eventeffect.se
Michelle Dandenell: Så tar du referenser på din nya arbetsgivare

Bokar du föreläsare? Här är 5 trender du behöver ha koll på

Hallå där...

Eventeffect tog ett samtal med Michelle Dandenell, en av grundarna till talarförmedlingen Mindley, för att ta pulsen på vad företag faktiskt efterfrågar när de bokar föreläsare och experter just nu.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narren: Stora Eventpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2024
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
    • Omnämnda varumärken
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Chaufför service
    • Destinationsutveckling
    • Det dukade bordet
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Utlandskonferens
    • Videokonferens
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Nacka Strand Event & Möten
    • United Spaces
    • Explore Åre
    • Fotografiska
    • Octanorm
    • Adapt
    • Stockholmsmässan
    • Winterviken
    • Ventla
    • World of Volvo
    • beMatrix
    • FC Gruppen
    • Mindley
    • Axaco
    • Pearl St
    • Voxo
    • Minnesota
    • Liwlig
    • Checkin
    • Centas
    • Agenthuset Nordic
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » CASE: Fyra lyxvarumärken, en upplevelse: så skapade Brandworks en ny standard för skönhetsmiljöer

2025-06-20 | Case | Expo

CASE: Fyra lyxvarumärken, en upplevelse: så skapade Brandworks en ny standard för skönhetsmiljöer

Läs hur Brandworks och L’Oréal Luxe förvandlade en eventyta till en uppslukande varumärkesupplevelse med fyra lyxvarumärken, hållbara material och design på toppnivå.

CASE: Fyra lyxvarumärken, en upplevelse: så skapade Brandworks en ny standard för skönhetsmiljöerSå skapade Brandworks en ny standard för skönhetsmiljöer

När L’Oréal för första gången valde att kombinera fyra av sina mest exklusiva varumärken i en och samma aktivering var ribban satt högt. Resultatet? Ett koncept som inte bara levde upp till det globala varumärkets ambitioner – utan satte en ny standard för hur skönhet, hantverk och innovation möts i fysisk form.

Ett fysiskt uttryck för en global vision

I december 2024 fick Brandworks uppdraget att skapa en exklusiv butiksmiljö för L’Oréal Luxe i Westfield Mall of Scandinavia. Det innebar att förverkliga en global vision och samtidigt föra samman Yves Saint Laurent, Armani, Valentino och Lancôme – fyra varumärken som vanligtvis inte delar yta. Det var första gången detta gjordes i Europa.

Projektet resulterade i en lyxig pop-up-upplevelse som fungerade som magnet för skönhetsentusiaster och livsstilsintresserade. Hela eventet sträckte sig över två veckor och etablerade sig snabbt som en av mallens mest uppmärksammade destinationer.

Designad ner till minsta detalj

Bakom konceptet låg ett noggrant hantverk och en tvärfunktionell arbetsgrupp från Brandworks. Från projektledare och designers till finsnickare, tryckspecialister och 3D-printingenjörer var alla involverade i att skapa en yta som reflekterade både lyx och innovation. Varje del av miljön producerades in-house i Brandworks anläggning i Bromma för att säkerställa kvalitet och precision.

Traditionella tekniker kombinerades med modern teknologi. Exempelvis 3D-printades smådetaljer och beslag med millimeterprecision för att snabbt lösa behov som uppstod under arbetets gång. Genomtänkt ljussättning och digitala skärmar anpassades efter varje varumärkes grafiska profil och skapade en helhet där varje märke fick utrymme att skina.

En hyllning till skönhet – och till hantverk

Miljön byggdes för att vara mer än vacker. Den skulle få besökare att stanna, interagera och dela. Besökarna bjöds på en rad aktiveringar: hudscanning, gravering av parfymflaskor, skönhetskonsultationer och fotostationer. Allt samordnades med direktförsäljning i samarbete med Kicks. Influenserevent och skönhetsutbildningar för olika målgrupper förstärkte spridningen och synligheten ytterligare.

Utformningen av ytan var avgörande för upplevelsen. Genom att skapa zoner för varje varumärke kunde besökaren få en personlig resa mellan dofter, texturer och visuella uttryck. Ljusspelet förstärkte materialvalen och lyfte varje varumärkes karaktär.

Innovation möter ansvar

En central aspekt i projektet var hållbarhet. Flera element från tidigare produktioner återanvändes och podier byggdes om för att minimera resursspill. Genom Brandworks 3D-printer kunde nya delar tas fram i hållbara material som pellets från återvunna fiskenät. Inte nog med att detta reducerade klimatavtrycket – det möjliggjorde även cirkulär produktion, då allt kan malas ner och återanvändas vid framtida projekt.

Detta var inte bara en visuell upplevelse, utan ett tydligt statement: lyx och miljöansvar kan gå hand i hand. Och det gäller inte bara i val av material utan i hela arbetsflödet – från planering till installation.

Felfri leverans på rekordtid

Projektet planlades över tolv månader och monterades på plats under tre intensiva dagar i december. Inför detta hade varje del testats i Brandworks produktion. Den höga graden av förproduktion gjorde det möjligt att leverera med precision trots en snäv tidsram.

Teamet bakom bestod av en unik mix: från smeder till ljusdesigners, från art directors till tekniker. Det möjliggjorde att varje moment kunde hålla samma höga nivå – visuellt, tekniskt och funktionellt.

Märkbar effekt – i flera kanaler

Resultatet blev en yta som syntes från flera våningsplan och drog till sig besökare från hela gallerian. Den var fotovänlig, interaktiv och formstark – vilket skapade stort engagemang i sociala medier. Kunderna stannade längre, delade mer och handlade mer.

Aktiveringen visade tydligt att när design, innehåll och strategi samspelar skapas resultat både i butik och i varumärkesvärde. Den blev ett bevis på att en temporär installation kan ha permanent effekt – på kunden, på varumärket och på branschen.

Av: Michelle Dandenell

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Case: Scania utmanade hela branschen med sin monter på Elmia Lastbil 2024

Case: Scania utmanade hela branschen med sin monter på Elmia Lastbil 2024

Läs hur Scania Sverige skapade en banbrytande monterupplevelse på Elmia Lastbil 2024 med innovation, kunddialog och hållbarhet i fokus.

Stockholmsmässan stärker säkerheten med blåljusövning: "Vi kan rädda liv genom effektiv samverkan"

Stockholms stad behåller Stockholmsmässan – satsar på egen utveckling

Trots flera intresseanmälningar saknades köpare som levde upp till stadens långsiktiga utvecklingsplaner. Därför väljer Stockholm stad att avbryta försäljningsprocessen och driva Stockholmsmässan vidare i egen regi – minst fram till 2034.

Eftertraktat Bygga nytt-område slutsålt – utställare ställs i kö

Eftertraktat Bygga nytt-område slutsålt – utställare ställs i kö

10–12 oktober väntar Hem & Villamässan, och i år är intresset för monterbokning rekordartat. Redan nu är utställarytorna i området Bygga nytt fullsatta, och en kölista införs för alla bakomvarande som vill delta i höstens stora hem– och villaevent – bevis på en stark framtidstro bland branschens aktörer.

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Annons

Carotte fortsätter att vinna förtroende på evenemangsscenen genom prestigefulla uppdrag. Under sommarmånaderna 2024 kommer Carotte att leverera cateringtjänster och bemanna serveringsenheter som servar över 210 000 deltagare och gäster vid sju av säsongens mest omtalade evenemang. Uppdragen täcker allt ifrån ridsport och friidrott till löpning, golf samt handboll och fotboll – för unga, för veteraner, för nybörjare, för världseliten och alla mitt emellan.

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Jag godkänner Eventeffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

EventPoddenBild CKnutas JSamuelsson

Megasound Banner GIF 2

300x250 studio puck

Tips

  • Så skriver du ett pressmeddelande som skapar publicitet – 10 tips
  • Tips: Fem enkla saker som gör det lättare att sälja sponsorplatser
  • Lyckas med event i London trots ETA och Brexit
  • 9 tips: Bästa möbleringen för mötet
  • Medlemmarna i Sveriges moderatorförening bjuder på sina misstag
  • ”Jag har lite svårt att artikulera upplevelsen av eventet då nivån är så otroligt hög och det sker saker för alla sinnen hela tiden”
  • Så tar du hjälp av AI för att skapa pitchar till sponsorer om ditt event
  • 39 tips på aktiviteter som lyfter företagets sommarfest
Magnus Helgesson bygger inte bara bolag – han bygger människor

Magnus Helgesson bygger inte bara bolag – han bygger människor

Annons

Mindley Expert Spotlight: Magnus Helgesson om drivkraft, transformation och varför det viktiga inte är vad du gör – utan vem du blir.

Upphandlingar

  • Kommun utlyser upphandling för Sommarfestival
  • Kommun söker eventbyrå för mötes- och upplevelsekommunikation
  • Kungliga Tekniska högskolan söker eventpartner för akademiska högtider och VIP-besök
  • Kommun söker partner för framtidens eventkommunikation
  • Stockholms Konstnärliga Högskola söker scenteknisk expertis för omfattande campusprojekt

Eventarenan

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Annons

Carotte fortsätter att vinna förtroende på evenemangsscenen genom prestigefulla uppdrag. Under sommarmånaderna 2024 kommer Carotte att leverera cateringtjänster och bemanna serveringsenheter som servar över 210 000 deltagare och gäster vid sju av säsongens mest omtalade evenemang. Uppdragen täcker allt ifrån ridsport och friidrott till löpning, golf samt handboll och fotboll – för unga, för veteraner, för nybörjare, för världseliten och alla mitt emellan.

Inspiration

10 tips: Här kan du arrangera din konferens på Höga kusten

10 tips för konferens på Höga Kusten

Inspiration

Letar du efter en unik plats för din nästa konferens? Här är våra bästa tips för hur du arrangerar en lyckad konferens på Höga Kusten.

5 tips: Så maxar du din kick-off

Lista: Höstens största kickoff-trender – 20 idéer för en lyckad start på säsongen

Inspiration

Hösten är en perfekt tid för kickoff – här listar vi 20 trender och idéer som ger energi, sammanhållning och en stark start på säsongen.

Lista: 10 influencers för matevent

Influencers för matevent: 14 profiler som lyfter din matupplevelse

Inspiration

Planerar du ett matevent? Här är 14 matprofiler och influencers som kan lyfta ditt arrangemang till en ny nivå.

Lista: 13 talarförmedlingar för ditt event

Talarförmedling: 17 professionella byråer som lyfter ditt event

Inspiration

Letar du efter en talarförmedling som kan leverera rätt föreläsare, moderator eller inspiratör till ditt nästa event? Här är listan du behöver.

Kalmar slott hyllas av CNN – kunglig konferensmiljö i världsklass

Kalmar slott hyllas av CNN – kunglig konferensmiljö i världsklass

Inspiration

Kalmar slott har återigen utsetts till ett av världens vackraste slott av CNN – och erbjuder samtidigt konferensmöjligheter i historisk dräkt med modern teknik.

Waxholms Hotell siktar på fest och event

Waxholms Hotell – skärgårdsklassikern satsar på fest, mat och möten året runt

Inspiration

Efter en totalrenovering och med nya ägare i spetsen har klassiska Waxholms Hotell vaknat till liv igen – med större fokus än någonsin på gastronomi, fest och event. Vi tog ett samtal med Stefan Stömberg, som berättar hur hotellet nu utvecklas i högt tempo.

Solvalla i ny skepnad: Nu en toppmodern mötesarena

Solvalla i ny skepnad: Nu en toppmodern mötesarena

Inspiration

Med nyrenoverade mötesytor och en ambition att bli en arena för möten och event, öppnar Solvalla upp för nya möjligheter. Den 15 maj är det smygpremiär för de nyrenoverade lokalerna när Mötesbaren gästar anläggningen, vilket ger bokare och mötesproffs en första titt på den omvandlade arenan.

Från ridå till konferens – möjligheterna med event på teaterscenen

Lista: Sjutton teatrar som hyr ut sina lokaler

Inspiration

Att hålla konferensen, galan eller företagsfesten på en teater kan ge evenemanget en extra dos av magi. Runt om i Sverige hyr både anrika institutionsteatrar och mindre privatteatrar ut sina scenlokaler – unika miljöer med professionell teknik och service, men också detaljer och utmaningar att planera för.

Så gör du mötesdeltagare till medskapare: Teknik och metoder

Så gör du mötesdeltagare till medskapare: Teknik och metoder

Checklista

Vi navigerar mellan mötesformerna fysiska, digitala och hybrida format och oavsett format är det viktigare än någonsin att engagera deltagarna och göra dem till aktiva medskapare. Med rätt teknik och metodik kan du förvandla passiva åhörare till engagerade deltagare som bidrar med sina insikter och idéer.

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 14 bästa campingplatser 2025

Destination

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 7 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.

Automatiskt utkast

I strålkastarljuset: Octanorm och Mässbolagets framgångsrika partnerskap

Annons

I vår fortsatta serie där vi lyfter fram våra partners, tar vi en närmare titt på samarbetet mellan Octanorm och Mässbolaget. Tillsammans skapar vi ett långsiktigt partnerskap som inte bara möter lokala behov utan även driver innovation och service till nya höjder globalt. Det är därför vi är stolta över att presentera Mässbolaget, ett samarbete som förstärker vårt engagemang för kundtillfredsställelse och hållbar utveckling. Låt oss utforska djupet och framgången i detta partnerskap, ledda av deras visionära VD, Daniel Karlsson.

Konferens och möteslokaler

  • Konferensrum och möteslokaler i Göteborg
  • Konferensrum och möteslokaler i Stockholm
  • Konferensrum och möteslokaler i Skåne

Event och festlokaler

  • Festlokal Stockholm
  • Festlokal Göteborg
  • Festlokal Malmö

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Creative Meetings söker eventsäljare
  • Hummingbird Meetings & Events söker Head of Sales & Account Executive
  • Creative Meetings söker: Senior eventprojektledare med byråvana
  • Operativ Byråledare till Concept Store
  • Senior projektledare Event – Centas
  • Originalare inom Grafisk produktion till Workman Event

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Sanna Kindmark ny vd för Minnesota – ska vässa kunderbjudandet tillsammans med Hansen

Sanna Kindmark ny vd för Minnesota – ska vässa kunderbjudandet tillsammans med Hansen

Eventbyrå

Minnesota och Hansen tar nästa steg i sitt samarbete och får gemensam ledning under Sanna Kindmark, som utöver sin roll som vd för Hansen nu också blir vd för Minnesota. Samtidigt lämnar Minnesotas grundare bolaget efter 24 år.

Aura skapar ny eventjätte – förvärvar Eventum

Aura skapar ny eventjätte – förvärvar Eventum

Affärer

Aura Group tar stort kliv genom att förvärva Eventum och samtidigt förena Eventum med redan etablerade byråer i gruppen som Creo och Wonderland, skapas nu en helt ny byrå med över 50 medarbetare, nästan 170 MSEK i omsättning.

Svanenmärkt premiär: Nordic Tourism Conference sätter ny standard för hållbara event i Norden

Svanenmärkt premiär: Nordic Tourism Conference sätter ny standard för hållbara event i Norden

Eventbyrå

För första gången i Norden har ett evenemang certifierats med Svanens nya märkning för hållbara event. Nordiska Ministerrådets Nordic Tourism Conference, som hölls den 4 juni på Kulturhuset i Stockholm, blev det banbrytande pilotprojektet. Bakom arrangemanget stod Visit Sweden tillsammans med Minnesota Communication.

Mest läst

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 14 bästa campingplatser 2025

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 7 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Glass-SM - 30 finalister och en Glassmästare 2024

Här finns Sveriges godaste glass 2025

Sveriges godaste glass, tjugofyra finalister och en Glassmästare. Glass-SM är en tävling som arrangeras på Stockholmsmässan. Se hela listan med alla 24 finalister.
Epicenter värvar Oskar Gillström som ny verksamhetschef

Epicenter värvar Oskar Gillström som ny verksamhetschef

Före detta Corporate Director på den globala eventbyrån MCI Oskar Gillström värvas av Epicenter Stockholm som ny verksamhetschef. Fokuset framåt för Epicenter är att ytterligare stärka deras eventäffär som trots pandemin har vuxit de senaste åren.
Lista: Svenska motorbanor

Lista: 28 svenska motorbanor

Vi listar här motorbanor i Sverige där du kan genomföra företagsevent och andra upplevelser som Race Taxi, provkörning av superbilar, hyr en hel bana till din kickoff, konferens eller ditt kundevent. Listan innehåller 18 riktiga racerbanor och ett tiotal mindre banor.
Tutankhamon – The Immersive Exhibition har lockat över 10 000 besökare på Platinumcars Arena

Tutankhamon – The Immersive Exhibition har lockat över 10 000 besökare på Platinumcars Arena

Den internationellt hyllade utställningen om farao Tutankhamon har nått en milstolpe i Norrköping – över 10 000 personer har redan upplevt den digitalt batterade historien om den unge faraon på Platinumcars Arena. En succéhistoria som fortsätter locka kultur- och teknikintresserade i sommar.

Branschfolk

Maria Alm tar över rodret för hållbar besöksnäring i Sverige

Maria Alm tar över rodret för hållbar besöksnäring i Sverige

Branschfolk

Maria Alm, verksamhetschef på Karlstad CCC, har valts till ny ordförande i styrelsen för Nätverket Hållbar Besöksnäring. Med sin långa erfarenhet inom mötesindustrin och ett starkt engagemang för hållbar utveckling, kliver hon nu in i en ledarroll för att driva på omställningen av besöksnäringen i Sverige.

Sabis finalister i Årets Företagare 2025 i Stockholm stad

Sabis finalister i Årets Företagare 2025 i Stockholm stad

Branschfolk

Systrarna, och tillika ägarna av Sabis, Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad är nominerade till Företagarnas årliga och prestigefulla pris ”Årets Företagare 2025 i Stockholm stad”. Tre företagare är nominerade och vinnarna kommer att koras på Företagarnas Vinnarlunch den 6 maj i Stockholm.

Marknadschefer:

Framgångsrika marknadschefer och andra ledare som utser de vassaste inom marknadsföring

Branschfolk

Hela listan med maknadschefer och andra ledare som är med i juryn som utser de vassaste inom marknadsföring och kommunikation 2025.

Narren: Stora Eventpriset 2024 – eldsjäl korades som vinnare!

Narren: Stora Eventpriset 2024 – eldsjäl korades som vinnare!

Aktuellt

Fem starka profiler och brinnande eldsjälar stod som nominerade till eventbranschens äldsta individuella pris ”Narren: Stora Eventpriset”. Igår, under festliga former, korades vinnaren under den pågående Möten&Event-mässan i Kista. Eventeffect var på plats och fick en exklusiv intervju med den chockade men glada vinnaren som gått från eventarrangör till samhällsaktör!

Möt Niclas Rahm: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Möt Niclas Rahm: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Branschfolk

Eventbranschens äldsta individuella pris delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen som gjort skillnad. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på mässan Möten&Event i Kista 19 februari 2025. Vi träffar Niclas Rahm, en av de fem nominerade.

Möt Viking Grandin

Möt Viking Grandin: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Branschfolk

Eventbranschens äldsta individuella pris delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen som gjort skillnad. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på mässan Möten&Event i Kista 19 februari 2025. Vi träffar Viking Grandin, en av de fem nominerade.

Folk i karriären

JobbFestivalen rekryterar Annie Grönblad som Partner & kundrelationsansvarig

JobbFestivalen rekryterar Annie Grönblad som Partner & kundrelationsansvarig

På nytt jobb

JobbFestivalen förstärker sitt team genom att anställa Annie Grönblad, en erfaren HR‑ och hållbarhetsprofil, som ny Partner‑ och kundrelationsansvarig. Med ett brinnande engagemang för mångfald och inkludering ska hon bidra till att skapa bättre matchning och öppna dörrar dit många inte når idag.

Ny marknadschef ska stärka Granö Beckasin som internationell destination

Ny marknadschef ska stärka Granö Beckasin som internationell destination

På nytt jobb

Granö Beckasin stärker sin position som hållbar besöksdestination genom att tillsätta Helena Ahlgren som ny marknads- och försäljningschef. Med lång erfarenhet av strategisk kommunikation och varumärkesutveckling ska hon leda företagets satsningar mot nya målgrupper och internationella gäster.

Mats Hedenström ny verksamhetschef och VD för Marathongruppen

Mats Hedenström ny verksamhetschef och VD för Marathongruppen

På nytt jobb

Styrelsen för Marathongruppen har utsett Mats Hedenström till ny verksamhetschef och VD. Han efterträder David Fridell som går vidare till en roll som generalsekreterare för Svenska Friidrottsförbundet.

Gästskribenter

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

Gästskribent

Konferensen som en gång satte Austin på kartan har landat i Europa och levererar mer än bara buzzwords. LIWLIGs Niclas Rahm reste till SXSW London med en öppen fråga och kom hem med något ännu viktigare: en känsla.

Så mår mötesindustrin just nu – inblick från IMEX

Så mår mötesindustrin just nu – inblick från IMEX

Gästskribent

Under IMEX Frankfurt 2025 var tonen tydlig i de större trendspaningarna: Mötes- och eventbranschen i EMEA står inför både förändring och osäkerhet. Mellan ekonomiska utmaningar, teknologisk utveckling och geopolitisk oro är branschens aktörer försiktigt optimistiska – men framtiden kräver kreativitet, anpassningsförmåga och ett förnyat fokus på mänskliga möten.

Martin Lagerkrantz : De 5 viktigaste eventtrenderna 2025

Martin Lagerkrantz: De 5 viktigaste eventtrenderna 2025

Gästskribent

2025 markerar ett skifte i hur företag ser på sina event. De är inte längre ett sidospår i marknadsplanen – utan en strategisk hörnsten i affärsutvecklingen. Nya krav från deltagare, teknisk utveckling och skärpta regelverk formar en bransch i förändring.

Från krogen till skogen med Ahlsell

Från krogen till skogen med Ahlsell

Annons

Sedan 2020 är Ahlsell en av huvudsponsorerna till Vasaloppet och startade en intern rörelse tillsammans med Brand Engagementbyrån Minnesota. Såhär gick det till när Ahlsell begav sig från krogen till skogen i fädrens spår.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com