eventeffect.se

”Vi suger åt oss av omvärldsinformation för att kunna tolka framtiden”

Destination

Möt Anna Lakmaker, vd för Destination Sigtuna som berättar om sitt arbete.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Hitta Julbord
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Meetapp
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Nine Yards
    • Golfbaren
    • Rider
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-12-07 | Annons | Pop House Sweden

Fem goda skäl att välja Hasselbacken när det är dags att mötas

När det är dags att mötas ska det vara tryggt och med bästa förutsättningar att få till ett lyckat möte. Därför finns goda skäl att välja anrika Hasselbacken på Djurgården i Stockholm. – Vi kan erbjuda så mycket mer än bara en trygg plats att mötas, säger Stefan Strömberg General Manager på Hasselbacken.

Hasselbacken

Vi har nog alla insett att verkligheten inte kommer att se ut som den en gång gjorde före det att coronaviruset fanns. Men, samtidigt är behovet att träffas stort och sociala kontakter behövs för att ha en utvecklande verksamhet. Därför är det nu upp till hotell- och mötesindustrin att anpassa sig till det nya normala. 

– Vi har en ny verklighet att förhålla oss till och vi på Hasselbacken har gjort vårt bästa för att skapa en mötesplats där människor kan känna sig trygga – utan att kompromissa med varken roliga aktiviteter eller god mat i en inspirerande miljö, säger Stefan Strömberg.

Hasselbacken

  Här är fem goda skäl till att välja Hasselbacken när det är dags att mötas. 

 

  • Slipp att resa långt!

Även om resandet har minskat sedan i våras till följd av pandemin är det nog få som  tror att vi kommer att återgå till att resa kors och tvärs över landet för att delta på ett möte. Med sitt oslagbara läge nära stan utgör Hasselbacken en perfekt destination för mötet eller konferensen – du får känslan av att åka från stan men utan att resa långt. 

 

  • Få tillgång till teknik som ger de allra bästa förutsättningarna att mötas

Hybridmöten kommer med all sannolikhet att vara en del av framtiden. Och kanske är det den svåraste mötesformen av de alla? Hasselbacken har satsat hårt på digital utrustning och med rätt teknik får ni bästa förutsättningar att genomföra alla typer av möten. Dessutom finns det tillgång till digitala whiteboards, så kallade flipboards, LED-skärmar, en biosalong och det senaste man kan tänka sig inom konferensteknik.

 

  • Mötas utomhus – javisst! 

Frisk luft, minskad smittorisk och ett annorlunda grepp på mötet. Hasselbacken bjuder till exempel på en spektakulär trädgård som kan riggas för möten och andra mötesmiljöer utomhus kan skapas efter önskemål.

 

  • Välj bland en uppsjö av aktiviteter – på ett och samma ställe

Med vacker natur alldeles runt knuten erbjuder Hasselbacken en mängd olika aktiviteter för att krydda er konferens. Cykling, ridning, orientering, båtturer, kanotpaddling och olika vattensporter – det är bara några exempel på de aktiviteter som finns att tillgå på Djurgården. Även på plats på själva Hasselbacken erbjuds flera olika aktiviteter att bryta av med i pauser eller efter möten, såsom femkamp, pingis och minigolfbana. Dessutom har hotellet infört slottider för till exempel användning av gym och bastu för att göra det möjligt att hålla avstånd.

 

  • Ät fantastiskt, säkert och för planeten

Glöm trista konferensmatsalar med måltider i massproduktion – på Hasselbacken äter och dricker ni gott i en inspirerande miljö med trädgårdsnära känsla. På Restaurang 85, som precis nyöppnat med ett nytt koncept med fokus på så kallad planetary food, njuter ni av svenska klassiker i en intressant modern tolkning. Serveringen är självklart flexibel för att uppfylla coronarestriktioner.

Skulle ni få mersmak erbjuder Hasselbacken co-working-ytor, möjlighet att bo längre tid på hotellet (longstay) och några av Hasselbackens större rum kan hyras och nyttjas som showrooms. 

Hasselbacken

Vill ni mötas tryggt och mer därtill på Hasselbacken? Boka ert möte och konferens redan idag!

