Expohouse lanserar sin Vision 2030 – en offensiv satsning på tillväxt, kompetens och kapacitet
Expohouse tar nästa stora steg i sin resa. Med den nyformulerade Vision 2030 blickar bolaget framåt mot en framtid där kundfokus, hållbar tillväxt och medarbetarengagemang står i centrum. Målet är tydligt: att befästa positionen som Nordens ledande helhetsleverantör inom fysisk varumärkesexponering – och att skapa en arbetsplats där människor och idéer får växa.
Från stark grund till ny nivå
Sedan starten har Expohouse byggt sin framgång på helhetstänkande och förmågan att leverera kompletta lösningar – från idé till färdig installation. Företaget är idag en självklar partner för många välkända varumärken och byråer i Norden.
Men där andra nöjer sig med stabilitet ser Expohouse möjligheter att växa vidare.
”Vi har jobbat hårt för att komma dit vi är idag. Nu handlar det om att ta nästa steg”, säger Jonas Liljebäck, VD för Expohouse.
”Vision 2030 är vår gemensamma karta framåt – en tydlig riktning för hur vi ska fortsätta växa, utvecklas och utmana oss själva.”
Tre fokusområden för framtiden
Vision 2030 bygger på tre grundpelare som tillsammans ska säkra långsiktig tillväxt:
1. Utveckla leveransområdena med starkt kundfokus
Expohouse ska fortsätta stärka sina fyra kärnområden: Expo, Retail, Restauranginredning och Showroom.
Genom att kombinera kreativ design med teknisk spetskompetens vill bolaget skapa lösningar som överraskar, engagerar och håller över tid. Den höga servicenivån står fortsatt i fokus – genom att vara lyhörd och nära kunden och dess behov.
2. Öka produktionskapaciteten
Bolaget investerar kontinuerligt i en modernare maskinpark, effektivare processer och hållbara produktionsflöden. Det gör att Expohouse kan ta större och mer komplexa projekt – med samma höga kvalitet som alltid.
3. Stärka kompetensen och kulturen
Visionen handlar också om människorna. Expohouse satsar stort på utveckling av personalen genom utbildning, ledarskap och medarbetarskap – för att bli branschens bästa arbetsplats. Målet är att framtidens medarbetare ska söka sig till företaget för att vara delaktiga i resan.
”Vi vet att allt börjar med våra medarbetare”, säger Ulf Ignberg, ansvarig för projektavdelningen på Expohouse.
”Vår styrka är att vi kombinerar hantverksskicklighet med affärsförståelse och kreativitet. Genom att investera i vår personal och skapa en miljö där alla kan växa skapar vi också bättre resultat för våra kunder. Helheten gör att vårt kunderbjudande är starkt.”
En kultur av nyfikenhet och framåtblick
Vision 2030 är mer än ett dokument – det är ett sätt att tänka. Den genomsyrar allt från kundmöten och projektledning till produktion och etablering.
Expohouse beskriver sin kultur som lösningsorienterad, prestigelös och nyfiken. Det är också den kulturen som ska driva bolaget in i framtiden.
”Vi vill vara mer än en leverantör – vi vill vara en partner som förstår kundens affär och kan omsätta den i miljöer som verkligen gör skillnad”, fortsätter Jonas Liljebäck.
”Genom att dela med oss av våra planer hoppas vi att våra nuvarande kunder känner sig trygga i att de fortsatt har en leverantör med ambitioner att ligga i framkant.
Vi vill också att framtidens medarbetare och partners söker sig till oss för att prata möjligheter och framtid – man vet aldrig vilka samarbeten som finns runt hörnet.”
Framtidens Expohouse
Företaget har satsat mycket på utveckling av sina fyra leveransområden – Expo, Retail, Restauranginredning och Showroom – och är idag välkänt för sin leveransbredd och kvalitet.
Nu tar man nästa steg mot ännu vassare leveranser, med målet att fortsätta vara det självklara valet för ambitiösa varumärken.
”Vi har fantastiska kunder idag som ger oss ett stort förtroende, och vi är ödmjuka inför arbetet med att hålla oss på topp och fortsätta utvecklas”, säger Nils Englund, marknadsansvarig.
”Marknaden och behoven förändras snabbt, men vi tror på vår kombination av erfarenhet, engagemang och vilja att utvecklas. Den gör att vi står starka – och redo för framtiden. Vi är ständigt på jakt efter nya medarbetare och partners som kan stärka oss och vårt erbjudande ytterligare så tveka inte att ta kontakt om man vill höra mer om våra planer eller besöka vår anläggning i Rosersberg – vi vill prata framtid!”
Om Expohouse Sweden AB
Expohouse är en av Nordens ledande helhetsleverantörer inom expo, retail, restauranginredning och showroom. Företaget erbjuder kompletta lösningar – från idé och design till produktion, logistik och etablering. Verksamheten är baserad i Rosersberg med cirka 50 medarbetare och kunder över hela Norden.
Nils Englund, Jonas Lljebäck och Ulf Ignberg




