Adapts kunder, livestreamar eller spelar in, alltifrån onboarding för nyanställda, utbildningar och webbinarium, till interaktiva konferenser, produktlanseringar och kundevent. Med en bred teknisk kompetens och stor rumslig flexibilitet kan Adapt möta sina kunders behov och visioner. Adapts Studios finns på Västmannagatan i Stockholm, i Gothia Towers i Göteborg samt på Fotografiska i Stockholm. Nyligen har panelsamtal, livesändning och lyxbilslansering, med fysiska bilar för BMW och Jaguar, ägt rum.Capgemini är en av Adapts många återkommande kunder. De spelar in sin onboarding för nyanställda i Adapts studio i Göteborg.
– Att sända vårt onboardingprogram från Adapts studio gav oss möjligheten att ta Capgeminis onboarding till nya höjder genom en proffsig produktion, engagerade talare och energifyllda facilatatorer som satte BeInspired på kartan både internt och externt, säger Alma, Onboarding specialist på Capgemini.
Förutom att digitala event, sändningar och hybridmöten är tidseffektivt, kan man även spara kostnader i form av resor, eventyta med tillbehör och mötestid samtidigt som man har möjligheten att nå ut till väldigt många fler än man gör vid ett fysiskt event. Medarbetare, kunder eller andra intressenter över hela världen kan följa det digitala eventet och det går att ta del av även det även efter att eventet har ägt rum. Digitala event har givetvis också miljömässiga fördelar, speciellt om man kan spara in på flyg- och bilresor.
För mer information om Adapt Studios, läs mer här (https://adapt.se/digitala-event/) eller kontakta Julia Engström, Försäljningsansvarig Studior, julia.engstrom@adapt.se.