eventeffect.se
Henrik Lillsjö får toppjobb på UKK

Under Henrik Lillsjös ledning har det blivit full fart på UKK

Hallå där...

Ambtionen att skapa ett kreativt kraftverk där olika människor möts har börjat ta form. – Vår verksamhet handlar om att skapa stora upplevelser som gör att människor växer, säger Henrik. Oavsett om de som kommer hit är besökare på en konsert eller deltagare på en konferens. 

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • Eventyr Nine Yards
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Cirkus Venues
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2022-11-01 | Annons

Subsoccer – det coola spelet där du får möjlighet att skapa nya kontakter och få ditt varumärke att synas!

Har du hört talas om Subsoccer? Det nya coola spelet där du får möjlighet att skapa nya kontakter och låta ditt varumärke synas i alla dina kanaler. Eventeffect träffade Daniel och Anders, två av tre entreprenörer som tagit det nya spelet Subsoccer till Sverige, Norge, Danmark och Spanien.

Subsoccer – det coola spelet där du får möjlighet att skapa nya kontakter och få ditt varumärke att synas!

Ur tristess skapades det nya sättet att synas

Subsoccer är en finsk uppfinning och skapades av ren tristess en regnig dag på en balkong i Spanien av grundaren Jarno Saarinen. 2015 kom den första prototypen ut på marknaden och den finns idag i 56 länder. Den svenska trojkan Daniel Olofsson, Anders Linerstad och Arre Younan ansvarar och driver Subsoccer i Sverige, Norge, Danmark och Spanien

Vad är Subsoccer? Hur går det till?

”Subsoccer var en superuppskattad och lyckad aktivitet som gjorde succé på Gothia Cup för Kronfågels räkning!”, säger Rebecka Fredriksson – Passion Lab.

”Det är en enkel men beroendeframkallande Subsoccermatch som spelas en mot en. De två spelarna sitter på bänkarna som också fungerar som mål. Du skyddar ditt mål, lurar din motståndare och gör mål. Det är allt! Här kan du spela en Cup där upp till 16 spelare kan delta och matchparen lottas ihop. Eller så kan du helt enkelt spela 1-1 vilket är ett bra sätt att nätverka med nya människor, bygga broar internt eller kanske motståndaren är ifrån ett annat företag som du inte annars skulle träffa. En unik möjlighet att träffa en ny potentiell kund?! Här är det bara fantasin som sätter gränser för användandet av spelet. Allt vi kan säga är att det är otroligt uppskattat av alla, oavsett om du är fotbollsnörd eller inte, alla kan vara med!”, berättar Anders.

Vilka kan använda Subsoccer?

”Mycket trevligt fotbollsspel med supersnygg stripning som lockade in många kunder och besökare i vår mässmonter. Spelet väckte leklust och vinnarskallar till liv!” säger Martin Davidsson – DS Smith

”Från början hade vi en klar bild över vem som var kunden och då var det definitivt sportbarer vi skulle vända oss till”, berättar Daniel. Vi fick snabbt en positiv kontakt med kedjan O’Lerys som då blev både den första och idag största kunden inom den målgruppen. Nu fylls det snabbt på med många medelstora och stora aktörer som vill synas på exempelvis mässor och event. Spelet i sig är uppseendeväckande och tillsammans med möjlighet till både branding och aktivering är det en nytänkande produkt som har många unika fördelar för hela företagsmarknaden”, fortsätter Daniel.

”Eftersom produkten erbjuder både branding och aktivering har det gjort att stora varumärken och eventbyråer har visat stort intresse för spelet. Bland annat har det Norska bostadsutvecklings-företaget OBOS haft en mässturné där de använt Subsoccer som en del i sin aktivitet vilket gett dem ett högt besökarantal i deras montrar, säger Daniel. Eventbyråer har också fått upp ögonen för Subsoccer som en del i deras utbud när företagen vill ha ett event med en brandad aktivitet och då är mässor en bra arena”, fortsätter Daniel. ”Egentligen är det bara fantasin som sätter gränser för vilka som vill använda spelet, kanske Subsoccer är det nya pingisbordet på kontoret?!”, fyller Anders i.

Vad är nästa steg?

”Vi har bara skrapat på ytan och vi kan se skolor och fritidsgårdar som en enormt stor målgrupp i framtiden. Vi har ett enormt tryck redan från start så innan vi går vidare kommer vi att öka takten på mässor och event ännu mer. Konferensanläggningar som vill kunna erbjuda sina gäster aktiviteter är också ett intressant segment, säger Daniel. ”Just nu är det mycket fokus på att öka medvetandet om Subsoccer hos eventbyråerna. Vår ambition är att det ska vara lika självklart att hyra in ett spel till eventet som att hyra in en popcornmaskin”, fortsätter Anders. 

Subsoccer – det coola spelet där du får möjlighet att skapa nya kontakter och få ditt varumärke att synas!

Skapa nya relationer med din drömkund

Subsoccer ger dig ett unikt tillfälle att skapa en personlig relation till din drömkund under lättsamma och roliga former. Den feedback vi får från våra kunder är framför allt tre saker;

  1. Nytt – De flesta gillar nya aktiviteter på sina event och har ett högt klickvärde i sociala medier
  2. Branding – ditt varumärke syns både under eventet och ger en bra spridning i digitala kanaler
  3. Aktivering – Du får under 10-15 minuter en unik möjlighet att skapa och utveckla relationer tillsammans med en person som du i andra sammanhang skulle missa, en riktig ice-breaker. Vilken möjlighet till att kunna skapa nya leads!

”Vi tror att alla tre delarna tillsammans stärker intresset för produkten på marknaden”, avslutar Daniel.

Marknad marknad@eventeffect.se

Läs mer:

Varje vecka arrangerar Alice och Christoffer på Lyyti en demo online för att visa hur deras eventsystem fungerar.

Varje vecka arrangerar Alice och Christoffer på Lyyti en demo online för att visa hur deras eventsystem fungerar.

Under 30 min kommer de gå igenom grunderna för hur du skapar ett event i Lyyti samt berätta mer om hur du enkelt kan mäta och följa upp resultaten av dina event.
Du har även möjlighet att ställa dina frågor i live chatten.

Unikt event för dig som arbetar med och eller bokar event och konferenser i Skåne

Unikt event för dig som arbetar med och eller bokar event och konferenser i Skåne

Event genomförs den 29 mars och är en mötesplats i 360 grader, en mässa, workshops, seminarier och avslutas med en prisutdelning och mingel. Från scenen blir det både inspiration om reseindustrin och viktiga siffror.

I Helsingborg ligger det mesta på gångavstånd och en paus vid havet är alltid nära

Erbjud ett möte av hög kvalitet som deltagarna minns. Kolla in ett urval över Helsingborgs bästa lokaler.

Helsingborg är staden med gångavstånd till det mesta men ändå med en vibrerande storstadskänsla. Här är havet alltid nära och Danmark på andra sidan sundet är endast 20 minuter bort med färja. Staden erbjuder hotell av bästa klass, matupplevelser du sent glömmer och en känsla av att hit vill du återvända. Här listar vi 6 mötesanläggningar för ett lyckat möte.

SubSweden Black RGB

Subsoccer är ett enkelt fotbollsspel där de två spelarna sitter på var sin bänk som också fungerar som mål. Skydda ditt mål, lura din motståndare och gör mål. Anpassa ditt Subsoccerspel med företagets logotyp och färger – en given succé på ditt företagsevent.

Daniel Olofsson, 37 år, Anders Linerstad 43 år och Arre Younan 45 år är grundare av Subsoccer.

Alla tre gillade produkten och var sugna att sätta Subsoccer på kartan i Sverige, Norge, Danmark och Spanien. Sagt och gjort, lanseringen gjordes i mars 2022. ”Det har varit en lärorik, spännande och framgångsrik tid och nu är det full fart framåt som gäller”, berättar Daniel.

KONTAKT:

Telefon: +46 8 - 502 351 93
e-mail: info@subgames.se 

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Key Client Manager till Koncept & Event
  • Client Manager till Koncept & Event
  • Step2 communication söker en produktionsledare
  • Projektledare till Tomas Event & Design
  • Utsikt söker projekt- och produktionsledare
  • Informationsteknik söker en projektledare till Systeminstallation i Göteborg

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Projektteamet från Homage. F.v Alexander Mattsson, Jonas Linder, Niklas Söderberg, Siri Hemsley, Hanna Gundmark, Sandra Östin, Olivia Neuriesser. Foto: Erik Modin

Homage blir Asahi Swedens nya byrå

Eventbyrå

Hybridbyrån Homage tar hem hela scopet i Asahi Swedens upphandling (en del av Asahi Europe & International). Uppgiften blir att aktivera varumärken som Peroni, Asahi och Pilsner Urquell genom kreativa och datadrivna offline/online kampanjer.

Sara Shalabi går in som partner på Koncept & Event

Sara Shalabi går in som partner på Koncept & Event

Eventbyrå

Efter fem år på Koncept & Event går Sara Shalabi in som partner på byrån tillsammans med  Niklas Åström och Viktor Ekström.

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Eventbyrå

Många storföretag har svårt att anlita och betala underleverantörer vid event. Det beror på komplexa rutiner för inköp och betalningar. Kerstin Öhman och hennes bolag BSC har lösningen – Event Payment Service.

Mest läst

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Ovanligt högt intresse för Gyllene Hjulet – 25 procent fler bidrag

Ovanligt högt intresse för Gyllene Hjulet – 25 procent fler bidrag

Idag den åttonde februari klockan 15 stänger inlämningsperioden för SES (Sponsrings & Eventsveriges) årliga tävling Gyllene Hjulet som går av stapeln i slutet av april. Trots några tuffa år för branschen visade sig 2022 bli ett framgångsrikt år för upplevelseindustrin, både vad gäller kvalitet, kreativitet samt antalet genomförda projekt. De inlämnade bidragen gäller perioden 1 jan till 31 dec 2022 ...
Jesper Kask ny VD på Westers

Jesper Kask ny VD på Westers

Westers har anställt Jesper Kask som ny VD från och med första februari, som ett led i en fortsatt tillväxtresa för företaget.
Henrik Lillsjö får toppjobb på UKK

Under Henrik Lillsjös ledning har det blivit full fart på UKK

Ambtionen att skapa ett kreativt kraftverk där olika människor möts har börjat ta form. - Vår verksamhet handlar om att skapa stora upplevelser som gör att människor växer, säger Henrik. Oavsett om de som kommer hit är besökare på en konsert eller deltagare på en konferens. 
Projektteamet från Homage. F.v Alexander Mattsson, Jonas Linder, Niklas Söderberg, Siri Hemsley, Hanna Gundmark, Sandra Östin, Olivia Neuriesser. Foto: Erik Modin

Homage blir Asahi Swedens nya byrå

Hybridbyrån Homage tar hem hela scopet i Asahi Swedens upphandling (en del av Asahi Europe & International). Uppgiften blir att aktivera varumärken som Peroni, Asahi och Pilsner Urquell genom kreativa och datadrivna offline/online kampanjer.

Branschfolk

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Helena Wennerström

Staden vid sundet har varit kärnan i Helena Wennerströms yrkesliv

Branschfolk

Sedan Helena Wennerström flyttade till Helsingborg på 90-talet så har staden varit ett återkommande tema i hennes yrkesliv. Med ledande roller på Helsingborgs Dagblad, Väla Köpcentrum och HIF så har hon staden i sitt hjärta.

Folk i karriären

Jesper Kask ny VD på Westers

Jesper Kask ny VD på Westers

På nytt jobb

Westers har anställt Jesper Kask som ny VD från och med första februari, som ett led i en fortsatt tillväxtresa för företaget.

Marcus Larsson blir ny chef för enheten Evenemang och möten på Destination Kalmar

Marcus Larsson blir ny chef för enheten Evenemang och möten på Destination Kalmar

På nytt jobb

Marcus Larsson arbetar på Destination Kalmar sedan 2021 och var tidigare projektledare med ansvar för idrottsevenemang.

Josefine Larsson blir ny marknadschef på Fastighetsägarna Service

Josefine Larsson blir ny marknadschef på Fastighetsägarna Service

På nytt jobb

Josefine Larsson kommer närmast från Akademiska Hus där hon ansvarat för utveckling inom kundupplevelse, kommunikation och digitalisering.

Gästskribenter

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Gästskribent

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Vem tänker på musiken på din fysiska konferens?

Gästskribent

Låt inte musiken bli en fråga där du i sista minuten ber ljudteknikern att spela valfri spellista från Spotify, skriver Tommy Brotte i denna krönika.

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Tydlig trend på Tekniska – så här vill vi mötas efter pandemin

Tydlig trend på Tekniska – så här vill vi mötas efter pandemin

Annons

Visst är det praktiskt med onlinemöten från frukostbordet, men när pandemirestriktionerna lättat längtar vi efter något annat. På Tekniska museet är trenden tydlig: självklart vill vi träffas IRL, men nu måste möten och konferenser kryddas med färgstarka upplevelser.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff