och vintagedrottning, Mrs M, berättar om hur du kan göra ditt event (och vardag) mer fabulöst.

Upphandlingar

  • Kommun upphandlar tjänster från eventbyrå
  • Upphandling av filmproduktion till Skolinspektionen
  • Upphandling av tekniker till evenemang
  • Föreläsare se hit! – Upphandling av podcastreporter
  • Statens Skolinspektion upphandlar eventbyrå

Eventarenan

“Sov med pärlhalsbandet på” – Hasselbackens brunchvärdinna Mrs M guidar dig till ett fabulöst liv

“Sov med pärlhalsbandet på” – Hasselbackens brunchvärdinna Mrs M guidar dig till ett fabulöst liv

Annons

På Hasselbacken firas livets alla höjdpunkter i alla salar och rum. Oavsett om du brunchar, konfererar eller bor över. Hasselbackens brunchvärdinna, DJ och vintagedrottning, Mrs M, berättar om hur du kan göra ditt event (och vardag) mer fabulöst.

Inspiration

BotaniCar – framtidens bilevent

BotaniCar – framtidens bilevent

Inspiration

Norrvikens trädgårdar i Båstad kommer i sommar bli platsen för framtidens motorevenemang helt nytt i sitt slag. Under perioden 4-6 augusti samsas innovation, framtid och teknik med design, natur och passion.

Annika Brantingson

Nytänk och innovation har gjort Tekniska museet till en populär mötesplats

Branschfolk

Tekniska museet är mer än en plats för familjens helgaktiviteter. Sedan några år tillbaka har de utökat sitt fokus till företag och det är idag en spännande plats att förlägga sina event på. Här går det att ordna konferenser, utforska tekniska innovationer och göra gemensamma aktiviteter.

foodoras innovativa butik intar Sweden Rock Festival

foodoras innovativa butik intar Sweden Rock Festival

Festival

Fram till den 11 juni kommer festivalens besökare kunna beställa varor från foodora market direkt på festivalområdet genom Q-handelsbolagets livsmedelskedja som just nu stöper om livsmedelsbranschen i rasande fart med leveranser inom 15 minuter.

Våga satsa på en riktig entertainer och gör ditt event till en odödlig snackis!

Våga satsa på en riktig entertainer och gör ditt event till en odödlig snackis!

Inspiration

När någon är ett riktigt proffs verkar allt så enkelt. Gladys del Pilar har tävlat i Mellon fem gånger, varit med i musikaler som Abba the true story, Fame och En värsting till syster. När hon står för underhållningen höjs tempen rejält!

Eget skärgådesområde för ditt event 20 minuter från centrala Stockholm

Eget område för ditt event 20 minuter från centrala Stockholm

Inspiration

Nu skaps en ny eventdestination beläget vid Stockholms vackra inlopp och början av skärgården. Kajen har som målsättning att bli Stockholms nya mat-, nöje- och aktivitetsdestination.

Graphic Recording: Hon illustrerar dina tankar och ord

Graphic Recording: Hon illustrerar dina tankar och ord

Inspiration

Frida Adamsson är gymnasieingenjören och fd CAD-konstruktören som efter livets utmaningar och omständigheter hittade sin passion i att arbeta med människor och kreativitet. – Jag har alltid själv haft fallenhet för att minnas bättre i bilder och symboler för att komma i håg vad föredragshållaren pratat om, säger hon.

Fem ovanliga och häpnadsväckande båtar som du kan hyra året runt

Fem ovanliga och häpnadsväckande båtar som du kan hyra året runt

Inspiration

Listan är lång av ovanliga båtar som fångar betraktarens uppmärksamhet, tack vare dess skönhet eller också på grund av dess praktiska funktioner. Det kan röra sig om 200 år gamla piratskepp, design-båtar i vintage eller varför inte en hederlig gammal bastubåt!

Erik Olkiewicz är en svensk hypnotisör som uppträder med en hypnosshow

Han gör succé på företagsevent

Inspiration

Erik Olkiewicz gör succé på företagsevent med hypnosshow från Las Vegas. Du kan antingen se hypnosshowen som publik eller bli dess stjärna.

Flytande padel mitt i Stockholm

Flytande padel mitt i Stockholm

Inspiration

Stockholm Sea Padel, med sin uppmärksammade padelpråm, inledde säsongen på Skeppsbron i Stockholm den 1 maj och kommer att ligga där månaden ut.

Lista: 35 takbarer för nästa sommarkickoff

Lista: 35 takbarer för nästa sommarkickoff

Inspiration

Bjud dina kollegor på en kickoff med utsikt på en härlig takbar. Här tipsar Eventeffect om takbarer i hela landet som du kan boka till nästa konferens.

Oslagbar digital plattform!

Oslagbar digital plattform!

Annons

Robot event erbjuder marknadens vassaste digitala plattform för mässor, möten, utbildningar, utställningar, show-rooms och hemsidor.

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Nu söker vi Senior Event Manager för Mässor & Möten!
  • Teknik- och logistikansvarig Stockholm/Malmö
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Hummingbird söker en Project Manager
  • Hummingbird söker en Project Coordinator
  • Account Manager till Koncept & Event

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Branschens raket Homage fortsätter växa

Branschens raket Homage fortsätter växa

Eventbyrå

Homage fortsätter sin starka tillväxtresa och räknar med att bli femtio anställda under 2022.