Tfn: 08-12 13 33 00

E-post: info@hasselbacken.com 

Läs även: Hasselbacken – Djurgårdens sovande juvel som nu vaknar till liv
Johanna Bengtsson Johanna@eventeffect.se

Läs mer:

eventbolag som finns med i eventhjälpen

100-tals eventbolag som hjälper dig med ditt nästa genomförande

Eventhjälpen: Här hittar du snabbt och enkelt eventbolag som är redo att bli leverantör till din nästa konferens, evenemang, fest, event, mässa och kongress. Vi listar aktörer inom bokningssystem, mässmontrar, eventbolag, aktivitetsbolag, föreläsare, produktionsbolag, fotografer, underhållning, möteslokaler och eventappar.

Boka Isaac Kuritzén som moderator till ditt digitala möte

De flesta av er känner mig som Isaac, en vild entertainer och sångare i Isaac And The Soul Company. Men vad ni kanske inte vet om mig är att jag även är en professionell moderator och presentatör med en examen från Poppius journalistskola.

eventplattformar eventappar eventhjalpen eventeffect

Eventhjälpen presenterar: Eventplattformar och eventappar

Eventhjälpen presenterar leverantörer som erbjuder tjänster inom eventplattformar och eventappar. Läs mer om leverantörerna här.

Pop House Hotel, ABBA The Museum, Cirkus Arena & Restaurang, Hotell Hasselbacken

pophousesweden logos eventeffect

Pop House & ABBA The Museum | www.pophouse.se | www.abbathemuseum.com
En helkväll eller dag på Pop House och ABBA The Museum ger dig och dina kollegor en oförglömlig upplevelse med musik, sång, dans och god mat & dryck. Du kan provsjunga i Polarstudion och välja mellan några av ABBAs otaliga hits. Prova ABBAs ikoniska scenkläder virtuellt eller bli den femte medlemmen i ABBA genom att stå på vår stora scen tillsammans med medlemmarna i ABBA och sjung Mamma Mia eller Dancing Queen. Allt spelas in på din personliga ABBA-biljett. Avsluta kvällen med en god middag i vår restaurang Pop House Food & Bar och bo över på Pop House Hotel.
Pop House Hotel och ABBA The Museum har allt du behöver för att skapa ett oförglömligt event – musik i världsklass, sång och dans!

Cirkus Arena & Restaurang | www.cirkus.se
Cirkus är en klassisk plats där människor träffats på otaliga föreställningar, mässor, konserter, konferenser och middagar genom åren. Cirkus är norra Europas största privatteater och en komplett anläggning med tre scener. Här ryms Cirkus stora scen i historisk miljö, med plats för 1 644 sittande gäster samt hypermoderna nya Lilla Cirkus som tar upp till 800 personer i biosittning. Cirkus Arena & Restaurang har mingelutrymmen för flera hundra gäster, stora ytor för utställare och och en fantastisk festvåning med plats för drygt 100 personer.

Hotell Hasselbacken | www.hasselbacken.com
Sedan mars 2019 är Hotell Hasselbacken en del av Pop House Sweden. Hotell Hasselbacken erbjuder 113 hotell rum, möteslokaler för upp till 300 personer, festlokaler samt relaxavdelning. Grupper av alla storlekar är välkomna här. Med ett stort urval av konferens- och möteslokaler samt stora salar gjorda för fest och bankett är möjligheterna oändliga. Hyr Hasselbackens vinkällare för det mindre styrelsemötet eller arrangera bolagstämman i Bellmanssalens auditorium. Spegelsalen och Hazeliussalen passar utmärkt för bankett, fest och större evenemang.

Kontaktuppgifter

Jessica Ahlqvist
Resort Sales Manager - Meeting, Event & Corporate Pop House Sweden
jessica.a@pophouse.se / sales@pophouse.se
+46 (0)8 121 328 63
www.pophouse.se
www.abbathemuseum.com
www.cirkus.se
www.hasselbacken.com

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Verkställande direktör till Svenska Möten
  • Projektledare till PassionLab
  • Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
  • Turismsamordnare
  • Brand Specialist Redbull

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

johan lundemo

Carlsberg väljer Göteborgsbaserad eventbyrå

Eventbyrå

Samarbetet sträcker sig över tre år och berör logistik och produktion. Avtalet gäller för festivaler, mässor och event i Sverige.

