Cirkus Arena & Restaurang genomgick under sommaren en omfattande renovering där bland annat restaurangen och festvåningen fick ett rejält lyft.
Med Cirkus vd Ingmari Pagenkemper i spetsen vill Cirkus bli ett tillhåll för roligheter, samkväm och oliktänkande. Ambitionen är att skapa oväntade upplevelser.
Ny nöjesdestination på Djurgården
Sedan början av året är också Hotell Hasselbacken en del av Pop House-gruppen. Förvärvet av verksamheten gjordes redan i februari. Drygt ett halvår senare köptes även fastigheten – allt med visionen att skapa en unik teater-, musik- och nöjesdestination på Djurgården.
Från Bellmans dagar, ända fram till 1970-talet var Hasselbacken ett av Stockholms mest välbesökta nöjesetablissemang. Under glansdagarna fanns bland annat Moriska paviljongen, en kringbyggd terrass och musikscen nedanför Hasselbackens huvudbyggnad.
Vill återskapa Hasselbackens storhetstid
Nya Hasselbacken ska tillsammans med Cirkus, Pop House Hotel och Abba The Museum göra Djurgården till en destination året runt. I november togs ett stort första steg i rätt riktning när stadsbyggnadsnämnden beslutade om ändrad inriktning och utökat planområde i Pop House-gruppens pågående ärende för Konsthallen 15.
Efter rekommendation från Stockholms stad fokuseras satsningen nu på Hasselbacken och 2020 inleds arbetet för att återskapa Hasselbackens storhetstid.
Av: Jessica Ahlqvist,
eventsäljare på Pop House Sweden