https://www.youtube.com/watch?v=c9BwVXbqj2w&feature=youtu.be
I Cirkus mytomspunna lokaler och nyrenoverade restaurang hälsade värdinnorna Madame Heinz och Admira Thunder Pussy samtliga anställda i Pop House Sweden på Djurgården välkomna till årets första personalfest.
I samma anda som Cirkus storslagna nyinvigningsfest förra hösten (se de spektakulära bilderna här) kickades 2020 igång för personalen på Pop House Hotel, ABBA The Museum, Hasselbacken och Cirkus Arena & Restaurang.
Redan i dörren fick gästerna reda på vilken grupp som de skulle tillhöra under kvällens lekar med ett band runt handleden och med ett glas välkomstbubbel i handen minglades det in i Cirkus anrika lokaler.
Med norsk karaoke i Festvåningen, prickfärdighetstest i Ernst Rolf-logen och stor hjärnverksamhet i grupp inne i Cirkus stora salong aktiverades personalen på direkten.
Ingmari Pagenkemper, vd för Cirkus Arena & Restaurang, var självklart på plats och kallade kvällens festligheter för “bananas” samtidigt som hon mindes andra lyckade personalfester.
– Jag minns en jätterolig personalfest där vi flyttade ut hela festen till Humlegården. Där drack vi ägglikör och hade snöbollskrig. Det tyckte jag faktiskt, i all sin enkelhet, var en förtjusande afton, säger Ingmari Pagenkemper.
Inom verksamheterna i Pop House Sweden (Pop House Hotel, ABBA The Museum, Hasselbacken och Cirkus Arena & Restaurang) är ingen dag sig lik. Ena dagen är det en uppstyrd konferens, andra dagen en hårdrockskonsert och tredje en musikal, berättar Ingmari Pagenkemper om verksamheten på Cirkus.
– Det är den största utmaningen. Gästerna och kundernas önskemål och förväntningar på oss är ju väsensskilda. För att vi ska orka med det måste man peppa varandra mycket. Och det är en av anledningarna att vi lägger så mycket krut på den här personalfesten, säger hon.
Efter mat, dryck och lek intog värdinnorna Madame Heinz och Admira Thunder Pussy scenen i Cirkus restaurang och såg till att festligheterna fortsatte till sen natt.
5 tips för en bra personalfest
1. Tema
Sätt ett tema på festen och låt personalen gå loss med kläder och accessoarer. Med ett tema som begränsar kan man hitta mycket frihet inom ramarna.
2. Lite nytta, mycket lek
Blanda information med lek och frihet. En personalfest är först och främst en fest, då lägger vi siffror och utläggningar åt sidan och bara umgås.
3. God dryck och mat
För att festen ska hålla länge är det viktigt att inte glömma maten. Särskilt om drycken är god och bubblig.
4. Underhållning
Utöver mat och dryck är någon typ av underhållning ett måste för att hålla festen levande. En show fungerar bra som paus i lekar och gruppaktiviteter.
5. Upplevelse
Med ett spännande tema, lite nytta, mycket lek, god mat, dryck och en underhållande show blir personalfesten en helhetsupplevelse som få kommer att glömma.
HYR VÅRA LOKALER
Cirkus är en klassisk plats där människor träffats på otaliga föreställningar, mässor, konserter, konferenser och middagar genom åren. I dag är Cirkus norra Europas största privatteater och en komplett anläggning med tre scener. Här ryms Cirkus stora scen i historisk miljö, med plats för 1 644 sittande gäster samt hypermoderna nya Lilla Cirkus som tar upp till 800 personer i biosittning. Cirkus Arena & Restaurang har mingelutrymmen för flera hundra gäster, stora ytor för utställare och och en fantastisk festvåning med plats för drygt 100 personer.
Skicka bokningsförfrågan här eller kontakta oss direkt på 08 – 12 13 28 63 eller [email protected].