Bang

Bang och Göteborg & Co i nytt samarbete kring hållbarhetsinitiativ

Eventbyrå

Nu lanseras ett nytt hållbarhetsprojekt i Göteborg, Awake & Aware. Bakom initiativet står några eldsjälar på Göteborg & Co fast beslutna om att ta stadens hållbarhetsarbete till en ny nivå. Kommunikationsbyrån Bang vann efter tuff konkurrens den offentliga byråupphandlingen och har nu utvecklat identitet och form, och UX-byrån Osynlig står för sajten.

Mest läst

”Vi suger åt oss av omvärldsinformation för att kunna tolka framtiden”

Möt Anna Lakmaker, vd för Destination Sigtuna som berättar om sitt arbete.
ny vd till nobis hotel

Ny vd till Nobis Hotel

Han började sin karriär som diskplockare på Café Opera. Närmast kommer han från Miss Clara där han arbetade som vd i fyra år.
livesändning av event och webinars i studio

Lista: 41 studios för livesändning av event och webinars

Vill du att ditt digitala event ska bli en riktigt proffsig produktion? Då kan det vara klokt att hyra en studio med all teknik och kompetens på plats. Här listar Eventeffect aktörerna som kan hjälpa dig med livesändning av event och webinars i toppklass.
en tysk riesling

Branschexperterna tipsar: Checklista för att utforma en smart mötesagenda

Eventeffect presenterar en checklista med fem konkreta tankar om hur man kan skapa bättre mötesagendor. Listan är framtagen av mötesexperten Micke Darmell.
umea skelleftea

Visit Skellefteå och Visit Umeå i nytt samarbete

Coronapandemin har förändrat den globala mötesindustrin i grunden. Visit Skellefteå och Visit Umeå går in i nytt samarbete för att skapa insikter, kunskap och utveckling.

Branschfolk

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

idg

IDG ställde om jättekonferensen Webbdagarna på fem dagar

Branschfolk

– Att hoppas att vardagen återgår till det normala kan vara riskfyllt, säger IDG:s vd Joakim Allwin, när han berättar om hur tidningsförlaget ställde om sin jättekonferens efter regeringens nya begränsningar.

Folk i karriären

rony forsberg

Han är ny vd för Leksand Resort

På nytt jobb

Han kommer närmast från rollen som vd på Jönköping Airport. Nu ska han leda arbetet med att utveckla Leksand Resort.

pernilla och jenny

Sånga-Säby rekryterar och siktar på att bli framtidens mötesplats

På nytt jobb

Lagom till jul började Pernilla Rehnberg på Sånga-Säby som ansvarig för hotell & restaurang. Hon kommer tillsammans med Jenny Baudou som blir ansvarig för nya projekt & upplevelser, att bygga upp det nya Sånga.

uppsala konsert kongress

Uppsala Konsert & Kongress tar in två nya talanger

På nytt jobb

Uppsala Konsert & Kongress fick en ny ägaridé tidigare i år och för att möta denna gör nu bolaget en rad satsningar inom flera områden.

Gästskribenter

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

simon strandvik

Simon Strandvik: ”Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent inom hållbarhet, Simon Strandvik skriver här i sin höstkrönika om vikten att vi prioriterar hållbarhetsarbetet när evenemangen drar igång igen.

Adapt to survive – Livesänt digitalt event baserat på Göran Adléns senaste trendrapport

Annons

När det omöjliga blev möjligt och det omöjliga normalt. År 2020 var året då inget blev som det varit förr. Det var året då världen förändrades. Vi förändrades. Allt förändrades. Men är det kanske så att vi trots allt är på väg mot en bättre värld? En annorlunda värld? Något nytt, något bättre? På väg mot en mänskligare värld? En kärleksfullare värld där det lilla betyder något extra? En värld där människorna är i fokus? 

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff