eventeffect.se
Mia Stuhre, projektledare för Almedalsveckan 2021, Region Gotland.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Almedalen

Sedan 1968 har Almedalen varit en viktig demokratisk mötesplats för politiker, företag och organisationer som vill förmedla sina budskap. Förra året ställdes Almedalsveckan in för att i år äga rum i helt digital form. För Eventeffect berättar Mia Stuhre, ansvarig projektledare, om hur den kommer nå ut både till fler och leva längre. Hon ger också tips på hur du får ut mest av ditt digitala evenemang.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Sture
    • Inadra
    • Meetapp
    • Mediemerah AB
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-02-26 | Annons | Pop House Sweden

Så festar personalen på Djurgården

Norsk karaoke, drag queen-show, god mat och dryck – så kickade Pop House Sweden igång det nya året på Djurgården.

personalfest pop house

I Cirkus mytomspunna lokaler och nyrenoverade restaurang hälsade värdinnorna Madame Heinz och Admira Thunder Pussy samtliga anställda i Pop House Sweden på Djurgården välkomna till årets första personalfest.

I samma anda som Cirkus storslagna nyinvigningsfest förra hösten (se de spektakulära bilderna här) kickades 2020 igång för personalen på Pop House Hotel, ABBA The Museum, Hasselbacken och Cirkus Arena & Restaurang.

Redan i dörren fick gästerna reda på vilken grupp som de skulle tillhöra under kvällens lekar med ett band runt handleden och med ett glas välkomstbubbel i handen minglades det in i Cirkus anrika lokaler.

Med norsk karaoke i Festvåningen, prickfärdighetstest i Ernst Rolf-logen och stor hjärnverksamhet i grupp inne i Cirkus stora salong aktiverades personalen på direkten.

Pop House Sweden personalfest

Ingmari Pagenkemper, vd för Cirkus Arena & Restaurang, var självklart på plats och kallade kvällens festligheter för “bananas” samtidigt som hon mindes andra lyckade personalfester.

– Jag minns en jätterolig personalfest där vi flyttade ut hela festen till Humlegården. Där drack vi ägglikör och hade snöbollskrig. Det tyckte jag faktiskt, i all sin enkelhet, var en förtjusande afton, säger Ingmari Pagenkemper.

Inom verksamheterna i Pop House Sweden (Pop House Hotel, ABBA The Museum, Hasselbacken och Cirkus Arena & Restaurang) är ingen dag sig lik. Ena dagen är det en uppstyrd konferens, andra dagen en hårdrockskonsert och tredje en musikal, berättar Ingmari Pagenkemper om verksamheten på Cirkus.

– Det är den största utmaningen. Gästerna och kundernas önskemål och förväntningar på oss är ju väsensskilda. För att vi ska orka med det måste man peppa varandra mycket. Och det är en av anledningarna att vi lägger så mycket krut på den här personalfesten, säger hon.

Efter mat, dryck och lek intog värdinnorna Madame Heinz och Admira Thunder Pussy scenen i Cirkus restaurang och såg till att festligheterna fortsatte till sen natt.

Madame Heinz och Admira Thunder Pussy
Madame Heinz och Admira Thunder Pussy
5 tips för en bra personalfest

1. Tema
Sätt ett tema på festen och låt personalen gå loss med kläder och accessoarer. Med ett tema som begränsar kan man hitta mycket frihet inom ramarna.

2. Lite nytta, mycket lek
Blanda information med lek och frihet. En personalfest är först och främst en fest, då lägger vi siffror och utläggningar åt sidan och bara umgås.

3. God dryck och mat
För att festen ska hålla länge är det viktigt att inte glömma maten. Särskilt om drycken är god och bubblig.

4. Underhållning
Utöver mat och dryck är någon typ av underhållning ett måste för att hålla festen levande. En show fungerar bra som paus i lekar och gruppaktiviteter.