Calle Francke

Calle Francke om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa

Eventbyrå

Han har jobbat inom upplevelseindustrin under hela sitt yrkesliv och samlat på sig en rad värdefulla insikter genom åren. Här berättar Calle Francke, medgrundare och partner, om nycklarna bakom Homages starka tillväxtresa och vad som driver honom framåt.

Liwlig Group öppnar filial i New York

Liwlig Group öppnar filial i New York

Aktuellt från Eventbyråer

Liwlig Group, som i Sverige representeras av Eventyr Nine Yards, har i dagarna slagit upp dörrarna till sitt kontor på Manhattan i New York. Verksamheten leds av entreprenören Janne Hakkarainen med ett långt förflutet på den finska Liwlig-byrån Tapaus.

Mest läst

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Almedalsveckan 2022: Färre evenemang men besökarna väntas komma

— Jag tror Almedalsveckan vinner på att bara vara fem dagar och att besökarna kommer uppleva att det är en sund nivå nu när en del evenemang försvunnit, säger Mia Stuhre. Före pandemin var det många som upplevde att det var svårt att ens hinna besöka en bråkdel av alla de evenemang som erbjöds. Det finns en stor förväntan inför ...
Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Halvtidsvila i eventfabriken med tankar om framtiden

I denna sommarkrönika summerar Eventeffects återkommande gästskribent Tommy Brotte mötesformatens intensiva utveckling den senaste tiden och spanar om framtiden.
Branschens raket Homage fortsätter växa

Branschens raket Homage fortsätter växa

Homage fortsätter sin starka tillväxtresa och räknar med att bli femtio anställda under 2022.

Branschfolk

Annika Brantingson

Nytänk och innovation har gjort Tekniska museet till en populär mötesplats

Branschfolk

Tekniska museet är mer än en plats för familjens helgaktiviteter. Sedan några år tillbaka har de utökat sitt fokus till företag och det är idag en spännande plats att förlägga sina event på. Här går det att ordna konferenser, utforska tekniska innovationer och göra gemensamma aktiviteter.

StoryTourist

Berättelser får nytt liv genom StoryTourists digitala upplevelseteknik

Branschfolk

Föreställ dig följande: du följer efter Sherlock Holmes längs Londons slingrande gator och gränder. Tillsammans ska ni lösa ett brott och nu letar du efter ledtrådar. I Köpenhamn strosar du längs kajen och utforskar strandpromenaden med berättelsen om den lilla sjöjungfrun som en röd tråd. StoryTourist är en ny digital upplevelse, där du som lyssnare kan kliva in i en berättelse och uppleva den på de platser där den utspelar sig.

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Från att kört på en cylinder till att koppla in turbon blev en stor omställning

Aktuellt

Svenska Mässan Gothia Towers är en fantastisk mötesanläggning med ett brett utbud med allt från mindre styrelserum på 28:e våningen till kongresshall och stora mässytor.

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

Branschfolk

Influencers, bloggare, stjärnor och artister minglar på hans utlagda röda mattor och plåtas framför backdrops med kända varumärken. Eventeffect får en inblick behind-the-scenes hos festfixaren Alexander Erwik.

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Branschfolk

Eventeffect listar nio personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Branschfolk

Redan innan examen har Emma Silén Djerf landat ett toppjobb. Här berättar hon om sin praktik på Homage och ambitionerna framåt.

Folk i karriären

Micael Worbin blir ny hotellchef för Skara Stadshotell

Han blir ny hotellchef för Skara Stadshotell

På nytt jobb

Den 1 oktober börjar Micael Worbin som hotellchef för Skara Stadshotell. − Det känns väldigt spännande och jag ser fram emot hösten, säger Micael.

Han tar över som koncernchef för Carotte

Han tar över som koncernchef för Carotte

På nytt jobb

I en snart 8 år lång förändrings- och tillväxtresa har Christian Mertzig varit VD och Koncernchef för Carotte. Från augusti 2022 byter Carotte operativt ledarskap och Oscar Ohlsén tillträder rollen som Koncernchef för Carotte. Mertzig kvarstår som ägare och arbetande styrelseordförande med fokus på koncernens techinvesteringar.

Maria Skarve

Hon blir ny marknadchef på Svenska Möten

På nytt jobb

Nu är det klart att Maria Skarve blir ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.

Gästskribenter

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Gästskribent

Ja, så kan det kännas om man räknar med alla Teamsmöten. Men det är inte ett digitalt event utan en plattform och format som lämpar sig ypperligt för projektmöten.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Eventbranschen gräver sin egen grav om man inte tar utmaningarna med hybridevenemang på allvar

Gästskribent

Nästan alla i eventbranschen förutspår att hybridevenemang blir nästa stora trend. Jag kan vittna om att det går utmärkt att producera roliga, engagerande och effektiva hybridevenemang. Däremot är det alldeles för många som gravt underskattar utmaningarna med att göra evenemang som på riktigt skapar värde för alla, oavsett om de deltar fysiskt på plats eller på distans.

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Gästskribent

Johan Strand är ny krönikör på Eventeffect, en kreativ idéspruta som med sin gedigna erfarenhet kommer att bjuda på reflektioner och insikter från mäss- och eventbranschens alla format. I denna krönika belyser han vikten av att branschens aktörer gemensamt lyfter blicken inför återstarten av mässor inför 2022.

“Nu har vi byggt 100 studios!”

“Nu har vi byggt 100 studios!”

Annons

Allt fler företag och organisationer har insett betydelsen av en proffsig studioproduktion av hög kvalitet som låter varumärket komma till sin fulla rätt. Det konstaterar Twenty Studios som nu har byggt sin 100:e studio.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff