eventeffect.se
Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expo

Expohouse växlar upp. Med den nya Vision 2030 tar bolaget ett offensivt kliv mot framtiden – där kundfokus, hållbar tillväxt och medarbetarengagemang står i centrum. Målet är att befästa positionen som Nordens ledande helhetsleverantör inom fysisk varumärkesexponering – och samtidigt skapa en kultur där människor och idéer får växa.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narren: Stora Eventpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2024
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
    • Omnämnda varumärken
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Chaufför service
    • Destinationsutveckling
    • Det dukade bordet
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Utlandskonferens
    • Videokonferens
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • K&E Studios
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Nacka Strandmässan
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Explore Åre
    • Fotografiska
    • Octanorm
    • Adapt
    • Stockholmsmässan
    • World of Volvo
    • beMatrix
    • FC Gruppen
    • Mindley
    • Axaco
    • Pearl St
    • Minnesota
    • Liwlig
    • Checkin
    • Centas
    • Agenthuset Nordic
    • ReadySet
    • CoreGo
    • Food Family
    • ReadySet
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
  • Trippus
  • Workman Event
  • Informationsteknik
  • K&E Studios
  • Scandinavian xpo
  • 7A
  • Onemotion
  • Space Production
  • Nacka Strandmässan
  • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
  • Explore Åre
  • Fotografiska
  • Octanorm
  • Adapt
  • Stockholmsmässan
  • World of Volvo
  • beMatrix
  • FC Gruppen
  • Mindley
  • Axaco
  • Pearl St
  • Minnesota
  • Liwlig
  • Checkin
  • Centas
  • Agenthuset Nordic
  • ReadySet
  • CoreGo
  • Food Family
  • ReadySet
Skip to content

Hem » Koncept & Event

Fastighetsägarna Service – kickoff och awards i TV-showformat

Fastighetsägarna Service – kickoff och awards i TV-showformat

Annons

”Det handlar ju inte om att det digitala mötet ska ersätta den fysiska träffen rakt av, utan att man får se det för vad det är – en helt annan grej.”

Digital årsstämma – ett smidigt måste

Digital årsstämma – ett smidigt måste

Annons

Årsstämmornas högtid närmar sig och det kan tyckas krångligt att behöva genomföra stämman digitalt med deltagare på distans. Vi skulle vilja säga att det är precis tvärt om och istället kalla det för ”ett smidigt måste”.

Story: Sakta men säkert börjar det faktiskt bubbla

Story: Sakta men säkert börjar det faktiskt bubbla

Annons

Efter en mörk vår, en sommar av hopp och en sensommar av bakslag så börjar vi äntligen glimta lite ljus i tunneln. Handbromsen är ur och viljan att aktivera och engagera är åter. Det är ett steg i rätt riktning i en verklighet som inte är det vi brukade kalla för vardag och som troligen aldrig blir det vi tidigare kallat för ”normalt” igen.

Story: Våren 2020 och Live & Dine

Story: Våren 2020 och Live & Dine

Annons

För sex månader sedan hade vi snällt passat en förfrågan om ett digitalt event vidare till någon annan aktör. Efter den här våren och nu med facit i hand hade vi väldigt fel om oss själva. Skam den som ger sig, vi kan ju det här också.

Fashion Festival på Strawberry Fields

Fashion Festival på Strawberry Fields

Annons

När ett av världens största modeföretag ringde och frågade om vi kunde göra ett evenemang som dels skulle fira en intern process och samtidigt vara en vinterfest gällde det att vara extra på tå. Just det, det var en förfrågan för ca 1200 gäster också.

Årets Byrå 2020

Årets Byrå 2020

Annons

I januari fick vi reda på att vi hade blivit nominerade som en av fem byråer till Årets Byrå 2020 (i en av två klasser). Tävlingen, som arrangeras av Regi, bygger på en omfattande undersökning där våra kunder får svara på frågor om oss och hur väl vi levererar inom olika områden.

Almedalsambitionen

Almedalsambitionen

Annons

Det ligger frost på morgonen och träden har både gulnat och börjat tappa sina löv. Ja, hösten är här och alldeles runt hörnet ligger ju… Almedalen!



Honest Organic, Action Marketing i Almedalen

Honest Organic, Action Marketing i Almedalen

Annons

Under hösten 2018 skrev vi en artikelserie om politikerveckan och om att vi då påbörjade en aktiv satsning mot att bli en leverantör att räkna med även i Almedalen. I samband med det fick vi in en förfrågan om att göra en action marketing-kampanj med Honest Organic från Coca Cola. Två olika smaker iste skulle samplas och vi gick till ritbordet för att hitta ett effektivt sätt att genomföra detta på. Visby är just den här veckan en ganska komplicerad plats.

Business Event Network – Tillsammans skapar vi kraft!

Business Event Network – Tillsammans skapar vi kraft!

Annons

Ibland händer saker som verkligen etsar sig fast; dofter, smaker eller kanske musik som man tydligt kan koppla till ett minne eller en händelse. 

Upplev Visby under men också efter Almedalen!

Upplev Visby under men också efter Almedalen!

Annons

Vi är precis hemkomna från en rek-resa till Visby där vi tittat på en hel del spännande koncept! Vad finns det att göra? Vad har vi för möjligheter tillsammans? Ska man satsa på seminarier och mer traditionella möten eller alternativa koncept? Vi har kontakterna och de direkta ingångarna som behövs.

K&E Studios

Vi vill förändra eventbranschen så att det blir lättare och mer tillgängligt att köpa event och kommunikation – främst genom upplevelser. Våra kunder ska känna att de kan aktivera sina varumärken och engagera sin personal ofta. Som byrå är vi nytänkande, utmanande och leveranssäkra. En skicklig byrå, som många andra, men med ett erbjudande som är lättare att förstå och med ett slutpris utan överraskningar. Vi sänker tröskeln och gör event och upplevelser köpbart för fler, oftare.

We are the New Generation Event Agency

www.kestudios.se

[email protected]
[email protected]

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Sales Manager – Meetings & Events · Fotografiska Stockholm
  • Client Manager – LIWLIG
  • Projektledare till Expohouse
  • Brasserie Season söker kockar till hösten
  • Creative Meetings söker eventsäljare
  • Hummingbird Meetings & Events söker Head of Sales & Account Executive

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Stefan Warding blir ny delägare i Memento Event

Stefan Warding blir ny delägare i Memento Event

Eventbyrå

Memento Event växer vidare och utökar nu ägarkretsen. Efter snart sju år i bolaget tar Stefan Warding nästa steg och kliver in som delägare – ett beslut som enligt ledningen både speglar och stärker byråns fortsatta utveckling.

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Eventbyrå

Det svenska eventbolaget Onemotion IMC är återigen nominerade i världens mest prestigefyllda tävling för brand experience – Bea World Festival. Med sitt uppmärksammade koncept The Kingdom of Christmas tävlar de mot världens bästa byråer den 21 november.

Wonderland tar över Swedish Beauty Awards – ska skapa en helhetsupplevelse för branschen

Wonderland tar över Swedish Beauty Awards – ska skapa en helhetsupplevelse för branschen

Eventbyrå

Kosmetik- och hygienföretagen (KoHF) har valt Wonderland som ny eventpartner för Swedish Beauty Awards 2026. Byrån får ansvar för både produktion, PR och sociala medier – och ska lyfta Sveriges största skönhetsgala till nästa nivå.

Mest läst

ESS Group startar ny seglingsmässa i Göteborg

ESS Group tar nu klivet in i mässvärlden och lanserar SAIL EXPO Göteborg – en helt ny mötesplats för alla som verkar inom eller brinner för segling. Tillsammans med Göteborgs Kungliga Segelsällskap (GKSS) arrangeras mässan på Jacy’z i Göteborg den 21–22 februari 2026.
Stefan Warding blir ny delägare i Memento Event

Stefan Warding blir ny delägare i Memento Event

Memento Event växer vidare och utökar nu ägarkretsen. Efter snart sju år i bolaget tar Stefan Warding nästa steg och kliver in som delägare – ett beslut som enligt ledningen både speglar och stärker byråns fortsatta utveckling.
Expertis som gör skillnad – värdet av att anlita en sponsringsbyrå

Gyllene Hjulet 2026: Jakten på branschens bästa projekt är igång

Nu öppnar Sveriges största tävling för event- och sponsringsprojekt portarna för 2026 års upplaga. Med en ny kategori på scen, tidig biljettstress och ett rekordbrett startfält laddar SES för ett av sina mest dynamiska år hittills.
IBTM World 2025: AI tar plats – det mänskliga i fokus

IBTM World 2025: AI tar plats – det mänskliga i fokus

Barcelona har denna vecka varit värd för IBTM World 2025, en av mötesindustrins viktigaste globala mässor. På mässgolvet och i konferenssalarna avtecknade sig tydliga trender. Artificiell intelligens (AI) var ett huvudtema – redan i öppningsanförandet betonade keynote-talaren Nathalie Nahai ”kraften i mänsklig kontakt och empati i AI:ns tidsålder” och ställde frågan hur branschen kan använda ny teknik för att främja ...
David Hasselgren till Ellénius Buss – ska stärka relationerna till event- och mötesbranschen

David Hasselgren till Ellénius Buss – ska stärka relationerna till event- och mötesbranschen

Ellénius Buss fortsätter att växla upp inom event- och mötessegmentet. I augusti klev David Hasselgren in som ny marknads- och försäljningsansvarig – med ett tydligt uppdrag att fördjupa företagets samarbeten med researrangörer, eventbolag och PR-byråer.

Branschfolk

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschfolk

Evententreprenören Sofi Franzén, en av grundarna av Eventyr – som idag heter Liwlig – prisades på Founders Awards i Stockholm. Hon tilldelades guld i kategorin “Årets grundare – storföretag” för sitt arbete att bygga ett bolag som skapar inkluderande, hållbara och värderingsdrivna event.

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Branschfolk

Centas har varit en del av svensk eventhistoria sedan 1976. Med teknik som lyfter idéer till
minnesvärda ögonblick ser bolaget försäljning som relationer, inte transaktioner.

Michel Taune ny kökschef på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Michel Taune ny köksansvarig på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Branschfolk

Efter två decennier på några av Stockholms mest välrenommerade krogar kliver Michel in som ny köksansvarig på Citykonferensen. Med sig har han både erfarenhet från stjärnkrogar och en stark övertygelse om att smak ska gå före krångel.

Mats Flodén på Space Production: "En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge"

Mats Flodén: ”En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge”

Branschfolk

En mässmonter är inte bara en yta på mässgolvet – den kan bli en långsiktig del av ett varumärkesbyggande. Det menar Mats Flodén, projektledare på Space Production som dagligen hjälper företag att skapa flexibla och hållbara monterlösningar.

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande - Helene Bruneheim Johansson

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande – Helene Bruneheim Johansson

Aktuellt

Vid Svenska Eventakademins årsmöte i slutet av augusti valdes Helene Bruneheim Johansson, Event Manager på Advokatfirman Vinge till ny ordförande för verksamhetsåret 25/26. För Eventeffect berättar hon vad branschen kan vinna på en ökad ”Good-for-you-kultur”, hur hon vill stärka SEA som plattform och vad som hände på Galeries Lafayette i Paris …

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Branschfolk

Efter många år i branschen har Kerstin Fagervall tagit steget och startat egen verksamhet. Genom bolaget Lakki Me erbjuder hon evenemangs- och produktionssupport – med målet att ge arrangörer trygghet och flexibilitet i genomförandet av sina event. Eventeffect fick en pratstund med Kerstin om idén bakom företaget, hennes bakgrund och vilka projekt hon ser fram emot.

Folk i karriären

Johanna Hemming tar över rodret för Visit Dalarna

Johanna Hemming tar över rodret för Visit Dalarna

På nytt jobb

Från och med den 1 mars 2026 blir Johanna Hemming ny vd för destinationsbolaget Visit Dalarna AB. Hemma i mina trak­ter — nu med ett nytt uppdrag — ska hon leda organisationens arbete att som helårsdestination marknadsföra Dalarna nationalt och internationellt.

David Hasselgren till Ellénius Buss – ska stärka relationerna till event- och mötesbranschen

David Hasselgren till Ellénius Buss – ska stärka relationerna till event- och mötesbranschen

På nytt jobb

Ellénius Buss fortsätter att växla upp inom event- och mötessegmentet. I augusti klev David Hasselgren in som ny marknads- och försäljningsansvarig – med ett tydligt uppdrag att fördjupa företagets samarbeten med researrangörer, eventbolag och PR-byråer.

Kristina Hammerö tar plats i Arlas ledning – vill bygga varumärke med mening

Kristina Hammerö tar plats i Arlas ledning – vill bygga varumärke med mening

På nytt jobb

När Arla Sverige nu presenterar sin nya marknadsdirektör, Kristina Hammerö, handlar det inte bara om ett chefsbyte – utan om ett tydligt steg mot en mer levande och värderingsdriven kommunikation.

Gästskribenter

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Gästskribent

I denna krönika reflekterar Richard Farman och Niclas Rahm från LIWLIG Sverige över varför just mellanrummet är platsen där kreativitet, kultur och mening uppstår – och varför det är här framtidens vinnare kommer att formas.

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Expo

Mässorna drar äntligen igång igen efter en tids välbehövlig ledighet! Fysiska möten är som bekant både det dyraste men mest effektiva sättet att knyta nya affärskontakter och bygga relation. Och definitivt den roligaste, om du frågar mig! Men det finns fallgropar. Hur kan du vända dessa till att bli dina främsta framgångsfaktorer såsom utställare? Den här krönikan fokusera på mässan i skarpt läge, när vi möts face-to-face.

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

Gästskribent

Konferensen som en gång satte Austin på kartan har landat i Europa och levererar mer än bara buzzwords. LIWLIGs Niclas Rahm reste till SXSW London med en öppen fråga och kom hem med något ännu viktigare: en känsla.

Fotografiska välkomnar Häxangruppen – ny smakdimension i Matalliansen

Fotografiska välkomnar Häxangruppen – ny smakdimension i Matalliansen

Annons

På Fotografiska är varje event en helhetsupplevelse där samtal, rum, smaker och intryck flyter samman. Vår vision är att vara en av Nordens mest nyskapande eventdestinationer – och nu tar vi ytterligare ett steg i den riktningen. Fotografiska är stolta över att presentera vår nya samarbetspartner i Matalliansen: Häxangruppen.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Greatplacesinsweden.com