5. Upplevelse
Med ett spännande tema, lite nytta, mycket lek, god mat, dryck och en underhållande show blir personalfesten en helhetsupplevelse som få kommer att glömma.

HYR VÅRA LOKALER

Cirkus är en klassisk plats där människor träffats på otaliga föreställningar, mässor, konserter, konferenser och middagar genom åren. I dag är Cirkus norra Europas största privatteater och en komplett anläggning med tre scener. Här ryms Cirkus stora scen i historisk miljö, med plats för 1 644 sittande gäster samt hypermoderna nya Lilla Cirkus som tar upp till 800 personer i biosittning. Cirkus Arena & Restaurang har mingelutrymmen för flera hundra gäster, stora ytor för utställare och och en fantastisk festvåning med plats för drygt 100 personer.

Skicka bokningsförfrågan här eller kontakta oss direkt på 08 – 12 13 28 63 eller sales@cirkus.se.

Läs även: Pop House-gruppen växer så det knakar
Johanna Bengtsson Johanna@eventeffect.se

Läs mer:

Projektledare

Creative Meetings söker eventprojektledare

Konferensteknik black box stockholm fc production munchenbryggeriet

Aktuella leverantörer i Eventhjälpen

Här presenteras fyra leverantörer som alla finns med i Eventhjälpen, tjänsten som hjälper dig att hitta aktörer till ditt nästa genomförande. Spana in veckans leverantörer här!

Riksdagen June 2011

Platsannons: Handläggare/ansvarig möteslogistik

Nu kan du söka jobbet som handläggare/ansvarig möteslogistik- förbered och genomför regeringens globala högnivåmöte om miljö-, klimat och hållbar utveckling.

Pop House Hotel, ABBA The Museum, Cirkus Arena & Restaurang, Hotell Hasselbacken

pophousesweden logos eventeffect

Pop House & ABBA The Museum | www.pophouse.se | www.abbathemuseum.com
En helkväll eller dag på Pop House och ABBA The Museum ger dig och dina kollegor en oförglömlig upplevelse med musik, sång, dans och god mat & dryck. Du kan provsjunga i Polarstudion och välja mellan några av ABBAs otaliga hits. Prova ABBAs ikoniska scenkläder virtuellt eller bli den femte medlemmen i ABBA genom att stå på vår stora scen tillsammans med medlemmarna i ABBA och sjung Mamma Mia eller Dancing Queen. Allt spelas in på din personliga ABBA-biljett. Avsluta kvällen med en god middag i vår restaurang Pop House Food & Bar och bo över på Pop House Hotel.
Pop House Hotel och ABBA The Museum har allt du behöver för att skapa ett oförglömligt event – musik i världsklass, sång och dans!

Cirkus Arena & Restaurang | www.cirkus.se
Cirkus är en klassisk plats där människor träffats på otaliga föreställningar, mässor, konserter, konferenser och middagar genom åren. Cirkus är norra Europas största privatteater och en komplett anläggning med tre scener. Här ryms Cirkus stora scen i historisk miljö, med plats för 1 644 sittande gäster samt hypermoderna nya Lilla Cirkus som tar upp till 800 personer i biosittning. Cirkus Arena & Restaurang har mingelutrymmen för flera hundra gäster, stora ytor för utställare och och en fantastisk festvåning med plats för drygt 100 personer.

Hotell Hasselbacken | www.hasselbacken.com
Sedan mars 2019 är Hotell Hasselbacken en del av Pop House Sweden. Hotell Hasselbacken erbjuder 113 hotell rum, möteslokaler för upp till 300 personer, festlokaler samt relaxavdelning. Grupper av alla storlekar är välkomna här. Med ett stort urval av konferens- och möteslokaler samt stora salar gjorda för fest och bankett är möjligheterna oändliga. Hyr Hasselbackens vinkällare för det mindre styrelsemötet eller arrangera bolagstämman i Bellmanssalens auditorium. Spegelsalen och Hazeliussalen passar utmärkt för bankett, fest och större evenemang.

Kontaktuppgifter

Jessica Ahlqvist
Resort Sales Manager - Meeting, Event & Corporate Pop House Sweden
jessica.a@pophouse.se / sales@pophouse.se
+46 (0)8 121 328 63
www.pophouse.se
www.abbathemuseum.com
www.cirkus.se
www.hasselbacken.com

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Marknadskoordinator Klövern Stockholm Norra
  • Handläggare/ansvarig möteslogistik
  • Creative Meetings söker eventprojektledare
  • Kommunikatör med ansvar för konferenser och event
  • Event Coordinator for Impact Week

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Konferens

Digitala möten – och så får man träffas fysiskt också!

Eventbyrå

Här bjuder Peter Winitsky från Creative Meetings på sina tankar om höstens event: I tider som dessa är det extra viktigt med klok kommunikation. Dels råder det kunskapstörst – men inte minst behöver man värna sin kultur när mycket nu är annorlunda. Bara en sån sak som att många både nu och framöver jobbar hemifrån – vad innebär det för den interna kulturen?

Sommar studio

Onemotion släpper koncept för digitala sommaravslutningar

Eventbyrå

Efter succén med paketerade digitala julfester släpper Onemotion nu den digitala sommarfesten, ett kostnadseffektivt sätt att avsluta första halvåret för personal eller kunder i ett somrigt format fyllt med sommarkänsla, information och sociala aktiviteter.

Ann Jacobsson

Otomteblossiga upplevelser för Årets byrå

Eventbyrå

Heja! fortsätter att leverera otomteblossiga upplevelser, ett ord som beskriver insatser som ger önskad effekt och sprakar över lång tid. Efter ha varit nominerade flera gånger tog de i år hem vinsten som Årets event & brand experience 6-25 Mkr.

Mest läst

Anna Klarheden 7A

Almedalen: Nu skippas kravet på att sända och producera från Gotland

Ledningen för Almedalsveckan i Visby har nu justerat förutsättningarna för deltagandet i den digitala veckan, och tillåter nu att sändningarna sker från valfri plats. Vi på Eventeffect kontaktade i veckan några eventföretag och frågade om hur de förbereder sig för årets digitala Almedalsvecka.
Sommar studio

Onemotion släpper koncept för digitala sommaravslutningar

Efter succén med paketerade digitala julfester släpper Onemotion nu den digitala sommarfesten, ett kostnadseffektivt sätt att avsluta första halvåret för personal eller kunder i ett somrigt format fyllt med sommarkänsla, information och sociala aktiviteter.
lista: 15 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 31 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Mia Stuhre, projektledare för Almedalsveckan 2021, Region Gotland.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Sedan 1968 har Almedalen varit en viktig demokratisk mötesplats för politiker, företag och organisationer som vill förmedla sina budskap. Förra året ställdes Almedalsveckan in för att i år äga rum i helt digital form. För Eventeffect berättar Mia Stuhre, ansvarig projektledare, om hur den kommer nå ut både till fler och leva längre. Hon ger också tips på hur du ...
Konferens

Digitala möten – och så får man träffas fysiskt också!

Här bjuder Peter Winitsky från Creative Meetings på sina tankar om höstens event: I tider som dessa är det extra viktigt med klok kommunikation. Dels råder det kunskapstörst – men inte minst behöver man värna sin kultur när mycket nu är annorlunda. Bara en sån sak som att många både nu och framöver jobbar hemifrån – vad innebär det för ...

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

Ewa Woldenius

Sara Törn och Ewa Woldenius nya chefer på konserthuset

På nytt jobb

Nu är det klart! Sara Törn axlar rollen som produktionschef och Ewa Woldenius blir ny marknads- och försäljningschef på Vara Konserthus. Varken Ewa eller Sara är nya ansikten för konserthuset eftersom de under det senaste året har haft rollerna som tillförordnad marknads- respektive produktionschef.

