eventeffect.se
Lars_Aggestedt

Lars Aggestedt skapar säkra möten med uteaktiviteter och avskildhet

Hallå där...

Fysiska möten spelar fortfarande en viktig roll och numer inkluderar vi gärna uteaktiviteter på våra konferenser och möten. Lars Aggestedt, hotelldirektör på Krägga Herrgård, berättar om konferensgästernas förändrade beteende. 

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Rider
    • Sture
    • Inadra
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-11-02 | Annons | Pop House Sweden

Hasselbacken – Djurgårdens sovande juvel som nu vaknar till liv

I nygammal skepnad men fortfarande med ett oslagbart läge på Kungliga Djurgården välkomnar Hasselbacken stockholmarna att hitta tillbaka till det anrika nöjesnästet. Efter en omfattande renovering av hotellet med event- och konferensmöjligheter och nyöppning av restaurangen med det nya konceptet 85 vill Hasselbacken bli den självklara destinationen för alla som vill bo, äta och mötas riktigt bra i Stockholm.

hasselbacken Eventeffect
Bild: Mats Frödin

Djurgården i Stockholm ses av många, inte minst av stockholmarna själva, som en turistmagnet. Dominansen av turister och en uppfattning om att Djurgården saknar bra matställen har lett till att stockholmarna övergett ön. Detta trots att Djurgården både bjuder på stora skogspartier, öppna ängar och ett flertal populära muséer samt nöjesattraktioner – allt ett stenkast från centrala Stockholm. 

Nu finns det dock goda skäl för stockholmarna att hitta tillbaka till destinationen. Detta då Hasselbacken med anor från 1740-talet inte bara har genomgått en omfattande renovering utan i dagarna även nyöppnat sin nya restaurang 85. 

hasselbacken Eventeffect
Bild: Mats Frödin
Planetary food med svenska klassiker i modern tolkning

Restaurang 85, där 85 refererar till den viktenhet av det animaliska proteinet på tallriken, bygger vidare på Hasselbackens 250-åriga historia och dess gastronomiska matarv som fallit i glömska. 85 vill ta svenska klassiker och förnya dem till intressanta, moderna tolkningar som andas både omtanke, flärd och fest. Detta samtidigt som man vill utmana gästen att äta mer hållbart. Med andra ord, äta mer från växtriket och mindre från djurriket – planetary food helt enkelt.  

– Hasselbackens restaurang har de senaste 30 åren varit en sovande juvel mitt i Stockholm. Med vårt nya koncept, som utgör en blandning av anrik royalism och punkpoppigt bus, ger vi klassiker en liten knuff i rätt riktning i en av Stockholms mest spännande restauranglokaler. Målet är att återigen etablera oss som en ikon bland Stockholms nöjesnästen samt för att föra matkulturen vidare in i framtiden, säger Stefan Strömberg General Manager på Hasselbacken.

hasselbacken Eventeffecta
Bild: Mats Frödin
hasselbacken Eventeffect
Bild: Mats Frödin
Självklar destination med återfunnen plats i stockholmarnas hjärta

Nyrenoverade Hotell Hasselbacken – men fortfarande genomsyrad med historia – bjuder utöver Restaurang 85 sina gäster på ett flertal nytänkande sociala utrymmen med något för alla beroende på sällskapets “växel”. Ta en fördrink i hotellets “barception” för en skön loungekänsla. Varva ner efter en lång dag och njut av något kallt med utsikt över den lummiga trädgården i terrassbaren. Avsluta kvällen i Hasselbackens egen “pastry bar” där både stim och dekadens utlovas i kombination med starka drycker och ljuvliga sötsaker. För de som är mer aktivt lagda erbjuds både 5-kamp, biljard- och pingisbord.

– Med nya Hasselbacken vill vi få stockholmarna att hitta tillbaka till Djurgården. Vi vill att Hasselbacken blir den självklara platsen när man vill göra något extra för någon annan – oavsett om det är ens partner, medarbetare, familj eller vänner. Men vi hoppas också att Restaurang 85 blir stockholmarnas nya kvarterskrog på Djurgården, säger Stefan Strömberg och avslutar:

– Hasselbacken är på väg att vakna till liv igen och vill återigen inta en speciell plats i stockholmarnas hjärta.

Vill du uppleva nya Hasselbacken? Boka ditt bord och/eller hotellvistelse redan idag!

Tfn: 08-12 13 33 00
E-post: info@hasselbacken.com 

Läs även: Så festar personalen på Djurgården
Johanna Bengtsson Johanna@eventeffect.se

Läs mer:

UKK Fotografiska Westers Skyddsrummet streamingstudio Onemotion IMC

Eventhjälpen: Veckans aktuella leverantörer

Eventhjälpen presenterar veckans aktuella leverantörer Uppsala Konsert & Kongress, Onemotion IMC, Skyddsrummet digital studio, Fotografiska och ATV Streaming Studios. Samtliga leverantörer är med i Eventhjälpen, tjänsten som hjälper dig att hitta leverantörer till ditt nästa genomförande. Läs mer om veckans leverantörer och hur de kan hjälpa ditt företag här!

Helsingborg Arena Onlive Axon Profil AB Gislerud Carpets

Eventhjälpen presenterar veckans leverantörer

Eventhjälpen presenterar veckans aktuella leverantörer Axon Profil AB, Helsingborg Arena, Onlive och Gislerud Carpets som alla är medlemmar i Eventhjälpen. Eventhjälpen är tjänsten som hjälper dig att hitta aktuella leverantörer till ditt nästa genomförande. Läs mer om företagen och vilka olika tjänster de kan erbjuda här.

Dohrns annons rekrytering 700X350 Join

Vi tror på framtiden!

Nu utökar vi Dohrns-teamet och söker dig som vill jobba som event- och utställningsproducent med start i vår.

Pop House Hotel, ABBA The Museum, Cirkus Arena & Restaurang, Hotell Hasselbacken

pophousesweden logos eventeffect

Pop House & ABBA The Museum | www.pophouse.se | www.abbathemuseum.com
En helkväll eller dag på Pop House och ABBA The Museum ger dig och dina kollegor en oförglömlig upplevelse med musik, sång, dans och god mat & dryck. Du kan provsjunga i Polarstudion och välja mellan några av ABBAs otaliga hits. Prova ABBAs ikoniska scenkläder virtuellt eller bli den femte medlemmen i ABBA genom att stå på vår stora scen tillsammans med medlemmarna i ABBA och sjung Mamma Mia eller Dancing Queen. Allt spelas in på din personliga ABBA-biljett. Avsluta kvällen med en god middag i vår restaurang Pop House Food & Bar och bo över på Pop House Hotel.
Pop House Hotel och ABBA The Museum har allt du behöver för att skapa ett oförglömligt event – musik i världsklass, sång och dans!

Cirkus Arena & Restaurang | www.cirkus.se
Cirkus är en klassisk plats där människor träffats på otaliga föreställningar, mässor, konserter, konferenser och middagar genom åren. Cirkus är norra Europas största privatteater och en komplett anläggning med tre scener. Här ryms Cirkus stora scen i historisk miljö, med plats för 1 644 sittande gäster samt hypermoderna nya Lilla Cirkus som tar upp till 800 personer i biosittning. Cirkus Arena & Restaurang har mingelutrymmen för flera hundra gäster, stora ytor för utställare och och en fantastisk festvåning med plats för drygt 100 personer.

Hotell Hasselbacken | www.hasselbacken.com
Sedan mars 2019 är Hotell Hasselbacken en del av Pop House Sweden. Hotell Hasselbacken erbjuder 113 hotell rum, möteslokaler för upp till 300 personer, festlokaler samt relaxavdelning. Grupper av alla storlekar är välkomna här. Med ett stort urval av konferens- och möteslokaler samt stora salar gjorda för fest och bankett är möjligheterna oändliga. Hyr Hasselbackens vinkällare för det mindre styrelsemötet eller arrangera bolagstämman i Bellmanssalens auditorium. Spegelsalen och Hazeliussalen passar utmärkt för bankett, fest och större evenemang.

Kontaktuppgifter

Jessica Ahlqvist
Resort Sales Manager - Meeting, Event & Corporate Pop House Sweden
jessica.a@pophouse.se / sales@pophouse.se
+46 (0)8 121 328 63
www.pophouse.se
www.abbathemuseum.com
www.cirkus.se
www.hasselbacken.com

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Sundsgården söker en Hotell & konferenschef
  • Workplace Manager
  • Deloitte söker videoproducent
  • Event & Project Assistant
  • Marknadskoordinator

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

Eventbyrå

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke – DIVISION.

HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Affärer

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Marten D Annette M Niclas R

Eventyr fortsätter växa – här är senaste rekryteringen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr kunde strax innan årsskiftet berätta att de anställt kommunikationsstrategen Martin Lee som Content Strategist. Nu inleds året med ytterligare en stark rekrytering inom området för att möta marknadens ökade efterfrågan. Ny Content Producer på Eventyr blir Annette Mörk.

Mest läst

Fredrik Annell Berger VD for Expo Stories AB

Expo Stories lanserar 12 mässor i fyra städer

Expo Stories är en modern nationell mässarrangör som går i fronten för att digitalisera mässupplevelsen. Vi tror på behovet av att fortsatt mötas fysiskt men är övertygade om att det går att göra på ett mer effektivt sätt med hjälp av digitala hjälpmedel och strukturerade processer.
Isabelle Bergqvist

Isabelle Bergqvist till BANG

Kommunikations och eventbyrån BANG, Brand Arena Nordic Group rekryterar och anställer Isabelle Bergqvist som produktionsledare.
Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.
HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.
SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke - DIVISION.

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

Compodium

Compodium skalar upp med fyra och har fokus på att anställa ytterligare femton

På nytt jobb

I linje med Compodiums strategi att accelerera bolagets omsättning och skala upp organisationen har Compodium förstärkt sin organisation. Lin Eriksson Nordström har tillträtt som marknadschef i januari tillsammans med Magnus Godin, produktägare och utvecklingsansvarig samt Johan Morin och Lucas Lundqvist som stärker upp utvecklingsteamet samt säljorganisationen.

Isabelle Bergqvist

Isabelle Bergqvist till BANG

På nytt jobb

Kommunikations och eventbyrån BANG, Brand Arena Nordic Group rekryterar och anställer Isabelle Bergqvist som produktionsledare.

Lule Gashi

Hexanova Events utvidgar med två nya medarbetare

På nytt jobb

Hexanova Events har nyligen gjort två rekryteringar, Lule Gashi och Ola Lundquist.

Gästskribenter

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

Hangaren Subtopia

Subtopia är redo

Annons

När världen öppnar upp igen har vi allt på plats för att skapa smittsäkra evenemang.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff