1, Bestäm dig för vilket ditt huvudbudskap är och vad du vill uppnå.
Är det kännedom, leads eller bokningar som du vill uppnå med din marknadsaktivitet? Anpassa ditt budskapet till målgruppen och rikta in det på det du vill uppnå.
2, Tänk långsiktigt.
Eventeffect är ett nischat media som ger dig möjligheten att för en rimlig investering närvara hos målgruppen under lång tid, att vara repetitiv är grunden i marknadsföring. Fler av våra kunders väl valda ord i budskapen rankar nu i topp hos Google. Vill du ha en direkteffekt är nyhetsbreven det du ska välja, närvaro på sajten stärker och ökar kännedomen av ditt varumärke över tiden.
3, Jobba fram ett material som är utbildande eller nyttigt för våra läsare.
Bjuder du på din kunskap, så börjar er affärsrelation på ett otroligt bra sätt. Det är en av de viktigaste faktorerna för att lyckas med innehållsmarknadsföring. Och glöm inte bort att vara underhållande om du väljer att jobba med längre texter.
4, Lägg tid på att ta fram väl genomarbetade texter och ett välformulerat huvudbudskap som berör läsarna.
Ta hjälp av kollegor/duktiga skribenter eller bolla med oss på Eventeffect för att finslipa dina texterna. Vi på Eventeffect vill självklart att du ska lyckas med din kampanj och är redo att hjälpa dig. Bilder är viktigt, välj bilder med kvalitet och gärna med en inbjudande känsla.
5, Jobba med uppföljning direkt, och finjustera så att du uppnår maximal effekt.
Framgången sitter ofta i detaljerna, så var noga med att mäta dina resultat och justera och testa dig fram till vad som ger bäst effekt. Vi på Eventeffect ser det som en självklarhet att jobba nära dig och hjälpa till.
Om Eventeffect.se
Eventeffect.se – Sveriges ledande nyhetskälla för mötesindustrin. Oberoende nyheter och verktyg för alla som jobbar med event, konferenser och seminarier.