Emelina Lindberg

Ny Sälj- och Marknadschef till RestaurangAssistans

På nytt jobb

Emelina Lindberg-Filippopoulou är RestaurangAssistans nya Sälj- och Marknadschef. Emelina har en bred bakgrund inom besöksnäringen och mötesindustrin och kommer senast från Parks and Resorts.

Sofia Eklund

Ny strategisk projektledare på Onemotion IMC

På nytt jobb

Kommunikationsbyrån Onemotion IMC fortsätter växa, anställer ytterligare en Senior projektledare och utökar därmed eventteamet ytterligare.

Gästskribenter

Konferens

Digitala möten – och så får man träffas fysiskt också!

Eventbyrå

Här bjuder Peter Winitsky från Creative Meetings på sina tankar om höstens event: I tider som dessa är det extra viktigt med klok kommunikation. Dels råder det kunskapstörst – men inte minst behöver man värna sin kultur när mycket nu är annorlunda. Bara en sån sak som att många både nu och framöver jobbar hemifrån – vad innebär det för den interna kulturen?

Vilken solbränna vill du ha?

Gästskribent

I denna krönika skriver Antoni Lacinai om vad bokare och föreläsare bör ha klart för sig innan de går in i ett samarbete.

Framtidens mässor

Hur kommer framtidens mässor se ut? Kommer det finnas behov för fysiska mässmontrar? Och hur kommer de fungera?

Expo

Det här är frågor som många av kunderna ställer till företaget Adapt just nu, här bjuder Viking Grandin från Adapt på sina spaningar om framtidens mässor. – Mässarrangörerna funderar på om det finns en framtid i att fortsätta arrangera mässor efter pandemin. Och utställarna försöker planera hur deras eventuella mässdeltagande skall se för att kunna attrahera monterbesökare. Den stora frågan är naturligtvis om den fysiska mötesplatsen fortfarande behövs. Kommer man som mässarrangör kunna attrahera tillräckligt många utställare och besökare? Vad tror du?

Jorgen

Distribuerade upplevelser kan vara besöksnäringens framtid

Gästskribent

Mest troligt är det en helt ny värld som väntar oss alla efter pandemin. För besöksnäringen och upplevelseindustrin kommer det bli extra tydligt. Men en kris innebär i regel lika mycket möjligheter som utmaningar. Många har redan visat stort prov på kreativitet och fått kvitto på att det lönar sig. För den som kan och orkar ställa om väntar en ljus framtid. Distribuerade upplevelser som konsumeras i människors hem, på arbetsplatser, eller på restauranger och barer som blir publika vardagsrum. Det är bara några av alla möjligheter som väntar.

Jorgen

Några hundra på plats och tusentals på distans under framtida event

Gästskribent

När event och möten digitaliserats i expressfart ritar det om kartan för alla som arrangerar eller arbetar med event och möten. Att kunna delta på distans, gärna som grupp, blir ett hygienkrav. Event och möten kommer också arrangeras parallellt på olika platser, uppkopplade mot varandra, och några bli tittfria. Det är exempel på saker vi mest troligt får uppleva under de kommande åren.

Jorgen

Små event får större budget när det lilla blir det nya stora

Gästskribent

Efter pandemin har många fått en ny syn på vad jobbet är, när och var man gör det. Det innebär slutet för nio-till-fem-samhället. Det lilla blir det nya stora och man kommer lägga mer pengar på mindre möten och event. Ute blir det nya inne och det man ska åstadkomma kommer styra valet av plats i större omfattning. Det är några av event- och mötestrenderna för 2021 och framåt.

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Radisson Studio Funkisfestivalen Eventeffect

Waterfront Studio blev lösningen för Funkisfestivalen

Annons

Funkisfestivalen ägde rum för första gången 2011 och blev en omedelbar framgång, sedan dess har det varit ett årligt evenemang. Men i år blev de tvungna att tänka om och genomförde en alternativ festival på Stockholm Waterfront Congress Centre. 

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff